Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
bartolinho

Amplituner + 2 głośniki do 2 tys zl

Recommended Posts

Kolega KYLE kupił sobie Yamahe z HDMI i Kef-y i będzie się upierał że to najlepsze rozwiązanie. A co do słuchania z 1 metra to życze powodzenia z kreowaniem sceny(poczytaj sobie o minimalnych odległościach!). Jeżeli chodzi o monitory (tak zwane bliskiego pola), widziałeś kiedyś w studiach monitory za 1000pln te monitory są budowane w zupełnie inny sposób i kosztują krocie. Można sobie napisac że powiedzmy monitory eltaxa z najniższej seri to monitory bliskiego pola, to czy one będą bliskiego pola czy nie? A Harmanów to chyba niesłuchałeś. Miałem model AVR230 i twoja Yamaha może tylko pomażyc o sterowaniu kolumnami w taki sposób jak robią to Harmany. I na koniec poco koledze HDMI skoro i tak podłączy wzmacniacz do kompa. Napisz w jakim stopniu ty wykorzystujesz te wejścia HDMI? Dodam tyle że miałem już wzmacniacze: Aiwa, Technics, Sony, Yamaha 630, Pioneer 814, Denon 1906, Harman Kardon 230 a obecnie Denon AVR 2805 i co nieco wiem jak grają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kolega KYLE kupił sobie Yamahe z HDMI i Kef-y i będzie się upierał że to najlepsze rozwiązanie. A co do słuchania z 1 metra to życze powodzenia z kreowaniem sceny(poczytaj sobie o minimalnych odległościach!). Jeżeli chodzi o monitory (tak zwane bliskiego pola), widziałeś kiedyś w studiach monitory za 1000pln te monitory są budowane w zupełnie inny sposób i kosztują krocie. Można sobie napisac że powiedzmy monitory eltaxa z najniższej seri to monitory bliskiego pola, to czy one będą bliskiego pola czy nie? A Harmanów to chyba niesłuchałeś. Miałem model AVR230 i twoja Yamaha może tylko pomażyc o sterowaniu kolumnami w taki sposób jak robią to Harmany. I na koniec poco koledze HDMI skoro i tak podłączy wzmacniacz do kompa. Napisz w jakim stopniu ty wykorzystujesz te wejścia HDMI? Dodam tyle że miałem już wzmacniacze: Aiwa, Technics, Sony, Yamaha 630, Pioneer 814, Denon 1906, Harman Kardon 230 a obecnie Denon AVR 2805 i co nieco wiem jak grają.


Poczytać o minimalnych odległościach to ty powinieneś - zacznij od instrukcji do monitorów studyjnych Genelec np. 8130 bliskiego pola.

Co do monitorów studyjnych - mają aktywną zwrotnicę i końcówki mocy są bezpośrednio połączone z przetwornikami akustycznymi (tylko przewód bez dodatkowych el. R/L/C). Daje do znacznie lepszą rozdzielczość i kontrolę + mniejsze straty mocy (o czym już pisałem jak byś nie wiedział) ... tylko co to ma do tego czy kolumna jest bliskiego pola czy nie? Monitory bliskiego pola to nazwa umowna dla czegoś co jest w miarę punktowym źródłem, ma w miarę płaską char. na małym dystansie i potrafi dzięki m.in. temu budować poprawną scenę przy małej odległości od słuchacza.

ps. w monitorach studyjnych oś akustyczna jest pomiędzy HF a LF ... w "HI-FI" częściej na wysokości HF. KEF Q1 doskonale nadają się do ekstremalnie bliskiego pola bo mają głośnik koncentryczny i nie ma "rozbicia" dźwięku przy małej odległości co zaburzałoby scenę

Zresztą nie czytasz uważnie tylko bijesz pianę - napisałem że monitory studyjne nawet typu KRK RP5 są lepsze (rozdzielczość) jednak nie ma w ofercie DAC z wyjściami TRS w przyzwoitej cenie więc kupiłem KEF Q1 które dobrze się spisują a nie są najlepsze na świecie (LOL)

Co do HDMI - jak grochem chłopcze o ścianę ... jak przyszłe płyty główne będą miały wyjście cyfrowe audio tylko w postaci HDMI? ... z resztą nawet nie jest to tak istotne jak fakt że tylko przez HDMI prześlesz więcej niż STEREO cyfrowo i bezstratnie jako PCM 24bit 192 khz - nie warto kupować modeli bez HDMI bo przy odsprzedaży nikt rozsądny tego nie kupi (dodatkowo ampli musi pracować jako DAC HDMI tak jak Yamaha 661/Denon 1908 .... dla porównania model Denon 1708 już tego nie potrafi pomimo obecności HDMI) .

Z tym Denon 2805 to też żeś pojechał po bandzie - nie jest w stanie równać się z Yamaha 661 głównie przez tandetnie słabe tłumienie (21) kontra Yamaha (37) .... reszta parametrów jak moc i szumy są już praktycznie takie same ... jedynie zniekształcenia THD+N są znacznie niższe w ... Yamaha 661 !!! ;] (Denon 2805 0,17% ... a Yamaha 661 0,08% więc 2x mniejsza kaszana na Yamaha) - więc jeśli taki słaby ampli jak Denon 2805 jest dla ciebie wyznacznikiem dobrego brzmienia (DF 21 dla 8 OHM -lol) to dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ale jeśli mam kolumny 8 ohmowe to chyba nie mogę ustawić ampli na 6 ohmów?


Jest tak jak pisze Pablo1964

Od siebie dodam że bywa też tak, że kolumny z napisem producenta "impedancja 8 Ohm" mają w rzeczywistości znamionowo 4 Ohm (z minimami na poziomie np. ~3 Ohm)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ehhh ... na purePC nie robią się takie kwiatki ... kiedy daję odpisz to nie tworzą się dodatkowe posty kiedy mój post jest ostatni (jest dopisywana treść do ostatniego mojego postu) ... a jak już nawet mam mój post pod postem to jest przycisk "usuń" i naprawiam sam bajzel jeśli zrobiłem - może dałoby się tu zrobić coś takiego bo znowu zbroiłem ... aż mi wstyd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolego Kyle z tego co piszesz to wydaje mi się że przy zakupie sugerowałeś się cyferkami z instrukcji urządzenia a nie jakością dźwięku i nieda się porównac klasy B (avr2805) z C (661). Sprzęt jest klasyfikowany w klasach od D do A,większa klasa to tylko High-End. Urządzenia są klasyfikowane według tego jak potrafią najbardziej naturalnie oddac przekaz (a nie według parametrów). Jeszcze jest klasa budrzetowa przed klasą D. Niedochodźmy się więcej bo tracimy wątek autora postu. Ja za siebie przepraszam jeśli Cię obraziłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No ja też trochę nerwowo zareagowałem - więc też przepraszam. Co do tych klas to pewnie piszesz o klasach z miesięcznika Audio Video. Cóż każdy ocenia sprzęt inaczej ... ja bardziej polegam na zmierzonych parametrach ... ale wrażeń z odsłuchu nie "olewam"

Moim zdaniem stare nawet hi-end amplitunery są po prostu słabe [widziałem pomiary jakiegoś b. starego pioneer] (tak pokazują pomiary - wiem że to nie wszystko). A jeśli chodzi o gust lub wrażenia odsłuchowe ... ja też chcę aby sprzęt grał przyjemnie ale dokładnie i wiernie ... ale nie wierzę że przy współczynniku tłumienia równym 21 i to dla 8 Ohm można dokładnie kontrolować kolumny pasywne. Dla porównania wzmacniacze stereofoniczne (Denon 500) mają ten parametr na poziomie 48 dla 4 ohm = 96 dla 8.

Panuje powszechna opinia że wzmacniacze STEREO grają lepiej/dokładniej ... pomyślałem sobie że musi to mieć swoje znamię w wynikach pomiarów. Po przeglądnięciu kilkudziesięciu pomiarów amplitunerów 5.1-7.1 i wzmacniaczy STEREO stwierdziłem że tylko jeden parametr zawsze jest wyraźnie lepszy we wzm. STEREO ... współczynnik tłumienia.

Tak więc po prostu jestem pewien że Denon 2805 gra gorzej (nawet jeśli ma lepsza wydolność prądową to i tak leży z kontrolą - ale nawet wątpię w lepsze zasilanie/rezerwę prądową ... Denon 2805 pobiera ~290W [napis z tyłu] a Yamaha 661 ~390W [napis z tyłu] i maksymalnie 800W [zapis w instrukcji]) ... i nie wiem czy można się ratować bi-amp w tym modelu [jeśłi ampli 2805 obsługuje to kontrola jest nieco lepsza].

ps. moim zdaniem do amplitunera kina nie powinno się łączyć kolumn trój i więcej drożnych (no chyba że w trójampingu) bo nawet tłumienie ~40-50 dla 8 Ohm to za mało by uzyskać kontrolę na wyższym poziomie - pamiętam odsłuch Wharfedale 9.5 (3-drożna) + Denon 1707 (tłumienie 32) ... grało to pod wzgl. przestrzeni wyraźnie gorzej od Denon 1908 (tłumienie 35) + Wharfedale 9.1 (2-drożna)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam trójdrożne E100 podłączone do H/K AVR435 poprzez bi-wiring. Całość brzmi w stereo doskonale. Bez bi-wiringu podobnie - praktycznie nie słychać żadnej różnicy. Co więcej - kiedyś z ciekawości testowałem (na słuch, bez żadnych pomiarów), jakie efekty przynosi bi-amping i bi-wiring w różnego rodzaju sprzęcie. Rezultaty da się streścić w trzech zdaniach:

W żadnym amplitunerze wielokanałowym bi-wiring ani bi-amping nie przyniósł różnicy dającej się odczuć na słuch. Dopiero w wysokiej klasy sprzęcie stereofonicznym udało się wychwycić różnice na granicy percepcji. Większy od bi-ampingu wpływ na charakterystykę brzmienia miał rodzaj zastosowanego kabla, jednak jest to także element mogący poprawić brzmienie jedynie w sposób kosmetyczny.

Są to naturalnie moje subiektywne odczucia. Nie zamieszczam tej opinii po to by wywoływać spór, chcę jedynie podzielić się własnymi wrażeniami. Testy przeprowadzałem dwa lata temu. Wzmacniacz, przy którym dało się usłyszeć minimalną różnicę po zastosowaniu bi-ampmingu to był jeden z wyższych modeli Marantza (niestety, nie pamiętam oznaczenia). Pamiętam także, że brzmiał on fatalnie z kolumnami JBL, z którymi amplituner Harmana radzi sobie doskonale.

Chciałem jeszcze napisać, od jakiego pułapu brzmienie amplitunera KD w muzyce odebrałem jako akceptowalne ale nie mieści się to w temacie wątku (nie ten budżet, niestety icon_sad.gif ). Właściwie, z tego samego powodu, cały mój post nie mieści się w temacie. Przepraszam więc za off-topic.

Wracając do tematu wątku, Yamaha w tym przedziale jest dobrą propozycją, ale tylko w przypadku, gdy zamierzasz w krótkim czasie rozbudować system do wersji 5.1. Jeżeli masz zamiar pozostać przy 2 kolumnach - nie płać za coś, czego nie będziesz używał, z dwiema kolumnami lepiej zabrzmi sprzęt stereo. Natomiast podejrzewam, że szybko zniechęcisz się do komputera jako źródła dźwięku - pomyśl o stacjonarnym odtwarzaczu, naprawdę warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Natomiast podejrzewam, że szybko zniechęcisz się do komputera jako źródła dźwięku - pomyśl o stacjonarnym odtwarzaczu, naprawdę warto.


Ale dla czego ? Można kupić DAC zewnętrzny o parametrach Hi-END odtwarzaczy CD (jeśli nawet hi-end'y resamplują w górę 44,1K 16 bit do 192K 24bit to możemy to zrobić nie mniej dokładnie po stronie PC). Jedynie można się przyczepić do szumu komputera - ale to też da się rozwiązać stosując odpowiednie "bezszelestne" chłodzenie i komory dla HDD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chłodzenie wodne i bezszelestne komory... po to, by podpiąć do amplitunera... warto? Każdy musi sobie odpowiedzieć sam na to pytanie. Jednak ja miałem coś innego na myśli. Chodziło mi o mp3. Im lepszy amplituner tym bardziej słychać ich ułomność w stosunku do CD Audio. To tak jakby kupować plazmę HD do divX-ów. Wiem, że są programy i urządzenia "poprawiające" ale działają na podobnej zasadzie jak "turbo bassss" w boomboksie. Jak to się ma do delektowania się muzyką? Tak jak plastikowa lalka z sex-shopu do miłości icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Akurat nie wodne chłodzenie miałem na myśli tylko wentylatory 120 mm 800 RPM itp. proste, tanie i bezgłośne rozwiązania.

Co do programu upsamplującego - jeśli nie rozróżniasz upsamplera (obecnego z resztą w HI-END odtwarzaczach CD) od tandetnego podbijacza basu w boombox to ... icon_eek.gif

I o co Ci chodzi z tym mp3 - ja słucham na komputerze i już od kilku lat nie są to pliki mp3

Tak jeszcze oglądam osiągi H/K 435 ( AUDIO czerwiec 2006 ) - zasilacz ma cudowny - przy 5 kanałach oddaje 91 W ... ale jeśli rozpatrzymy go jako wzmak stereo to wypada praktycznie tak samo pod wzgl. SNR [82 dB], THD+N [0,09] i tłumienia [39] jak Yamaha 661/663. Co ciekawe podobnie jak Yamaha 661/663 jest oparty na tranzystorach Sanken

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kyle, to wszystko prawda. Jednak ja nie oglądam sprzętu tylko go słucham. Gdy słuchałem w stereo Yamahy RX-V659 i mojego AVR435, w jakości dźwięku była przepaść. Muszę posłuchać 661/663, może się przekonam. Choć niedawno słuchałem modelu 1800 i też nie było to moje brzmienie. Niby poprawne ale jakieś sztuczne. Nie jestem audiofilem, ci twierdzą, że zestawienie H/K + JBL nadaje się tylko do kina. Jednak ja słuchając tego sprzętu mam wrażenie uczestniczenia w koncercie na żywo. Muzyka brzmi dynamicznie, naturalnie, bardziej analogowo.

Co do słuchania z komputera - bez urazy, jednak 99% osób używających go jako źródła sygnału w systemie AV, słucha niemal wyłącznie mp3 i ogląda filmy w formacie divX/Xvid. A te - niestety - im lepszy sprzęt, tym gorzej brzmią, wyglądają. To miałem na myśli, nie bierz tego do siebie. Poza tym, urządzenie dedykowane zawsze będzie lepiej brzmieć niż uniwersalne. Dlaczego brzmienie płyty CD Audio na średniej klasy odtwarzaczu CD jest nieosiągalne dla 90% odtwarzaczy DVD? Istnieją nieliczne wyjątki, potwierdzające regułę. Żeby wrócić do tematu wątku - podobnie rzecz się ma z wzmacniaczami stereo i wielokanałowymi. Film słuchany na sprzęcie stereo nie da tylu wrażeń co na sprzęcie wielokanałowym. Muzyka wręcz przeciwnie. Nie dziwię się tym, którzy kupują oddzielne zestawy do kina i muzyki.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...