Bogusław Kożyczkowski #876 Napisano 17 października 2020 Pamiętam też zwiedzanie pobocza przez Kubę i tak bywało. ------ To tak jak w reklamie Alfy jeżdżącej po Monte Carlo, gdzie Kimi przeprasza za spóźnienie bo nigdy tu nie jeździł i się zgubił ... --- czy jakoś tak. Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
RoRo #877 Napisano 17 października 2020 Dzisiejszy pitstop Kubicy był dłuższy o 4.6s od najszybszego pitstopu (Ferdinand Habsburg w Audi - zakończył wyścig na 3 miejscu) i o 2 sekundy dłuższy od przedostatniego w tej konkurencji Lucasa Aurera (BMW) Kubica był na prowadzeniu na 16 i 17 okrążeniu. Jak Wam się podoba pomysł na następny rok odnośnie DTM: start lotny? By w ogóle jakoś udało się kontynuować serię De Te eMo-podobną... Zaś Frijns przyznał, że niedzielny "pocałunek" z bandą to tylko jego wina (źle ocenił przyczepność zimnych opon), a nie mechaników (swoją drogą - kocy grzewczych nie można stosować, ale jakby im się "przypadkowo" wylała gorąca woda/herbata/spirytus... na wszystkie cztery opony???). A dzisiaj w F1:"Red Bull coraz mocniej forsuje zamrożenie rozwoju jednostek napędowych po sezonie 2021. W przeciwnym wypadku zespołów austriackiego koncernu może zabraknąć w stawce. Decyzja Hondy o wycofaniu się z F1 po sezonie 2021 sprawiła, że dwa zespoły Red Bulla: Red Bull Racing oraz AlphaTauri stracą dostawcę silników. Preferowaną przez austriacki koncern opcją jest kontynuacja pracy z japońskimi jednostkami na własną rękę. Inną możliwością jest ponowny mariaż z Renault. Minusem pierwszego rozwiązania są koszty i ograniczone możliwości rozwoju. Drugą przeszkodę można zniwelować poprzez zamrożenie silników aż do 2025 roku. Dlatego też, zdaniem niemieckiego Auto Motor und Sport, Red Bull otwarcie zagroził FIA odejściem z Formuły 1, jeśli prace rozwojowe nad silnikami będą kontynuowane po sezonie 2021. Stawka zubożałaby o dwa zespoły. Według dziennikarzy AMuS pozytywnie do propozycji Red Bulla nastawiony jest Mercedes. W opozycji jest z kolei Ferrari. W Maranello nie postrzegają sytuacji tak dramatycznie, jak w Austrii. Dostawcą może zostać sama Scuderia lub przydzielone przez FIA zostanie Renault. Kolejnym problemem na drodze do całkowitego zamrożenia prac nad jednostkami napędowymi jest zapowiedziane przejście na biopaliwa. W 2022 roku mają one stanowić 20 procent składu, a sezon później paliwo ma być już w 100 procentach neutralne pod względem dwutlenku węgla."https://pl.motorsport.com/f1/news/red-bull-zagrozil-odejsciem/4893323/ Pozdrawiam PS. Może jakaś ładna panna stała przy bandzie i Giermaziak chciał ją porwać (podwieźć...). To by było nowe wyjaśnienie co to znaczy "jazda po bandzie". Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bogusław Kożyczkowski #878 Napisano 18 października 2020 Straszenie odejścia w F1 stał się jakoś ostatnio ... "modne" . Honda na pewno pokrzyżowała im plany i nie są szczęśliwi z utraty dostawcy silnika, ale nikt się w Red Bull nie przyzna, że jest zaskoczony taka decyzja. Ja już na stanowisku. Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bogusław Kożyczkowski #879 Napisano 18 października 2020 (edytowany) No, .... pierwsza cześć za nami z niezłym wynikiem, teraz czekam na mocną przepychankę w czołówce i sporo błędów liderów klasyfikacji, bo tam zrobiło się ciasno. Edytowano 18 października 2020 przez Bogusław Kożyczkowski Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
RoRo #880 Napisano 18 października 2020 Ładnie wyglądały dzisiejsze kwalifikacje -nie tylko dość optymistyczne tempo Kubicy i strata około 0.53 do najlepszego, ale i ogólnie ciekawe oraz trzymające do końca kwalifikacje, a do tego pierwsze w karierze PP dla Habsburga (prywatny zespół Audi) i 4 miejsce dla Scherera. Z drugiego miejsca będzie startował Rust-przez 2 weekendy zdobył 9 punktów za same kwalifikacje (2x 1 miejsce, raz drugie i raz trzecie) a z trzeciego-Frijns. Więc będzie ciekawie już na starcie. Rust ma 10 punktów przewagi nad Millerem i pewnie będzie chciał to powiększyć przed finalnym weekendem w Hockenheim. Po ostatnich doświadczeniach-to chyba nie mam oczekiwań punktowych, a po prostu oprócz Kubicy będę też kibicować Habsburgowi (wczoraj start z 2 pozycji i 3 na mecie -pierwsze jego podium, to dziś może być jeszcze lepiej), sympatyczny kierowca i już :-) Pozdrawiam Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
RoRo #881 Napisano 18 października 2020 Drugi raz SC wyjeżdża na tor-Kubica jest 6, stawka mocno przetrzebiona-jak mu samochód nie zastrajkuje to będą punkty. Jedzie już tylko 10 kierowców. Na szczęście restart bez problemów-mamy 11 okrążenie. Cały czas 1-Habsurg, 2-Rust. Jak zespół ART zrobi dobrą zmianę kół-to będzie dobrze. Na 15 okrążeniu już 8 aut ma zmienione koła, na torze na starym ogumieniu został tylko Kubica (1) i Glock (2). Mamy połowę wyścigu,a po zmianie kół Rust jest przed Habsburgiem-czyżby w Zolder 4 jego wygrane w 4 wyścigach? Pozdrawiam Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kubakk #882 Napisano 18 października 2020 Fiufiu Roberto jedzie na 3 miejscu i to w walce oby nic mu się nie wysrało to będzie podium Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
RoRo #883 Napisano 18 października 2020 Jedzie i dojechał na podium. Robert Kubica na 3 miejscu! Pięknie jest-i wreszcie. Zaś Rene Rust w 4 wyścigach zdobył 109 punktów na 112 możliwych: 100 na 100 w wyścigu, 9 na 12 w kwalifikacjach. Przypomina się pierwsze podium (też 3 miejsce -Monza) Roberta w F1-z Schumacherem i Kimim. Pozdrawiam Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Inferno #884 Napisano 18 października 2020 Zajeb.....ie!!!😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁👌👍👍👍 no i jak? Jednak Robert ma to jeszcze! Może wymiana silnika pomogła ! Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bogusław Kożyczkowski #885 Napisano 18 października 2020 Tak, plan zadziałał w 100%, tak miało być i tak się skończyło. Sygnał poszedł w Świat. PS. były kłopoty z szampanem, ehhh.. ta ręka_dłoń. Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
RoRo #886 Napisano 18 października 2020 @Inferno To był wymieniony silnik??? Nic o tym nie wiem -i to raczej niemożliwe, bo Robert by startował z końca stawki. A jak kary cofnięcia o parę miejsc nie było, to znaczy że stary silnik został. Swoją drogą-w czasie 24 godzin (no może 24 i pół...) Robert udzielił dwóch wywiadów: wczoraj nieszczęśliwy po awarii, a dziś zadowolony na mecie po zdobyciu podium. Takie weekendy (no ale został jeszcze tylko jeden) to możemy przyjąć w ciemno: jeden z awarią, a drugi na pudle. Wczoraj mógł być może 10 czy 9 (raczej by się nie wdrapał na wyższe miejsce), dziś nie dość że awansował na starcie z 10 na 9 miejsce, to jeszcze dzięki "awanturom na torze" awans na 6, potem dobry restart i obronione miejsce (a właściwie 2 restarty) oraz pewna i szybka jazda oraz wymiana kół jako ostatni zawodnik w stawce. Zarówno wyścig jak i kwalifikacje były wyśmienite i co najważniejsze: obyło się bez kolejnych wypadków u SC na torze, bo wtedy cały plan wziąłby w łep i Kubica straciłby przewagę jako ostatni bez zmiany kół. Zresztą pitstop też nie był najgorszy. A wypracowane sekundy przewagi nad Glockiem wystarczyły by po zmianie kół mieć czas na dogrzanie opon (w tym czasie jego przewaga stopniała z 4 do niecałej sekundy) i spokojne odjeżdżanie i pogoń za Habsburgiem, a potem zyskiwanie po pół sekundy na okrążeniu nad Glockiem i kolejnymi autami oraz pewne i ładne wyprzedzenie Habsburga (potem jego Audi straciło tempo i musiał zjechać na kolejny pitstop). Z dwóch zawodników którym kibicowałem jednemu mocno nie poszło, a drugi osiągnął świetny wynik-muszę się w przyszłości przestawić na to, by dopingować dwum zawodnikom a nie jednemu :-) W ostatnich okrążeniach Robert mógł trochę zwolnić i bezpiecznie dojechać do mety. Nie zauważyłem problemów z szampanem-informowałem wtedy kumpla o sukcesie i pisałem na Forum. Ale zespół Roberta skutecznie zaopiekował się zawartością butelki-aż miło było na to patrzeć! Pozdrawiam Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Inferno #887 Napisano 18 października 2020 @RoRo wczoraj Cezary mówił że jak wychodził z garażu to była podjęta decyzja o wymianie silnika. Zapytam go dzisiaj na Livie czy miało to miejsce. @Bogusław Kożyczkowski widziałem, prawie mu wypadł...😕 szybko go oddał zespołowi. Swoją drogą wielka butla 👍 I powiem Wam że się trochę bałem manewru wyprzedzania Habsburga...ale Ferdynand zachował się bardzo fair 👌 Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bogusław Kożyczkowski #888 Napisano 18 października 2020 Mi przeszła myśl miedzy uszami ... czy Timo Glock dał by rade przyspieszyć i dogonić Roberta? czy celowo nie napierał, ..... ale tego nigdy się nie dowiemy. dziś na stronie DTM zawitał polski język. Obecnie jestem na EUROSPORT i lukam WTCR Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Inferno #889 Napisano 18 października 2020 7 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał: czy Timo Glock dał by rade przyspieszyć i dogonić Roberta? Raczej nie puszczał, bardzo szybko się zbliżał ale Robert na 2 czy 3 kołku po wyjeździe zrobił swój najszybszy czas okrążenia który był 4 najszybszym czasem wyścigu wiec wydaje mi się że nie ma co traktować tego trzeciego miejsca jak jałmużny. Robert według mnie to wywalczył. 🤣🤣🤣🤣 @RoRo no mam potwierdzenie że jednak silnik był wymieniony. Niestety nie przez Cezarego ale Aldona i kilka osób mówią że tak więc dość prawdopodobne. Podsumowanie drugiego wyścigu Zolder 2 jest manewr wyprzedzania Habsburga 🙂 Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Inferno #890 Napisano 18 października 2020 @RoRo Wywiad z Robertem - mówi o pracy przy wymianie silnika Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
RoRo #891 Napisano 18 października 2020 Jakiś wywiad widziałem z Robertem (pisany) i potwierdził, że na wszelki wypadek wymienili silnik. Robert miał dużo lepsze tempo po zmianie kół (oczywiście po ich rozgrzaniu) więc Glock nie miał szans. Kubica powiedział też że widział przed sobą Millera i miał szansę pojechać szybciej i go dogonić, ale bał się o swoje opony i kontrolował tempo -wolał dowieźć 3 miejsce niż skończyć z tyłu. I właśnie z takiej rozwagi kierowcy też się cieszę. Pozdrawiam Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bogusław Kożyczkowski #892 Napisano 18 października 2020 6 minut temu, RoRo napisał: Glock nie miał szans. 41 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał: tego nigdy się nie dowiemy. Obserwuje tak sobie i z reguły Kubicy szybciej kończą się opony niż u innych, pewnie inny stopień docisku? może różnice ciśnienia? No nic, teraz to nie ważne, jest sukces i jest super. Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
RoRo #893 Napisano 18 października 2020 3 godziny temu, Inferno napisał: Zapytam go dzisiaj na Livie czy miało to miejsce. @Inferno Jak możesz-to spytaj się proszę Cezarego jak wygląda w trakcie wyścigu komunikacja Kubicy z zespołem i zespołu z Kubicą. Zmiana kół jest chyba sugerowana kierowcy przez zespół za pomocą tabliczki z napisem "BOX", oprócz tego przez radio jest dopuszczalne podawanie komunikatów związanych z bezpieczeństwem (ale dokładnie o co chodzi ?). Kierowca w każdej chwili może zjechać na pitstop-ale czy może powiedzieć zespołowi żeby byli gotowi z nowymi "kapciami"? Wyjaśniła się kwestia wymiany silnika (mój błąd), więc chyba 1 zmiana jest dopuszczalna -tzn. bez kary dla kierowcy? Bogusław-co do zwiększonego zużycia opon, to wg mnie kwestia bardziej agresywnej jazdy (ale w sensie: maksymalnego wykorzystania potencjału samochodu). Bardzo mi się podobały gratulacje dla Kubicy za zajęcie 3 miejsca: od George'a Russela czy od szefa BMW. Oraz jak po zakończeniu wyścigu na okrążeniu zjazdowym Timo Glock zrównał się z BMW Roberta i kciukiem pogratulował sukcesu, a po zakończeniu wyścigu -od razu gratulacje od Rusta... Pozdrawiam Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Inferno #894 Napisano 18 października 2020 (edytowany) 1 godzinę temu, RoRo napisał: Timo Glock zrównał się z BMW Roberta i kciukiem pogratulował sukcesu Dla mnie też super 👍 też zwróciłem na to uwagę. 1 godzinę temu, RoRo napisał: oprócz tego przez radio jest dopuszczalne podawanie komunikatów związanych z bezpieczeństwem Komunikacja może dotyczyć np. rozlanego oleju czy też nasypanego żwiru na skutek wyjazdu na zielone innego kierowcy. Z tego co Cezary mówił to strategia była od początku liczona na długi pierwszy stint i się powiodła. Nie wiem czy zauważyliście jak Robert oszczędzał opony. Bardzo często zdarzało się że na hamowaniu które wykonywał dość delikatnie kierowca przed nim nagle zyskiwał dość sporo pola. To właśnie miało zaowocować w późniejszym czasie. Jeszcze wracając Bogusław do twojego spostrzeżenia to ja mam wręcz odwrotne, jeżeli chodzi o zarządzanie oponami to Robert jest mistrzem wbrew temu co przez cały sezon Williams próbował w nas wcisnąć. Od pierwszego wyścigu w którym zespół dał radę zamontować dobrze aerodynamikę Robert bryluje w zarządzaniu oponami. Wszystkie praktycznie zdobycze miejscowe polegały na wydłużeniu pierwszego stintu i „ugraniu” na tym kilku miejsc ( jezeli w boxsie oczywiście poszło w miarę dobrze). I kończąc nie bez powodu był brany jako kierowca który testował nowe ogumienie w F1, nie wiem czy pamiętacie 😁 Edytowano 18 października 2020 przez Inferno Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bogusław Kożyczkowski #895 Napisano 19 października 2020 (edytowany) A czy kolega @Inferno już zapomniał pierwsze wywiady Roberta i problemy z dociskiem, co wiązało się ze zużyciem opon innym niż w innych furach o których mówił? Myślę, że po tylu wyścigach na tym torze, wszyscy już ustawili sobie autko optymalnie. Tylko zgubiła ich gorączka ścigania, a ja na to właśnie liczyłem, że dzięki temu nasz Robercik przesunie się do przodu, On umie jeździć rozważnie i potrafi omijać kłopoty. Wracając do F1, to Orlen dał duxx i nie dogadał się z Hassem, dziś Kubica jeździł by regularnie po torze. Jak już tak bardzo upierali się przy Alfie, to tak jak wcześniej pisałem, trzeba było przekupić Raiko. i było by dziś po temacie. Jak ja jestem ciekaw co Alonso pokarze? PS. Pirelli chciało oficjalnie Roberta jako testera opon, ale to wykluczało już regularne starty i Kubica się nie zgodził. Edytowano 19 października 2020 przez Bogusław Kożyczkowski Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Inferno #896 Napisano 19 października 2020 @Bogusław Kożyczkowski ale napisałem powyżej że od momentu jak właściwie została zmontowana aerodynamika. No niedzielny wyścig to był popis zarządzania oponami 👍 Ale masz racje jak nie działała aero to jeździł jak po lodzie tyle że to nie była wina kierowcy 🙂 Fajnie że sporo osób ze świata motosportu zauważyło ten niewątpliwy sukces ja się cieszę z uśmiechu Roberta, nawet w maseczce było widać że jest szczęśliwy. Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bogusław Kożyczkowski #897 Napisano 19 października 2020 Tak, sygnał wysłany. Jak można przez pół roku dogadać się z Autkiem w prywatnym teamie i być w już środku stawki. Podium cholernie cieszy, wiadomo .. koledzy pomogli, ale tego nikt nie będzie pamiętał a wynik i 3 miejsce na mecie zostanie zapisany "forever" Poprzednio psioczyłem na taką strategie, bo peleton tak daleko odjeżdżał, że nie było już szans go dogonić, nawet na nowych kapciach, ale dziś .. mając czasy podobne do środka stawki, to podejście się sprawdza. Nawet gdyby wszyscy dojechali do mety .. to obstawiam 7-8 jako realne miejsce na mecie. Niestety .. zmiana toru i mało czasu na poprawne ustawienia, czuje, że będzie widoczna. Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Inferno #898 Napisano 20 października 2020 Ciekawe kto przyjdzie do HAAS’a na miejsce Grojean i Magnusen’a? Jest potwierdzenie że oni dwaj odchodzą Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bogusław Kożyczkowski #899 Napisano 21 października 2020 (edytowany) I tam quzwa miał być Robert na zapasie w tym sezonie, a w 2tys21 już by jeździł po legalu ... jeśli nie prędzej.. Stainer był w siedzibie Orlenu chciał się dogadać, a co się stało, że się zesrało? tego nie wiem. Hass? Myślę, że "Czeko" obsadzi jeden fotel. Mamy jeszcze wolnego Hulkenberga, ale chyba za plecami nie ma sponsora ... co akurat nie jest przeszkodą dla Red Bulla, by się dogadać z Nico. Możliwe, że Antonio będzie wolny. Gasly chce się uwolnić spod Red Bulla. A kto wie.... czy Russel nie zostanie na lodzie? Merc daje tylko zniżkę na silniki, a to idzie przebić. Edytowano 21 października 2020 przez Bogusław Kożyczkowski Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Inferno #900 Napisano 21 października 2020 (edytowany) Z tego co słychać to HAAS chce być takim „juniorskim” zespołem Ferrari, czy raczej ma aspiracje na bycie 🙂 Jest Mick, jest ten Japończyk Tetsuda...czy jakoś tak no i Perez z bogatym sponsorem itd.. najbardziej szkoda że nie chciał Orlen do Racing Point teraz Robert by znowu jeździł. Okazuje się że na ostatnim wyścigu u Strolla to nie były problemy żołądkowe tylko COVID 19. Nico znowu pojedzie 👍 Chyba że test będzie negatywny Edytowano 21 października 2020 przez Inferno Odpisz, cytując Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach