Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

Jeszcze 3 dni na tę "walkę" zostało - trzeba na spokojnie do tego podejść (tzn. do czasów na torze).
Zdaje się, że jeszcze trochę musimy poczekać na pierwszy wyścig DTM. Nie będzie wyścigu w lipcu na Norisringu  😞

obraz.png.f87e317da5203b4764487e4feea0ad95.png

 

obraz.png.0c04fde74d607860428a1087ad0c877a.png

Aktualny terminarz DTM wygląda następująco:

1-2 sierpnia - Spa-Francorchamps (Belgia)

14-16 sierpnia - Lausitzring (Niemcy)

21-23 sierpnia - Lausitzring (Niemcy)

4-6 września - Assen (Holandia)

11-13 września - Nurburgring Grand Prix (Niemcy)

18-20 września  - Nurburgring Sprint (Niemcy)

9-11 października - Zolder (Belgia)

16-18 października - Zolder (Belgia)

6-8 listopada - Hockenheimring (Niemcy)

Pozdrawiam
PS. Duży ten "kuchenny blat" nad tylną klapą 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Koniec obijania się, weekend wyścigowy w tym tygodniu. Trochę się tego uzbierało i spiętrzyło.

Piątek, 3 lipca
godz. 10:00 – 10:30 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 10:30 – 10:55 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 10:55 – 12:40 – Pierwszy trening F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 12:40 – 13:00 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 13:00 – 14:00 – #ElevenF1 – Eleven Sports 1
godz. 14:00 – 14:30 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 14:30 – 14:55 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 14:55 – 16:40 – Drugi trening F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 16:40 – 17:00 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 23:00 – 00:00 – #ElevenF1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 00:00 – 02:00 – Pierwszy trening F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 02:00 – 04:00 – Drugi trening F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 04:00 – 05:00 – #ElevenF1 – Eleven Sports 1


 

Sobota, 4 lipca
godz. 06:00 – 07:00 – #ElevenF1 – Eleven Sports 1
godz. 07:00 – 09:00 – Pierwszy trening F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 09:00 – 11:00 – Drugi trening F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 10:25 – 11:30 – 1. wyścig Formuły 3 – Polsat Sport Extra
godz. 11:00 – 11:30 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 11:30 – 11:55 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 11:55 – 13:05 – Trzeci trening F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 13:05 – 13:30 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 13:30 – 14:00 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 14:00 – 14:55 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 14:55 – 16:20 – Kwalifikacje F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 16:20 – 17:10 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 16:45 – 18:00 – Pierwszy wyścig F2 – Polsat Sport Extra (na żywo)
godz. 01:00 – 02:30 – Kwalifikacje F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 02:30 – 03:00 – GP Confidential – Eleven Sports 1

Niedziela, 5 lipca
godz. 09:45 – 11:10 – Drugi wyścig F3 – Polsat Sport Extra (na żywo)
godz. 11:00 – 12:30 – Kwalifikacje F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 11:10 – 12:30 – Drugi wyścig F2 – Polsat Sport Extra (na żywo)
godz. 12:15 – 13:15 – Porsche Supercup: Wyścig w Austrii – Eurosport 1
godz. 12:30 – 13:00 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 13:00 – 15:05 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 15:05 – 17:10 – Wyścig F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 17:10 – 18:30 – studio F1 – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 18:30 – 19:00 – GP Confidential – Eleven Sports 1
godz. 19:30 – 20:00 – Porsche Supercup – powtórka – Eurosport 2 (powtórka)
godz. 22:00 – 00:00 – Wyścig F1 – Eleven Sports 2 (powtórka)
godz. 01:00 – 03:00 – Wyścig F1 – Eleven Sports 1 (powtórka)

Poniedziałek, 6 lipca
godz. 21:30 – 22:30 – skrót wyścigu F1 – Polsat Sport

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę informacji o torze i pierwszym wyścigu (wyścigach)  - informacje ze strony
https://powrotroberta.pl/2020/06/nieco-statystyk-przed-grand-prix-austrii.html

O torze i wyścigu:
1019 i 1020 Grand Prix Formuły 1 w historii.
Długość okrążenia: 4.326 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 71
Dystans wyścigu: 307.02 km
Rok budowy toru: 1969
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Najdłuższa prosta: 868 m
Liczba zakrętów: 9
Różnica poziomów: 63.6 m
Poziom docisku: średni
Zużycie opon: średnie
Jazda z pełnym gazem: 79% okrążenia
Prędkość maksymalna: 330 km/h
Strefy DRS: prosta startowa, prosta między zakrętami Remus i Schlossgold (nr. 2 i nr. 3)
Rekord okrążenia w wyścigu: 1’06.957, Kimi Raikkonen, Ferrari SF71H, 2018
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1’03.003, Charles Leclerc, Ferrari SF90, 2019
33 i 34 Grand Prix Austrii Formuły 1
Dotychczas:
31x Spielberg/Osterreichring
1x Zeltweg

Na kilka dni przed wyścigiem powiedzieli:
https://powrotroberta.pl/2020/06/antonio-nie-zardzewial-kimi-i-fred-chca-wykorzystac-okazje.html

"„Minęło bardzo dużo czasu od ostatniego wyścigu w Abu Dhabi więc oczywiście jesteśmy spragnieni powrotu do ścigania. To napędza nas do działania i nad tym pracowaliśmy cały sezon. Oczywiście, sytuacja będzie w tym roku inna, biorąc pod uwagę restrykcje wywołane pandemią. Ale jesteśmy pewni, że FIA i Formuła 1 zrobiły wszystko, byśmy byli bezpieczni. Pierwszy wyścig sezonu jest często chaotyczny i wtedy pojawia się okazja. Musimy być gotowi by ją wykorzystać. Ściganie na tym samym torze tydzień później będzie dla nas nowym wyzwaniem, ale spodziewamy się, że walka w środku stawki będzie bardzo zacięta, co sprawi, że obie rundy będą nieprzewidywalne” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing Orlen."

„Dziwnie będzie wrócić do ścigania w tych warunkach, ale jestem pewien, że kiedy będziemy na torze i w samochodzie, skupimy się już tylko na tym, a nie na restrykcjach. Zrobimy wszystko co w naszej mocy. Przerwa była szansą spędzenia czasu z moją rodziną, ale teraz trzeba skupić się na pracy. Przy tak wielu wyścigach w krótkim czasie, musimy wycisnąć jak najwięcej z każdego z nich i wykorzystać każdą szansę. Trudno powiedzieć, jaka jest forma zespołów, ale dowiemy się tego wkrótce” – stwierdził Kimi Raikkonen. Fin na tym torze pojedzie po raz 8 i 9.

Rok temu w Austrii Antonio Giovinazzi zdobył swoje pierwsze punkty w F1 i z pewnością ten sukces będzie chciał powtórzyć teraz.

„Wracamy do akcji w tym tygodniu i nie mogę doczekać się jazdy. Za nami sporo ponurych miesięcy dla wszystkich, co odczuwałem szczególnie mocno będąc z rodziną i przyjaciółmi we Włoszech. Powrót do jazdy to kolejny krok naprzód ku normalności. Jestem ciekaw, jak będą sobie wszyscy radzili w Austrii i co stanie się podczas dwóch wyścigów na tym samym obiekcie. To nowość dla Formuły 1 więc będziemy musieli się do tego przystosować. Nie boję się, że zardzewiałem przez te kilka miesięcy. Miałem dłuższą przerwę między 2017 a 2019 rokie. Postaram się to doświadczenie przemienić w przewagę” – dodał Antonio Giovinazzi.

 

Jaki będzie wyścig? Oto jest pytanie... Mam nadzieję na pierwsze punkty Alfy.
Niewątpliwie Williams w tym sezonie będzie musiał dobrze potraktować drugiego kierowcę... No i kto będzie "drugim kierowcą"?

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybitnie mi się nie podoba brak srebrnego koloru w Mercedesach :-( Wyglądają teraz jak obuwie sportowe... Mogliby chociaż dać srebrny wlot powietrza nad głową kierowcy (jest czerwony).

Ale najważniejsze jest to, że wreszcie śmigają!!! Bo jak popatrzyłem na zabawę z wirtualnym wyścigiem -to po paru minutach z niesmakiem odpuściłem sobie.

Williams trochę zyskał... na wyglądzie. Już mniej przypomina pastę do zębów w tym nowym malowaniu (bez Rookit'a).

Vettel pewnie liczy na to, że zamiast Zenka Martyniuka weźmie udział w reklamie sieci RTV-przez twe oczy zielone...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bottas z PP -nieźle! 

Dziwne,że Hamilton dostał karę (i dwa punkty karne), bo do tej pory (a szczególnie na początku swojej kariery...) bardzo dużo uchodziło mu bezkarnie. Cofnięty o 3 miejsca... to Bottas będzie miał łatwo.

Patrząc po wynikach kwalifikacji bolidów z silnikami Mercedesa-to Williams ma szansę na pierwszą piętnastkę. 

Zaraz start-ciekawe ilu kierowców ukończy pierwsze okrążenie?

Mam nadzieję, że McLaren (Norris -ale i Sainz) a także Albon w RedBulu będzie się bił o konkretne punkty.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 12 okrążeniu Max stracił zasilanie-jakoś dowlókł się do garażu, ale to już koniec na dziś dla niego.

Na 19 okrążeniu problemy Renault i Daniel dołączył do Maxa. Od początku wyścigu dziwnie zachowywał się silnik w Racing Point (efekty wizualne w postaci lekkiego dymku co jakiś czas) i od 21 okrążenia jest już trójka do brydża. 

Coś też dzieje się z hamulcami u Haasa-na 26 okrążeniu Kevin zaparkował na poboczu (wyglądało to jakby u niego front nie hamował) i pojawił się SC. Fart dla Hamiltona-szybka podwójna zmiana opon i para Mercedesów pozostała na czele wyścigu.

Błąd zrobił też Grosjean i Russel na 30 okrążeniu jest 13, a SC zjechał już z toru.

Sebastian ma problemy i pare razy przyblokował koła przy hamowaniu, a na 31 okrążeniu popełnił błąd przy walce na zakręcie i spadł na przedostatnie miejsce.

Russel nie dojedzie do mety-na 52 okrążeniu silnik Mercedesa chyba stracił ochotę do dalszego ścigania (znowu jest SC na torze) a w międzyczasie hamulce w drugim bolidzie Haasa również zastrajkowały. Już jest 6 kierowców z wolnym czasem-jeszcze 2 i będzie skompletowana druga czwórka do brydża..

Czyżby Alfa Romeo w punktach? Chyba nie, bo po wizycie w alei serwisowej prawe przednie koło w Alfie zaczęło swój własny wyścig -na szczęści nie trafiło w nikogo (pewien plus braku kibiców...) i Kimi na 55 okrążeniu bezpiecznie zaparkował na poboczu. Dawno nie widziana sytuacja-SC i za nim wszystkie bolidy (które jeszcze zostały na torze) przejeżdżają przez aleję serwisową by umożliwić ewakuację Alfy z toru.

Na 12 okrążeń przed końcem wyścigu zostało już tylko 13 bolidów na torze. A więc Latifi zaliczy bardzo  dobry debiut!

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesamowite okoliczności-Hamilton (zamiast 2 będzie 4) i Perez z karami po 5 sekund. 

Wygrywa Bottas, drugi Leclerc (mocno przyśpieszył i wyprzedził paru kierowców, a dzięki karze -na drugim miejscu). 

Niesamowity wynik i pierwsze podium dla Lando Norrisa! W dodatku dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie w wyścigu. 

Albon ponownie miał kontakt z bolidem Hamiltona, zwiedził pobocze i zamiast podium -wylądował na końcu stawki.

Alfa dzięki Giovinazziemu (i pechowi innych ) zakończył wyścig z 2 punktami. Za nim Vettel na 10 miejscu.

Latifi -11 miejsce. Takiego miejsce się nie dało trafić przed wyścigiem.

Wywiady kierowców z maseczką na twarzy -za pare lat będzie wiadomo z którego roku to był wywiad czy wyścig...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podium maseczki , ale potem pociągnęli z butli (wirus do środka) i psikanie na siebie ;) 

Będą się tłumaczyć teraz w studio 11 , bo przed wyścigiem śmiali się z Giovinaziego , że za mało miejsc pktowanych by je zdobył ... Latifi był blisko , Rusel pewnie się modlił by nikt więcej nie odpadł :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I..... po pierwszym wyścigu.

Stawiałem 80% na nudny wyścig, biorąc pod uwagę wczorajsze kwalifikacje, ale byłem ostro w błędzie i nawet nie przysnąłem podczas wyścigu 😁

 

Ciekawy początek sezonu. Trochę tradycyjnych błędów (Vetell, Raikkonen, Grosjean) i tradycyjne problemy techniczne, standard na pierwsze wyścigi.

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że sporo się działo - i że było wiele manewrów wyprzedzania (nie zawsze z sukcesem, o czym może zaświadczyć np. Vettel czy Albon).
Było widać trochę błędów - począwszy od kierowców (np. Vettel czy Grosjean) przez strategie zespołów (zdziwiłem się, że pod koniec wyścigu gdy Hamilton dostał 5 sekund kary nie pojawił się komunikat w McLarenie by nie walczyli z sobą tylko jechali jak najszybciej po "duże punkty") aż po mechaników Alfy (koło w bolidzie Kimiego).

Szkoda Alexa Albona - po raz drugi walcząc o podium z Hamiltonem wyszedł na tym kiepsko... Ale przynajmniej nie żałował aż tak bardzo wyniku gdy bolid odmówił współpracy - jakby musiał się wycofać z wyścigu jadąc na 2 pozycji to by go bardzo zabolało 😞 Jednak powinien trochę trzymać nerwy na wodzy - spokojnie (miał lepsze opony) mógł poczekać na lepszą okazję do wyprzedzenia Hamiltona.

Trochę przerażają problemy z hamulcami w obu samochodach Haasa (dobrze, że nie skończyło się wypadkiem). W dodatku sporo problemów z silnikami Mercedesa oraz komunikat tego zespołu by unikać jazdy po krawężnikach - na kilkanaście okrążeń przed końcem nie było wiadomo, czy oba bolidy dojadą (dojechały bez problemów_

Zaś Latifi w swoim debiutanckim wyścigu zajął takie miejsce, jak najlepszy wynik Russela w całym ubiegłym sezonie.
Williamsy ogólnie w tym weekendzie nie wypadł najgorzej - może poza silnikiem u Georga. Zresztą słowo "wypadł" jest dwuznaczne w przypadku debiutanta i 3 treningu 🙂 Jak widać, coś jednak udało im się zrobić przez te pare miesięcy i nie odstawali od reszty stawki tak mocno jak rok temu i samochód Williamsa jechał stabilnie. A może to dzięki temu że wzięli się porządnie do roboty a przy tym nie mogli zlekceważyć żadnego z kierowców, bo kranik z pieniędzmi i zostałby od razu przykręcony? Obstawiałbym jednak to, że przyczyną były nieduże zmiany w stosunku do ubiegłorocznego bolidu -poza malowaniem :-) 
Można nawet oczekiwać, że w tym sezonie Williams okaże się lepszy od Haasa i w końcu osiągnie Q2, a może i jakiś punkt wpadnie (poza karnymi).

Wszystkie 3 zespoły korzystające z silników Ferrari miały gorsze czasy niż rok temu - ale przynajmniej silniki nie zawiodły.
A u Mercedesa już gorzej (jeśłi chodzi o niezawodność), ale czasy dużo lepsze. Po tym silnik Renault - i nie wiem, co było przyczyną problemów w RedBull (silniki Hondy  - ale Affa Centauri z Hondą pod maską dojechały w komplecie).

W komplecie przyjechało tylko Ferrari i Alfa Centauri - problemów Haasa można było się spodziewać, ale że w innych zespołach będzie słabo???

Pozdrawiam
PS. Fafniak - kulą w płot trafiłeś z tą "nudą"  🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • RoRo pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...