Skocz do zawartości

Koss UR 40, a mp3 ?


Recommended Posts

Przemierzam sie do zakupu nowych sluchawek. Z tego co wyczytalem, najrozsadniejszy wydaje mi sie zakup Koss UR 40. Jednak, gdzies ktos wspomnial o tym, ze jakosc dzwieku nie jest wcale dobra, jesli sluchamy mp3 z kompa. Jak to jest w rzeczywistosci ? Dodatkowo mam karte muzyczna zintegrowana z plyta glowna. Nie wykluczam w przyszlosci zakupu karty muzycznej: Creative SB X-Fi mX XTREME. Jak bardzo poprawiloby to brzmienie ? Bardzo duze znaczenie ma dla mnie komfort i wygoda, bo zdazac sie bedzie, ze w sluchawkach bede siedzial dlugie godziny. Kossy te nie bede mi nadmiernie grzaly w uszy ?
Aha i jeszcze jedna sprawa. Sluchawki te maja krotki kabel bo tylko 1,2m. Jesli skorzystal bym z przedluzacza to czy moze pogorszyc to jakosc dzwieku ?
Sluchawek bede uzywal glownie do sluchania muzyki (rap/jazz).
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koss UR40, sa dosyc wygodne. Przede wszystkim bardzo lekkie, konstrukcja otwarta. Jesli bedziesz sluchal mp3 to i tak super jakosci nie otrzymasz. Zastosowanie lepszej karty dzwiekowej nie wiele pomoze.
Powinienes zaczac od pozyskania plikow nie konwertowanych, sluchaj *.wav *.flac etc. W tym przypadku dobra zewnetrzna karta muzyczna + dobrej klasy sluchawki dadza zadowalajace efekty.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Creative Aurvana nie sluchalem. Jest to zupelnie inna konstrukcja niz Kossy. Kossy sa otwarte, Creative zamkniete.
Co do tego, ze Creative to swietne sluchawki, to chyba juz kazdy slyszal. Sa opinie, ze to "hi end" za 200 zl, grajacy na poziomie sluchawek za 1500 zl (AKG710 czy Sennheiser HD650). W to akurat nie uwierze icon_smile.gif Czy graja lepiej od Koss Ur40 ? Trzeba sprawdzic. Poza tym Kossy znacznie stanialy, mozna je kupic w granicach 130 zl (nowe). Roznica 70 zl przy tak malej kwocie (200zl) robi roznice i sluchawki te moga byc rzeczywiscie lepsze.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sie zdecyduje na te Creativy, a co do ceny to:
Koss UR 40 - 104zł
Creative Aurvana Live! - 155 zł
+ koszty przysylki, bo zamierzam zamawiac z allegro

Rozwazam rowniez dokupienie do tych Creativow tej karty muzycznej http://www.allegro.pl/item382964046_karta_...m_audio_ss.html Jak bardzo poprawi to jakosc brzmienia ?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Chyba sie zdecyduje na te Creativy, a co do ceny to:
Koss UR 40 - 104zł
Creative Aurvana Live! - 155 zł
+ koszty przysylki, bo zamierzam zamawiac z allegro



Ceny bardzo spadly ! Ale to bardzo dobrze icon_smile.gif Szkoda tylko, ze nie spadaja tak ceny wiekszych klockow.
3 lata temu Koss Ur40 kosztowaly 199zl. Dzis juz 104zl - 50 % w dol !

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
A ja mam pytanie dotyczące gwarancji.
Kupiłem Kossy UR 40 z miesiąc temu. Dziś królik przegryzł kabel. Słuchawki w sumie już do śmieci.
Wiem, że Kossy mają dożywotnią gwarancję. Wiem, że polega na tym, że płacę bodajże 40zł i mają obowiązek naprawy bez względu na to co się stało i "nie zadając żadnych pytań". Nie wiem natomiast, czy to dotyczy każdej usterki? I czy przerwany kabel zostanie uznany?
Jak w praktyce wygląda ta gwarancja? Bo może kompletnie się to nie opłaca i lepiej już przecierpieć kupienie następnych?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do przedstawicielstwa firmy w Europie. Oni skontaktowali mnie z przedstawicielstwem w Polsce - firmą Hama. I cóż... naprawa jest możliwa, muszę tylko wysłać im słuchawki do Poznania i przesłać... 57zł 57gr. Dziękuję za taką "gwarancję". Do tego muszę jeszcze zapłacić za wysyłkę paczki do Poznania. Z tego co wyczytałem na stronie Koss, w USA trzeba wysłać 7$ - żeby pokryć koszty pakowania i wysyłki. Więc z jakiej racji mam płacić prawie 60zł? Na pokrycie jakich kosztów? Mam wrażenie, że w Polsce zrobiono sobie z tej gwarancji dodatkowe źródło kasy.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dożywotnia gwarancja to może jest ale nie na uszkodzenia z winy użytkownika.Wierzyć mi się nie chce żeby firma dała gwarancje na wszystko.To sie nie trzyma kupy.Te 57 zł to jest zapewne za uszkodzony kabel.I to jest logiczne.

Kupujac słuchawki za 104 zł i dożywotnia gwarancja na wszelkie uszkodzenia?Zejdzmy panowie na ziemie.Pozdrawiam
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego miałbym zejść na ziemię? I co ma do rzeczy cena słuchawek? Mogłyby kosztować 10zł, ale to problem producenta, jeśli daje na nie taką gwarancję.

Napisałem jeszcze w tej sprawie do firmy Hama.
Nie wiem czemu, ale ich przedstawiciel był wcześniej przekonany, że kupiłem słuchawki za granicą i dlatego podał taką cenę.
Kiedy napisałem, że były kupione w Polsce, okazało się, że faktycznie serwis takich słuchawek będzie nieodpłatny, ale muszę się tego domagać bezpośrednio od sklepu w którym je kupiłem.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy kupowalem sluchawki jakies 3 lata temu. Przedstawiciel sklepu TopHiFI, wyraznie mi wytlumaczyl wreczajac gwarancje dla Koss, iz nie wazne jest w jaki sposob sluchawki zostaly uszkodzone (nawet z winy uzytkownika !), sluchawki maja byc naprawione po wniesieniu stalej, z gory ustalonej oplaty. I nie wazne bylo czy wymiana jest tylko gabek kosztujacych 10 zl, czy kabelka wartego 5 zl. Koszt "gwarancyjny" zawsze mial byc taki sam i z tego co pamietam wynosil cos okolo 50zl. Dowiedzialem sie rowniez, ze w przypadku gdy firma nie bedzie w stanie naprawic sluchawek, a model bedzie juz nie produkowany - firma ma wymienic sluchawki na odpowiadajace poziomem sluchawek przeslanych na gwarancje.

Przy zakupie dostalem rowniez dokument (z pieczatka) potwierdzajacy dozywotnia gwarancje. Dokladnie nie pamietam co bylo tam napisane, prawdopodobnie warunki dozywotniej gwarancji.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hybryd 83. Twój post mi wszystko wyjaśnił.Skoro była z góry ustalona opłata i koszt gwarancyjy,to wydaje mi się że jest wszystko w porządku.

Narren.Niezbyt dokładnie to opisałeś dlatego moja odpowiedz była taka.Wydaje mi się że będziesz miał problemy ze sklepem żeby dojść swoich racji.Pozdrawiam
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba doszło do nieporozumienia.
Już śpieszę z wyjaśnieniami.

W gwarancji ze sklepu, jest napisane, że naprawią każdą usterkę, ja muszę wysłać stałą kwotę 45zł.
Po rozmowie z Biurem Obsługi Klienta, okazało się, że przez 12 miesięcy nie muszę płacić żadnej opłaty, ale tylko, jeśli usterka nie jest z mojej winy. Więc mnie to nie dotyczyło. Odesłano mnie do ich serwisu, ale tam powiedzieli, że nawet za opłatą 45zł nie naprawią słuchawek, bo "nikt im tego nie wymieni (?)".
Hama jest w stanie naprawić, ale za 58zł (zatem więcej, niż przewiduje gwarancja, mimo, że to oficjalny dystrybutor).
Narzekałem na cenę: 58zł, bo to prawie 400% tego co płaci się choćby w Kanadzie. Nie chodzi mi o liczbę bezwzględną 58zł, bo to nie jest dużo, ale o to jak się to ma do innych państw.
Zatem gwarancja Koss to delikatna manipulacja.
"No questions asked"... "no comment"

Sorry za zamieszanie.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...