Skocz do zawartości
Francio

Kolumny podlogowe stereo 20cm do 1500zl

Recommended Posts

Czesc wszystkim,

Poszukuje 2 nowych kolumien podlogowych, min 3 droznych, gdzie niskotonowiec/2-niskotonowce musza miec min 20cm srednicy. Kwota do przeznaczenia ok 1500zl.
Kolumny musza sie jakos prezentowac w salonie 37m2 + boczna prostokatna 6m2 otwarta kuchnia, dlatego musza byc nowe.
Nie mam naprawde wygorowanych wymagan sluchowych, slucham glownie muzyki disco/pop, techno, roots rock, slowem wszystkiego, gdzie jest jakies lubudu, nisko grajaca perkusja etc.
20cm srednica niskotonowca wziela sie z upodoban nisko-basowych, czestotliwosci srednie i wysokie wystarczy, ze beda grac "poprawnie".
O ile chamski, przesterowany bass techno jeszcze da rade na 18cm, tak nie wierze, by (w tej cenie) porzadna perkusja poradzila sobie na mniejszych membranach.
Wydawac wiecej nie chce, bo porownywalem juz wiele drozszych zestawow za "milion" i naprawde nie czulem roznicy (moze mam cos ze sluchem nie tak, nie wiem;)). 
Subwooferek odpada, bo jak dla mnie za mocna "imitacja" basu, ewentualnie zwykly tani bass reflex wystarczy.
Zastanawiam sie nad 3 mozliwosciami:

http://allegro.pl/kolumny-stereo-voice-kraft-divieto-vk-6300-2kolory-i6853146964.html - tu zastanawiam sie nad zmiana bebechow, tj. wstawienie nowej zwrotnicy, kabli, pianki wygluszajacej oraz glosnikow. Stxy odpadaja ze wzgledu na ich wybitnie ciche granie na niskich czestotliwosciach (testowane f-110 i f-130 "cichsze" od glosniczka za 30zl) na Tonsilach 1 kolumna nie powinna przekroczyc 500zl (wliczajac sprzedaz VK i wszystkie przesylki).

http://allegro.pl/kolumny-podlogowe-glosnikowe-koda-ak-48f-para-orz-i7294875210.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=YTJmMjQ4NGQtY2QwZS00NTIyLTk2MzgtYWYyYmQxYWVmY2Y2AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=e1d9ad0e-d51d-4c53-8313-ace525308276 - po opiniach wynika, ze maja nienajgorszy dzwiek, ale cichy i slaby bass.

http://allegro.pl/potezne-magnat-supreme-ii-2002-450w-b-mocne-mocca-i5145854520.html - maja ponoc nienajgorszy dzwiek, graja glosno i mocny bass.

Hejtowac moje dziwaczne pomysly czas zaczac;). Z gory dziekuje rowniez za wszelkie propozycje, trzymajace sie wytycznych wyzej:].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź Pylon Onyks 25 lub 30 (https://www.q21.pl/pylon-audio-onyks-30.html).
Ja mam Onyks 30 - jedna skrzynia waży 25kg, są mufy pod kolce. Bas jest naprawdę naturalny, nisko schodzący, bez podbić o 6-9dB w okolicach 100Hz jak w większości zestawów z 16cm wooferami. Głośniki w tych kolumnach Pylona pochodzą od STXa (nisko- i średniotonowy) oraz od Monacora - wysokotonowa tubka (https://monacor.pl/produkty/ht-958pa-sw). Przyzwoita zwrotnica 12dB/oktawę na indukcyjnościach Jantzen. Grają naprawdę bardzo neutralnie. Wg mnie doskonale sprawdzą się w gatunkach muzyki, której słuchasz (u mnie jest podobny repertuar). Duże niskotonowce sprawiają, że gitary czy perkusję po prostu fizycznie czuć na ciele i ciągle chce się słuchać głośniej i głośniej :) 
Moc znamionowa Onyks 30 to 300W, ale nie należy się jej bać. U mnie napędza je TEAC A-R650 o mocy 2x90W przy 8ohmach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tej cenie nie zastanawiałbym się, moim zdaniem duża okazja pod takie wymagania :)

O ile są w 100% ok, bo sprzedawca dość enigmatycznie je opisuje.

http://allegro.pl/kolumny-klipsch-rf3-ii-usa-i7291561621.html

https://www.tnt-audio.com/casse/klipsch-rf3_e.html

 

A o tych Voice Kraft to zapomnij, gra nie warta świeczki z tą modyfikacją. Magnat jak na nowe ostatecznie ok, ale używane 2-3 klasy lepsze. Te Pylon Onyx wydają się być dobrą oferta jak na nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
12 godzin temu, wallace napisał:

sprawdź Pylon Onyks 25 lub 30 (https://www.q21.pl/pylon-audio-onyks-30.html).
Ja mam Onyks 30 - jedna skrzynia waży 25kg, są mufy pod kolce. Bas jest naprawdę naturalny, nisko schodzący, bez podbić o 6-9dB w okolicach 100Hz jak w większości zestawów z 16cm wooferami. Głośniki w tych kolumnach Pylona pochodzą od STXa (nisko- i średniotonowy) oraz od Monacora - wysokotonowa tubka (https://monacor.pl/produkty/ht-958pa-sw). Przyzwoita zwrotnica 12dB/oktawę na indukcyjnościach Jantzen. Grają naprawdę bardzo neutralnie. Wg mnie doskonale sprawdzą się w gatunkach muzyki, której słuchasz (u mnie jest podobny repertuar). Duże niskotonowce sprawiają, że gitary czy perkusję po prostu fizycznie czuć na ciele i ciągle chce się słuchać głośniej i głośniej :) 
Moc znamionowa Onyks 30 to 300W, ale nie należy się jej bać. U mnie napędza je TEAC A-R650 o mocy 2x90W przy 8ohmach.

Dzieki za pomoc. Wygladaja naprawde swietnie i jeszcze ta 30c membrana robi wrazenie:). Mam jednak bardzo zle doswiadczenia odnosnie Stxow, opinie innych je potwierdzaja, Stxy nadaja sie do grania neutralnego, rocka, ale nie do niskiego basu techno, mocnego lubudu etc, a to w sumie priorytet. Musialbym niskotonowce wymienic na tonsile, a to bylby juz wiekszy koszt.

7 godzin temu, don napisał:

W tej cenie nie zastanawiałbym się, moim zdaniem duża okazja pod takie wymagania :)

O ile są w 100% ok, bo sprzedawca dość enigmatycznie je opisuje.

http://allegro.pl/kolumny-klipsch-rf3-ii-usa-i7291561621.html

https://www.tnt-audio.com/casse/klipsch-rf3_e.html

 

A o tych Voice Kraft to zapomnij, gra nie warta świeczki z tą modyfikacją. Magnat jak na nowe ostatecznie ok, ale używane 2-3 klasy lepsze. Te Pylon Onyx wydają się być dobrą oferta jak na nowe.

Dzieki za propozycje, ale musze spelnic w domu warunek zony, tj musza jakos wygladac, a uzywki watpie, by nie mialy wgniotek, obskuban etc;). Poza tym one sa tylko 2 drozne i odbior tylko osobisty na 2 koncu Polski.

A dlaczego pudla od Voice Kraftow sie nie nadaja do przerobek? Grubosc 18mm robi wrazenie, wstawilbym odpowiednia gabke, nowa zwrotnice i glosniki Tonsila, nie pomoze?

Edytowano przez Francio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drożność nie ma NAJMNIEJSZEGO znaczenia dla jakości dźwięku ani mocy, liczy się konstrukcja jako całość.

Pisząc o Voice Kraft i nowych glośnikach / zwrotnicach Tonsila - to taki tuning nowego Trabanta z silnikiem od Fiata 125p, nie zrobi z niego BMW :1_grinning:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, don napisał:

Drożność nie ma NAJMNIEJSZEGO znaczenia dla jakości dźwięku ani mocy, liczy się konstrukcja jako całość.

Pisząc o Voice Kraft i nowych glośnikach / zwrotnicach Tonsila - to taki tuning nowego Trabanta z silnikiem od Fiata 125p, nie zrobi z niego BMW :1_grinning:

Po cos sie ja jednak stosuje. Porownanie kosmicznie niesprawiedliwe, biorac pod uwage, ze typowe glosniki Kowalskiego, to te od radyjka kuchennego czy odbiornika tv:D. Mam wrazenie, ze dla wiekszosci zagorzalych audiofili, ludziki nie rozumiejace szczegolowosci tonow (w szczegolnosci srednich i wyzszych), to marsjanie. Slowem albo glosnik za milion, w ktorym mozna posluchac muzyke klasyczna, jazz, blues, delikatnego rocka etc albo kup sobie pan mp3 ze sluchawkami, bo i tak nie rozroznisz. Naprawde istnieje muzyczna "klasa srednia", ktorej nie wystarcza sluchawki, a lubia poczuc mocne pierdzielniecie bez nacisku na jego jakosc. Mozna ich nazwac gluchymi audiofilami, bez wymagan, kosmitami, ale oni istnieja i chca to, co ja powyzej:].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo nie chce mi się komentować tego co napisałeś , więc szybka rada . Weź 1200 pln do portfela , wsiądź w samochód i jedź po 

http://allegro.pl/kolumny-podlogowe-jbl-e60-northridge-idealny-stan-i7324971952.html#thumb/5 

Będziesz miał pierdolnięcie i nie bedziesz się musiał przejmować szczegółowością średnich i wysokich 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, mkk napisał:

Za bardzo nie chce mi się komentować tego co napisałeś , więc szybka rada . Weź 1200 pln do portfela , wsiądź w samochód i jedź po 

http://allegro.pl/kolumny-podlogowe-jbl-e60-northridge-idealny-stan-i7324971952.html#thumb/5 

Będziesz miał pierdolnięcie i nie bedziesz się musiał przejmować szczegółowością średnich i wysokich 

Tu tak na forum wszyscy czytaja glownie tytuly bez wnikania w tresc? Musza byc NOWE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Francio napisał:

Tu tak na forum wszyscy czytaja glownie tytuly bez wnikania w tresc? Musza byc NOWE.

:D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego tak przy nowych się upierasz? Przecież kolumny które teraz kosztują 1200-1500 zł kiedyś kosztowały około 3000 zł a często i więcej. To nie kartofle, a zazwyczaj za takie pieniądze sprzęt jest zadbany i często wygląda jak nowy. Ale to Twoja sprawa, skoro chcesz dźwięk marnej jakości, zamiast tak jak koledzy radzą iść w używane. Miałbyś przynajmniej jedną, a może 2 klasy wyżej.

Kup nowe, koniecznie, za 1500zł - para. Pograj trochę i sprzedaj za 800 zł . Bo tyle realnie stracisz, oczywiście jak trafi się kupiec.
Takie pomieszczenie 37m2 nie łatwo jest nagłośnić. Jeszcze wymagania NOWE! Nowe za 1500 zł?? Ale za jedną?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie Twoje podejście,pytasz o radę, wszyscy próbują Ci pomóc że może warto spojrzeć na inne opcje,a Ty dalej upierasz się na swoim, także kup te Voice Krafty i będzie temat zalatwiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe bo czytając posta człowiek ma wrażenie że wiesz czego szukasz. A później ta propozycja z voice kraft rujnuje wszystko. 

I dobrze. Bo prawdę mówiąc nie wlzawsze tak jest że mając 20 cm bas da ci lepsze warunki pracy czy odczucia niż te 16.5 cm. No niestety ale obudowa też gra. Taka fizyka. 

Jeśli nowe to proszę magnat 2002. Jak używane to klipsch f3.

Jak odsluchasz i przestaniesz zwracać uwagę na wielkość a zaczniesz na dźwięk to heco aurora 700, Polk audio rti A7 czy używane dali 850.

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
11 godzin temu, Stachox napisał:

Taga Harmony TAV-806F 

Ciekawa propozycja, mocno graja niskim basem?

 

Nie rozumiem, dlaczego co na sile probuje sie kogos naklonic do uzywek? 

Moze juz takowe przegladalem i wszystkie byly obdrapane, poobijane, odlamane fragmenty obudowy, wyrobione otwory na sruby, a nawet brakowalo w nich czesci (ktos wyjal zwrotnice) czy byly wymienione glosniki na podroby. 

Moze nie mam juz sily, czasu ani ochoty na zamawianie kolumn nietanim kurierem, a pozniej brak mozliwosci zwrotu, bo przeciez pisalo na aukcji, ze maja slady uzytkowania, a udowodnij mu, ze czegos tam wczesniej nie bylo. 

Owszem, moge zrobic jeszcze bardziej osobiste kosztowne tournee po Polsce, moze sie uda, a moze nie. 

Gdybym jeszcze szukal 1 konkretnego modelu i mial na ten temat wieksza wiedze, to moze mialoby to sens. 

Wole naprawde zaplacic nawet 2x wiecej i miec swiety spokoj. 

Jezeli ta cena 1500zl jest za niska, mysle, ze bylbym w stanie ja nieco podniesc, ale 2000zl za pare kolun raczej juz nie chcialbym przekraczac. 

Odsluchiwalem drogie kolumny z membranami o srednicy 16cm i nie podobalo mi sie brzmienie, a raczej ich niskie tony. 

Natomiast po odsluchaniu wielu kolumn z wiekszymi membranami niskotonowymi, mialem wrazenie, ze potrafia latwiej zagrac glebokim/ciezszym bassem, typu techno i ewentualnie rockiem w stylu Dire Straits. 
Probowalem rowniez niejednokrotnie uslyszec piekno dzwiekow z tonow srednich i wyzszych z bardziej renomowanych glosnikow i z tych wiekszych, ale tanszych i naprawde nie wyczuwalem roznicy.


Zapomnialem tez wspomniec, obecnie mam 2 kolumny stereo Jamo Studio 180 i jestem naprawde usatysfakcjonowany z ich brzmienia, ale z racji zmiany salonu z 20m2 na 40m2 potrzebuje czegos mocniejszego.

Szukam czegos bardziej zblizonego do mocnych basowo Voyagerow 350 Tonsila, niz grajacych ladnym dzwiekiem Klipschow, JBL, Elac etc. 
Dlaczego sama obudowa Voice Kraftow bez glosnikow, mialaby byc gorsza od np Magnatow 2002? 

Edytowano przez Francio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na stronie q21Taga Harmony TAV-806F  w opisie mają "oferując ogromne ilości nisko sięgającego basu wspomaganego niesamowitą dynamiką, zwykle spotykaną raczej w subwooferach aktywnych niż w kolumnach pasywnych!" więc może warto je od nich wypożyczyć lub chociaż odsłuchać w salonie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W trojmiescie wogole niczego nie ma na stanie z ww kolumien, co najwyzej na zamowienie, ale poszukam.

Co do opisow na stronach sprzedawcow, to nie takie rzeczy chwalebne juz pisali, a okazywalo sie kompletne dno.

Dlatego zalezy mi najbardziej na opiniach tych, ktorzy testowali proponowane przez nich zestawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jestem ciekaw rozczarowania jakie nas wkrótce czeka po recenzji wyboru. 

Będę śledzik wątek. 

Magnat 2002 są za małe dla ciebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę ze koledze potrzeba kolumn takich jak Tonsil Zeus. 2 głośniki 30 cm w każdej kolumnie i estradowy głośnik tubowy. Graja spektakularnie w dziedzinie basu i są przeznaczone do muzyki jaką lubisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukam wlasnie jakiegos kompromisu pomiedzy rabiacymi Zeusami, a czyms ladniej grajacym. Myslalem o Voyagerach 350, ale paskudnie wygladaja.

Magnat wielkosciowo jest spoko, ale mam wrazenie, ze tak samo jak STX bedzie cichszy, a bass nie bedzie lepszy, niz te moje Jamosy 180.

No i za znaczek Magnata sie doplaca extra, dlatego myslalem np o Kodzie, ale ta ponoc wogole ma slaby bass.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja bym brał Magnaty Quantum 677. Głośniki to wprawdzie 170 mm, za to są 3. Do tego są ładne. Bez problemu powinny nagłośnić takie pomieszczenie. Sama średnica głośnika jeszcze nie robi dźwięku. A najlepiej było by mieć jedne i drugie :D , w zależności od potrzeby .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok będzie.

2002 potrafią zrobić boom.

22 godziny temu, MobyDick napisał:

A ja myślę ze koledze potrzeba kolumn takich jak Tonsil Zeus. 2 głośniki 30 cm w każdej kolumnie i estradowy głośnik tubowy. Graja spektakularnie w dziedzinie basu i są przeznaczone do muzyki jaką lubisz.

Zdecydowanie!

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...