Skocz do zawartości

Kraft

Recommended Posts

Dnia 22.07.2022 o 22:53, muzofan napisał:

Ja słucham ze średnią dla całego utworu około 75-80 dB i nie mam zastrzeżeń do głośności 😉 Można tak słuchać muzyki godzinami. Na tym właśnie polega odpowiednia adaptacja akustyczna żeby chciało się słuchać coraz głośniej...

U mnie odsłuch srednio do ok 7B i słucha sie bez zmeczenia.

Ps: akustyka zastana czyli bez. Tzn. Standart typu kanapa, dywan zasłony itp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w zasadzie mój pierwszy post tutaj. Kiedyś miałem konto ale hasła i loginy gdzieś uciekły.  
Testowałem od 1 do 2 absorberów 10cm wełny od mega acoustic w miejscach pierwszych odbić. Dzwięk jest bardziej rozdzielczy tzn lepsza scena, seperacja instrumentów, szczegóły, smaczki itp. ale po 5min nie da się tego słuchać tak dźwięk kłuje w uszy, głowa od razu boli. Dodatkowo dźwięk  wydaje się jakiś klaustrofobiczny? Czy wie ktoś czym może to być spowodowane? 

Nie ma żadnej innej adaptacji, jedynie gruby wełniany dywan przed kolumnami i materiałowa gruba kanapa.

Czy dyfuzory będą w miejscach 1 odbić będą rozwiązaniem? Postawiłem po jednym absorberze za każdą kolumną bez pierwszych odbić, i też brzmiało to kiepsko. 

Robiłem jakieś prowizoryczne pomiary w REW i nic nie było jakichkolwiek wyników, które mogłyby budzić kontrowersję między pomieszczeniem bez paneli i z panelami.

Pokój odsłuchowy: salon połączony z kuchnią 3.5x8 w zasadzie podzielony na pół 3.5x4 część odsłuchowa pozostała część to kuchnia.

Bez absorberów wydaje mi się że słychać że jest nakładanie sie fali z pierwszych odbić ale da się tego słuchać przez długi czas.

P.S.
Byłem w salonie odsłuchowym który miał adaptację akustyczną i miałem podobne odczucia chociaż dało się przeprowadzić 2h testy bez problemów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, BySy napisał:

NIe, jeden na drugim lub obok siebie.

Wspomniałem od 1 do 2 bo testowałem obie opcje tj. jw. i tylko jeden absorber.

W ramach experymentu, jesli chodzi o ustawienia obok siebie to możesz np. ustalić szczelinę (dowolnej szerokosci) pomiedzy absorberami. Coś wytłumi, coś pochłonie....

W zależności tez od ustawienia kolumn jak i wymiarów pomieszczenia możesz też w/w "szczeliną" próbować "celować" (np. za pomocą lusterka) w odbicia na danej scianie w dowolny kanał L/R, bo jakby przyjrzeć sie bliżej, to zauważyć można, że owe odbicia w wiekszosci przypadków nie zbiegaja sie dokładnie w tym samym punkcie. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BySy wrzuć plik .mdat to postaramy się ocenić co te panele wnoszą lub zabierają. Najlepiej jakiś stary pomiar zanim paneli dołożyłeś dla porównania by się przydał.

Nie słuchałem LSow ale miałem R300. Przygaszona góra tych paczek plus zbyt dużo absorpcji to potencjalny przepis na katastrofę soniczną 😉

Pozdrawiam. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, MariuszZ napisał:

@BySy wrzuć plik .mdat to postaramy się ocenić co te panele wnoszą lub zabierają. Najlepiej jakiś stary pomiar zanim paneli dołożyłeś dla porównania by się przydał.

Nie słuchałem LSow ale miałem R300. Przygaszona góra tych paczek plus zbyt dużo absorpcji to potencjalny przepis na katastrofę soniczną 😉

Pozdrawiam. 

LS50 i R300 to jednak inne brzmienie. R-ki są bardziej "ociężale", mają luźniejszy bas, natomiast ls50 grają dużo dynamiczniej, i tak jak pisze Adrian, mają dużo "żywszą" górę. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, seba3002 napisał:

LS50 i R300 to jednak inne brzmienie.

Faktycznie patrząc na charakterystykę amplitudową dB SPL zdjętą w tym samym pomieszczeniu widać różnice. Ogólny charakter pewnie jest podobny ale górna średnica w LS nieco podbita i odwrotnie na basie i niskiej średnicy gdzie erki podbite są względem elesów. 

Chętnie bym posłuchał tych LS. Erki podobały mi się ale z lampą słabo było. 

Źródło 

 

Screenshot_20220729_150528.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MariuszZ napisał:

Faktycznie patrząc na charakterystykę amplitudową dB SPL zdjętą w tym samym pomieszczeniu widać różnice. Ogólny charakter pewnie jest podobny ale górna średnica w LS nieco podbita i odwrotnie na basie i niskiej średnicy gdzie erki podbite są względem elesów. . 

Chętnie bym posłuchał tych LS. Erki podobały mi się ale z lampą słabo było. 

Źródło 

 

Screenshot_20220729_150528.jpg

Nie bardzo wiem, co wchodzi w zakres wyższej średnicy (może ktoś chętny wyjaśnić?), ale wyższy bas na ls-ach jest chyba rzeczywiście podbity. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MariuszZ napisał:

@BySy wrzuć plik .mdat to postaramy się ocenić co te panele wnoszą lub zabierają. Najlepiej jakiś stary pomiar zanim paneli dołożyłeś dla porównania by się przydał.

Nie słuchałem LSow ale miałem R300. Przygaszona góra tych paczek plus zbyt dużo absorpcji to potencjalny przepis na katastrofę soniczną 😉

Pozdrawiam. 

W załączniku plik. mdat.  Pierwsze 7 pomiarów to kolumny bez paneli, kolumny + 1 panel w miejscach pierwszych odbić, kolumny + 2 panele. Pozostałe to pomiary z 2 panelami tylko mikrofon w innej lokalizacji - wyżej, niżej, itp.

Tak jak wspominałem, kolumny grają bardziej rozdzielczo ale jest to dla mnie dźwięk nienaturalny, klaustrofobiczny w porównaniu bez paneli.  Mam takie odczucie również że słucham osobnych instrumentów a nie całego nagrania - co prawda instrumenty są bardziej rozdzielcze niż bez paneli ale jakoś brzmi to nieorganicznie.

610496884_2407Panele.mdat

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@J4Z AP Sparki to chyba odwrotność LS. Nie mogę znaleźć charakterystyk ale słuchając ich miałem wrażenie, że grają bardzo żywo. Jaśniej niż Kefy R300. Bas z fajnym konturem ale przy głośniejszym słuchaniu. Ciczej słuchając miałem wrażenie, że był zbyt wycofany. Może Ci podpasują za co trzymam kciuki 👍

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, seba3002 napisał:

Nie bardzo wiem, co wchodzi w zakres wyższej średnicy (może ktoś chętny wyjaśnić?)

Specjalnie dla Ciebie Seba. Ponieważ posługujemy się przy interpretacjach REWem to patrzymy do apki. Jak Rozwiniesz Controls i odhaczysz Show frequancy bands to pojawią się w pasku na górze w kolorkach zakresy. Górna średnica to zakres dźwięków między 2 - 4kHz ale wg wielu do 6kHz nawet ;) Pozdrawiam.

 

Bands.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Wyższa średnica to "miejsce" najbardziej newralgiczne. To mniejwiecej w tym zakresie większość niskosredniotonowcow oddaje pracę wysokotonowce.

Prościej nie można napisać. 

W tym zakresie najlepiej słyszymy bo ucho ma czułość najwyższą. Poza tym często powyżej 2 kHz w kolumnach mamy częstotliwość podziału między midbasem a tweeterem. One nie "oddają pracy" tylko pracują na częstotliwości podziału razem. Dla tej jednej częstotliwości generują fale akustyczne tej samej długości i jak się nie dogadają "fazowo" i jeden będzie wychodził przed szereg drugiemu to się wykopyrtną ;) 

Ważne żeby w czasie oba przetworniki były zgrane na tej częstotliwości bo wszelkie anomalie słychać w tym zakresie lepiej. Stąd między innymi pomysł na kolumny trójdrożne. Żeby nie zmuszać do pracy dwóch przetworników w tym zakresie częstotliwości i unikać podziałów tam gdzie czułość ucha najwyższa :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...