Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Iron

Marantz SR5013 vs SR 5014

Recommended Posts

Witam.Ostatnio pojawiło się info o nowych modelach amplitunerów Marantz ( między innymi na naszym portalu 😀). I teraz zastanawiam się , jakie są różnice pomiędzy modelami SR 5013 i SR 5014 ( na pierwszy rzut oka brak wejścia 7.1 w nowszym modelu i wyższa cena 😉). A, że w niedalekiej, mam nadzieję, przyszłości będę rozglądał się za nowym amplitunerem (między innymi brałem model 5013 pod uwagę) to jestem tym zainteresowany.  Może ktoś bardziej zgłębiał ten temat ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już od pewnego czasu nowe modele są po prostu rozwinięte pod kontem nowych technologi streamingu Audio, dekoderów i certifikatów obrazu.

A okrojone z złącz ......... innych niż HDMI

Jeśli dobrze pamiętam to od modelu SR5011 wszystkie te modele są oparte na tych samych układach wzmacniających.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Podepnę się pod ten wątek aby nie tworzyć podobnego nowego. Też jestem jak autor żywo zainteresowany poznaniem różnić między serią xx13 a xx14 ale również interesuje mnie jaka jest faktycznie różnica między SR5014 a SR6014 ( sr5013 a sr6013 ) <-- czy oprócz większej liczby wzmacniaczy to czy zastosowane są inne wzmacniacze, inna konstrukcja obudowy, itp. 

Ogólnie potrzebuje sprzętu do słuchania muzyki ( stereo ) ale od czasu do czasu też nie pogardzę filmem ( KD ). Dodatkowo nie chcę mieć dwóch osobnych amplitunerów - pierwotnie chciałem kupić Yamaha R-N803D ale jak wspomniałem też chciałbym mieć kino domowe to padło na yamaha RX-A1080.  I teraz tu mam dylemat bo co inna osoba to inna opinia że np. marantz jest lepszy od Yamahy albo na odwrót. I tu do Was prośba od strony technicznej jest ktoś w stanie opisać rzeczywiście jakie są różnice między a1080, sr5014 i sr6014 ... teoretycznie a1080 ( ponoć lepszy ma blok zasilający i sztywniejszą konstrukcję obudowy ) to sr6014 przy czym w liczbie wzmacniaczy to sr5014. Który z nich do stereo ? Czy warty jest sr5014 i nie dopłacać do sr6014 czy a1080 - w kinie domowym spokojnie wystarczy mi 5.1 ( yamaha, sr5014 ) ale który lepiej gra w stereo ... Dzięki z góry za pomoc. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Przede wszystkim jaki jest Twój budżet. Bo cena Yamahy 1080 różni się delikatnie od ceny marantza 5014. Po drugie jeżeli głównie chcesz słuchać muzyki a kino ma być tylko dodatkiem ja kupiłbym tańszy amp z wyjściem pre out i dodał do tego wzmak stereo. Po trzecie - nikt Ci nie odpowie, który sprzęt będzie grał bardziej "po Twojemu". Ale są to inne rodzaje grania. A po czwarte - czy masz już jakieś kolumny, czy na razie myślisz tylko o ampli? 

Edytowano przez seba3002

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, seba3002 napisał:

Przede wszystkim jaki jest Twój budżet. Bo cena Yamahy 1080 różni się delikatnie od ceny marantza 5014. Po drugie jeżeli głównie chcesz słuchać muzyki a kino ma być tylko dodatkiem ja kupiłbym tańszy amp z wyjściem pre out i dodał do tego wzmak stereo. Po trzecie - nikt Ci nie odpowie, który sprzęt będzie grał bardziej "po Twojemu". Ale są to inne rodzaje grania. A po czwarte - czy masz już jakieś kolumny, czy na razie myślisz tylko o ampli? 

To od końca :) Kolumny będą do zakupu dopiero  - na razie mam stare jak świat dwa Technics`y - ale chcę zacząć od ampli. Budżet na ampli - do 6500zł także i yamaha rx-a1080 się łapie, i Marantz SR6014. Ale jak napisałem wcześniej w KD wystarczy mi 5.1 więc jeżeli SR5014 w wewnętrznej konstrukcji - te same konstrukcje wzmacniaczy tylko różnica w ilości, ten sam zasilacz, rozmieszczenie w obudowie - ma to samo co SR6014 i w stereo gra powiedzmy tak samo to pewnie nie ma sensu przepłacać. 

Wiem, że nikt mi nie powie, który z nich zagra po mojemu 😜 tu bardziej pytanie dotyczyło strony technicznej - choćby samo rozmieszczenie w apli końcówek mocy plus z Waszego doświadczenia ... Nie znam się na tym a z czytania różnych recenzji mam już mętlik w głowie - niby do stereo szala przechyla się nieznacznie na korzyść 6014 ( bazuje na recenzjach 6012 bo on jest głównie porównywany z yamaha )  w stosunku do a1080 z odczuć recenzentów ale już z ogólnych info technicznych wynika, że jednak Yamaha powinna być lepsiejsza - lepszy zasilacz lepiej rozłożone w obudowie końcówki mocy, nie jest upakowany na maksa... Także nie wiem jak do tego podejść i co faktycznie wybrać. Dokładnie ten sam problem będę miał później przy doborze kolumny ale to później :)

Co do tańszego ampli i wzmacniacza to co byś polecił ... i pytanie też czy słabszy ampli to też mimo wszystko nie gorsze układy cyfrowe mające wpływ na dekodowanie sygnału....  Chociaż mimo wszystko jednak wolałbym mieć jedną skrzynkę niż dwie ... 

O jednej funkcji nie wspomniałem, która fajnie aby była w takim ampli to BT dwukierunkowy - słuchanie na słuchawkach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe końcówki mocy możesz wykorzystać jako 2 strefę.  

Wzmacniacz zawsze będzie lepszy do stereo . Żaden amplituner , nawet za 10k nie podejdzie do jakości w stereo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję podjechać do salonu i odsłuchać zarówno marantza jak i yamahe. W stereo i KD. Również proponuję podłączyć do tańszych do tańszych modeli amplitunerow wzmacniacza i porównać to z tymi droższymi. Moim zdanie np taki sr 5013 z zewnętrznym w wzmacniaczem zagra lepiej niż dużo droższy amplituner. Ale najlepiej, żebyś sam się przekonał. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim te modele różnią się wyczuwalną mocą oraz kalibracją. 5014 ma jedynie MultiEQ i Dynamic, gdzie 6014 ma już XT32 i Sub EQ to znaczna rożnica. Prawdę mówiąc to Dźwiękowo porównał bym Yamahe 1080 do Marantza nawet 7013 i faktycznie w UK tak część jest zestawiana. Marantz zagra bardziej uniwersalnie lepiej w stereo. Ale Yamaha znacznie bardziej przestrzennie i w kinie wypadnie lepiej, swobodniej. Marantzowi brakuje nieco kopa. Jak powiedział kolega wyżej. Lepiej jest wziąć tańszy. Z dobrą kalibracją a dołożyć wzmacniacz czy końcówkę jako że i tak topowe modele nie zagrają jak wzmak za 2k.

Pozostaje do dyspozycji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2019 o 18:49, S4Home napisał:

Przede wszystkim te modele różnią się wyczuwalną mocą oraz kalibracją. 5014 ma jedynie MultiEQ i Dynamic, gdzie 6014 ma już XT32 i Sub EQ to znaczna rożnica. Prawdę mówiąc to Dźwiękowo porównał bym Yamahe 1080 do Marantza nawet 7013 i faktycznie w UK tak część jest zestawiana. Marantz zagra bardziej uniwersalnie lepiej w stereo. Ale Yamaha znacznie bardziej przestrzennie i w kinie wypadnie lepiej, swobodniej. Marantzowi brakuje nieco kopa. Jak powiedział kolega wyżej. Lepiej jest wziąć tańszy. Z dobrą kalibracją a dołożyć wzmacniacz czy końcówkę jako że i tak topowe modele nie zagrają jak wzmak za 2k.

Pozostaje do dyspozycji.

Dzięki za odpowiedź i przepraszam za zwłokę. Wracając do tematu to jak już ktoś sugerował w końcu muszę się wybrać na odsłuch - wstępnie jestem zdecydowany na: Yamaha RX-a1080, Marantza SR-6014 - SR-5013/14 na razie odpada i ... i tu jest trzeci i z nim mam lekki dylemat. Denon AVR-X4500H - z opisów i porównania zdjęć dostępnych na różnych stronach to ten denon to praktycznie klon Marantza SR-7013 ( różnice to brak wejść analogowych z przodu, kilku z tyłu,, HDAM - to tylko u Marantza i chyba tyle ) i tu prośba do was o potwierdzenie bo jeżeli tak to jego brałbym pod uwagę wraz z yamaha ... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu wybierał między wspomnianym NADEM a Yamaha 1080.

NAD z nastawieniem na stereo + kino. Yamaha z nastawieniem na swobodę kina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2019 o 08:25, S4Home napisał:

Ja bym na Twoim miejscu wybierał między wspomnianym NADEM a Yamaha 1080.

NAD z nastawieniem na stereo + kino. Yamaha z nastawieniem na swobodę kina.

Dzięki za konkret :) Teraz muszę wybrać - czyli posłuchać. Faktycznie z różnych opinii ( wiadomo po odsłuchaniu będę miał swoją ;) ) ten NAD wychodzi jako bardzo dobry wybór. Pytanie - jakie kolumny podłogowe do pomieszczenia  ok. 16m kwadrat ( 3.5 x 5 - telewizor wisi na ścianie 3.5 ) proponujecie i do jednego i do drugiego AV w rozsądnej cenie :)  ( reszta kolumny będzie dobrana w późniejszym czasie )  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to jest istotne dla Ciebie ale ten NAD nie ma eARC ani Dolby vision i ma śmiesznie małą ilość hdmi.

Edytowano przez Jasiek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3 porty wejściowe hdmi to nie śmiesznie mało, zwłaszcza że są też wejścia optyczne i współosiowe (po dwa).

Brak Dolby Vision będzie pewnie rozwiązany przez nowy moduł, zresztą przy odtwarzaniu dźwięku po HDMI ARC, obsługa DV nie jest potrzebna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak. Anglik nigdy technologicznie nie dorówna japoncom. Ale też dźwiękowo nie pamiętam kiedy japończyk grał jak Anglik. Mówię tylko o amplitunerach kina domowego. 3 HDMI jest wystarczające. Earc? Kto to i kiedy wykorzystuję? Przy tej klasie sprzętu. 

Co nie zmienia faktu że na pewno w pewnym momencie nad zostanie w tyle z technologią. To kwestia czasu. Pokazuje to historia. Dźwiękowo jednak nie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można ale zapewne tego nie zrobią.

Co nad? Generalnie firma założona w Anglii obecnie wykupiona z kapitałem Kanadyjczyków. Chyba że mówisz o spółce blusound?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, sugerowałem się narodowością założycieli.

Ale eARC mogą dodać, chociażby przez moduł MDC, jeśli przez firmware nie da rady (chociaż według mnie jest to jak najbardziej realne).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest. Ale dlaczego by nie zrobić V4?:) 

Wiesz o co chodzi :)

producenci amplitunerów kinowych nie chętnie robią aktualizacje bo później nie mają co dać w nowych wersjach. 

anglicy długo czekają i to jest ich plus ale są przez to rzadziej wybierani. Są po prostu drożsi. Z kolei Japończyki wychodzą co roku z tym samym modelem + ekstra potrzebna funkcja przy zakupie której i tak później nie wykorzystujemy :) polityka.

ten nurt złamała Yamaha która nie wypuściła w tym roku nowych modeli a właśnie aktualizacje. Nawet złapały się modele jeszcze wcześniejsze. Mam nadzieję że to w tą stronę będzie szło 

ale już widać szal jaki będzie kiedy w przyszłym roku Onkyo wypuści pierwszy model z 8k pass thru. No i bach znowu trzeba wszystko zmieniać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale odpowiednie MDC zmieniało T758 w wersję V2 (HDMI 4K), a kolejne w V3 (Atmos). To teraz też może być V4 o ile będzie odpowiednie MDC. Ale pewnie do 8K będzie nowy model. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.10.2019 o 07:45, yahoo111 napisał:

3 porty wejściowe hdmi to nie śmiesznie mało, zwłaszcza że są też wejścia optyczne i współosiowe (po dwa).

Brak Dolby Vision będzie pewnie rozwiązany przez nowy moduł, zresztą przy odtwarzaniu dźwięku po HDMI ARC, obsługa DV nie jest potrzebna. 

Mistrz ...

No tak to nie jest śmieszne to jest kabaret jeśli ty się zatrzymałeś na wejściu optycznym i dźwięku DD / DTS to się nie dziwię.

ARC obsługuję tylko DD / DTS, to jest złom nie multimedialny kombajn.

A morze to wiesz co ... :)

Edytowano przez Jasiek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Jasiek88 napisał:

No tak to nie jest śmieszne to jest kabaret jeśli ty się zatrzymałeś na wejściu optycznym i dźwięku DD / DTS to się nie dziwię.

...

A morze to wiesz co ... :)

A może jednak bez porównań do kabaretu w stosunku do Yahoo111?!

Bardzo proszę Kolegów biorących udział w tym wątku o skupienie się na sprawach merytorycznych :-)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są trzy wejścia HDMI. Oświeć mnie, jakie masz źródła nieskompresowanego dźwięku, które musisz podłączyć przelotowo przez amplituner? Praktycznie tylko odtwarzacz bluray, na upartego może być jeszcze... no właśnie -- co? 

Wspomniałem o wejściach optycznych i współosiowych dlatego, że możesz przez nie podłączyć odtwarzacz CD/SACD, czy sieciowy jeśli nie ma już wolnych wejść HDMI. Konsolę albo komputer do grania i tak lepiej podłączyć do telewizora i przesłać dźwięk przez HDMI ARC.

Co do dostępności Dolby Vision, to w przynajmniej jednej recenzji znalazłem informację, że przesyła sygnał DV dalej:

https://www.avhub.com.au/product-reviews/sound-image/nad-t-758-v3-av-receiver-with-bluos-review-519388

Może to być kwestia firmware. 

Edytowano przez yahoo111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem o co jest sprzeczka. Brytyjczycy nigdy nie stawiali na kombajny multimedialne

Ktoś chce taki idzie w Japończyka. Chce mieć lepszy dźwięk idzie w Brytyjczyka i tyle. 

Po co ta kłótnia? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...