Skocz do zawartości

Zmiana kolumn do Yamaha rn 602


Suchy 79

Recommended Posts

Witam.

Jestem tu nowy ale od dłuższego czasu czytam wasze forum. Proszę szanownych kolegów o pomoc w dobraniu możliwie jak najlepszych kolumn. Obecnie posiadam zestaw stereo Yamaha rn 602 i kolumny Stx electrino 150.

Amplituner zostaje, jestem zadowolony z jego funkcji (spotify, deezer hi fi ,radio net). Chciałem zamienić kolumny na coś lepszego. Kwota na kolumny to max. 3000 zł.

Muzyka jaką słucham to głównie szybsze i mocniejsze granie : rock, heavy, power, symphonic metal bez (black,doom, death) Pozostałe gatunki to pop, disco lata 80, trochę muzyki filmowej i elektronicznej. Jestem zwykłym melomanem i nie znam się na audiofilskim języku, ale postaram się opisać czego oczekuję. Muzyka leci w domu przez większość dnia więc kolumny nie mogą męczyć przy dłuższych odsłuchach. Chciałbym większej stereofonii,  szczegółów, detali, wyraźnych wokali, większej dynamiki. Kolumny powinny pokazać pazura wtedy kiedy trzeba. Wysokie tony nie mogą być za ostre i natarczywe a bas pełny, punktowy schodzący nisko. Nie lubię dudnienia, buczenia typu umc umc umc rodem z wiejskich zabaw :D Stx electrino 150 nie są złe w stosunku jakość cena ale przy szybszych kawałkach muzyka zaczyna się zlewać i bas nie wyrabia przy szybszej stopie perkusisty.

 Zdaję sobie sprawę że za takie pieniądze nie dostanę wybitnie grających kolumn, ale chciałbym poprawy dźwięku w każdym zakresie. Wybrałem kilka pozycji kolumn z podobnych wątków. Proszę doświadczonych kolegów o pomoc i wybranie z poniższych kolumn 3 - 4 zestawy. Jeżeli są jakieś inne warte uwagi i lepiej pasujące pod moje preferencje i gatunki muzyczne proszę o modele. Czytałem że jest możliwość wypożyczenia i odsłuchu w domu. Będę chciał z tego skorzystać.

Kolumny podłogowe , tylko nowe do 3000 zł

tannoy mercury 7.4

indiana line tesi 561

melodika bl40 mkii

magnat quantum 677

dynavoice definition df-5

elac debut f5

i lekko poza budżet

dali zensor 5