Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

Mamy połowę sezonu-kogo obstawiacie w następnym sezonie F1? Jest okazja na "gdybanie"...

Czy pojawią się debiutanci? Wg mnie to się wyklaruje pod koniec sezonu gdy któryś z kierowców niższej serii błyśnie firmą na tle pozostałych i uda mu się jednocześnie zdobyć poparcie producenta (Ferrari?). Jakiś może się pojawić w Alfie,ale to chyba za wcześnie na młodego Schumiego...

Haas: "Checo" + Nico? Chyba właściciel nie zaryzykuje składu z jednym nowicjuszem. Oraz czy zespół zostanie Haasem, czy wejdzie nowy właściciel?

Alfa Romeo? Zakładając że Kimi zrobi już sobie wolne, to nie wiem czy Robert z Orlenem ma wystarczająco mocną pozycję-obawiam się, że nie. Czy AR będzie ciekawsza dla Pereza niż Haas-chyba tak, a Checo pewnie nie będzie się śpieszył z podjęciem decyzji, bo nie ma dla niego odpowiednio mocnego zespołu z wakatem.

Ogólnie to raczej mocną kartę mają szefowie zespołów, a kierowcy ... przyjmą co im się uda złapać?

W innych zespołach raczej nie ma co zmieniać (RedBull i jego drugi zespół, czyli AT).

Na drugim biegunie wyników jest Williams-Russela jeszcze nikt inny nie przygarnie, a Latifi (podobnie jak Stroll w RP - Astonie  w sezonie 2021) będzie jeździł u swojego taty.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytuł mistrzowski 2021 jest już rozstrzygnięty, zresztą drugie i trzecie .. też. 

Czy młody "Szumi" ma szanse?  tu chyba bardziej chodzi nie jak  jeździ a jego nazwisko, to element mogący powiększyć grono kibiców, dać trochę hałasu w świecie motosportu.

Składy?   Perez to pewniak do pozostania w F1, gorzej z Nico, tam chyba nie ma sponsora za plecami. 

Haas musi coś zrobić ze składem, bo obecny jest do bani i tak naprawdę obje nie mają stałej formy tylko ..... "jak się uda"

Zostaje jeszcze Alfa ....  tu trudno coś odczytać z fusów. cały plan opiera się na Kimim, swoją drogą dziwie się ze sami mu nie podziękują, ale tam chodzi o kasę.

Reszta teamów nie ma co zmieniać, jak już RoRo wskazał, Williams też nic nie zmieni. 

A ponowne występy Alonso, mogą wyglądać jak powrót Michaela do Mercedesa, czyli ....bez szału. Czy Ocon będzie chciał współpracować na legendę? to też pytanie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest szansa na lepsze (krótsze) zmiany kół w BMW Roberta. Dzisiaj pojawiła się poniższa informacja:

https://powrotroberta.pl/2020/09/beda-zmiany-w-zespole-kubicy-przyspiesza-pit-stopy.html

"Motorsport-total opublikował obszerny tekst poświęcony pit-stopom Roberta Kubicy w sezonie 2020 serii DTM. Niemcy wskazują na przyczyny strat Polaka w tym aspekcie.

Jak pisze Sven Haidinger, najmniejsza strata Kubicy do najszybszego pit-stopu w danym wyścigu w tym sezonie wyniosła 2,1 sekundy. Największa 23 sekundy. Wskazuje on na przyczyny takiego stanu rzeczy, o których niedawno mówił również Kubica.

W ORLEN Team ART jest 4 mechaników ART oraz 1 BMW. Do zmiany kół potrzeba 9 osób. Pomaga przy niej zatem manager operacyjny zespołu, David Bacquet oraz 3 inżynierów. Oczywiście nie nie mają oni doświadczenia w zmianie kół przez co nie robią tego tak sprawnie jak mechanicy fabrycznych ekip. Powodem jest ograniczenie wszystkich osób pracujących w ekipie przy jednym aucie do 16.

Jak pisze Haidinger, na drugi weekend wyścigowy na Nurburgring, mają zostać wprowadzone zmiany w ekipie Kubicy, które mają usprawnić pit-stopy. Zespół wierzy, że będzie to krok naprzód."

Oby tak było - przekonamy się o tym już jutro w sprincie na Nurburgringu !
A może i dzisiaj, jeśli pokażą nam taką zmianę - choć nie będzie to jeszcze miarodajne. Dopiero jak kilka pitstopów będzie na poziomie straty około 2 sekund (nie wspominając od sukcesie i docelowej chyba stracie rzędu 1 sekundy oraz odpowiedniej powtarzalności ekipy) to będziemy spokojniejsi.


Fajny weekend się zapowiada: choć F1 odpoczywa, to mamy 24 godzinny wyścig LeMans (startuje polska ekipa i w niej m.in. jeden Polak) oraz przede wszystkim (dla mnie - i pewnie dla @Inferno) wyścigi motocyklowe i w GP2 wystartuje po raz pierwszy Piotr Biesiekirski (na torze Misano, jako  GP Emilii-Romanii).
w sobotę 19.IX:
14:10-14:25 – MotoGP™ – Kwalifikacje 1
14:35-14:50 – MotoGP™ – Kwalifikacje 2
15:10-15:25 – Moto2™ – Kwalifikacje 1 (bo raczej są znikome szanse, by Besiekirski zakwalifikował się do "2")
15:35-15:50 – Moto2™ – Kwalifikacje 2
w niedzielę 20.IX:
08:50-09:10 – Moto2™ – Warm Up
12:20 – Moto2™ – Wyścig
14:00 – MotoGP™ – Wyścig
 

Program 24h Le Mans:
Sobota, 19 września
godz. 10:30 – Warm Up
godz. 14:30 – Wyścig (24 godziny)
W barwach Inter Europol Competition pojedzie Jakub Śmiechowski. Wspólnie z Rene Binderem i Marevosem Isakkyanem będzie on mierzył się z 23-ma rywalami w LMP2 (startują z 21 pozycji). W LMP1 będziemy mieli 5 załóg, w LM GTE Am 22, a w LM GTE Pro 8.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyścig Moto2 przerwany - pojawił się deszcz na torze i restart po zaliczonych 6 kółkach. Do przejechania będzie 10 okrążeń, a pierwszy jest Bastianini.
A więc Piotr zaliczy debiut również na mokrym torze. Czasy kręci o kilka sekund gorsze niż czołówka, ale najważniejsze że jedzie dalej w wyścigu  "Milano World Circuit Marco Simoncelli".
Piotr Biesiekirski do tej pory startował w Mistrzostwach Europy i świetnie, że pojawiła się taka możliwość i ją wykorzystał. Zdaje sobie sprawę, że będzie jechał na samym końcu wyścigu, ale ważne by dojechał: kółka przejechane w tempie wyścigowym - bezcenne 🙂igu i
Zastępuje w tym wyścigu innego kierowcę (i miał trochę lepsze tempo od niego) i nie wiadomo, co będzie w kolejnych wyścigach.

Wyścig po nieudanym restarcie został ogłoszony jako "mokry", czy będzie 10 kółek czy 8 do zrobienia to się zaraz wyklaruje.
W tej kategorii kierowcy mają tylko po 1 maszynie (w MotoGP mają dwie), więc zmienia się koło na te z oponami na mokre warunki.

Zaś w kwalifikacjach DTM dwie niespodzianki, w tym jedna bardzo przyjemna dla nas: Robert Kubica wykręcił 7 czas (najlepszy jak do tej pory i już trzeci raz w pierwszej dziesiątce), a po raz pierwszy punkty za kwalifikacje dostanie Habsburg (2 punkty - za drugie miejsce). A że Habsburg (często) bardzo dobry start, więc może być ciekawa walka o pierwsze miejsce w początku wyścigu.
PP dobył Frijns, a 3 - Miller.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wyścigu Moto2 Piotr na ostatnim okrążeniu miał wypadek, na szczęście z kierowcą jest OK. Zabrakło niewiele by dojechać szczęśliwie do mety.

Wyścig wygrał Bastianini, drugi Bezzecchi (z zespołu VR46), trzeci - Sam Lowes, czwarty - Marini (nadal prowadzi w klasyfikacji, ale jego przewaga nad "Bestią" zmalała do 5 punktów.

Zaś w DTM Kubica po dobrym starcie awansował na 6 miejsce, ale niestety dostał karę 5 sekund za błąd w ustawieniu na starcie - stanął na linii swojego miejsca o parę centymetrów za blisko linii startu  (kara do odbycia w trakcie zjazdu na pitstop). Szkoda...
Kubica zjechał na 8 okrążeniu - chyba awaria, bo w połowie okrążenia stracił tempo i od razu skręcił do garażu. A tak miło było widzieć białoczerwone BMW na czele wyścigu (strata na poziomie 6 sekund do prowadzącego).

Awarii uległa skrzynia biegów w BMW Roberta, a już na starcie były problemy z komunikacją z zespołem (czytaj: ktoś z zespołu ART schrzanił i nie poinformował Roberta kiedy/gdzie ma zahamować) pewnie to było przyczyną złego ustawienia ...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepsko: gdy Kubica wywalczy wysokie miejsce w kwalifikacjach, to potem w wyścigu jest gorzej. Przy poprawnej zmianie opony miałby realne miejsce na koniec wyścigu na poziomie 6 (Habsburg) ... 8 (Timo Glock).

Zaś w MotoGP - Franco Bagnaia nie dowiózł pierwszego miejsca i wyleciał na zakręcie. Dojechało tylko 13 motocyklistów w tej klasie, Vale miał wypadek i po paru okrążeniach zjechał do garażu (jechał wtedy na 16 miejscu), a szkoda - jadąc do końca zdobyłby 2 punkty za 14 miejsce. Wygrał Maverick Vinales.

Jest już potwierdzenie następnego startu Piotra Biesiekirskiego w Moto2 - w składzie zespołu NTS RW Racing, zastępując Jesko Raffina, wystartuje w Barcelonie w następnym wyścigu.
Fragment jego wypowiedzi przed wyścigiem:
"Jestem zaszczycony faktem, że zespół z mistrzostw świata docenił naszą ciężką pracę i postępy w mistrzostwach Europy, dając mi szansę spełnienia mojego marzenia i zadebiutowania w cyklu Grand Prix – mówi Piotr Biesiekirski. - To gdzie jesteśmy po pięciu latach od mojego debiutu na torze jest efektem ciężkiej, wieloletniej pracy całego zespołu ludzi. Oczywiście jestem bardzo podekscytowany, ale jednocześnie nie mam złudzeń i doskonale zdaję sobie sprawę, że czeka mnie nie lada wyzwanie. Podczas gdy dla wszystkich pełnoetatowych zawodników będzie to po prostu kolejny wyścig, do tego drugi z rzędu na tym samym torze, mnie czeka debiut w nowej serii, na zupełnie nowym dla mnie obiekcie i motocyklu. Przede mną więc bardzo dużo nauki, a moje pierwsze Grand Prix potraktuję bardziej jako test niż zawody. Życzę Jesko szybkiego powrotu do zdrowia. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie łatwo zastąpić zawodnika, który dwukrotnie sięgał po mistrzostwo Europy Moto2, ale tak jak zawsze dam z siebie wszystko. W debiucie liczę przede wszystkim na dobrze przepracowany weekend, podczas którego uda nam się zebrać jak najwięcej danych i zrobić jak największe postępy"

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoRo napisał:

NTS RW Racing

Ta NTS to trochę taka stajnia jak Roberta w DTM. Oni maja swoją ramę NTS a większość w Moto2 jeździ na Kalex’ach i to one są w „czubie” jest jeszcze Speed Up kilka motocykli i MV Augusta. Tych NTS są tylko dwa motocykle w stawce... Piotr zrobił kawał dobrej roboty i ujechał najszybsze kółko tylko o 0,2 od Jesko. Bardzo rzetelny występ 👍 Niestety było go widać tylko na starcie, zawodnicy czołówki kręcili czasy 1’36; 1’37 więc strata była dość spora i w pierwszej części tracił  do czerwonej flagi już ponad 29s. Ale nauka nie poszła w las! Trzymam kciuki, to przecież Mistrzostwa Świata.

A Robert zaczyna jechać ! 👍 Bardzo się cieszę!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę się z Wami tym podzielić 

 

 

Zobaczcie jak prowadzi M4 Robert, koniecznie z dźwiękiem i dość głośno. Usłyszycie wtedy dokładnie moment dodawania gazu, ustawianie gazem i kierownicą samochodu do kolejnych zakrętów, sterowanie gazem i wypuszczanie na „zielone” dla mnie mega. No i jeszcze jedno, instruktor jaki zasiadł z Robertem zaniemówił 🤣

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś więcej zaczyna się mówić o Micku Schumacherze - test w F1 na GP Niemiec na torze Nurburgring. Ma nazwisko, a jego coraz lepsza jazda w F2 daje nadzieję na udany debiut w F1. Coraz bardziej prawdopodobne staje się to, że Kimi Raikkonen pozostanie w Alfie Romeo i będzie tam jeździł również w 2021 roku. Czyżby znowu w jednym zespole będzie Schumacher (ale Mick) oraz Raikkonen? 

Więc co z Robertem w 2021 roku? DTM się kończy (zanim się rozpoczęło na dobre), to może warto skupić się na jednym celu: albo kierowca testowy w F1 (dla radości i pieniędzy), albo inna rola w F1 (doradca???), albo powrót do rajdów - tylko wreszcie w dobrym zespole, bo "lekko amatorskie" to zbyt dużo nie wnoszą poza stresem dla kierowcy.

Niedługo kwalifikacje - czy Williams wskoczy do Q2? Sporo niewiadomych.
Również to, kto wystartuje z 2 rzędu do wyścigu i czy Renault wreszcie wskoczy na podium. Z założenia Hamilton jak zwykle przed Bottasem, ale czy tak rzeczywiście będzie - może w kwalifikacjach Fin przypomni sobie jak to być z PP.
Poza tym długi tor, brudna nawierzchnia - więc znowu może być kilka pojazdów poza torem, samochód bezpieczeństwa i trochę niespodzianek.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogusław,
a widzisz w 2021 Kubicę w jakimś konkretnym zespole/kategorii/roli?
Bo ja chyba zaczynam czarno na to patrzeć...

Jakoś to wszystko za późno (np. z Haasem można było zacząć rozmawiać około 2017 roku (po pierwszych jazdach Roberta w F1 w Renault po jego wypadku), a Robert chyba nie chce/nie potrafi skupić się na jednym i od 10 lat wychodzi jak wychodzi 😞 A miało być tak pięknie - począwszy od Ferrari.
W każdym jego starcie w rajdach z niepokojem czekałem na koniec wyścigu i by szczęśliwie dotarł do mety - identycznie miałem gdy jeździł w rajdach Collin McRae.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile w grach sygnowanych Collin McRae radziłem sobie jako tako z małymi sukcesami to gra Richard Burns Rally była dla mnie wyzwaniem nie do przejścia.

A w temacie DTM i F1 to ... jeszcze nie tak dawno była szansa dla Roberta, wystarczyło szybciej ogłosić rozstanie z Williams, bo Steiner rozpaczliwie szukał zamiennika Grosjean, który systematycznie rozrabiał. Dzis można z dużym prawdopodobieństwem obstawić, że Perez już tam jest kierowcą. Tu akurat czekanie na to co zadecyduje Kimi jest Robertowi na rękę bo Sergio wie, że nie może długo czekać, trzeba brać to co jest, by pozostać w F1. 

Co dalej z Kubicą?    .... sądzę, że zostaje tylko DTM i oczywiście przeobrażenie tej serii w ..... zapominałem w co dokładnie(sorry).

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RK sponsorowany jest przez Orlen to może w rajdy terenowe typu Dakar ? :D z AM zrobią duet marzeń

Niestety Robert jest stary i nie ma w cv mistrza świata jak kimi czy fernando , oni tym tytułem zawsze są mile widziani z uwagi na sponsorów itp. Gadanie ,że śmiga w teamie ex mistrz świata działa , a Robert to może lepiej jakby szedł w kierunku top mechanika czy kogoś takiego w którymś z zespołów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

o ile w grach sygnowanych Collin McRae radziłem sobie jako tako z małymi sukcesami to gra Richard Burns Rally była dla mnie wyzwaniem nie do przejścia.

Gry to sobie odpuściłem - za dużo różnych hobby, a za mało czasu (podobnie jak teraz). Chociaż kierownica do wyścigów jeszcze gdzieś została...

A w kwalifikacjach - Bottas dopiero na 3 miejscu, dostał łupnia od Maxa. Vettel rozbił samochód w Q2 (robiąc niezłe zamieszanie - czerwona flaga na 2minuty i 15 sekund przed końcem kwalifikacji), zaś Leclerc dopiero z 11 miejsca.

@Kubakk  - "top mechanik"? To niby ma szefować nad zespołem mechaników? Raczej nie brzmi to zachęcająco dla Kubicy.
A swoją drogą - to "Kimi" czy "Fernando" piszemy z wielkiej litery (bez urazy - ale warto dbać o poprawną polszczyznę)

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • RoRo pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...