Skocz do zawartości

Dirac Live i Room EQ Wizard - leki na całe zło?


Kraft

Recommended Posts

Poniżej przedstawiam przykład zgrania fazowego dla systemu należącego do jednego kolegi z forum u którego miałem przyjemność być na pomiarach jakiś czas temu. (teraz już jest samowystarczalny w kwestii pomiarów, wspomagam tylko odnośnie interpretacji wyników)

Kanały L i P są spójne fazowo z największym odchyleniem 70* przy częstotliwości 92Hz. (pewnie z użyciem korekcji fazy udałoby się odrobinę podciągnąć charakterystykę bez zmiany amplitudy)

Niemalże idealne zgranie skutkuje tym, że przy grających dwóch kolumnach wykres w paśmie niskotonowym znajduje się o 6dB powyżej pojedynczego kanału.

 

Wykres 1: Faza L i P kanału

Krzysztof_Faza_DL.thumb.png.9644c8dc067dbb6f918b11ab5dfcec88.png\

 

Wykres 2: Charakterystyka amplitudowo-częstotliwościowa: L , P, L+P

Krzysztof.thumb.png.f4d2f1ce929d00ea8cfc67173d716e86.png
 

Edytowano przez Tom.O
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomek4446 napisał:

Jedyne co mogę zrobić to przesunąć kolumny lewa prawa , przód tył w zakresie ok. 40 cm.

Zmieniłem fazę w lewej kolumnie , przedstawiam wykresy po zmianie , choć nie chcę nadwyrężać Twojej cierpliwości :

1. Kanał lewy + prawy bez DL i z DL / Twoja krzywa/

2. Oddzielnie kanały Lewy i prawy bez DL . Tom czy to możliwe , że kanały lewy i prawy obecnie prawie idealnie się pokrywają ?

3 Kanał lewy bez DL i z DL / Twoja krzywa/

A jeszcze a'propos przeciw fazy , gdy miałem podłączony amp.KD / wspólne fronty ze stereo , sygnał przechodził przez DDRC-24 z włączonym DL/ kalibracja YPAO z uporem maniaka pokazywała , że fronty mam w przeciw fazie. 

Dźwiękowo , z pewnością po zamianie kabli + z - , bas stał się bardziej wyraźny ale coś więcej będę mógł napisać jutro.

L+R p.faza z i bez DL.jpg

@tomek4446

Wykres ze zamiany + z - pokrywa się z tym co zasymulowałem i wrzuciłem do poprzedniego posta.

Invert.thumb.png.bf6e06a1a9bf8a4f91c5a35a9d195558.png

 

Odnośnie Twoich pytań to:

- Przesunięcie kolumn do przodu, tyłu raczej za dużo nie zmieni w zakresie fazy dla częstotliwości 55-100Hz. Z podanych wcześniej wymiarów pomieszczenia i wykresu wnioskuję, że sprzęt masz na dłuższej ścianie. Dokładnie widać to po rezonansie na 47Hz. (362cm pomiędzy ścianą na której masz sprzęt, tą za miejscem odsłuchowym)

Zrób eksperyment i może rozsuń kolumny szerzej. To co miałem na myśli odnośnie zmiany ustawienia to przeniesienie na krótszą ścianę.

- Zmierzyłeś 2x ten sam kanał. 

- Yamaha w jakiś sposób miała rację.

- Zmiana + z - niekoniecznie da dobre wrażenia odsłuchowe. Bardziej chodziło o potwierdzenie tego co wyglądało na nieprawidłowe w pomiarach.

Może jeszcze zupełnie odłącz MiniDSP i zrób pomiar bezpośrednio. Może coś tam jest nie tak z ustawieniami...

 

Edytowano przez Tom.O
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Tom.O napisał:

 Z podanych wcześniej wymiarów pomieszczenia i wykresu wnioskuję, że sprzęt masz na dłuższej ścianie.

Zgadza się , nie da rady na krótszej , kiedyś miałem takie ustawienie , ale nie było dobrze, bo możliwy rozstaw między kolumnami / drzwi/ wynosi wówczas 1,6m, a odległość od kolumn do punktu odsłuchu 4,8 m.

7 minut temu, Tom.O napisał:

Zrób eksperyment i może rozsuń kolumny szerzej.

Właśnie niedawno je zsunąłem :) Ale ok. mogę zwiększyć rozstaw z 2,6 m. do 3,5 m.

10 minut temu, Tom.O napisał:

- Zmierzyłeś 2x ten sam kanał. 

Tak przypuszczałem.

11 minut temu, Tom.O napisał:

Może jeszcze zupełnie odłącz MiniDSP i zrób pomiar bezpośrednio. Może coś tam jest nie tak z ustawieniami...

Tak jak pisałem YPAO , "pokazywało" , że kolumny grają w przeciwfazie , obecnie jak fronty przy KD nie przechodzą przez DDRC-24 , kalibracja YPAO pokazuje , że jest ok.

Myślałem dotąd , że po prostu te systemy korekcji nie współgrają i stąd taki wynik ,ale teraz warto się przyjrzeć DDRC-24. 

Zacznijmy więc od podstaw.

- pod iN1 - lewy kanał

- pod IN2 - prawy kanał 

- pod OUT 1 - lewy kanał

- pod OUT2 - prawy kanał

ustawienia w DDRC jak na zdjęciu , przy ustawieniu poziomu głośności w DL wydaje się , że jest ok. bo odpowiadają dźwiękowo właściwe kanały.

IMG_0893.JPG

IMG_0894.JPG

DDRC-24.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, tomek4446 napisał:

Tak jak pisałem YPAO , "pokazywało" , że kolumny grają w przeciwfazie , obecnie jak fronty przy KD nie przechodzą przez DDRC-24 , kalibracja YPAO pokazuje , że jest ok.

Hej,

żeby sprawdzić czy kolumny nie są w przeciw fazie (w sensie sygnału elektrycznego, nie przesunięcia fazowego głośników), wystarczy sprawdzić czy kable od wzmacniacza do kolumn podłączone są tak samo dla dwóch kolumn (czarne do czarnego, czerwone do czerwonego :) ) i jeżeli nie ma błędów montażowych to musi być OK. Słyszałem o przypadkach, ze w fabryce udało się podłączyć odwrotnie okablowanie wewnątrz kolumny, ale to już inna sprawa.

Jeżeli rzeczywiście były w przeciw fazie, to nie nie było też pewnie możliwe ustawienie ich tak żeby był wyraźny środek sceny. Czy teraz jest lepiej?

W DIRACu na ekranie outputs, jest przycisk "invert" dla każdego kanału, może go przez przypadek aktywowałeś...

pozdrawiam,

Przemek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, yplach napisał:

wystarczy sprawdzić czy kable od wzmacniacza do kolumn podłączone są tak samo dla dwóch kolumn (czarne do czarnego, czerwone do czerwonego :) )

Przemek , jeszcze przed tym co zaraz napiszę uznałbym ,że w ogóle taka sugestia jest nie na miejscu , bo jak ja stary audiofil miałbym źle podłączone kable i nie wiedział, że czerwony do czerwonego ..... :)

Wczoraj odłączyłem DDRC i zajrzałem do instrukcji którą przy podłączeniu routingu odpuściłem , bo wiadomo powszechnie dla kogo są instrukcje :)

Spojrzałem na rysunek

DDRC.PNG

i wyszło mi , że moje podłączenie jest inne , to jest takie jakie opisałem w poście wyżej

Zmieniłem , kable i dzisiaj zobaczę co się zmieniło , ciekawostką jest to , że przełączając w aplikacji kanałami i w jednym i w drugim przypadku kanały odpowiadaja poprawnie to znaczy , że jak wyłączam np. lewy to on faktycznie przestaje grać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2020 o 19:31, Tom.O napisał:

Jak możesz to wykonaj jeszcze pomiar dla kanału lewego i prawego grającego razem bez i z dirac do prawidłowej oceny niskoch tonów.

Hej Tom.O,

czy możesz mi wytłumaczyć jak laikowi, po co mierzyć impuls L+R?

pozdrawiam,

Przemek

 

 

Edytowano przez yplach
grafika
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.03.2020 o 14:28, yplach napisał:

Hej Tom.O,

czy możesz mi wytłumaczyć jak laikowi, po co mierzyć impuls L+R?

pozdrawiam,

Przemek

Przemek, impulsu używam do oceny siły i "lokalizacji" (czasu) odbić. Wolę sprawdzać osobno pomiar dla lewego i prawego kanału. Pomiar dwóch kanałów na raz jest pomocny do określenia zgrania czasowego by np. prawidłowo ustawić opóźnienie w procesorze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu DL dla zmotoryzowanych , czego to ludzie nie wymyślą :) Genialne w swej prostocie.

https://www.minidsp.com/forum/dirac-series-support/16533-dirac-live-mic-measuring-rig-made-of-local-pvc

@Tom.O , sprawdziłem dzisiaj na płycie testowej /160Hz/ jak się ma zgranie fazowe po przepięciu kabli w DDRC , wydaje mi się , że teraz jest ok. Jutro zrobię pomiary i prześlę Ci do potwierdzenia .

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

dobrze Panowie, spróbuje napisać coś o moich doświadczeniach z ddrc 24 hd może ktoś coś doradzi? jakieś wnioski się nasuną? na wstępie dodam że wzmacniacz na którym gram bywa agresywny i dopiero znalezienie kolumn bardzo łagodnie traktujących góre pasma go utemperowało.... i teraz po wpięciu mini dsp i skalibrowaniu z automatu (całego pasma za pomocą mikrofonu i DL) bas jest dużo lepszy sterofonia dobra ...ale znowu wyższa średnica i góra się trochę za bardzo wyszły do przodu, iskrzą się, dynamika również poszła w górę i teraz przy mocniejszych szybszych kawałkach robi się nieco agresywnie, męcząco, tylko pod jazzem gdzie nagrania są spokojne dopracowane bez perkusyjnej nawalanki jest ładnie..... ale na drugim ustawieniu kalibrację zrobiłem tylko dla niższych tonów do chyba 300Hz resztę zostawiłem w spokoju i od razu stereofonia nieco siadła ale dźwięk nie jest już taki agresywny daje się słuchać mocnego rocka..hm... wina dacka, kalibracji/filtrowania? wiadomo jest to trochę wąskie gardło w całym systemie... a może da się to jakoś poprawić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawas2001 Na początek na bazie pomiarów które już zrobiłeś spróbowałbym wstawiać inne gotowe krzywe domowe niż ta którą wygenerował DL.

 

Np. B&K lub Olive & Tool , czy inne pokazane na grafice wykresu , musisz nanosząc punkty na krzywą DL skorygować ją do wybranej.

Możesz wstawić gotowe krzywe i zobaczyć ,czy któraś nie pomoże. / załącznik/

Poczytaj też:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/what-is-your-favorite-house-curve.2382/

Krzywe domowe 1.png

DiracLiveFull_NADTargetCurve.txt Harman 4dB RMS corrected.txt Harman 6dB RMS corrected.txt Harman 8dB RMS corrected.txt Harman 10dB RMS corrected.txt

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie próbowaliście sprawdzać jakiej jakości pliki maksymalnie możecie odtworzyć przez określone wejścia?

U mnie wygląda to następująco:

Toslink maksymalnie mogę użyć pliku 24bit/96000Hz, wyższej jakości już nie są odtwarzane.

RCA maksymalnie mogę użyć pliku DSD 256 11289600 Hz, wyższej jakości nie sprawdzałem.

Zastanawiam się czy DDRC24 robi to jak należy,m gdyż ja nie zauważam między tymi plikami żadnej różnicy, możliwe że u mnie ze słuchem jest coś nie tak, albo nie wiem na czym się skupić.

Jakby ktoś chciał sobie porównać to darmowo można pobrać z tej strony:

https://bluecoastmusic.com/free-downloads#.XpxSRsgzauc

Wpadła mi w ucho jedna płytka: Blue Coast Collection 4 i nie wiem czy jest sens dopłacać do wersji DSD i przechodzić na RCA, skoro teoretycznie lepszą jakość otrzymam przez Toslink, z uwagi na niepotrzebne przeróbki sygnału, tak przynajmniej zrozumiałem sugestie które tutaj padły.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Krzysztof Ślusarski napisał:

Panowie próbowaliście sprawdzać jakiej jakości pliki maksymalnie możecie odtworzyć przez określone wejścia?

U mnie wygląda to następująco:

Toslink maksymalnie mogę użyć pliku 24bit/96000Hz, wyższej jakości już nie są odtwarzane.

RCA maksymalnie mogę użyć pliku DSD 256 11289600 Hz, wyższej jakości nie sprawdzałem.

Zastanawiam się czy DDRC24 robi to jak należy,m gdyż ja nie zauważam między tymi plikami żadnej różnicy, możliwe że u mnie ze słuchem jest coś nie tak, albo nie wiem na czym się skupić.

Jakby ktoś chciał sobie porównać to darmowo można pobrać z tej strony:

https://bluecoastmusic.com/free-downloads#.XpxSRsgzauc

Wpadła mi w ucho jedna płytka: Blue Coast Collection 4 i nie wiem czy jest sens dopłacać do wersji DSD i przechodzić na RCA, skoro teoretycznie lepszą jakość otrzymam przez Toslink, z uwagi na niepotrzebne przeróbki sygnału, tak przynajmniej zrozumiałem sugestie które tutaj padły.

Niestety muszę Cię trochę zmartwić, ale także uświadomić odnośnie tego co tak naprawdę dzieje się w procesorach DSP. Przede wszystkim - jeśli masz wersję DDRC24 to masz dwie opcje, wejście cyfrowe i wejście analogowe. Wejście cyfrowe TOSLINK jest pewnie taktowane jakimś zegarem i dlatego od pewnego próbkowania już nie przetworzy, ale wejście analogowe czyli RCA... nie ma tego ograniczenia, oczywiście że nie, a podanie "częstotliwości próbkowania" dla tego wejścia nie ma za bardzo sensu bo to przecież sygnał analogowy, nie cyfrowy. Przejmie więc dowolny sygnał, bo ddrc24 i tak robi konwersję tego z analogu na cyfrę, i kończysz z cyfrą 48 kHz.

No i tutaj najważniejsza sprawa, bo trzeba było doczytać że DDRC24 ma wewnętrzny zegar taktujący na maksimum 48 kHz. I bez względu na to co podasz na wejście, jakim gniazdem, na wyjściu dostaniesz plik w jakości maksimum 48 kHz. Dlatego nie słyszysz różnicy, bo po prostu jej nie ma... Ja używam wersji DDRC-22D która ma wewnętrzny zegar 96 kHz i takie możesz miec wejście i takie dostaniesz wyjście.  Między innymi dlatego go wybrałem, żeby nie robić 2x AD/DA, wchodzę cyfrowym sygnałem dobrej jakości w DSP, potem wychodzę też cyfrą, a konwersję na analog robi mi dopiero zewnętrzny DAC AudioGD Master11. I szczerze mówiąc, to jest poprawna aplikacja DSP w torze sygnałowym, bo inaczej naraża się na umiarkowanej jakości konwersję AD/DA robioną przez procesor DSP.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tomek4446 napisał:

@slawas2001 Na początek na bazie pomiarów które już zrobiłeś spróbowałbym wstawiać inne gotowe krzywe domowe niż ta którą wygenerował DL.

 

Np. B&K lub Olive & Tool , czy inne pokazane na grafice wykresu , musisz nanosząc punkty na krzywą DL skorygować ją do wybranej.

Możesz wstawić gotowe krzywe i zobaczyć ,czy któraś nie pomoże. / załącznik/

Poczytaj też:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/what-is-your-favorite-house-curve.2382/

Krzywe domowe 1.png

DiracLiveFull_NADTargetCurve.txt 438 B · 1 download Harman 4dB RMS corrected.txt 377 B · 1 download Harman 6dB RMS corrected.txt 375 B · 1 download Harman 8dB RMS corrected.txt 374 B · 1 download Harman 10dB RMS corrected.txt 375 B · 1 download

Właśnie czytam tamto wskazane forum, i ciekawi mnie BiK i Olive :) Fajna sprawa z tymi krzywymi mam nadzieje że nie zacznę za bardzo przy tym gmerać bo to się skonczy na przedłużonej kwarantannie:) 

A czy mógłbyś w skrócie wytłumaczyć jak to się robi. Biorę orginalną krzywą z pomiarów i ją modyfikuje, jak? znaczy na wykresie,czy kopiuje dane tam gdzie jest dla programistów?
A może po prostu wrzucam jakis gotowy plik?

Sorki, że zadaje takie najprostsze pytania ale jeszcze przy tym nie grzebałem osobiście, nawet mikrofonu swojego nie mam :) 


 

ps. widzę dużo artów i forów o tym wszystkim, tony informacji powiedziałbym nawet tony teorii, ale nigdzie nie zauważyłem jak to zrobić w praktyce bo wiadomo że najlepiej ocenić na własne uszy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawas2001 te krzywe które podałem w plikach txt. to gotowce ,/ zapisz je na Swoim kompie/ , czyli :

- podłączasz kablem kompa z DDRC -24

- otwierasz aplikację DDRC-24

- klikasz i otwierasz aplikację DL

- łączysz się z DDRC -24

- klikasz na pierwszej planszy jaka się otworzy w menu / lewy górny róg/

- klikasz w " Load projekt " , przełączy Cię do folderu gdzie zapisałeś pomiary / lub musisz wyszukać ten folder/, wybierasz pomiar który Ci najbardziej dźwiękowo odpowiada . Klikasz otwórz.

- masz już otwarty pomiar z krzywą DL.

- teraz otwierasz ponownie menu i klikasz " Load target curve " , otworzy się " Grup 1,2 " , klikasz w to i otworzy się okienko w którym musisz wybrać potrzebną krzywą / znowu musisz określić gdzie masz zapisane podane przeze mnie krzywe np. pulpit/. Klikasz w krzywą i ona się automatycznie naniesie.

- zapisujesz tak jak każdy pomiar czyli dolny prawy róg " Proceed to filter export " i następnie wybierasz spot jeden z czterech w którym chcesz ten projekt umieścić.

J najczęściej korzystam z krzywej NAD-a :) 

W następnym odcinku jak nanieść krzywe ze zdjęcia czyli B&K i Olive & Tool :) 

Chyba , że Sam rozkminisz , instrukcja w załączniku.

miniDSP Dirac Live 2.0 User Manual.pdf

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, tomek4446 napisał:

@slawas2001 te krzywe które podałem w plikach txt. to gotowce ,/ zapisz je na Swoim kompie/ , 

J najczęściej korzystam z krzywej NAD-a :) 

W następnym odcinku jak nanieść krzywe ze zdjęcia czyli B&K i Olive & Tool :) 

Chyba , że Sam rozkminisz , instrukcja w załączniku.

miniDSP Dirac Live 2.0 User Manual.pdf 3 MB · 0 downloads

Dziękuję najmocniej!!! 

Widzę chyba rozdział 3.1 jest o pracy z wykresami ale trochę się dziwię żeby nie było plików do tak "klasycznych" krzywych jak dwie wspomniane :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Bartek z Mega-Acoustic napisał:

Niestety muszę Cię trochę zmartwić, ale także uświadomić odnośnie tego co tak naprawdę dzieje się w procesorach DSP. Przede wszystkim - jeśli masz wersję DDRC24 to masz dwie opcje, wejście cyfrowe i wejście analogowe. Wejście cyfrowe TOSLINK jest pewnie taktowane jakimś zegarem i dlatego od pewnego próbkowania już nie przetworzy, ale wejście analogowe czyli RCA... nie ma tego ograniczenia, oczywiście że nie, a podanie "częstotliwości próbkowania" dla tego wejścia nie ma za bardzo sensu bo to przecież sygnał analogowy, nie cyfrowy. Przejmie więc dowolny sygnał, bo ddrc24 i tak robi konwersję tego z analogu na cyfrę, i kończysz z cyfrą 48 kHz.

No i tutaj najważniejsza sprawa, bo trzeba było doczytać że DDRC24 ma wewnętrzny zegar taktujący na maksimum 48 kHz. I bez względu na to co podasz na wejście, jakim gniazdem, na wyjściu dostaniesz plik w jakości maksimum 48 kHz. Dlatego nie słyszysz różnicy, bo po prostu jej nie ma... Ja używam wersji DDRC-22D która ma wewnętrzny zegar 96 kHz i takie możesz miec wejście i takie dostaniesz wyjście.  Między innymi dlatego go wybrałem, żeby nie robić 2x AD/DA, wchodzę cyfrowym sygnałem dobrej jakości w DSP, potem wychodzę też cyfrą, a konwersję na analog robi mi dopiero zewnętrzny DAC AudioGD Master11. I szczerze mówiąc, to jest poprawna aplikacja DSP w torze sygnałowym, bo inaczej naraża się na umiarkowanej jakości konwersję AD/DA robioną przez procesor DSP.

Dziękuję za wyjaśnienie sytuacji.

Fakt wcale nie zwróciłem na to uwagi, powiem więcej dużo spraw jest dla mnie niewiadomą w audio, póki nie spotkam się z nimi u siebie w domowych warunkach.

Trochę mnie mój wybór zmartwił i nie wiem czy nie będę szukał lepszej wersji DDRC24.

Jednak wydaje mi się że takowa do moich zastosowań nie istnieje, przynajmniej ja nie potrafię takowej znaleźć.

Potrzebuję móc podłączyć:

odtwarzacz SACD- wyjście z niego to RCA

Streamer – wyjście XLR, TOSLINK, RCA

 

Wejść na wzmacniacz mogę przez RCA, lub XLR.

 

I teraz co można wybrać by mieć lepiej?

Przed zakupem myślałem o DDRC-22D, ale złącza z tyłu wydawały mi się nie wystarczające do moich zastosowań.

MiniDSP SHD na tylnym panelu, prezentuje się dobrze do moich zastosowań, ale cena to już przesada konkretna.

Fakt jest to urządzenie typu wszystko w jednym jak podaje producent, ale nie sądzę by były to lepsze urządzenia od tych którymi ja dysponuje, zakup bez sensu dla samych wyjść/wejść. Streamer , przedwzmacniacz, raczej tego nie wykorzystam i nic tutaj nie zyskam.

 

Co o tym sadzicie, ktoś miał możliwość przetestowania?

 

W moim mniemaniu sprzedaż DDRC24 jest możliwy i może działać w innej lokalizacji, wystarczy zainstalować u osoby tak jak u siebie to robiłem?

 

Jak tylko będę miał możliwość siadam i słucham przez streamer tych nagrań co wstawiłem po XLR, mam nadzieję że tam żadnych ograniczeń nie mam i wyłapię te różnice między nagraniami, a jak się nie uda to przynajmniej nie będę myślał o zmianie.

 

Przyznam że słuchanie nawet prze wyjścia symetryczne nie daje tyle radości co Dirac Live w moim pokoju.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Krzysztof Ślusarski napisał:

Dziękuję za wyjaśnienie sytuacji.

Fakt wcale nie zwróciłem na to uwagi, powiem więcej dużo spraw jest dla mnie niewiadomą w audio, póki nie spotkam się z nimi u siebie w domowych warunkach.

Trochę mnie mój wybór zmartwił i nie wiem czy nie będę szukał lepszej wersji DDRC24.

Jednak wydaje mi się że takowa do moich zastosowań nie istnieje, przynajmniej ja nie potrafię takowej znaleźć.

Potrzebuję móc podłączyć:

odtwarzacz SACD- wyjście z niego to RCA

Streamer – wyjście XLR, TOSLINK, RCA

 

Wejść na wzmacniacz mogę przez RCA, lub XLR.

 

I teraz co można wybrać by mieć lepiej?

Przed zakupem myślałem o DDRC-22D, ale złącza z tyłu wydawały mi się nie wystarczające do moich zastosowań.

MiniDSP SHD na tylnym panelu, prezentuje się dobrze do moich zastosowań, ale cena to już przesada konkretna.

Fakt jest to urządzenie typu wszystko w jednym jak podaje producent, ale nie sądzę by były to lepsze urządzenia od tych którymi ja dysponuje, zakup bez sensu dla samych wyjść/wejść. Streamer , przedwzmacniacz, raczej tego nie wykorzystam i nic tutaj nie zyskam.

 

Co o tym sadzicie, ktoś miał możliwość przetestowania?

 

W moim mniemaniu sprzedaż DDRC24 jest możliwy i może działać w innej lokalizacji, wystarczy zainstalować u osoby tak jak u siebie to robiłem?

 

Jak tylko będę miał możliwość siadam i słucham przez streamer tych nagrań co wstawiłem po XLR, mam nadzieję że tam żadnych ograniczeń nie mam i wyłapię te różnice między nagraniami, a jak się nie uda to przynajmniej nie będę myślał o zmianie.

 

Przyznam że słuchanie nawet prze wyjścia symetryczne nie daje tyle radości co Dirac Live w moim pokoju.

Jak już spróbowałeś Dirac live to często nie ma odwrotu :D 

Moja rada dla Ciebie - przede wszystkim jesteś pewny że z SACD możesz wyjść tylko analogowo? To byłoby bardzo dziwne. RCA, okej, ale może któreś RCA to jest SPDIF coaxial, czyli cyfrowe? Wtedy połączenie byłoby - SACD i streamer w DDRC22D, potem DDRC22D w DAC, a DAC na wzmacniacz. To  jeśli wzmacniacz nie ma własnego DACa. I wtedy jest to co trzeba

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to odtwarzacz Denon BDT 3313 UD i ma: Wyjścia2 x HDMI | wyjście analogowe | wyjście cyfrowe koncentryczne | USB | LAN.

Denon Link HD wykorzystuje w kinie domowym łącząc go z amplitunerem dodatkowy tym połączeniem, muszę przyznać, że dużo filmy na tym zyskały.

Szkoda mi z tego rezygnować.

Ale sprawdzę, czy jest jeszcze sens.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Krzysztof Ślusarski napisał:

Jest to odtwarzacz Denon BDT 3313 UD i ma: Wyjścia2 x HDMI | wyjście analogowe | wyjście cyfrowe koncentryczne | USB | LAN.

Denon Link HD wykorzystuje w kinie domowym łącząc go z amplitunerem dodatkowy tym połączeniem, muszę przyznać, że dużo filmy na tym zyskały.

Szkoda mi z tego rezygnować.

Ale sprawdzę, czy jest jeszcze sens.

 

No to przecież masz jak na dłoni :P wyjście koncentryczne, czyli pojedyncze gniazdo RCA, to właśnie to co potrzebujesz do podpięcia DDRC-22D. Streamer mógłbyś wpiąć po optyku, wtedy w procesorze DSP masz selektor wejścia (DDRC-22D - pilotem), a z tego jednym kablem na dac i wzmacniacz. 

10 godzin temu, tomek4446 napisał:

Genialne w swej prostocie :) 

Całe szczęście , że nie " gram " z plików :) 

tak Tomku i dlatego ja uważam że to jednak DDRC-22D jest solidnym elementem w torze. DDRC-24 jest dobry na początek i do mniejszych systemów, ale jak już składamy zestawy mocne, docelowe, czyt - droższe, to DDRC-22D może być niemal w każdym zastosowaniu bo nie ma tutaj mowy o żadnym ograniczaniu jakości. DDRC24 jest ograniczeniem głównie ze względu na to że sam robi AD/DA

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Bartek z Mega-Acoustic napisał:

jest ograniczeniem głównie ze względu na to że sam robi AD/DA

Bartek powiedz mi co tracę wchodząc źródłem / przedwzmacniacz/na wejścia analogowe DDRC i wychodząc też analogowo na monobloki ? Rozumiem , że aby mógł być uruchomiony DL sygnał wejściowy musi być przetworzony na cyfrowy, a potem ponownie na analogowy. A co się dzieje gdy podłączam źródło do wejścia cyfrowego i wychodzę analogowym , rozumiem , że korzystam wtedy z wbudowanego DAC-a DDRC  czyli tak jak Ty z zewnętrznego ? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to ciężko powiedzieć co dokładnie tracisz... tyle się dyskutuje o odpowiednim materiale żeby był dobrej jakości, milion kiloherców próbkowania, a potem taki procesor może tu sporo namieszać. Wchodząc na wejścia analogowe DDRC24 sprawiasz, że to on robi AD, tutaj korekcja, a potem DA żeby wyjść też analogiem, tak jak napisałeś. Wchodząc cyfrowym wejściem w DDRC24 omijasz jeden stopień konwersji i to ten trochę... nienaturalny, czyli AD. Szczerze mówiąc, żadne urządzenie w hifi-audio raczej nie robi konwersji AD, to raczej w rzeczach proaudio, więc wejście cyfrowo w DDRC24 już jest krok bliżej właściwego połączenia. A dalej - tak jak piszesz, korzystasz z wewnętrznego DACa DDRC24 bo nie ma on wyjście cyfrowego tylko wszystkie analogowe. I on jest co najmniej średniej jakości, nawet wystarczy na cenę popatrzeć... 2000 zł za procesor DSP, konwerter AD i konwerter DA. Ja wiem że cena nie jest kluczowa, ale trzeba tez popatrzeć że DDRC24 to to samo pudełko i elektronika co... HD24, tylko bez dirac live, a tamto już kosztuje jakoś 600 zł. No cóż, niska półka :D dlatego ja wybrałem DDRC-22D gdzie za 4000 mam już sam procesor, bez żadnych konwerterów, wchodzę i wychodzę cyfrą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...