Skocz do zawartości

Wybór monitorów.


lukas188

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 94
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

13 godzin temu, lukas188 napisał:

Z akustyką jest w miarę w pożądku choć do ideau dużo brakuje.Jeszcze muszę przeforsować u żony dywan lub chodniczek i będzie git. Wystapiła natomiast inna przykra niespodzianka. Był u mnie kolega na weekendzie chciał obejżeć i posłuchać głośniki. Po zdjęciu maskownic na jednej membranie niskotonowej zauważył drobne wgniotki,  które ja  jak stswiałem monitorki wieczorem ok godziny 8 nie zauważyłem gdyż nie widać je w słabszym świetle. Dopiero zostały zauważone w dzień przy dobrych świetnych warunkach jak słońce wpadało do pokoju. Zostały odesłane wczoraj do serwisu polpak. Teraz jadę na urlop. Po moim  urlopie mają wrócić z reklamacji. Zobaczę jak się zachowa serwis kefa i sklep. Jeżeli chodzi o dzwięk to byłem bardzo zadowolony i miały zostać już u mnie. Nawet nie musiałem wkładać zatyczek do dziur bas reflexu . Szkoda  tylko że spotkała mnie tak przykra niespodzianka po słuchaniu ich zaledwie ok 5h. Cieszę się tylko że kolega przyszedł i zdjął maskownice i zauważył, bo ja bym pewno długo ich nie zdejmował. 

 

na parkiet 

Dzieki, ze sie podzieliles wrazeniami z odsluchu w domu. Tu po raz kolejny widac na Twoim przykladzie, ze nie trzeba sie bac kolumn z tylnym bass-reflexem majac niewielka odleglosc od sciany z tylu u Ciebie jest tylko 30cm. Z akustyka w domu trzeba sie pogodzic, ale oczywiscie zawsze mozna cos poprawic jezeli druga polowka na to pozwoli. W zwiazku z tym jest pytanie czy lepiej odsluchiwac sprzet w dobrze wygluszonej salce czy na sklepie (warunki bardziej zblizone do domowych), azeby nie bylo rozczarowania w domu czemu to tak nie gra jak tam. Na pewno w takiej salce uslyszymy jaki jest potencjal danego zestawu. Ale czy o to chodzi, jezeli wiekszosc z Nas kupuje sprzet do domu.

Edytowano przez lysyrafal
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze nie trzeba  się bać , oby akustyka była w miarę ogarnięta to  będzie miło :) myślę ze w przedziale cenowym 3tys zł to bardzo dobre kolumny , ale i złego słowa nie powiem o heco celan gt 302.  dla mnie kef gra mniej rozdzielczo , ale z lepszym dociążeniem dołu  co mi bardzo odpowiada przy cichym słuchaniu . dodam ze pewnie akustyka robi robotę w mieszkaniu i to jest powód ze tak jestem zadowolony. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Kefy jeszcze nie wróciły z reklamacji coś to za długo trwa.W miedzyczasie kupiłem cd yamaha cds700. I tu zaskoczenie brak standbay z pilota, brak cd textu i co mnie najbarsziej zaskoczyło nie mogę sterować pilotem amplitunera odtważacza cd choć oba urządzenia są tej samej firmy. Muszę tylko dokupić jakieś kabelki  1m lub 0,7m do cd po analogu do max 200zł bo te które posiadam jeszcze z pianocrafta melodiki są za krótkie mają 0,5m. Jakiś propozycje?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2019 o 14:50, lukas188 napisał:

Kefy jeszcze nie wróciły z reklamacji coś to za długo trwa.W miedzyczasie kupiłem cd yamaha cds700. I tu zaskoczenie brak standbay z pilota, brak cd textu i co mnie najbarsziej zaskoczyło nie mogę sterować pilotem amplitunera odtważacza cd choć oba urządzenia są tej samej firmy. Muszę tylko dokupić jakieś kabelki  1m lub 0,7m do cd po analogu do max 200zł bo te które posiadam jeszcze z pianocrafta melodiki są za krótkie mają 0,5m. Jakiś propozycje?

W CD-S300 tez mialem ten sam problem bez standby na pilocie i brak tekstu z cd.  Z ta kompatybilnoscia pilot amplitunera nie obsluguje odtwarzacza cd to niezla wtopa Yamahy. Moj stary amplituner R-S700, a wlasciwie jego pilot obslugiwal cd. Pozbylem sie tych problemow (standby i cd text) kupujac CD-N301, ale w zestawie ze wzmacniaczem A-S701.

https://www.tophifi.pl/przewody/interkonekty/eca-0-75m.html

https://www.tophifi.pl/przewody/interkonekty/eca-1m.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Jeszcze nie mam ich w domu. W piątek na e -maila dostałem informacje od Nautilusa 2 żebym się z nimi skontaktował w sprawie Kefów. Jutro będę u nich bo akurat mam sprawy do załatwienia w Rzeszowie. Mam nadzieję, że jutro wrócą do domu  po ponad 1,5 miesięcznym serwisie. A Cds 700 połaczyłem 1metrowymi odcinkami Melodiki z wtykami Nakamichi. Okablowanie to kosztowało mnie ok 70zł.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś Kefy w końcu wróciły z serwisu. Wadliwy głośnik niskotonowy został wymieniony na nowy.  Długo to trwało ale miałem powiedziane, że to może potrwać z miesiąc lub trochę dłużej więc cierpliwie czekałem. Teraz będę je wygrzewać czemu sprzyjają coraz dłuższe wieczory. Napiszę o dźwięku systemu za miesiąc lub ciut dłużej jak się wygrzeje. Narazie udaje się w świat muzyki cdn.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Podepnę się pod temat, bo tytuł jest adekwatny do tego co chcę napisać, a z tego co widzę autor wątku raczej nie wróci ;)

Mam małe monitorki ProAc Responce One S /1994r / , a dzisiaj wziąłem na odsłuch od kolegi wersję późniejszą tych kolumn jak w recenzji przeczytałem poprawioną czyli "SC".

Postanowiłem przeprowadzić porównanie w dużym pokoju / duży to taka nazwa 23 m2 :) /. Już po włączeniu SC , wiedziałem , że to ta sama sygnatura dźwięku co S-ka , czyli z całego pasma najbardziej wyeksponowana jest średnica. Takie granie fantastycznie się sprawdza w małych pomieszczeniach , ale tutaj metrów było nieco więcej i bałem się , że z basem będzie cieniutko. Kolumny podłączyłem bezpośrednio do monobloków z pominięciem DDRC-24 , a więc tak jak "Bóg dał ". Repertuar od plumkania , gdzie wiedziałem , że będzie dobrze, po hard rocka i zahaczyłem o rap. Po dwóch godzinach i kilku przepinaniach już mogłem zdefiniować różnice jakie słyszę między tymi dwoma modelami ProAc-ów. 

S-ka - mniej wysokich , średnica wg. mnie porównywalna z SC , za to więcej basu szczególnie tego wyższego.

SC - bardzo zaakcentowane tak wysokie jak i średnie tony , bas punktowy ale mniej odczuwalny niż w S-ce.

SC- robi większe "wrażenie" zaraz po odpaleniu , w S -ce trzeba trochę się wsłuchać w smaczki. 

Oba modele nadają się do wielogodzinnego odsłuchu , zupełnie nie powodują zmęczenia .

Słucham już tych monitorów od sześciu godzin i o dziwo nie brakuje mi basu . Czuję się tak , jak bym słuchał Grandów z włączonym DL . Tak sobie pomyślałem , że może powinienem zweryfikować swoje poglądy co do podłogówek powyżej 18 m2. skoro tak małe kolumienki dają radę. I jeszcze jedna kwestia , jak na razie nie udało mi się osiągnąć takiej sceny i tak wręcz namacalnego zaznaczenia instrumentów Grandami jak tymi monitorami. Jednak kolumny na standach stwarzają większe możliwości manewru.

Wiem że paru kolegów ma lub miało monitory / @nowy78 , @MobyDick, @Kraft, @Rega, @MariuszZ , prosiłbym o opinie w jakich gabarytowo pomieszczeniach były / lub są/, i czy ta granica 14-16 m2. dla monitorów to mit czy prawda.

P.S.

A tu recenzje i dane techniczne ProAców.

https://www.stereophile.com/content/proac-response-1s-loudspeaker

https://www.stereophile.com/standloudspeakers/386/index.html

oraz dokumentacja zdjęciowa moich zmagań / za tydzień przytargam trochę większe monitory tj. JBl 4410.

P.S. 

To przy kolumnach to naprawdę kabel głośnikowy , a nie lina holownicza TIR-a :) 

  

 

IMG_1114.JPG

IMG_1117.JPG

IMG_1121.JPG

IMG_1125.JPG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja pierwszy (wiadomo, kto pierwszy...;).

Miałem na dłuższych odsłuchach domowych trzy pary świetnych monitorów: KEF R3, ELAC BS 244.3 i B&W 706. Grały w 25 m2. Mimo, że było nieźle, także na basie, to jednak brakowało mi na dole pasma postawienia przysłowiowej kropki nad "i". Mam wrażenie (nadzieję), że można na dole zagrać jeszcze dynamiczniej, precyzyjniej i czyściej. Mimo, że uważam wszystkie trzy modele za bardzo udane, to teraz zamierzam skupić się (i kupić) jednak na podłogówkach. W moich 25m2 (być może specyficznych akustycznie) monitory nie potrafią mi dać pełnej satysfakcji.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku sprawa jest dość złożona. Mam kilka par monitorów. Od małych Dali Mentor Menuet poprzez choćby Chario Syntar 300 do ogromnych JBL L86. O ile Dali majac wspaniałą scenę, jakiej próżno szukać nawet w dużych podłogówkach, to jednak basu trochę im brakuje. Nie twierdzę, ze jest źle, jednak w porównaniu z wiekszymi, trochę brakuje. Jednak nie skreślałbym ich zupełnie w pomieszczeniach do ok 16-18m, bo ja jestem przyzwyczajony do wielkich Kef 107 reference gdzie za bas odpowiadają po dwa 10 calowe woofery w każdej kolumnie, potrafiące zagrac dźwiekiem 18 Hz, który bardziej można odczuc niż usłyszeć. Idąc dalej - Chario już raczej wieksze bo ważace po 13 kg monitory z bas refleksem  dość nietypowo wychodzącym do dołu. Tu spokojnie można używać w różnych pomieszczeniach. zarówno mniejszych jak i w średnich czyli ok 16-22m. Na pewno dadzą radę. Natomiast jeśli brać pod uwage JBL to tu już spokojnie można nagłośnić pomieszczenie nawet 26-28 m. No ale biorąc pod uwagę ich wage 16,5 kg/szt to nic dziwnego. Wiele podłogówek oferowanych w marketach waży ok połowy tego. Ktoś może powiedzieć, że nie waga decyduje o jakości dźwięku. Owszem, ale waga nie bierze się z niczego. Składa sie na nią wiele elementów, które właśnie decydują o jakości i wydolności. Podsumowując uważam, że nie ma jakichś dużych różnic w brzmieniu kolumn w średniej wielkości pomieszczeniach, np do 22 metrów kwadratowych. Mam na myśli, oczywiście  kolumny, a nie ,,kolumnienki,, wielkości średniego budzika, z 8 centymetrowymi niskotonowcami. Słuchałem kilkudziesięciu różnych zestawów kolumn i wiele też zależy od choćby podstawowej adaptacji akustycznej. Nikt mi też nie wmówi, ze nowoczesne, zaawansowane technicznie głośniki niskotonowe, jednak o małych średnicach mogą zagrać identycznie jak np 20-30 cm stare  woofery. Może czestotliwość bedzie niska, ale jakość tych basów niekoniecznie satysfakcjonująca. No, ale jak zwykle, nie mam zamiaru nikogo przekonywac. Proponuję posłuchać i czasem spojrzeć jakich kolumn używa do testów np uznany autorytet, p Pacuła. Pozdrawiam. Rega.

 

 

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Kraft napisał:

monitory nie potrafią mi dać pełnej satysfakcji.

nie chcę tutaj rozprawiać co i jak , niestety monitory i dwu drożne kolumny nie nadają się do stereo i poprawnego odtworzenia dźwięku.

R3   

TYPICAL IN-ROOM BASS RESPONSE - 30Hz (-6dB)

FREQUENCY RESPONSE - 58Hz-28kHz (±3dB)

SENSITIVITY - (2.83V/1m) 87dB

Elac BS 244.3 Bookshelf Speaker

Frequency response: 38 to 50,000 Hz  tutaj brak najważniejszego ± ?
Sensitivity: 88 dB at 2.83 v/1m

 B&W 706 S2

 

Frequency range -6dB at 45Hz and 33kHz

Frequency response 50Hz - 28kHz ±3dB

Sensitivity 88dB spl (2.83Vrms, 1m)

jak widać parametry jednak grają.

Nie traktuj tego jako złośliwość,  niech to będzie podpowiedź:)

Życzę cierpliwości w poszukiwaniach  w kierunku kolumn trójdrożnych.

Pozdr.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kraft , piszesz o kropce nad i w basie , i wiem o czym mówisz , bo właśnie wróciłem do słuchania na podłogówkach. Ale , przynajmniej u mnie okazało się , że jest coś za coś. Odsłuchałem na Grandach paru tych samych kawałków co na monitorach i i nie mam ani takiej głębi sceny, ani wręcz namacalnej stereofonii, tak jakby coś ten dźwięk ograniczało. Dopóki nie zrobiłem testu z monitorami piałem nad tymi elementami z zachwytu / szczególnie , że od dwóch miesięcy przestawiam kolumny i nadal szukam idealnego miejsca/ , monitory pokazały mi , że w moim pomieszczeniu może być znacznie lepiej. A więc jeszcze trochę pracy przede mną . 

@Rega to co napisałeś powinno się przenieść do poradnika dla początkujących , takie rady poparte doświadczeniem, a przede wszystkim od osób, które posiadają tak zróżnicowane pod względem wielkości kolumny są cenne. Często operujemy schematami , do x m2 monitory , powyżej podłogówki nie biorąc w ogóle pod uwagę , że monitor monitorowi nie równy. 

Strasznie jestem ciekaw jak zagrają u mnie JBL 4410 , po cichu urabiam żonę , że takie kolumny / vintage na "papierze " /, mogą się u nas pojawić na dłużej :) 

@Rega jak grają z lampą L86 ?

6 minut temu, Karol64208 napisał:

niestety monitory i dwu drożne kolumny nie nadają się do stereo i poprawnego odtworzenia dźwięku.

Nie wiem czego słuchałeś , ale z pewnością to czego ja słuchałem przez ostatnie sześć godzin, to było prawidłowe odtworzenie stereo z dwudrożnych ProAców :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, tomek4446 napisał:

 Ale , przynajmniej u mnie okazało się , że jest coś za coś. Odsłuchałem na Grandach paru tych samych kawałków co na monitorach i i nie mam ani takiej głębi sceny, ani wręcz namacalnej stereofonii, tak jakby coś ten dźwięk ograniczało.

Osobiście wątpię, że głębia sceny i namacalność dźwięku, to są szczególne atrybuty monitorów. Nie widzę tutaj zależności. Zarówno podłogówki mogą mieć te elementy na najwyższym poziomie, jak monitory na kiepskim. To raczej kwestia jakości przetworników i ich strojenia niż wysokości obudowy. Piszę o wysokości, bo na szerokość moje podłogowe Diamondy są nawet węższe od wszystkich wymienionych wcześniej przez mnie monitorów.

@Karol64208, dane, które podałeś znam. To dane firmowe, więc i tak są nieprawdziwe. W rzeczywistości parametry tych wszystkich kolumn są jeszcze gorsze.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomek4446No właśnie.  Już wcześniej z lampą używałem Coral 10Sa-5A i myślałem, ze inne zagrają lepiej. Tak było w przypadku kiedy kupiłem Chario. Kolumny dość dobre i znane. Jednak kiedy pierwszy raz je podłaczyłem do lampy ... dość mocno sie zdziwiłem, bo okazało sie że jednak Corale grają lepiej. Jak dla mnie.  Dla nie znających tych kolumn - to duże japońskie monitory podstawkowe ważace ok 14 kg/szt. Woofery 10 calowe z membraną papierową, bez otworu bas brefleksu, a wiec z basem szybkim, dobrze kontrolowanym, jednak nie schodzącym tak nisko jak w kolumnach z bas refleksem. Chario zostały przeznaczone do tranzystorowego Tandberga TR2055 gdzie sprawują sie idealnie w różnych pomieszczeniach. Przez jakiś czas Corale były u mnie dyżurnymi kolumnami do lampy. Jednak ok rok temy stałem sie właścicielem JBL L86. Nie myślałem o specjalnym przeznaczeniu ich do któregoś z moich wzmacniaczy i po próbach z tranzystorami, podłaczyłem je kiedyś do lampy. I tu zaskoczenie .... Okazało sie, ze dobrze sprawdzające sie do tej pory Corale były daleko w tyle, jeśli chodzi o przekaz, za JBLami. Ja zdaję sobie sprawę, ze te JBL nie sa jakimiś super kolumnami, ale połaczenie ich z lampą było strzełem w dziesiatkę. Pomimo tego iż nadal uważam, ze Corale są dobrą parą z lampą to jednak JBL są o dwie klasy lepsze w zestawieniu. Corale na razie w rezerwie. Z innego źródła mam informację, żeby spróbować jeszcze zestawienia lampy z podłogówkami Dali 7. Prawdopodobnie jest to dobre połaczenie. Jeszcze nie próbowałem, ALE mam juz te Dali, co prawda do renowacji, ale przyjdzie moment, kiedy wypróbuje i dam znać jak to zagrało.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Kraft napisał:

To dane firmowe, więc i tak są nieprawdziwe. W rzeczywistości parametry tych wszystkich kolumn są jeszcze gorsze.

nie posądzam tych firm żeby kłamały przy tak słabych parametrach, tego co szukasz na dolnym paśmie to jest poniżej 40Hz / 34Hz-40Hz /, a z kolei środka przejrzystości instrumentów to  uzyskasz w kolumnach trójdrożnych. Do  twojego pokoju to sensitivity pow. 89dB

Będziesz miał jeszcze jeden problem z głowy- wibracje:D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...