Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Karol Nogala

Dobór amplitunera do kolum

Recommended Posts

Witam serdecznie. W ostatnich dniach nabylem kolumny Dali zensor 5, Dali Zensor 1 , Zensor Vocal oraz sub Dali e-9f. Posiadam amplituner yamaha rx-A830 oraz blu ray bd-a1020, ktory do dzis gral  u mnie ladnie w starym mieszkaniu z kolumnami  ns555. Z racji ze pobudowalem dom i salon mam nie wielki polaczony z jadalnia  -lacznie jakies 40m2 przenioslem sprzet do nowego domu. W salonie by prezentowal sie ladnie musiala byc szafka rtv po calej długości sciany. Zdjecie w zalaczniku na podglad salonu wraz z kolumnami. Gdy postawilem stare kolumny okazalo sie ze sa za duze i psuja caly wystroj. Ruszylem szukac nowych nie duzych kolumn, ktore moglyby stanac na szafce rtv i tak trafiłem na kolumny Dali Zensor (nie duze) ktore zakupilem i postawilem. Niestety po ich podlaczeniu z yamaha  graja fatalnie. Plasko, piszcza brak głębi itp. Dramat ogolnie rzec biorac. Podłączyłem je ze starym apmlitunerem Technics sa-da10 i graja o 2 nieba lepiej. Niestety ten amplituner jest stary i brak w nim smart typu lan, hdmi, spotify  i innych rzeczy a mam dom inteligentny oparty na fateku, plc i wago i chcialbym moc sterowac sprzetem zdalnie itp na co technics nie pozwala a na co.kazdy nowoczesny amplituner pozwala. Reasumujac szukam dobrego amplitunera. Mysle nad marantz 7013, 6013, moze Denon, Onkyo ? Co do kolumn zensor 5 bez suba nie radzily sobie. Z subem graja duzo lepiej. Dodam ze slucham stereo jak i ogladam filmy. Szukam czegos co z tymi kolumnami zagra dobrze. Budzet bez znaczenia oczywiście w granicach rozsadku. Do tego amplitunera chcialbym również dobrac dobry blu ray. Co sie okazuje i onkyo i marantz flagowe modele wydaly 6,7 lat.temu. w sklepie doradzali pioneera lx500. Licze na sugestie

Screenshot_20181117-210818_WhatsApp.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pierwszy podstawowy problem to bardzo krytyczne ustawienie kolumn, to nie może dobrz zagrać stawiając kolumny podłogowe na szafce. Naprawdę znacznie lepszą opcją będzie zastosowanie dobrych monitorów zamiast tych podłogówek. Zamień Zensor 5 na Zensor 3 koniecznie (jeśli było to kupione w naszym salonie, na pewno nie będzie problemu). Druga sprawa to amplituner. Jeśli kładziesz duży nacisk na dobre stereo, to spójrz na Marantz SR6013 lub SR7013, ewentualnie lepszy dźwiękowo Anthem MRX-520. Drugą opcją, nieporównywalnie lepszą jest wybór amplitunera z wyjściem pre-out oraz końcówki mocy. Dobrym przykładem jest Marantz SR5013 z Audiolab 8300MB.

Przyjrzyj się proszę moim propozycjom, serdecznie zapraszam na odsłuchy, porównania oraz indywidualne wyceny dla forumowicza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Q21 napisał:

Absolutnie sie nie zgadzam. Dlaczego na szafce nie moze zagrać dobrze skoro z technicsem gra. Nie popadajmy w skrajnosci. Nie jestem nie wiadomo jakim audiofilem. Kolumny kupilem u Panstwa. Proponujecie zamienic na jeszcze mniejsze ? Te juz maja slaby bas. Dobrze ze sub uzupelnia je.  Dzwonilem równiez do innych sklepow w polsce i w tych gabarytach znalazlyby sie duzo lepsze kolumny - Panstwo niestety powiedzieli mi ze nie ma innych kolum przednich w tak malych gabarytach, a okazuje sie ze sa i to naprawdę 2, 3 klasy lepsze.  Monitory odpadaja ze wzgledu na to ze sa brzydkie i oszpeca salon. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak czasami patrzę na wydziwianie architektów wnętrz,  to płakać się chce ...

Ani , to ładne , ani funkcjonalne .

Potrzebujesz po pierwsze poprawić akustykę pomieszczenia , a po drugie monitory na tą półkę - blat 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak sama nazwa wskazuje - kolumny podłogowe powinny stać na podłodze - a kolumny podstawkowe  na podstawce lub jakimś meblu. To nie są jakieś fest skomplikowane zagadnienia.

Chodzi o to by dźwięk dochodził w te miejsca w które ma dojść - czyli do sluchacza. Kolumna nie ma grać w sufit czy ściane na wysokości 2 metrów.  kolumna ma grać w "nasze uszy".

W tym ustawieniu które masz, pozostaje tylko kupić kolumny podstawkowe , lub wywalić tą szafkę, skrócić ja i wstawić tak jak powinny stać te kolumny podłogowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

subwoofer również powinien stać na podłodze, a nie być upchany w tą lewitującą szafkę RTV.

Generalnie dziwią mnie trochę tematy, w których autor przychodzi się poradzić, po czym okazuje się, że i tak wie lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale kolejny przykład architektonicznej głupoty. Wygląda i gra to bardzo złe. I nic z tym nie zrobisz. 

Kolumny na ziemię. Pod amplituner zewnętrzny wzmacniacz i będzie to grać. I kto ci doradził te 5tki? Jedne z gorszych kolumn z rodziny dali.

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2018 o 09:33, S4Home napisał:

Przepraszam, ale kolejny przykład architektonicznej głupoty. Wygląda i gra to bardzo złe. I nic z tym nie zrobisz. 

Kolumny na ziemię. Pod amplituner zewnętrzny wzmacniacz i będzie to grać. I kto ci doradził te 5tki? Jedne z gorszych kolumn z rodziny dali.

 

Piatki kupilem w Pabianicach. Kolumny na pewno nie stana na podlodze bo szafka musi byc do po calej scianie. Satelity odpadaja bo sa jak dla mnie brzydkie.  Testowalem dzis marantza 7013 i dla mnie z tymi kolumnami i subem gra 10 razy lepiej od yamahy dlatego zdecyduje sie na ten aplituner. Sub zostanie w szafce a drugi taki sam stanie z tylu za kanapa. Na tym temat mozna zamknac. Pozostaje jeszcze blu-ray do kupienia.  Co sadzicie o pioneerze udp-lx500 ? Czy moze jednak warto dolozyc do udp-lx800? A moze cos innego do tego marantza? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.11.2018 o 08:36, S4Home napisał:

:):):):)

ahoj :) ale nie polecam innym tego systemu, bo nie wiesz jak gra nawet. 

 

Jakiego systemu?  Nie bardzo rozumiem... 

Zakupilem jednak  Marantza 6013 i do tego bluraya Cambridge cxuhd. Wszystko fajnie pieknie ale w stereo bez suba, te Dali 5 zensory, co sa na rtv graja slabo :( Z subem dali e9f graja zdecydowanie dorazniej, ale szalu nie ma. Zensory 5 maja w miare gore ale brakuje im pierdolni...ecia na dole. Bass slabiutki. Moze to jeszcze sprawa braku akustyki bo swiezo urzadzam dom, brak kanapy i innych pierdol?Namowilem zone na monitory, jak mnie koledzy namawiacie, kolumny stereo podstawkowe. Ale czy znajda sie takie,ktore beda graly lepiej?  Glebszy bas, lepsza dynamika? Takie, ze kiedy przyjda znajomi i bedziemy chcieli zrobic impreze to beda graly mocno i czysto?  Nie znam sie... zawsze myslalem ze kolumny, ktore maja wieksze pudlo zagraja lepiej niz te co jej praktycznie nie maja jak w kolumach podstawkowych... 

Edytowano przez Karol Nogala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swojego. Po prostu innym go nie polecaj bo nie wiesz jak gra.

Kolumny podłogowe stojące na szafce nie mają basu. Możesz kupić wielkie Klipsche i tez tak będą grały.

Wiec podłogowe na podłogowe. A tu w tym przypadku możesz zmienić na monitory, Duże jak Monitor audio Silver 100. Cena dobra do dzisiaj.

 

Piotr

A to czy wybrałeś SR5013/6013/7013 czy inny to nie ma znaczenia. Akustycznie ten system tak kuleje, że wymiana elektroniki na nic się tu zda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trafione w punkt. Kolumny podłogowe MUSZĄ stać na podłodze. I to samo tyczy się subwoofer'a.

Zbudowałeś sobie kolego inteligentny dom, ale audio masz niestety na ten moment upośledzone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj tam Oj tam... zaraz omijać. Nie dołujcie tylko pomóżcie koledze. Karol, poeksperymentuj. Poprzestawiaj kolumny trochę. Np. Połóż fronty na boku i zobacz co się zmieni, wyciągnij suba z szafki i postaw z boku,  tyłu lub za plecami np. To nie kosztuje , a doświadczenie pomoże podjąć kolejne decyzje. Podstawkowe kolumny ładnie by się prezentowały na tej półeczce. Branża wie ,które podstawkowce mają dobrą podstawę basową. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, S4Home napisał:

A no właśnie. Jeszcze ten sub w szafce. Podaj namiary na architekta, będziemy go omijać.

Piotr

Sub jest tylko chwilowo w szafce. Oczywiscie zapaomnialem wypuscic przewod, ale wyjde z nim poza dom i wejde pod elewacja z drugiej strony tak by stal na podlodze za kanapa. W miejsce suba mysle dolozyc wzmacniacz po pre out i do tego podlaczyc monitory. Najlepiej by to byl Marantz, wtedy go postawie na ampli. Czy pm8005 lub pm8006 bedzie dobry ? A moze mm7025?  Zepne to z amplitunerem? Bedzie to dobrze grać rowniez w kinie ? Co do moniotorow to koledzy doradzcie jakies takie by obudowa byla w czarnym lakierze. Budzet na monitory ok 6000k. Dali Rubicon 2 by pasowaly do mojej reszty, jak to gra ? Albo np excite x14 

Edytowano przez Karol Nogala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wreszcie kolego zaczynasz brzmieć sensowniej

33 minuty temu, Karol Nogala napisał:

Sub jest tylko chwilowo w szafce. Oczywiscie zapaomnialem wypuscic przewod, ale wyjde z nim poza dom i wejde pod elewacja z drugiej strony tak by stal na podlodze za kanapa.

Zanim zaczniesz kuć dziury, najpierw zrób sobie testy i poustawiaj sub'a w różnych miejscach pokoju z przewodem biegnącym nawet przez środek pokoju, tak, aby wybadać, gdzie faktycznie będzie dla niego najlepsze miejsce pod kątem brzmienia. Może, ale wcale nie musi to być już ustalone przez Ciebie miejsce za kanapą. Z tego co widzę, musisz jeszcze trochę dogadać się sam ze sobą, czy to przede wszystkim ma brzmieć, czy wyglądać. A można pogodzić jedno i drugie.

36 minut temu, Karol Nogala napisał:

wtedy go postawie na ampli.

i będziesz na dobrej drodze, żeby ugotować jeden i drugi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Markcox napisał:

wreszcie kolego zaczynasz brzmieć sensowniej

Zanim zaczniesz kuć dziury, najpierw zrób sobie testy i poustawiaj sub'a w różnych miejscach pokoju z przewodem biegnącym nawet przez środek pokoju, tak, aby wybadać, gdzie faktycznie będzie dla niego najlepsze miejsce pod kątem brzmienia. Może, ale wcale nie musi to być już ustalone przez Ciebie miejsce za kanapą. Z tego co widzę, musisz jeszcze trochę dogadać się sam ze sobą, czy to przede wszystkim ma brzmieć, czy wyglądać. A można pogodzić jedno i drugie.

i będziesz na dobrej drodze, żeby ugotować jeden i drugi

Porobie testy z subem. W takim razie wzmacniacz postawie obok ampli. Zaden to problem.  Potrzebuje pomocy co do wyboru wzmacniacza i kolums podstawkowych. Sprzet ma dobrze grac ale rownoez dobrze wygladac. Nie chce wyrzucac centralnego tylow i suba. Chcialbym dobrac przody zblizone wyglądem. Wystarczy juz ze nowe zensory 5 bede musial wyrzucic.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś sub-a 10cm od ziemi w meblu , nie było żadnych problemów ;)

Natomiast sub jak to sub nie musi być ustawiony konkretnie by basem masakrować całe pomieszczenie :P  mój jest pod kątem 90st do kolumn frontowych a spokojnie trzęsie siedziskiem , zazwyczaj skręcam go na 25-33% bo wstyd tak dudnić :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Posiadam marantza 6013 oraz koncowke mm7025 spięte po pare out.  Do końcówki żadnego pilota nie ma. Czy ampli nie będzie załączal końcówki i trzeba bedzie za każdym razem podchodzić do końcówki I ja manualnie włączać?  Po wylaczeniu np telewizji po dluzszym czasie sie koncowka sama wylaczy ale po włączeniu ampli i tv juz sie nie wlaczy. Wszystkie sprzęty jak blu Ray dekoder sat wpiete do ampli po hdmi i z niego wyjście jednym kablem hdmi do tv. I kolejne pytanie odnośnie sygnału dźwiękowego z tunera sat np z canal plus. Idzie sygnał multi ch in , pcm.  Jakościowo to chyba nie ma nic wspólnego z dolby digital który gra o 2 nieba lepiej. Tak powinno być czy mam coś nie tak ustawione w tunerze satelitarnym? Choć niby w tunerze pokazuje dolby digital A w marantzie juz Multi Chanel in. Gdy odpale film z blu raya idzie pełne dolby digital i tez tak amplituner pokazuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy sam tuner nie dekoduje sygnału. W moim przypadku tak jest, gdy ustawiam w tunerze opcję "passthrough" to wtedy tuner puszcza "oryginalny" sygnał DD czy też DTS do amplitunera i na ampli pokazuje się informacja odpowiednia że to DTS czy DD i dekodowaniem zajmuje się właśnie ampli. W przypadku gdy wyłączam passthroudh wówczas to tuner zajmuje się dekodowaniem sygnału i na ampli puszcza już sygnał właśnie multi chanel in. Dla mnie nie ma róznicy w jakości ale pewnie wiele zmiennych się może składać na to, który sprzęt lepiej sobie z tym poradzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...