Skocz do zawartości
Kraft

Dirac Live i Room EQ Wizard - leki na całe zło?

Recommended Posts

32 minuty temu, Bartek z Mega-Acoustic napisał:

A dam Wam teraz ciekawego newsa, chyba się ucieszycie bo prawdopodobnie dołączę do Waszej zabawy z Dirac Live.

 

32 minuty temu, Bartek z Mega-Acoustic napisał:

Bo jak tak to mam trochę szersze możliwości w tym temacie, kiedyś projektowałem dla jednego z klientów filtry które wrzucał w roon'a...

Bartek ,właśnie w tym momencie stałeś się moim najlepszym kolegą :) 

33 minuty temu, Bartek z Mega-Acoustic napisał:

może ktoś wyjaśnić w jaki sposób dostarczacie filtry do tego Dirac Live? Dajecie mu to co odda REW jak mu się kliknie design inverse filter, a potem jest jakiś soft który to "programuje", tj ustawia aktualnie działający filtr?

Mogę na razie napisać to co stwierdziłem empirycznie i to co doczytałem.

Możliwości są takie :

- po pomiarze wciskasz optymalizuj i będąc podłączonym do netu otrzymujesz gotowe filtry zwrotnie z serwera MiniDSP. Możesz manualnie zmieniać każdy zakres krzywej domowej, a więc zmieniać też zakres pracy filtrów dostosowując do wyliczeń własnych, lub po prostu upodobań                                                                                               - opcja druga to możesz wygenerować takie filtry z REW i wyeksportować do DDRC.

Możesz umieścić w urządzeniu po cztery zestawy filtrów dla każdej z czterech konfiguracji, a więc 16 zestawów.

- opcja trzecia to całkowicie manualna korekcja i masz do dyspozycji spory EQ.

54 minuty temu, Bartek z Mega-Acoustic napisał:

To jest w postaci pliku WAV nie?

Nie znam się na tym, ale plik z filtrami zapisało mi w formacie "dprj"

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, tomek4446 napisał:

 

Z dołączonych Twoich rzutów ekranu, wychodzi że program wytyczył sobie średnią z pomiaru i do niej dostosował korekcje. I wyszła płaska charakterystyka. Wzmianka na forum o tym że tych dziur w pomiarze może się nie uda się skompresować softem, a wychodzi że da się.

W Twoim opisie skrzyneczki ruszyłeś ważny wątek,... chodzi mi o połączenia, Sam się zastanawiałem jak to będzie i wymyśliłem że jeśli nabędę DDRC-24 to ustawie go bokiem, ale ....nie pomyślałem o pilocie, a to przecież ważna sprawa by zmieniać wejścia. Innym czynnikiem wpływającym na odstąpienie od tego projektu był marny DAC. Jedyna skrzynka przeznaczona dla mnie to DDRC-22D, tylko sprowadza sygnał cyfrowy do postaci 32/96 i nic wiecej + Zarządzanie basami - nie +
 brak obsługi kreatora Room EQ, no i  ...cenowo już bogato i w owym czasie był już w zapowiedziach NAD 658 z Dirac Live, który miał sporo dodatkowych zalet, wiemy jak się dalej sprawy potoczyły, a cały projekt korekcji pomieszczenia został zarzucony. Teraz piszesz że jesteś zachwycony z końcowego efektu korekty, co daje mi do myślenia.

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Sam się zastanawiałem jak to będzie i wymyśliłem że jeśli nabędę DDRC-24 to ustawie go bokiem, ale ....nie pomyślałem o pilocie, a to przecież ważna sprawa by zmieniać wejścia.

Bogusław jest światełko w tunelu , jutro lub w środę będę miał moduł WI-DG do DDRC-24, a więc możliwość sterowania za pomocą komputera lub aplikacji w telefonie. Niestety to " światełko ' kosztuje 500 zł. Napiszę jak to się sprawdza. Sterowanie pilotem jest ok. ale wszystko robisz / włączanie i wyłączanie Dirac Live/ na słuch , choć różnica w dźwięku między trybami, jest kolosalna i trudno się pomylić to i tak wolę widzieć co robię choćby na ekranie smartfona :) Co do DAC-a to osobiście zastrzeżeń nie mam , zresztą i tak głównie sygnał konwertuje DAC  podłączonego przedwzmacniacza . Jeszcze do tego nie doszedłem ale w instrukcji jest informacja , iż gdy podłączysz streamer pod usb DDRC -24 to próbkowanie jest od 44.1 do 192 kHz.

6 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Teraz piszesz że jesteś zachwycony z końcowego efektu korekty, co daje mi do myślenia.

Zachwycony to chyba za dużo powiedziane ,  ale cieszę się , że zakup okazał się trafiony bo miałem duże wątpliwości. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to Tomku chyba pierwsze urządzenie, ktore wzbudziło moją ciekawość. Muszę poczytać dokladniej o nim. Te Wasze wczesniejsze pomiary to raczej takie dla zabicia czasu.

Jesli chodzi o bas i wykres, ktory zamiesciłeś. Wiesz jakie masz kolumny, jak pomieszczenie reagowało na nie i teraz widzisz po korekcji o czym mowiłem. Teraz sprobuj w wolnej chwili interkonekt zmienić. Podobna sytuacja jest u Krafta. Z tym, ze on najlepiej wie( w koncu jest specjalistą od akustyki). Poleć mu to dsp. Niech juz się nie meczy.

Ogólnie gratuluję bo to chyba dobry zakup.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, audiowit napisał:

Wiesz jakie masz kolumny, jak pomieszczenie reagowało na nie i teraz widzisz po korekcji o czym mowiłem.

Różnica jest spora, ale o tym już pisałem , nadal nie mogę się przyzwyczaić do średnicy i wysokich . Bas już mi się podoba , sprawdziłem na wyższych poziomach głośności tak jak zalecił Bartek :) , choć przy cichym słuchaniu też jest nie źle , z początku się bałem , że nie będzie przy zastosowanych filtrach mógł schodzić nisko / lubię to drżenie przy 30 Hz/, ale parę utworów z kanonu Rapu pokazało , że jest ok. A wracając do wysokich to po pierwsze nie wiedziałem , że moje kolumny w moim pomieszczeniu są w stanie wyprodukować tak wysokie dźwięki i to niezależnie czy źródłem jest CD , Malina , gramofon czy tuner. I teraz to głównie do tego się przyzwyczajam :) Jeszcze jedna sprawa , po korekcji Diraca wokale stały się kryształowo czyste tzn. jak słucham Chrisa Rea , Bruce'a  Springsteena , czy B.B Kinga to ta chrypa w ich głosach jest niesamowicie czytelna i naturalna. Kolejna uwaga do osób które zainwestowały w ustroje , po pierwsze i jest to wyraźnie podkreślone Dirac Live nie jest lekiem na całe zło , musimy mu pomóc adaptując choć trochę pomieszczenie. Po drugie Dirac ma możliwość korekty w paśmie jakie sobie zażyczymy , a więc jak nam się podoba zakres basu lub jakiegokolwiek wycinka pasma jaki mamy, to możemy je pominąć przy optymalizacji i otrzymamy filtry do pozostałej części. Po trzecie fajne jest , że jak np. żona kupi nowy stolik lub postawi kwiaty w innym miejscu lub zmienimy chałupę to te zmiany w akustyce pokoju możemy skorygować Dirac Live momentalnie  

@Bartek z Mega-Acoustic jestem i myślę , że wszyscy jesteśmy Ci wdzięczni za pomoc , na początku gdy przeczytałem, że chcesz się się zająć DDRC przyszło mi na myśl , iż to z punktu widzenia Twojej firmy jest strzał w kolano. Ale , gdy napisałeś o możliwości "ładowania" do tego urządzenia filtrów stworzonych przez Ciebie na podstawie Twoich profesjonalnych pomiarów może nie być tak źle , każdy z nas dąży do doskonałości w miarę możliwości akustycznych i budżetu i takie profesjonalne filtry mają sens.    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Do takich kolumn jakie posiadasz trzeba mieć odpowiednie podejscie z elektroniką i okablowaniem. One mają potencjał ale trzeba go wydobyć. Tak to brzmi dyplomatycznie :), a niedyplomatycznie to są bardzo cieple i ciemne kolumny. Trzeba je potraktować z buta i ukrócic ich misiowatość. Bez tego potraktowania na poczatku wydaja się miłe, na koncu przeraźliwie nudne. Swoj charakter i tak zachowają ale coś w koncu pokażą. Na tym polega wyzsza klasa 107, ze dażą bardziej w kierunku neutralnosci choć nadal są ciepłe. O nizszym basie i wiekszym wolumenie nie wspomnę bo to wieksze kolumny.

Do nowego dźwieku musisz się przyzwyczaić, co wcale latwe nie bedzie. Jestem ciekaw i pelen watpliwosci co do jakosci dsp ale napewno na pewnym poziomie jest to dobre urzadzenie bo zlikwiduje ewidentne bolaczki akustyki.

Nie jest to strzał w kolano dla Bartka, bo i tak profesjonalnie zrobiona akustyka rządzi i tu podzielam Twoje zdanie, ze bez wspomozenia ustrojami się nie obejdzie. Pozatym my caly czas tu tylko mowimy o wysokich, niskich itd, a jest tyle jeszcze problemów...

Edytowano przez audiowit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, tomek4446 napisał:

@Bartek z Mega-Acoustic jestem i myślę , że wszyscy jesteśmy Ci wdzięczni za pomoc , na początku gdy przeczytałem, że chcesz się się zająć DDRC przyszło mi na myśl , iż to z punktu widzenia Twojej firmy jest strzał w kolano. Ale , gdy napisałeś o możliwości "ładowania" do tego urządzenia filtrów stworzonych przez Ciebie na podstawie Twoich profesjonalnych pomiarów może nie być tak źle , każdy z nas dąży do doskonałości w miarę możliwości akustycznych i budżetu i takie profesjonalne filtry mają sens.    

no cóż, osobiście mogę się w to trochę "pobawić" i tak jak mówisz, zawsze jest to kolejna usługa do zaoferowania zwłaszcza tam, gdzie za bardzo nic się zrobić już nie da, ale zobaczymy... raz mi się udało zrobić to bardzo dobrze, to może i dalej pójdzie. Pytanie tylko, czy jestem w stanie to zrobić lepiej niż te automatyczne serwisy Dirac Live, oni jednak z tego żyją już dość długo i mieli okazję dopracować. Rozumiem, że możecie tam regulować zakres dynamiczny jaki ma mieć filtr, typu -20 do +10 dB itd? Nic więcej? Jak tak to jest to dość ograniczona funkcjonalność, narzędzia które mam w tym momencie już pozwalają na więcej, no ale zobaczymy.

14 minut temu, audiowit napisał:

Nie jest to strzał w kolano dla Bartka, bo i tak profesjonalnie zrobiona akustyka rządzi i tu podzielam Twoje zdanie, ze bez wspomozenia ustrojami się nie obejdzie. Pozatym my caly czas tu tylko mowimy o wysokich, niskich itd, a jest tyle jeszcze problemów...

to też czysta prawda, DSP może być kropką nad i a akustyki "pasywnej" nic nie zastąpi, więc to tak trochę przekornie do tematu "dirac live lekiem na całe zło", bo lekiem na pewno nie jest. Takim trochę plastrem na dupę xD ale no cóż, poprawia, i to często tam gdzie poprawić inaczej się nie da. Albo taniej się nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Mimo, że sam jestem orędownikiem korekcji i jej używam z dużym zadowoleniem bo kto dysponuje w jednym momencie idealnie przygotowanym pomieszczeniem, sprzętem i nagraniem tak, że nie potrzeba już nic korygować w zakresie częstotliwości to uważam, że nie zastąpi ona adaptacji akustycznej w likwidowaniu nakładania się pierwszych odbić od ścian. Dzięki temu uzyskujemy  precyzję, klarowność, czystość, wyrazistość brzmienia co summa summarum daje dużo większą melodyjność odtwarzanej muzyki. Z tego powodu uważam ją u siebie za obowiązkową.  

Edytowano przez Fortepiano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam UMIKa i DDRC-24 :D cały sierpień jestem w labie sam to sobie potestuję różne rzeczy, DJka już rozstawiona

niestety prof. oprócz tego miał tylko te wysokie modele wielokanałowe, a nie miał tego niskiego bez Dirac Live który kosztuje raptem 100 USD. To był mój najlepszy target bo chciałem sprawdzić co tam można wgrać, ale to najwyżej już sam sobie zamówię

image.thumb.png.b6806decc2890ecf7ca463340845dd0b.png  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Bartek z Mega-Acoustic napisał:

cały sierpień jestem w labie sam to sobie potestuję różne rzeczy, DJka już rozstawiona

Bartek , nie wiem czy to ważne widzę na zdjęciu , ze ktoś Ci narobił mnóstwo dziur w ścianie :) 

Tak , jak pisałem , masz do zagospodarowania niszę na rynku DSP , samo urządzenie tak jak piszesz ok. 400 zł + Twoje profesjonalne filtry i nie sadzę by nie znaleźli się klienci. :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i pomierzyłem trochę. Umikiem i Dirac Live, nie porównywałem tego na razie z niczym, od tak zmierzyłem żeby posłuchać co potrafi i jak to się obsługuje. Podłączenie zajęło mi jakieś 10 minut ale w sumie mam trochę większą wprawę z pomiarami i różnym sprzętem, jedyne co mnie wkurzyło to te głupie routingi w sterowniku do DDRC-24. Każdy z tych softów ma swoje osobne routingi i powiem szczerze że mnie to wkurzyło, bo bardzo łatwo można sobie zamienić lewy kanał z prawym, trzeba uważać. Kolejna sprawa to te punkty pomiarowe które podaje Dirac, to bardzo hermetyczna kwestia a one sa pokazane tak na oko że szok, tego też trzeba pilnować byleby nic nie zamienić, a te odległości prawo lewo tj. punkty po obu stronach sweet spota powinny być w tej samej odległości i to trzeba precyzyjnie wyznaczać. Inaczej działa dużo gorzej. Samo projektowanie filtrów - możliwości ingerencji w te filtry są prawie żadne :D dopóki nie znajdę opcji jak wrzucić tam własny filtr na podstawie odpowiedzi impulsowej to nic więcej nie zdziałam z tym niż to co sobie Dirac sam zrobił. Ostatecznie - bardzo szybki i w sumie dość tani sposób na poprawę brzmienia. U mnie oddało mnóstwo basu, nawet nie wiem czy nie za dużo bo trochę teraz mnie przytłacza, ale brzmi dobrze. Słucham od godziny czy dwóch i próbuję doszukać się objawów degradacji dźwięku, ale w najgorszym razie po prostu "nie jest lepiej", ale zazwyczaj jest. Wrzucam wykresy z pomiarów przed i po i fotę z pomiaru.

67619529_1042239596107085_8076364706509488128_n.thumb.jpg.f696c7ba6af8f2cda2de431eee1fabe2.jpgpomiar1.jpg.0f635ae60e1ceea19f2bc69887677aac.jpg

lewy.jpg.8e56e68fcc105bcfabf9f3d334cae7d0.jpg

prawy.jpg.1fa311a94b0ba875f7cdff26528e7b0f.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ogólnie to wyniki sprzed są zaskakujaco dobre...

Czy wyczuwasz, ze samo wpiecie mini dsp bez zadnej korekcji ma jakikolwiek wplyw na dźwięk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, audiowit napisał:

Tak ogólnie to wyniki sprzed są zaskakujaco dobre...

Czy wyczuwasz, ze samo wpiecie mini dsp bez zadnej korekcji ma jakikolwiek wplyw na dźwięk?

Bo monitory są liniowe do bólu, a pomieszczenie ma w sumie sporo adaptacji. Miejscami dziwnej i poskładanej trochę od czapy, no ale ma. Jedyne w sumie co się odznacza to odbicie od stołu :D 

Nie zauważyłem żeby sam procesor wpięty w tor coś robił z dźwiękiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, audiowit napisał:

Tak ogólnie to wyniki sprzed są zaskakujaco dobre...

Zwróć uwagę na opis osi pionowej. Przy takim zakresie w większości przypadków będzie zaskakująco dobrze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.08.2019 o 00:19, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Z dołączonych Twoich rzutów ekranu, wychodzi że program wytyczył sobie średnią z pomiaru i do niej dostosował korekcje. I wyszła płaska charakterystyka. Wzmianka na forum o tym że tych dziur w pomiarze może się nie uda się skompresować softem, a wychodzi że da się.

W Twoim opisie skrzyneczki ruszyłeś ważny wątek,... chodzi mi o połączenia, Sam się zastanawiałem jak to będzie i wymyśliłem że jeśli nabędę DDRC-24 to ustawie go bokiem, ale ....nie pomyślałem o pilocie, a to przecież ważna sprawa by zmieniać wejścia. Innym czynnikiem wpływającym na odstąpienie od tego projektu był marny DAC. Jedyna skrzynka przeznaczona dla mnie to DDRC-22D, tylko sprowadza sygnał cyfrowy do postaci 32/96 i nic wiecej + Zarządzanie basami - nie +
 brak obsługi kreatora Room EQ, no i  ...cenowo już bogato i w owym czasie był już w zapowiedziach NAD 658 z Dirac Live, który miał sporo dodatkowych zalet, wiemy jak się dalej sprawy potoczyły, a cały projekt korekcji pomieszczenia został zarzucony. Teraz piszesz że jesteś zachwycony z końcowego efektu korekty, co daje mi do myślenia.

Sam śledzę ten wątek od pewnego czasu i także powoli ostrzę zęby na DDRC-24. Najpierw jednak przyjdzie czas na UMIKa i pomiary :) 

Ale tak jak piszesz DDRC-22D obrabia sygnał w przestrzeni 32bit/96 natomiast DDRC-24 32/48.

22D ma tą zaletę, że od razu pracuje na sygnale cyfrowym. Tańsza opcja posiada dodatkowo przetwornik A/D co skutkuje dodatkową konwersją. Ciekawy jestem Waszego zdania na ten temat (szczególnie Twojego @Bogusław Kożyczkowski:)). Obserwuję także Twój wątek o Wzmacniaczach i jeżeli faktycznie jesteś tak wrażliwy na wszelkie zmiany interkonektów (w tym cyfrowych) zastanawiam się jak negatywnie na jakość dźwięku może wpływać dodatkowa konwersja z postaci analogowej do cyfrowej, do tego obróbka cyfrowa i ponownie konwersja do postaci analogowej.

Dnia 5.08.2019 o 07:26, tomek4446 napisał:

Bogusław jest światełko w tunelu , jutro lub w środę będę miał moduł WI-DG do DDRC-24, a więc możliwość sterowania za pomocą komputera lub aplikacji w telefonie. Niestety to " światełko ' kosztuje 500 zł. Napiszę jak to się sprawdza. Sterowanie pilotem jest ok. ale wszystko robisz / włączanie i wyłączanie Dirac Live/ na słuch , choć różnica w dźwięku między trybami, jest kolosalna i trudno się pomylić to i tak wolę widzieć co robię choćby na ekranie smartfona :) Co do DAC-a to osobiście zastrzeżeń nie mam , zresztą i tak głównie sygnał konwertuje DAC  podłączonego przedwzmacniacza . Jeszcze do tego nie doszedłem ale w instrukcji jest informacja , iż gdy podłączysz streamer pod usb DDRC -24 to próbkowanie jest od 44.1 do 192 kHz.

Zachwycony to chyba za dużo powiedziane ,  ale cieszę się , że zakup okazał się trafiony bo miałem duże wątpliwości. 

@tomek4446 zrób jakieś testy bez włączonej korekcji dirac live, czy słychać jakikolwiek wpływ podwójnej konwersji na jakość dźwięku? Bo z technicznego punktu widzenia (w całym tym dążeniu do doskonałości) taki element w torze audio z jednej strony coś naprawia, z drugiej zaś coś psuje. Pytanie jaki jest bilans zysków/strat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
12 minut temu, kukocz napisał:

22D ma tą zaletę, że od razu pracuje na sygnale cyfrowym. Tańsza opcja posiada dodatkowo przetwornik A/D co skutkuje dodatkową konwersją.

Z całą pewnością to lepsza opcja, jeżeli źródło ma być cyfrowe. Jest to jednak rozwiązanie mniej uniwersalne - fani gramofonu już nie skorzystają. Piszę oczywiście o 22D.

Edytowano przez nowy78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nadal uwazam, ze akustyka byla dobra. Znam wiekszosć Genelec i wiem jak grają. Stól, żeczywiście widać.

No wlaśnie myslalem o tym bilansie. Jesli sygnal jest obrabiany tylko cyfrowo, to ok. Zreszta juz sie dowiadywalem i jest na ucho transparentny.

Zastanawiam się czy nie byloby to dobre rozwiazanie na moje basowe piki.

 

Jesli zrobię rezonatory, to kasowo wyjdzie mnie kilkukrotnie drozej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno najtańsze dające poprawe, pułapek basowych to nie zastąpi na pewno ale może będzie można ich zamontować 2x mniej... Jedna solidna strojona pułapka basowa kosztuje ponad 1000 zł, w cenie dwóch masz umika i ddrc-24. Jeśli weźmiemy pod uwagę opcję - dirac + 4 pułapki basowe to i tak jest dużo taniej i pewnie skuteczniej w porównaniu z koniecznością zakupu 8 pułapek albo coś. Muszę jeszcze też sprawdzić jak poradzi sobie w pomieszczeniu ze skopanym czasem pogłosu, bo w moim to na pewno było bardzo dobrze zrobione, coś czuję że z tym za bardzo nie da rady bo i jak... może jutro też przytargam do gabinetu mojego suba i wtedy mu sieknę pomiar w tym paśmie którego tu nie miałem, czyli 20-50 Hz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekam w takim razie. Mam tylko 14m2 ale 2 dokuczliwe piki. Napewno więc trzeba zrobic 2 strojenia. Zastanawiam się nad " szerokopasmowymi" pulapkami. Takimi trojkatnymi gdzie ich głębokosć to ponad 30cm. Welna pt80.Mam nadzieję na wygladzeniu dołu od 50hz. Jestem bardzo sceptycznie do nich nastawiony. I wiadomo, ze taka pulapka nie jest precyzyjna. Moze tylko zniwelowac...i to po całosci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, kukocz napisał:

Sam śledzę ten wątek od pewnego czasu i także powoli ostrzę zęby na DDRC-24. Najpierw jednak przyjdzie czas na UMIKa i pomiary :) 

Ale tak jak piszesz DDRC-22D obrabia sygnał w przestrzeni 32bit/96 natomiast DDRC-24 32/48.

22D ma tą zaletę, że od razu pracuje na sygnale cyfrowym. Tańsza opcja posiada dodatkowo przetwornik A/D co skutkuje dodatkową konwersją. Ciekawy jestem Waszego zdania na ten temat (szczególnie Twojego @Bogusław Kożyczkowski:)). Obserwuję także Twój wątek o Wzmacniaczach i jeżeli faktycznie jesteś tak wrażliwy na wszelkie zmiany interkonektów (w tym cyfrowych) zastanawiam się jak negatywnie na jakość dźwięku może wpływać dodatkowa konwersja z postaci analogowej do cyfrowej, do tego obróbka cyfrowa i ponownie konwersja do postaci analogowej.

DDRC 22D

Input/ouput resolution: 24 bits

Maximum input sample rate: 216 kHz

Internal operating sample rate: 96 kHz

Output sample rate: 96 kHz

Ten pracuje tylko w domenie cyfrowej, tu nic analogowego nie podłączysz. 

A, jak słusznie zauważyłeś ddrc 2 ma ograniczenia. 

Sama zamiana A/D czy D/A dzis jest w pełni bezpieczna. Zauważ że płyty XRCD i podobne są konwertowane nie jednokrotnie.

Jeśli analog jest u Ciebie ważny to może NAD 658  będzie lepszym rozwiązaniem, wiem, ta cena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Bartek z Mega-Acoustic napisał:

Podłączenie zajęło mi jakieś 10 minut ale w sumie mam trochę większą wprawę z pomiarami i różnym sprzętem

Troooochę ! Mnie to jakoś zeszło trochę dłużej :) Dzisiaj walczyłem pół dnia i np. za cholerę nie wiem jak to ustrojstwo przełączać między wgranymi plikami z filtrami . Jeden  pomiar zrobiłem jako fotel drugi jako kanapa , otrzymałem filtry , wstawiłem jako slot 1 i slot 2 i ....  jak przełączyć w samym urządzeniu na dwie zupełnie inne kalibracje  ? Druga sprawa to ta o której piszesz a więc routingi , niewiele z tego rozumiem , co to jest Dirac1 i Dirac2 , o co chodzi z tym krzyżowym podłączaniem ? W praktyce  jak podłączę źródło pod wejścia :

Nr.1 - kanał  lewy

Nr2. kanał prawy

to muszę uruchomić na krzyż 

-Wyjście nr.3 Dirac 1

- Wyjście nr.4 Dirac 4.

 Bartek ,mam prośbę czy mógłbyś mi to jakoś wyjaśnić jak to powinno być prawidłowo?

Załączam dwa wg. mnie sprzeczne ilustracje z instrukcji. / zwróćmy uwagę na podłączenie wyjść/

Kolejna dziwna sprawa , ponieważ ustawiłem inaczej kolumny , /bardziej zgodnie ze sztuką :) / , to postanowiłem skalibrować amplituner KD. / YPAO - ośmiopunktowe/ , mając włączony Dirac Live, po kalibracji YPAO uzyskałem wynik odległości dla każdej kolumny frontowej 12,5 m ??? Mój pokój ma 5,56 x 3,60 m i nie chce być większy, więc skąd te 12,5m ? Kalibracje robiłem trzy razy i wynik identyczny , po wyłączeniu Dirac Live pomiary wróciły do normy tj. 2,8 m. 

4 godziny temu, kukocz napisał:

 zrób jakieś testy bez włączonej korekcji dirac live, czy słychać jakikolwiek wpływ podwójnej konwersji na jakość dźwięku?

Jak dotąd " na ucho " bardziej pasuje mi dźwięk z filtrami , ale sygnał ze źródeł analogowych , mam jeszcze sporo do sprawdzenia i będę pisał na bieżąco. Muszę sprawdzić jak ma się DAC w DDRC-24 do DAC -a w moim CX-1000 i CDX-1060 , tak przedwzmacniacz jak i CD ma wyjścia cyfrowe i analogowe, więc można będzie łatwo porównać. Chcę też wgrać filtry z REW i zobaczyć jak ma się REW do tego co robi Dirac ? Co masz na myśli mówiąc o podwójnej konwersji ? Testy i pomiary zacznę od czwartku , gdy nabędę nowego laptopa.

@Bartek z Mega-Acoustic w porównaniu z moimi pomiarami / patrz akustyka pomieszczenia/, to faktycznie, u Ciebie różnica w dźwięku między Dirac Live a bez korekcji może być znikoma :) U mnie jest znacznie , znacznie gorzej / zdjęcie 3 i 4/

 

 

Podłączenie DDRC-24.PNG

podłączenie dirac.PNG

przed optymalizacja dirac.PNG

po optymalizacji dirac.PNG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te obrazki od miniDSP to jest porażka trochę, z tym się zgodzę :P tutaj rzeczywiście jest bez sensu, bo najpierw pokazują suba a potem "leave unused" :D

Dirac1 i Dirac2 to inputy, dlaczego na kostce jest "IN" a w sofcie "DIRAC"... trzeba by zapytać producenta :D podpinasz pod inputy źródło, powiedzmy, Dirac1 to kanały lewy a Dirac2 to kanał prawy, potem w out1 dajesz kabelek do wzmacniacza lewy kanał i w out2 kabelek na prawy kanał. Wtedy routingi powinny wyglądać tak jak u mnie niżej - oznacza to, że lewy kanał (Dirac1) wysyła sygnał na out1 i Dirac2 wysyła na out2. Nawiązując do rysunku miniDSP, jakby był tu sub dodatkowy to trzeba by dać np. out3 na które wysyłałoby jednocześnie Dirac1 i Dirac2 (oba kanały dają sygnał na suba) i wtedy można się bawić ustawiając w minidsp jakieś zwrotnice itd w tej zakładce Outputs

Różne filtr przełączasz tym co zaznacozne na żółto, Config1 itd 

image.thumb.png.0a245ff9a0870a965ecb50a8f96993a4.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Bartek z Mega-Acoustic napisał:

Różne filtr przełączasz tym co zaznacozne na żółto, Config1 itd 

Dziękuję Bartek , dzisiaj ciąg dalszy moich wzmagań . Jeżeli mamy cztery konfiguracje to znaczy , że muszę odwołać to co pisałem o 16 zestawach filtrów , tak w realu można pobrać cztery z i dodatkowo stworzyć cztery własne, które będą działać po wyłączeniu Dirac Live. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...