Skocz do zawartości

KD do 10k - 7.1.2 czy 5.1.4 a może 7.1.4; jakie ampli i kolumny


tsx

Recommended Posts

Witam :)

Cieszę się, że jest takie merytoryczne forum. Przeczytałem wiele wątków i komentarzy ... i mimo, że moja zagwozdka jest pewnie pospolita ... to nie znalazłem najlepszego rozwiązania, aktualnego na dzień dzisiejszy.

 

# W IMIĘ ZASAD

1. Kategoria: Kino domowe z atmos
2. Kwota: 8 max 10k (gdy będzie warto to 10+ rozłożone w czasie)
3. Sprzęt: Raczej nowy ... ale może być używany
4. Sprzęt towarzyszący: bez bagażu :)
5. Powierzchnia: ~20m2 w open space
6. Długość użytkowania: raczej raz a dobrze (jestem laikiem nie audiofilem ... na razie)
7. Funkcjonalność: dźwięk przestrzenny (podłączenie pod TV z ARC pod który są podłączone wszystkie inne źródła) ew. płynna współpraca z Harmony HUB
8. Miejsce: Kraków
9. Zastosowanie: film i gry ... muzyka w tle do pracy (głównie filmowa i jazz)

 

# INTRO
Zależy mi na znalezieniu najlepszej jakości w rozsądnej cenie.
Max bangs for the bucks.
Optimum, punkt przełomu - dojście do momentu w którym cena zaczyna rosnąć szybciej od jakości.
Jakości dla laika nie audiofila. Dziś zadowalam się pierwszą edycją zestawu Genius 5.1 i przyszedł czas by poczuć o co c'mon tym wszystkim audiofilom (bez urazy ;) ... a wręcz przeciwnie :) ).

Układ obszaru odsłuchowego - nie ma co liczyć na jakąkolwiek harmoniczność - trzeba założyć najgorszy wariant (stąd liczę na takie AccuEq).

 

## FORMAT
7.1.2 czy 5.1.4 czy może 7.1.4?
Patrząc na ceny ampli 11.2 vs 9.2 - myślę o układzie 7.1.2 lub 5.1.4
Który wybrać? Dlaczego?
A może jest istotna różnica i warto dołożyć do 7.1.4 ... Auro-3D?

 

## AMPLI
Wstępnie wybrałem 3 modele:
- Onkyo TX-NR787
- Onkyo TX-RZ730
- Pioneer VSX-LX303

Jaka jest różnica pomiędzy NR787 a RZ730?

1. Wiem, że pierwszy jest (jeszcze) w PL niedostępny.
Czy i dlaczego warto dołożyć do RZ730?
Czym różnią się serie NR i RZ (poza gwarancją)?

2. Kiedy można się spodziewać dostępności NR787 w PL?