Skocz do zawartości

Recommended Posts

11 godzin temu, Misiek78 napisał:

Tak jak napisał kolega 5k7. Jak osobiście kupiłem NICHICON. Jakie konkretnie, to kwestia zasobności portfela. Osobiście uważam, że trzeba wyczuć granicę i wiedzieć gdzie nie przesadzić. W dobrych cenach można kupić choć by na Allegro albo na stronie TME. 

Wybacz, że jestem upierdliwy. Elektronika, to nie jest moja mocna strona. Czy mógł byś podesłać które dokładnie modele posiadasz (kupiłeś) lub linki na TME. Dzieki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
1 godzinę temu, Piotr Ambroziak napisał:

Czy ten transformator będzie ok do malinki i karty?

Napięcie wyjściowe jakie Ci potrzebne to 7,5VAC. Te toroidy zaczynają sie od 10VAC. Jak będzie większe napięcie to więcej będziesz musiał przerobić na temperaturę. Ostatnio składając zasilacz do maliny wykorzystałem INDELA TSZZ 18/020M. Spokojnie wyciągniesz z niego 3A dla 5VDC. Trafo jest cichutkie i nic się nie grzeje.

 

zasil (Medium).jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Piotr Ambroziak napisał:

MariuszZ dzięki za podpowiedź. Zastanawiam się tylko czy takie trafo będzie miało wpływ na jakość streamera, różnica w cenie około 100 zł.

Takie trafo wykorzystywał między innymi Nostromo  w swoich zasilaczach 5V/3A. Nie odnotowałem negatywnego wpływu na pracę maliny czy Allo Sparky, którą ujeżdżam codziennie ;) 

 

nostromo.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może mało precyzyjnie się wyraziłem. Chcę zrobić malinkę plus https://www.audiophonics.fr/en/dac-and-interfaces-for-raspberry-pi/audiophonics-dac-i-sabre-es9038q2m-raspberry-pi-i2s-spdif-pcm-dsd-usb-c-power-supply-p-12795.html na oddzielnym zasilaniu. Więc, żeby nie komplikować jaki potrzebuję do tego transformator?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotr Ambroziak napisał:

Więc, żeby nie komplikować jaki potrzebuję do tego transformator?

Dla Maliny i tej nakładki potrzebujesz  5VDC/3A i myślę, że wystarczy, chyba że planujesz jeszcze jakiś oczojebny wyświetlacz. Ja Allo Sparky z nakładką USBridge i zasilany z USB Allo DAC Topping D10, który ma spory wyświetlacz LED zasilałem tym poskładanym cudakiem na tym Indelowskim trafie i było OK. Jak nie jesteś przekonany do tego trafa to bierz tego toroida, będziesz miał nadwyżkę mocy ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hej zauważyłem ze użyłeś transformatora 50VA 2x10V 2x2,5A. 

W związku z tym mam pytanie czy ten transformator bez problemu działa na dwóch zasilaczach które wykonałeś ? Nie ma żadnych problemów ? 

Nie buczy, nie grzeje się za bardzo ? 

Chciałbym zbudować coś podobnego i zastanawiam się czy ten transformator da radę czy trzeba pójść w 60VA ? 

Dnia 4.11.2019 o 13:33, 5k7 napisał:

Trochę mi więcej czasu zeszło. Na sam początek wrzucę opis i kilka fotek realizacji projektu - tj. Raspberry Pi 3 + Hifiberry DAC+ PRO. 

Płytka Hifiberry zmodyfikowana i oprócz własnego zasilania - otrzymała dodatkowy kondensator ELNA SILMIC II RFS.  Zasilanie na dwóch torach - pierwszy zasilający raspa i włącznik, drugi bezpośrednio DACa. Każda z listw zasilających tworzy układ niskoszumowy oparty o stabilizator napięcia LM337, który uzupełniany jest przez duże kondensatory Panasonic niskiej impedancji stosowane w torach audio. Pojemność kondensatorów na listwę to ponad 21 000 uF (z audiofilskim rozmachem 😊).
Jednostka zasilana to mocny transformator toroidalny klasy AUDIO ze stajni Lachowski (polskia produkcja). Całość wsadzona do obudowy z aluminium andowanego - ze sklepu modushop.

Hej zauważyłem ze użyłeś transformatora 50VA 2x10V 2x2,5A. 

W związku z tym mam pytanie czy ten transformator bez problemu działa na dwóch zasilaczach które wykonałeś ? Nie ma żadnych problemów ? 

Nie buczy, nie grzeje się za bardzo ? 

Chciałbym zbudować coś podobnego i zastanawiam się czy ten transformator da radę czy trzeba pójść w 60VA ? 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post - proszę usuwać skopiowane z tego postu zdjęcia
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.02.2021 o 08:28, MariuszZ napisał:

Obudowa trafa się grzeje czy obudowa zasilacza? Jeżeli trafa to czy od prądu przez niego płynącego czy od pobliskiego radiatora LMa? Mocno się grzeje czy tylko ciepłe jest? 😉

Nie zauważyłem że odpowiedziałeś.

temp. zmierzona na powierzchni obudowy trafa wynosi między 54 a 58 stopni

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Fafniak napisał:

temp. zmierzona na powierzchni obudowy trafa wynosi między 54 a 58 stopni

Możliwe ale to nie jest dramat jeszcze ;)  U mnie też jest ciepłe ale do "grzania" jeszcze brakuje. Powodów może być kilka. Przeciążenie wykluczam. Jednym z nich może być ciepło od radiatorów i brak cyrkulacji powietrza poza obudowę zasilacza. Widziałem w nowych zasilaczach Nostromo nawiercają w obudowach otwory na obudowie nad elementami, które grzeją. Jeżeli nie eksponujesz zbytnio tego ustrojstawa (względy estetyczne) i martwi Cię temperatura to można spróbować takiego zabiegu. Kilka otworów może obniżyć temperaturę wewnątrz.

nostr.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.11.2019 o 10:02, 5k7 napisał:

Dobra tak więc lista rzeczy potrzebnych do listwy zasilającej (1 listwa - dla dwóch potrzeba wszystko x2) :

- Płytka prototypowa MSX (wystarczy 1 na dwie listwy) https://botland.com.pl/pl/plytki-uniwersalne/6118-plytka-uniwersalna-duza-840-pol-msx.html

- Mostek prostowniczy -  https://botland.com.pl/pl/mostki-prostownicze/5223-mostek-prostowniczy-kbpc2510-1000v-25a-z-konektorami.html

- Dioda prostownicza x2 - https://botland.com.pl/pl/diody-prostownicze/1803-dioda-prostownicza-1n4007-1a-1000v-10szt.html?search_query=dioda+prostownicza&results=9

- Konektory - https://botland.com.pl/pl/zlacza-ark/810-zlacze-ark-kf301-raster-50mm-2-pin-.html

- Stabilizator LM338T - https://allegro.pl/oferta/stabilizator-lm338t-najtansza-wysylka-7206100220

- Ewentualnie radiator - u mnie nie grzało się specjalnie bo prąd nie jest zbyt duży, ale nie weryfikowałem tego, można kupić jakiś pod TO220

- Kondensatory wejściowe (dla napięcia 2x większego od wartość transformatora) - w zależności od tego ile prądu ma przejść - Dla 1A - 3000-6000uf, niska impendancja, Nichicon/Panasonic

- Kondensatory wyjściowe - w zależności od wejściowych około 10% - czyli dla łącznie 20 000uf potrzeba 2000uf  Nichicon/Panasonic

- Kondensatory bocznikujące, WIMA (x2) - https://allegro.pl/oferta/10nf-100v-wima-mkp2-5mm-polipropylen-4szt-344-7736235282 , Panasonic FM, w zależności od opcji, którą chcesz wybrać.

- Rezystor 200/240ohm 0,5W

- Potencjometr

Jeżeli chcesz działać z mostkiem, to potrzebujesz jeszcze obudowę. żeby go do czegoś przykręcić. Do tej prototypowej prostownik THT ma grubsze nóżki więc będzie więcej zabawy z rozwiercaniem i podłączaniem.

Z rzeczy, które mogę Ci zaoferować gdybyś chciał kupić to -> płytka prototypowa, mostek, diody też chyba mam, stabilizator (kupiłem z Texas Instruments - choć te chinczyki też były ok), kondesatory Nichicon HW, mniejsze FM, Wima, jakiś radiator też się znajdzie, rezystory mam stare polskiej produkcji (dostałem kiedyś w prezencie od ojca elektryka ;), jako że rezystory się nie przedawniają i nie tracą swoich właściwości to ich również używam - nie sądzę również by były słabszej jakości od tych dzisiejszych), potencjometr, obudowę ze zdjęć również ; ) Nie mam na pewno tych złącz ARK, z jedna sztuka się znajdzie ale to za mało, chyba żeby wylutować ze starych listw ;) ale koszt jest niewielki więc możesz sobie kupić, jak uważasz ;)

Fotki tych kilku elementów.

photo_2019-11-05_10-01-28.jpg

photo_2019-11-05_10-01-36.jpg

Hej,

pytanie - te helitrimy 0,5W wytrzymają, widziałem, że niektórzy dają 2W (np w kit-cie AVT1976)

Pozdrawiam,

Tomek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam serdecznie wszystkich na forum!

Kilka lat temu także zbudowałem swój odtwarzacz plików oparty na malince oraz nakładce IQAudio DAC. Wtedy do zasilania użyłem gotowego rozwiązania z ebay. Poniżej schemat i zdjęcie. Zamierzam zbudować nowy odtwarzać na bazie trochę lepszej nakładki (np Audiophonics) i zastanawiam się czy zmontować nowe zasilanie korzystając ze schematu opisywanego w tym wątku, czy pozostać przy gotowym rozwiązaniu, które obecnie stosuje. Porównując oba schematy, czy można wskazać jakieś znaczące różnice / przewagi? Podoba mi się pomysł oddzielnego zasilania maliny i nakładki, ale, czy to faktycznie przynosi jakieś korzyści?

lm338.JPG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2020 o 16:19, Misiek78 napisał:

Cześć.

Próbuję stworzyć coś takiego i mam jedno małe pytanie, jaki kondensator wsadziłeś na płytkę Hifiberry? Ten zaraz przy zasilaniu 5V. I czy masz wrażenie, że faktycznie wniósł coś pozytywnego?

A to mój projekcik.

 

 

IMG_20200216_154128.jpg

 

Hej mógłbyś powiedzieć co tam masz w tej skrzynce ? 
raspberry , zasilacz , widzę filtr sieciowy - mogę znaleźć gdzieś informacje na temat twojego projektu ? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Nie chwaliłem się tym nigdzie bo i nie ma czym. To jest dość prymitywnie poskładane :)

W zasadzie nie ma tu nic więcej niż to, co wymieniłeś. Nieco rozbudowałem jeszcze zasilacz do zasilania karty, o dodatkowe filtrowanie.

To, co nie jest oczywiste, po co się tam znalazło, to tylko dla estetyki.

Chodziło o to, że została tu wykorzystana obudowa od końcówki mocy Cambridge Audio P500. Ma standardowo wyłącznik zasilania na zwykłym bistabilnym isostacie. Idea była taka żeby po wyłączeniu zasilania Raspberry dostało impuls zamknięcia systemu, a napięcie zostało odcięte dopiero po zdałnowaniu maliny. Tym samym, aby chronić system przed ewentualnymi uszkodzeniami spowodowanymi nagłym odcięciem zasilania. Do tego, żeby ładnie wyglądało to po wyłączeniu, do czasu odcięcia zasilania dioda sygnalizacyjna, zamiast świecić na stałe zaczyna migać sygnalizując zamykanie. Jednym słowem - układ przekaźnika z opóźnionym odpadaniem a do tego prosty układzik do migania diody  na NE555.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Misiek78 napisał:

Cześć. Nie chwaliłem się tym nigdzie bo i nie ma czym. To jest dość prymitywnie poskładane :)

W zasadzie nie ma tu nic więcej niż to, co wymieniłeś. Nieco rozbudowałem jeszcze zasilacz do zasilania karty, o dodatkowe filtrowanie.

To, co nie jest oczywiste, po co się tam znalazło, to tylko dla estetyki.

Chodziło o to, że została tu wykorzystana obudowa od końcówki mocy Cambridge Audio P500. Ma standardowo wyłącznik zasilania na zwykłym bistabilnym isostacie. Idea była taka żeby po wyłączeniu zasilania Raspberry dostało impuls zamknięcia systemu, a napięcie zostało odcięte dopiero po zdałnowaniu maliny. Tym samym, aby chronić system przed ewentualnymi uszkodzeniami spowodowanymi nagłym odcięciem zasilania. Do tego, żeby ładnie wyglądało to po wyłączeniu, do czasu odcięcia zasilania dioda sygnalizacyjna, zamiast świecić na stałe zaczyna migać sygnalizując zamykanie. Jednym słowem - układ przekaźnika z opóźnionym odpadaniem a do tego prosty układzik do migania diody  na NE555.

Hej,

mam prośbę, rozwiń plissss, temat jak zrealizowałeś opóźnienie wyłączania? Teraz wyłączam poprzez chamskie odłącznie zasilania i za którymś razem malina się może nie obudzić :)

Z góry dzięki

Tomek

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...