Skocz do zawartości
RoRo

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...

Recommended Posts

Koledzy - chyba czepiacie się Dżordża!
No przecież nie wpakował się w kolegę z zespołu, a poza tym dzięki jemu manewrowi "w ścianę" Nicholas Latifi ukończył wyścig na 11 miejscu i Williams był bliski pierwszego punktu 🙂 A że 11 miejsce to trochę gorzej niż 10 miejsce to trudno.
Ale jakby nie było - to nie wykorzystał ogromnej szansy na pierwszy punkcik. To chyba niejaki Leszek Miller powiedział "Prawdziwego mężczyznę poznaje się po tym jak kończy, a nie jak zaczyna" 😁

Mam jednak niejasne wrażenie, że być może, prawdopodobnie, choć nie jestem pewien, jest jakaś mała szansa, pewne czynniki mogą wskazywać na to... że jest mi go odrobinę żal. Czy jakoś tak 😜
Mam nadzieję, że wraz z Inferno oraz Bogusławem nie będę posądzony o złośliwość?

A tak swoją drogą - to człowiek dziwnie się czuł widząc poprzednich zwycięzców tego wyścigu (2006 rok). A Kimi wtedy jeździł.

Dziś drugie podium w tym sezonie dla Ricciardo (tym razem wypił szampana z buta - a co dziwne dołączył do niego Hamilton, z drugiego buta Daniela).
Może być tak, że Alonso to nie będzie "dobra zmiana" w Renault.

Hamilton dziś znowu pojechał swój wyścig i przed wjazdem na tor SC miał już wystarczającą przewagę nad Bottasem, więc nawet bez SC skończyłby z kolejnym zwycięstwem.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, RoRo napisał:

Hamilton dziś znowu pojechał swój wyścig i przed wjazdem na tor SC miał już wystarczającą przewagę nad Bottasem, więc nawet bez SC skończyłby z kolejnym zwycięstwem.

 

Według Cezarego to znowu był spisek Mercedesa i sędziów żeby Lewis wygrał 🤣 Ja już nie mogę z tymi teoriami spiskowymi...

A gość do inżyniera powiedział żeby mu nawet nie próbował przeszkadzać bo on teraz zamierza zdecydowanie zwiększyć tempo i walił rekord okrążenia jeden za drugim. Ale to i tak spisek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze dwa - trzy lata Hamiltona w F1 było pełne przypadków dziwnej pomocy ze strony sędziów, choćby sławne wypychanie go z piasku czy walka na torze, w której karany był zawsze (lub prawie zawsze) kierowca walczący z Lewisem.
I wtedy wkurzało to chyba wszystkich (no może poza Brytyjczykami i fanami Lewisa).
Przez kolejne lata startów Lewis tej pomocy już nie potrzebował, jest teraz kierowcą kompletnym - a przy tym dysponującym najlepszym samochodem w stawce i zapewne mocno się też przyczynił do rozwoju kolejnych generacji Mercedesa...

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, RoRo napisał:

Koledzy - chyba czepiacie się Dżordża!
No przecież nie wpakował się w kolegę z zespołu, a poza tym dzięki jemu manewrowi "w ścianę" Nicholas Latifi ukończył wyścig na 11 miejscu i Williams był bliski pierwszego punktu 🙂 A że 11 miejsce to trochę gorzej niż 10 miejsce to trudno.

Nie, skąd.... ale jak już wspominasz o poświeceniu, to trzeba było zrobić to porządnie, jak z Alonso w Singapore.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tą "porządnością" to jest problem ...

Kubica w jakimś wywiadzie pare lat temu wspomniał, że w tym singapurskim wyścigu trochę mu szczęścia zabrakło: przez jazdę za SC miał trochę mniejsze zużycie opon - a planował pitstop na tym samym okrążeniu na którym wykonał go Alonso. Więc byłby wtedy wraz z Fernando w walce o 1 miejsce...

Kogo obstawiacie w RedBullu w sezonie 2021 - Pereza?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, RoRo napisał:

Kogo obstawiacie w RedBullu w sezonie 2021 - Pereza?

Chyba .... na to wygląda. Myślałem, że schowa się na nowy sezon u Haas, bo ci chętnie go zatrudnią (potrzebują kasy), a co najwyżej Red Bull zabiera Nico z rynku

ale dziś dla "czeko" gdy na rynku jest opcja wolnego fotela w czołowym teamie, to wybór jest oczywisty. Kwestia jest ... co zrobić z Albon`em?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taka mnie naszła refleksja, możemy się śmiać z kierowców i wróżyć jaką będą mieli przyszłość. Patrząc na stawkę F1 to nie ma tam przypadkowych osób, nawet taki Grosjean jest naprawdę dobrym zawodnikiem. Kiedyś oglądałem zawody kartingowe które miały uświetnić otwarcie toru z gokartami elektrycznymi i to co Romain wyczyniał to było naprawdę coś. Taki Albon to tez jest kozak i prowadzi pojazd wymagający niemalże nadludzkich umiejętności. Wystarczy popatrzeć jakim refleksem musiał się popisać Carlos żeby nie uderzyć Alexa podczas ostatniego wyścigu po wznowieniu. Niestety F1 to także a może przede wszystkim świat polityki! 😏 Boleśnie się o tym przekonaliśmy w kontekście Roberta. Nie chce być kolejnym snujący teorie spiskowe ale ich może być w Formule 1 niestety sporo. Vetel zapomniał jak się jeździ, Robert nie radził sobie z oponami, Bottasowi czasem coś mrugnie na kokpicie, żaden zawodnik nie daje sobie rady z bolidem lepiej od Verstapena w RB, GR który łoi wszystkich swoich kolegów zespołowych itd... Znamy historie zmian pól startowych gdy nieodpowiedni zawodnik wywalczył PolePositiin. Im więcej się człowiek w to zagłębia tym bardziej jestem fanem MotoGP 😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

F1 to bardziej kto kogo wycycka nowinkami technicznymi , które potem bywają oprotestowywane ;)

Albon , Gasly w RB wymiękali psychicznie , może Verstapen ich gniótł na zapleczu , śmiejąc się - typki się spinały i efekty mizerne.

Grosjan też wpadł w wir różnych rozwałek , itp. problemów co widać w dokumencie netflixa , i jak mu tak siadło w głowie to potem podświadomie do kolejnych wpadek doprowadzał.

Wg mnie Kubica byłby wypas 2 kierowcą w teamie gdzie gwiazdą jest ktoś młody , szczególnie gdyby otrzymał taki sam bolid i przegrywał z kolegą jedynie przez swój problem fizyczny czy też upływ lat. Nie da się ocenić RK jazdy w Williamsie gdyż jak sam przyznał , chciał dojechać wszystkie wyścigi przez co wg mnie oszczędzał bolid bo wiedział jak jest tam z finansami ...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, co Robercik wymyśli na następny rok? 

Się wie, Alfa będzie go trzymać (w niepewności i kusić występami) celowo. Trzeba rozważyć zyski Orlenu z tej inwestycji. Ja osobiście bym zabrał i kasę i Roberta, inwestując i mocno propagując nowa odmianę DTM. Może jeszcze jeden skład? i do inwestować temat, teraz gdy odchodzą fabryczne zespoły, jest szansa na mocne występy.

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

 Ja osobiście bym zabrał i kasę i Roberta, inwestując i mocno propagując nowa odmianę DTM. Może jeszcze jeden skład? i do inwestować temat, teraz gdy odchodzą fabryczne zespoły, jest szansa na mocne występy.

Fajny pomysł z rozszerzonym składem...
Jeżeli zrobić mocny skład - to nie tylko DTM 2021 (bo nawet nie wiadomo jak to nazwać i co będzie w 2021 roku), bo za taką kasę można się nawet porwać na WRC i zrobić dwie polskie załogi oraz pełen sezon w rajdach. Znajdzie się chyba nowy pilot dla Roberta...
Ale wtedy trzeba zrezygnować z marzeń o F1 i roli kierowcy rezerwowego.

Inferno,
ja cały czas nie wierzę w to, że w ubiegłym roku Robert nie potrafił się dogadać z oponami. W pierwszym wyścigu  (no może pierwszych dwóch-trzech) to jeszcze od biedy mogło tak być, ale nie przez cały sezon. W ubiegłym roku Williams Kubicy zaczął się pewniej prowadzić dopiero w drugiej połowie sezonu, a dobrze - w ostatnich wyścigach. Wcześniej cały czas była walka... Williams w tym sezonie nie ma rewelacyjnych wyników (tzn. nie ma żadnych wyników),  ale przynajmniej się prawidłowo prowadzi, no i potrafi wejść w kwalifikacjach do Q2 - o czym rok temu mógł tylko pomarzyć.

Co do sezonu 2021 w F1 - moje przemyślenia na dziś:
wg mnie są 3 wolne miejsca (2x Haas i raz Red Bull), oraz kierowcy: Perez (wyniki w 2020 oraz pieniądze), Mick Schumacher (nazwisko oraz wyniki w F2) oraz ktoś z duetu Hulkenberg (powrót do F1) i Yuki Tsunoda (debiut).
W zespole AlphaTauri Pierre Gasly chyba zostanie, bo sprawdza się i raczej nie chce powrotu do RedBulla i porównywania do Maxa. Kviat się sprawdza jako drugi kierowca (tym bardziej po wczorajszym 4 miejscu i raczej bezbłędnej jeździe).
Jeżeli Haas zmieni właściciela (np. wejdą Rosjanie), to ściągną Kviata albo wezmę innego kierowcę zza Buga...
Hamilton mimo iż nie podpisał jeszcze kontraktu na następny sezon (albo raczej: podpisał, ale tego nie ujawniono), to zostanie w Mercedesie bo przecież chce kolejnych zwycięstw w wyścigach i mistrza na koniec sezonu. A inny zespół mu tego nie zapewni: więc w takim samym stopniu Mercedes chce Lewisa, jak Lewis chce Mercedesa 🙂

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, RoRo napisał:

Jeżeli zrobić mocny skład - to nie tylko DTM 2021 (bo nawet nie wiadomo jak to nazwać i co będzie w 2021 roku), bo za taką kasę można się nawet porwać na WRC i zrobić dwie polskie załogi oraz pełen sezon w rajdach. Znajdzie się chyba nowy pilot dla Roberta...
Ale wtedy trzeba zrezygnować z marzeń o F1 i roli kierowcy rezerwowego

WRC? i wszystko od nowa? to nie przejdzie.

Co Robert jeszcze ma szanse dostać od F1? .. już nic. Ten sport zamyka wszystkie drzwi na regularne starty. Domyślam się, że Kubica mocno i w nadziei czekał na decyzje Fina, i nie na taką liczył. To dlatego połączył oba światy, a to już 3 sezony w plecy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@RoRo ale Robert to właśnie specjalista od opon! Jezeli coś pisałem inaczej to tylko sarkastycznie 🤣 On był brany przez producentów opon  do ich testowania. Williams się tak tylko tłumaczył. To było najłatwiejsze co mogli wymyślić. Przecież jak w jednym z wyścigów 2019  George nie mógł go dojechać to wezwali go na wymianę opon i z innym ciśnieniem już nie jechał tak szybko - wtedy odrazu zapytał Paula czy z ciśnieniem wszystko ok 😏 Widać to tez w DTM przecież to 3 miejsce które wyjechał związane było oczywiście zę szczęściem i sytuacją na torze ale także ze znakomitym zarządzaniem oponami. Zgodnie z tym co napisał Bogusław gdzieś wyżej że jak aero nie działało to nie mógł się dogadać z oponami bo je zwyczajnie kończył przy kilku okrążeniach. Ale jak złożyli podłogę właściwie to nagle zwrot o 180 stopni 👍Nawet jak zakończy karierę to dla mnie będzie GOŚĆ !

Edytowano przez Inferno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Inferno napisał:

@RoRo ale Robert to właśnie specjalista od opon! Jezeli coś pisałem inaczej to tylko sarkastycznie 🤣 On był brany przez producentów opon  do ich testowania. Williams się tak tylko tłumaczył. To było najłatwiejsze co mogli wymyślić.

Aaa - wybacz. Nie zrozumiałem podtekstu. Jakoś w rozmowie łatwiej to wyczuć, a na Forum już wiele razy nie było wiadomo o co chodzi...

Podobnie jak Wy uważam, że Robert podejmuje złe decyzje odnośnie swoich przyszłych startów: nie dość że za późno, to jeszcze nietrafione. Szkoda, bo kierowcą jest świetnym - a poza tym to Polak.
A co z elektryczną formułą - może już czas na taką decyzję? Tego jeszcze nie próbował. A to chyba będzie przyszłość - jak nie za 2 lata to za 5...

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy - a zakładamy nowy zespół wyścigowy?

Czas przeszły niedokonany:
Na DTM właściwy czas już był - jakieś 7 lat temu. I to w Mercedesie - to mogłaby być niezła trampolina do powrotu do F1...kiedyś.
Na Haasa - jakieś 3...4 lata temu. A tu cały czas Grosjean jeździł (choć często była to bardziej demolka niż jazda, o czy przekonał się nawet jego partner z zespołu)
Renault - niestety nie skorzystało z usług Roberta po testach w Walencji w 2017 roku. Teraz jest Alonso i pozamiatane...
WRC - skończyło się zanim się na poważnie zaczęło. Nie było porządnego zespołu, bo w prywatnym można było walczyć na poziomie WRC2 (walczyć i wygrać Mistrzostwo, osiągnięcie niesamowite - ale bez kontynuacji).

Co jeszcze zostało (poza elektryczną formułą - o której wspomniałem w poprzednim poście)?
Wyścigi długodystansowe - bez profesjonalnego zespołu nie ma sensu próbować. Bo skończy się tak samo jak w DTM - ciężkie początki i walka na końcu stawki.
Niższe serie wyścigowe w zamkniętych samochodach???

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, RoRo napisał:

a zakładamy nowy zespół wyścigowy?

Kurde kiedyś chciałem jak syn jeździł w kartingu 🙂 ale znalezienie sponsora to marzenie ściętej głowy 😔
Mozemy sobie na Teamsach albo Skype’ie zrobić imprezę przy następnym wyścigu 👍

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W którym zespole według Was drugi kierowca ma gorzej w tym sezonie:
Red Bull - Helmut Marko ?
czy może
Ferrari - Mattia Binotto ?

Jak dla mnie to Helmut Marko nie owija w bawełnę i ochrzania często, prawie wprowadza terror (ale przynajmniej Red Bull ma wyniki i można gonić Mercedesa), a Binotto wygląda łągodniej ale co z tego, bowiem nie dość że Ferrari przez pierwsze 2/3 sezonu jeździło kiepściutko (a poza tym mocno przesadzili w tym, jak traktują  Sebastiana).
Więc wolałbym się raczej znaleźć w Red Bullu (oczywiście - jakbym potrafił jeździć bolidem F1).

Nie uwzględniam ubiegłego sezonu i ekipy Williamsa 😞
 

Jeszcze tylko parę dni - i ostatnie dwa wyścigi DTM (prawdziwego DTM...) w tym roku. W najbliższy weekend mamy finał sezonu na Hockenheimring.

Kubica raczej nie widzi się w przyszłorocznym DTM - z uwagi na jazdę lekko zmodyfikowanymi samochodami GT3 (z kontrolą trakcji, ABS-em oraz startem lotnym do wyścigu)
https://powrotroberta.pl/2020/11/kubica-o-przyszlym-roku-nordschleife-i-prototypach.html

„Dołączyłem do DTM ze względu na samochody Class One, odczucia za kierownicą i możliwości, jakie dają one kierowcy. Szkoda, że te auta odchodzą, ale rozumiem, że były zbyt kosztowne i mało atrakcyjne dla nowych producentów. DTM od zawsze było serią dla producentów. Były to najbardziej ekscytujące samochody z dachem, jakimi można było jeździć. Wyglądem przypominają auta turystyczne, ale zachowaniem bolidy. Jeżeli jednak to jedyny krok do zapewnienia przyszłości DTM to jest on właściwy. Jeżeli zatem pytacie mnie o przyszły rok i DTM to nie wiem czy będę brał udział w tej serii i szczerze mówiąc nie wiem, co będę robił” – powiedział Polak, zapytany o kontynuację startów w DTM.

Jeszcze w sobotę Robert Kubica mówił, że ma swoje preferencje na temat programu na 2020 rok i dziś to potwierdził, jednak widać, że są to plany jeszcze nie sfinalizowane.

„Zazwyczaj jest to okres, w którym zaczynasz mieć pojęcie tego, co będzie możliwe w kolejnym sezonie. Oczywiście ze względu na sytuację z koronawirusem, wszystko jest przesunięte w czasie. Najbliższe tygodnie będą dość kluczowe w zrozumieniu, jakie mam opcje” – dodaje Robert.

Pozdrawiam
 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś Łukasz Kuczera donosi z toru ... 

Kubica nie był w stanie jechać tempem czołówki i w pierwszej części treningu uzyskał czas 1:30.780. Był on o 1,186 s. gorszy od najszybszego Mike'a Rockenfellera. Następnie 35-latek na dłuższą chwilę utknął w garażu. - Dajcie mi maksymalnie niskie ciśnienie w oponach - mówił Kubica, co wskazywało na rozpoczęcie symulacji wyścigu w drugiej części sesji treningowej DTM.

https://sportowefakty.wp.pl/wyscigi-samochodowe/908244/dtm-robert-kubica-wrocil-na-tyly-stawki-nieudany-trening-polaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kończy się drugi piątkowy trening DTM - Kubica pod koniec stawki, strata około 1.2 sekundy do prowadzącego.

Plan na sobotę i niedzielę:

Sobota, 7 listopada
godz. 09:05 – 09:25 – Pierwsze kwalifikacje GTC Race
godz. 09:40 – 10:00 – Pierwsze kwalifikacje Formula Renault
godz. 10:30 – 10:50 – Pierwsze kwalifikacje DTM
godz. 11:05 – 11:25 – Pierwsze kwalifikacje DTM Trophy
godz. 11:50 – 12:23 – Pierwszy wyścig GTC Race
godz. 13:00 – 13:30 – Prezentacja kierowców DTM
godz. 13:30 – 14:50 – Pierwszy wyścig DTM
godz. 15:15 – 15:48 – Pierwszy wyścig DTM Trophy
godz. 16:10 – 16:46 – Pierwszy wyścig Formula Renault

Niedziela, 8 listopada
godz. 09:05 – 09:25 – Drugie kwalifikacje GTC Race
godz. 09:40 – 10:00 – Drugie kwalifikacje Formula Renault
godz. 10:30 – 10:50 – Drugie kwalifikacje DTM
godz. 11:05 – 11:25 – Drugie kwalifikacje DTM Trophy
godz. 11:50 – 12:23 – Drugi wyścig GTC Race
godz. 13:00 – 13:30 – Prezentacja kierowców DTM
godz. 13:30 – 14:50 – Drugi wyścig DTM
godz. 15:15 – 15:45 – Drugi wyścig DTM Trophy
godz. 16:10 – 16:46 – Drugi wyścig Formula Renault



DTM potwierdziła dziś zmiany zachodzące w serii od 2021 roku
- Używane będą auta GT3 z kontrolą trakcji i ABSem
- Starty do wyścigu będą startami lotnymi w stylu Indy
- Format weekendu, liczba kierowców w aucie, obowiązkowy pit-stop pozostają bez zmian
- Pierwsza trójka będzie otrzymywać dodatkowy balast (25 kg, 18 kg i 15 kg)
- Stosowany będzie Balance of Performance
- będzie 9 weekendów wyścigowych. Pierwszy 28...30.05.2021, ostatni 1..3.10.2021r.

DTM Electric - start tej nowej serii nastąpi w 2023 roku. Jeździć mają w niej auta o mocy 1200 KM w 30-minutowych wyścigach.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...