Skocz do zawartości
Couba

Denon AVR-X1500H Automatyczne przełączanie się dźwięku

Recommended Posts

Witam,

TV UE55F7000SLXXH jest podłączony do amplitunera Denon AVR-X1500H kablem HDMI wykorzystując złącza ARC w obydwu urządzeniach. Do amplitunera podłączony jest dekoder satelitarny na złączu CBL/SAT. 
Problem polega na samoczynnym przełączaniu się dzwięku amplitunera ze źródła CBL na TV po kilku sekundach od uruchomienia całego zestawu.
Dokładnie wygląda to tak: po włączeniu całego zestawu (TV, AMP i dekoder) wybierane są automatycznie ostatnie źródła, tzn. TV włącza się na HDMI 3 (ARC), amplituner na CBL/SATm oraz uruchamia się dekoder. Po dosłownie kilku sekundach, gdy wszytko jest OK, tzn. obraz i dźwięk, amplituner przełącza się samoczynnie na dźwięk z TV. Utracone jest źródło na amplitunerze i trzeba ponownie wybrać je (CBL/SAT) aby pojawił się dźwięk z dekodera.

Dodam, że w instrukcji (str.159) jest napisane: "Jeśli funkcja Sterowanie HDMI jest aktywna, priorytet uzyskuje ustawienie TV audio" tylko jeśli wyłączę "Sterowanie HDMI" w amplitunerze utracę połączenie Anynet+ i tym samym możliwość uruchamiania całego zestawu pilotem uniwersalnym oraz przełączania się między źródłami, więc zamiast przełączania się pilotem amplitunera spowrotem na CBL/SAT teraz muszę pilotem amplitunera obsługiwać wszystko.

Czy ktoś ma podobne problemy lub może udało mu się takie coś rozwiązać?
Dodałem filmik - pokazuje dokładnie co się dzieje ...


pozdrawiam, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem to masz włączone po prostu arc. I stąd to przełączanie. Sproboj wyłączyć tą funkcję i daj znać. 

Piotrek

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, S4Home napisał:

Jeśli dobrze rozumiem to masz włączone po prostu arc. I stąd to przełączanie. Sproboj wyłączyć tą funkcję i daj znać. 

Piotrek

 

Hej, ARC nie da się wyłączyć "samodzielnie" jest zawsze włączone razem ze "sterowaniem HDMI" a bez sterowania HDMI nie będzie żaden inny pilot działał.

BTW, jest jakiś sposób, o którym nie wiem aby wyłączyć opcje ARC przy włączonym sterowaniu HDMI??!!

Kuba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zmień gniazdo podłączeniowe w TV. Nie podłączając do HDMI gdzie jest arc tylko do któregoś innego.

No to słabo. W prawidłowym amplitunerze te funkcję są rozdzielone. 

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to albo jedno albo drugie. W innych amplitunerach da się wyłączyć arc a nie wyłączać HDMI Control. 

Tyle.

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotrek,

 

dla testów używam teraz Onkyo 686 i mam dokładnie ten sam efekt. Tutaj można wyłączyć ARC i nie przynosi to oczekiwanej poprawy. Zaczynam nabierać pewności, że przyczyną jest "jakiś tajemniczy" sygnał z TV wysyłany już po uruchomieniu całego zestawu i wymuszający amplituner do przełączenia źródła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ARC zgasiłeś i na ampli i na TV?

Jeśli tak to oznacza że po raz kolejny Samsung zawiódł w swoich magicznych funkcjach :/

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ARC wyłączyłem na amplitunerze, w TV mogę tylko użyć innego HDMI. NIc nie dało. 

Teraz próbuję wyłączać Anynet+ CEC ale przez to tracę całkowicie komunikację z amplitunerem.

Jest ktoś na forum kto zna dokładnie menu serwisowe, może tam jest jakaś opcja odpowiadająca za przełączanie amplitunera na inne źródło??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja znałem kiedyś dość dobrze Onkyo i jego menu serwisowe ale w nowych modelach to zmienili.

Przełączanie jest wynikiem puszczania sygnału zwrotnego z TV. W opcjach amplitunera tego nie znajdziesz. Jest jeszcze jedna opcja. Ale chwila przepięcie nic nie zmieniło?

Hmmm to zaczynam pomału obstawiać że amplituner jest do serwisu. Spróbuj go przywrócić do ustawień fabrycznych.

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Markcox napisał:

a próbowałeś kolego dzwonić do Horna z zapytaniem, czy i jak rozwiązać tę sytuację?

Horn - a nie znam ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i nic się nie zmieniło, "serwis" jest w stanie tylko zrestartować TV i sprawdzić oprogramowanie?! Poza tym żadnej pomocy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×