Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

No i znowu weekend ze sprintem... Nie przemawia to do mnie przez ograniczoną liczbę treningów i w związku z tym problemy dla zespołów z odpowiednim ustawieniem bolidów oraz z dziwnym nazewnictwem kwalifikacji-niby do sprintu, a potem wyścig w innej kolejności. W każdym razie mogliby to poprawić w następnym sezonie.

GO Sao Paulo -to dziewiętnasty wyścig i trzeci sprint. 

Zobaczymy czy Lewis dostanie nowy silnik w ten weekend...

Zaś co do Bottasa to nie oceniałbym go tak źle jeśli chodzi o złośliwe zachowanie względem Hamiltona.

Warto jeszcze wrócić do udanych jazd Kubicy zarówno w zespole HRC (choć nie wszyscy komentatorzy na świecie zauważyli jak dobrze pojechał drugi wyścig) jak i później w testach Ferrari-oby coś pozytywnego z tego wyszło.

Pozdrawiam

PS. Niedługo start kwalifikacji-przynajmniej trochę więcej konkretnego oglądania niż zazwyczaj, ale to i tak nie do końca równoważny problematycznego pomysłu z tym sprinter...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie Alfa w następnym sezonie będzie fińsko-chińska.... i niekoniecznie z ORLENem.

Kwalifikacje za nami - i właśnie skończyła się seria Russela wygranych kwalifikacji z partnerem zespołowym. O tym że dwa lata temu miewała dziwny charakter (często coś w bolidzie Roberta Kubicy szwankowało) nie wspomnę, ale jakby na to nie patrzeć: robi wrażenie!

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobota w F1 była ciekawa - Lewis Hamilton zamiast z pierwszej pozycji wystartował z ostatniej, bo w jego bolidzie tylne skrzydło DRS było nieprawidłowe. Sędziowie myśleli, myśleli i w końcu wymyślili karę dla Lewisa. Co ciekawe karę, ale tylko finansową, dostał Max za dotykanie po wczorajszych kwalifikacjach tylnego skrzydła w Mercedesie Lewisa (50 tys euro).

Sprint ciekawy - najlepiej wystartował (z drugiej pozycji) Bottas i już przed pierwszym zakrętem był przed Maxem i to prowadzenie utrzymał do końca. Maxa wyprzedził też Sainz, ale po kilku okrążeniach RedBull wrócił na drugą pozycję i w takiej kolejności pierwsza trójka ukończyła sprint.
A więc 3 punkty dla Bottasa, 2 dla Maxa i 1 dla Sainza i w takiej kolejności jutro o godzinie 18 wystartuje wyścig.
Hamilton wystartował z ostatniej pozycji i na 24 okrążeniach odrobił 15 - odliczając 5 pozycji kary za wymianę silnika wystartuje jutro z 10 miejsca. Świetna jazda Lewisa (Norrisa wyprzedził w poło, dodatkowo nowy silnik i Hamilton może być zadowolony ze swojego dzisiejszego startu (tym bardziej że Bottas świetnie wystartował i był przed Maxem).

Z dzisiejszych ciekawostek - na pierwszym okrążeniu Kimi przyblokował koła i puknął się z Antonio, a w efekcie - wykręcił bączka i spadł na koniec stawki. Wyprzedził potem oba Haasy i jutro startuje z 18 pozycji (Antonio Giovinazzi - z 13).

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grazie Vale 🙂
Dzisiaj był ostatni start VR46 w motocyklowych mistrzostwach świata. Doctor zakończył na 10 miejscu - a więc na plus, bo w tym roku nie miał zbyt wielu sukcesów (o czym świadczy też jego miejsce w końcowej klasyfikacji - dopiero 18).
Kawał historii wyścigów motocyklowych i sukcesów: 7 razy w najwyższej klasie i po jednym w średniej i najniższej.

obraz.png.e40aa308fa5166aa869a9cb970ed58e7.png

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj tej Hamilton wykonał z nawiązką zmniejszanie straty - awans o 15 pozycji w trakcie 24 okrążeń. Aż  miło było popatrzeć na jego determinację i bezbłędną jazdę. Ale przewaga w szybkości Mercedesa nad resztą stawki - ogromna. Zarówno dzisiaj, jak i wczoraj.

Właściwie to w ten weekend nie było walki z Lewisem. No może poza punktem za najszybsze okrążenie (Perez zjechał pod koniec wyścigu po nowe opony), ale to już inna sprawa (czyli "oczywista oczywistość").
Przynajmniej Bottas się postarał - bardzo dobre starty do wyścigów i niezła jazda (choć sporo zyskał na zmianie kół w trakcie jazdy za SC i dzięki temu wyprzedził Pereza).

Verstappen - nie było źle. Dużo punktów (choć mniej niż Lewis). Ale przynajmniej Max we wszystkich sprintach kwalifikacyjnych zdobywał punkty i wreszcie następnego dnia dojechał do mety, Trochę punktów stracił i przewaga nad Lewisem zmalała do 15 punktów.

Fajnie, że Ferrari się odrodziło i ma realną szansę na trzecie miejsce w klasyfikacji zespołowej i piąte w indywidualnej. Cały czas jest ciekawa walka o miejsce za plecami Mercedesa i Red Bulla.

Tsunoda w tym roku pełni rolę "pana bum-bum". Zamiast "rosyjskiej torpedy" mamy "szalonego kamikadze".

Coraz bliżej też do decyzji kto będzie drugim kierowcą w Alfie - no i Chińczyk na czele stawki potencjalnych kierowców.


A wracając do wyścigów motocyklowych i Rossiego:

Ogólnie początek XXI wieku to w sportach motorowych dominacja i bicie kolejnych rekordów mistrzostw świata przez 3 zawodników: Rossi w motocyklach, Loeb w WRC i Schumacher w F1.

Jego pierwsze lata w najwyższej klasie to zacięta walka z dwójką innych znanych Włochów - Max Biaggi oraz Loris Capirossi. Włosi rządzili....

Vale ma na koncie kilka rekordów: 115 zwycięstw (89 w 500kach i MotoGP), 235 razy na podium ( w tym 199 w 500kach i MotoGP, do tego najdłużej (26 lat) w wyścigach na najwyższym poziomie. Szkoda, że sporo czasu minęło od jego ostatniego zwycięstwa (2017rok) oraz miejsca na podium w klasyfikacji generalnej.
Ostatnie podium w wyścigu też było dość dawno, a w tym roku sporo wyścigów bez punktów i najlepszy wynik w wyścigu to 10 miejsce (dwa razy). Ogólnie ostatni jego sezon w MotoGP był dość ciężki, już nie w zespole fabrycznym (Petronas Yamaha) i stąd dopiero 18 pozycja w generalce.

obraz.png.c9edde827522d8c55da6736868eb0060.png

Swoje zrobił, spokojnie mógł mieć więcej tytułów mistrzowskich na swoim koncie (stracone przez zmiany zespołów - ale i z własnej winy, gdy prowadząc w wyścigu w deszczowych warunkach nie zjechał od razu wraz z innymi na wymianę opon (a właściwie; motocykla z innymi oponami). Na minus - przepychanki z Marquezem kilka lat temu, na plus - osiągnięcia zarówno jako zawodnik, jak i twórca szkółki VR46 i sporo utalentowanych wychowanków.
W dzisiejszym wyścigu w najwyższej klasie wygrał Francesco Bagnaia (wicemistrz), a trzech zawodników na podium jechało Ducatti. Mistrzostwo już wcześniej zdobył Fabio Quartararo (Yamaha).

Szkoda wypadków i problemów zdrowotnych Marco Marqueza - kolejny stracony sezon. Ale były wygrane, a na koniec roku dość wysokie miejsce jak na takie przeszkody (7). Zobaczymy czy wróci, bo na razie jego licznik zatrzymał się na 8 mistrzostwach i 85 zwycięstwach.
obraz.thumb.png.78e2689ce37a607c619045543935019c.png

Vale trochę się zmienił od czasu debiutu w klasie 125 - z zawadiackiego młodzieńca do troszkę mniej zawadiackiego 42latka...

Niesamowita popularność nie tylko we Włoszech, ale na całym świecie. Rzucający się w oczy - jaskrawe malowanie i numer 46 znali wszyscy którzy oglądali wyścigi motocyklowe (o ile pamiętam, to on był pierwszy z takim jaskrawym pomysłem). A do tego pogłoski (pewnie prawdziwe) o propozycji jazdy w Ferrari -  docenili jego talent, ale się na to nie zdecydował.

W tym roku rządzi Yamaha i Ducatti, Honda dość daleko - brak czołowego kierowcy i inne problemy.

Od sezonu 2023 będzie obowiązywał nowy limit wieku zawodników - w każdej klasie muszą być pełnoletni (do tej pory minimum 16 lat w Moto3 oraz Moto2, zaś 18 lat w MotoGP).

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mamy kolejny weekend wyścigowy, tym razem na nowym torze  Qatar Grand Prix 2021, ale nie to jest teraz temat No1 tylko czy sędziowie zajmą się ponownym rozpatrzeniem decyzji w sprawie wyjazdu Maxa i Lewisa poza tor w poprzednim wyścigu. Bo po filmie on-bord Maxa widać ze on wcale nie zamierzał zmieścić się w limitach toru a celowo nie skręcał wypychając/blokując Hamiltona. To będzie o tyle ciekawe ze takie decyzje sędziów są nie podważalne wiec teraz maja rebusa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Media światowe mówią już o obsesji Christian Horner na wygraną w tym sezonie.

Zwietrzyli taka możliwość i jak sami przyznali nie chcą tej szansy zmarnować, jak było w przypadku Kubicy i BMW, więc wszystkim siłami ... do przodu, zresztą Horner znany w padoku z tego, że kabluje do sędziów na wszystko co tylko przeszkadza RB.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Od kilku już wiadomo, kto będzie drugim kierowcą w Alfie Romeo - chiński trop był prawidłowy. Guanyu Zhou to 22 letni kierowca który w F2 zajmuje obecnie 2 miejsce (zostało jeszcze 6 wyścigów w tym roku),  reprezentuje Uni-Virtuosi Racing.
Czyli Robert Kubica powinien się skoncentrować na wyścigach długodystansowych...
 

Chyba większość sympatyków F1 w tym sezonie kibicuje Maxowi - by wreszcie ktoś pokonał Mercedesa...
Dość groteskowo słyszy się połączenie wypowiedzi Lewisa (o tytule zadecyduje walka na torze między kierowcami), a próbami Toto Wolfa by jednak Max dostał karę (czyli z jednej strony sportowe, a z drugiej pozasportowe działania).
Trzeba jednak zauważyć, że walka zarówno na torze (kierowcy) jak i poza torem (szefowie zespołów) jest coraz ostrzejsza i mimo wszystko wg mnie Toto Wolf oraz Lewis Hamilton wypowiadają się spokojniej niż kierowca RedBulla i jego szefostwo.

Pare rzeczy już wiemy - nie będzie dalszych działań odnośnie tego, czy Max wypchnął Lewisa na zewnątrz zakrętu w wyścigu w Brazyili tydzień temu. O pracy sędziów w trakcie wyścigu nic nowego - nadal nie zawsze dają radę.

Jak na razie na torze w Katarze RedBull ma problemy, skrzydło DRSu w bolidzie Maxa zachowuje się dość dziwnie i widać, że coś się dzieje. Poza tym są o pare dziesiątych sekundy za Mercedesem.
W kwalifikacjach całkiem możliwy jest pierwszy rząd dla Mercedesa, w wyścigu - wygrana Lewisa i Max oraz Bottas uzupełniający podium.
Wiadomo, że wszystko może się zdarzyć - i nie wszyscy zapewne dojadą do mety. Dochodzi do tego problem z tarkami poza torem, które dość skutecznie uszkadzają bolidy. Niewątpliwie kierowcy będą musieli bardzo uważać przy wyjeżdżaniu poza tor.

Trzeci zespół w kwalifikacjach i na mecie: Ferrari czy Alpha Tauri?

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam sobie korespondencje radiowe i ....

.....Na 3. okrążeniu Pierre słyszy: „DRS dostępne, Max nie jest w naszym wyścigu”. Kilka zakrętów później inżynier powie: „Możesz przepuścić Maxa”. Gasly tak robi i przepuszcza Holendra, nie otwierając DRSu na prostej.....

Tak się załatwia sprawy - "nie przeszkadzać, bo "król" jedzie"

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

A jak się podobał spóźniony start Bottasa (znowu)?

On ma proste zadanie do końca sezonu ... blokować, blokować, blokować Maxa i za uj. mu to nie wychodzi ... a moze???

Czyli ktoś też zauważył ,że on robi miejsce ,ew. blokuje innych by Max dogonił/wyprzedził Lewisa ? ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kubakk napisał:

RK nadal rezerwowym w AR , musiał Obajtek sypnąć na konto by nie wyglądało ,że kasę PL wydają na głupoty gdzie te 20mln ejro mogliby przeznaczyć na 100 top sportowców :D

Dobrze ,że viaplay przejmuje F1 nie trzeba będzie tego oglądać bo nudne lekko się stało

A niby co w tym dobrego???
Źle że viaplay przejmuje F1, może być problem z oglądaniem ... Na Eleven Sport nie było problemu i (poza panem B.) był bardzo dobry poziom komentarzy i fajne studio. Skoro do tej pory (i w 2022 roku) mam to w pakiecie telewizyjnym, to płacenie dodatkowo po 34 zł miesięcznie (na razie...) nie podoba mi się i tyle.
Teoretycznie "w każdym z trzech sezonów (umowa obowiązywać będzie do końca sezonu 2025) cztery wydarzenia związane z F1 będą pokazywane na żywo za darmo, z dostępem dla wszystkich. Podobnie ma być ze skrótami z wyścigów i innych wydarzeń.
Źródło: https://hdtvpolska.com/formula-1-znika-z-telewizji-gdzie-ogladac-transmisje-viaplay/"

Bundesliga i inne spotkania niemieckich drużyn już wyleciały z Eleven Sport do Viaplay - więc już jest gorzej  😡

 

Bardzo możliwe, że reklama Orlenu poprzez sponsoring zespołu Alfy Romeo  w F1 (oraz Roberta Kubicy) jest uzasadniony ekonomicznie.  Poza tym - Orlen jest widoczny również w innych dziedzinach sportów motorowych, więc nie przesadzaj...
Przede wszystkim - nastąpiło to o 2-3 lata za późno, by Kubica mógł jeździć w bolidzie który rzeczywiście jeździ (czego nie można było powiedzieć o jego Williamsie 2 lata temu).

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojawiła się informacja o śmierci Franka Williamsa, założyciela i byłego szefa zespołu Williams Racing. Miał 79 lat - i przynajmniej w tym roku mógł znaleźć trochę optymizmu w wynikach swojego byłego zespołu...
Kawał historii Formuły 1, a kierowcy zespołu Williamsa wielokrotnie zdobywali tytuł mistrzowski.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Napisałbym, że piękny pojedynek Hamiltona z Verstappenem, ale pięknie wcale nie było. Za dużo nieczystych zagrań. Determinacji obu panom odmówić jednak nie można. Absolutnie skupieni na celu - wygrać. A łatwo nie jest. Dają z siebie 110%, ale maszynami nie są. Błędy, nerwy, załamki... ale też potrafią się błyskawicznie podnieść, otrząsnąć, by dalej gryźć asfalt. Mentalnie zupełnie odjechali stawce. Niesamowici sportowcy. Zasługują na tytuł. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście jestem zniesmaczony zachowaniem Maxa, być gotowym by skasować oba bolidy?! 

Każdy wie ze brak ukończenia tego wyścigu przez obu pretendentów oznacza już zwycięstwo na koniec sezonu dla Verstappena.

Nie lubię tego chłopaka coraz bardziej, nie zasługuje na mój szacunek.

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...