Skocz do zawartości

Prośba o ocenę/dobór zestawu stereo


ToraTora

Recommended Posts

Dzień dobry,

Na wstępie przepraszam za wszystkie głupoty i nieścisłości jakie umieszczę w tym poście. Jak pewnie wielu przed i po mnie, jestem tu laikiem w stosunku do znawców przebywających na tym forum, z których rad chciałbym skorzystać przy doborze sprzętu.

Na wstępie dodam, że poświęciłem kilka ładnych dni, przeglądając to i kilka innych for, szukając wskazówek i rad, co sprawiło, że zmieniłem swoje nastawienie do planowanego zakupu sprzętu. Wcześniej byłem dość mocno przekonany do zestawu Onkyo TX-8270 + Pylon Pearl 25, po przewertowaniu wielu opinii, wyleczyłem się z amplitunera na rzecz wzmacniacza z odtwarzaczem i zdecydowałem się jednak na inne rzeczy. Będę niezmiernie wdzięczny za rady oraz sugestie w tym temacie.

No to do rzeczy:

1) Ile pieniędzy możemy przeznaczyć na sprzęt?

Powiedzmy, że chciałbym zamknąć się w cenie 6000-6500zł

2) Czy sprzęt ma być nowy, czy używany?

Sprzęt ma być nowy. Raz, że potrzebuje faktury, dwa, że żona dała zielone światło i dowolność w wyborze w przypadku spełnienia tego kryterium :5_smiley:

3) Czy chcemy sprzęt stereo, kino domowe czy sprzęt analogowy?

Interesuje mnie stereo. To znaczy, chciałbym to podpiąć pod telewizor ale szukam sprzętu do słuchania muzyki, reszta to mile widziane dodatki.

4) Jaki jest sprzęt towarzyszący?

Nie ma :|

5) Jaka jest powierzchnia pokoju?

Pokój ma 22m2. W załączniku dodałem plan pomieszczenia jaki wykaleczyłem w Paincie.

6) Jakiej muzyki słuchamy?

Przede wszystkim rocka i rocka progresywnego, trochę cięższych brzmień, czasem zdarzy się pop i muzyka filmowa. Gitarowe granie i bębny mi nie przeszkadzają. Ostatnio zaprzyjaźniam się z jazzem.

Ciężko mi opisać tu preferencje ale powiedzmy, że lubię słyszeć przestrzeń i instrumenty ale nie kosztem schowanego wokalu. Chciałbym żeby sprzęt prezentował ciepłe, żywe, dynamiczne, dobrze wypełnione brzmienie, dość głęboki bas, który się nie narzuca.