Skocz do zawartości

KEF R3 - test


Kraft

Recommended Posts

9 godzin temu, MobyDick napisał:

KEF R3 wp.jpg

Chodzi o ten wykres i zakres basu poniżej 100 Hz. Taki jej kształt pozwala lepiej zintegrować się z modami pomieszczenia o rozmiarach dobrych dla tych kolumn.

To mnie zaciekawiło.Według wykresu,jakie będzie dobre pomieszczenie dla tych kolumn? I jak z wykresu wyczytać że bas będzie dobry w mniejszych pokojach?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, izapat napisał:

Zgadzam się z S4Home ,miało być o brzmieniu a jest o problemach akustyki i charakterystyki,które są ważne ,ale w innym wątku.

Ja nie chcę nic mówić ale takich wątków jest dużo.
Laik chce się czegoś dowiedzieć, douczyć się. Wchodzi w wątek o temacie X a po pewnym czasie już leci temat ABC a odpowiedzi związanych z tematem X brak.

@Karol64208 Załóż własny temat, wątek, forum. Wrzucaj tam swoje fakty, wyniki badań słuchu itp. zamiast zasyfiać swoimi wywodami temat: KEF R3 - test.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Stolarz napisał:

@Karol64208 Załóż własny temat, wątek, forum. Wrzucaj tam swoje fakty, wyniki badań słuchu itp. zamiast zasyfiać swoimi wywodami temat: KEF R3 - test.

zadał dobre pytanie ten laik, jak go nazwałeś.

To pytanie nie tylko odnosi się do Kef, każdy "laik" powinien zadawać takie pytanie przy zakupie sprzętu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, izapat napisał:

To mnie zaciekawiło.Według wykresu,jakie będzie dobre pomieszczenie dla tych kolumn? I jak z wykresu wyczytać że bas będzie dobry w mniejszych pokojach?

Takie w którym mody pomieszczenia i ewentualny wpływ wejścia w zakres częstotliwości których fale są dłuższe niż wymiary pomieszczenia spowodowały by nadmierne podbicie dźwięków z dolnego skraju pasma tych kolumn. Taki kształt redukuje ten efekt. W różnych pomieszczeniach będzie wyglądało to inaczej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, MobyDick napisał:

wpływ wejścia w zakres częstotliwości których fale są dłuższe niż wymiary pomieszczenia spowodowały by nadmierne podbicie dźwięków z dolnego skraju pasma tych kolumn

Obszar w którym występują rezonanse własne zaczyna się od częstotliwości odpowiadającej długości fali dwa razy dłuższej od największego wymiaru pomieszczenia. Dla przykładu w pomieszczeniu, którego dłuższy bok wynosi 5m będzie to częstotliwość 34 Hz. To pierwszy, półfalowy mod takiego pomieszczenia. Poniżej tej częstotliwości, a więc dla większych długości fali nie będziemy obserwować wzmocnień związanych z rezonansami.

Edytowano przez nowy78
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Karol64208 napisał:

zadał dobre pytanie ten laik, jak go nazwałeś.

To pytanie nie tylko odnosi się do Kef, każdy "laik" powinien zadawać takie pytanie przy zakupie sprzętu.

Przeszukaj początek tematu, tam są opinie.

A czy ja o autorze tematu pisałem czy kimś z tego wątku? Pisałem ogólnie odnośnie tematów na tym forum.

Czyli jak już się odpowiedź pojawiła to można robić burdel z tematu? Fajna logika.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, nowy78 napisał:

Obszar w którym występują rezonanse własne zaczyna się od częstotliwości odpowiadającej długości fali dwa razy dłuższej od największego wymiaru pomieszczenia. Dla przykładu w pomieszczeniu, którego dłuższy bok wynosi 5m będzie to częstotliwość 34 Hz. To pierwszy, półfalowy mod takiego pomieszczenia. Poniżej tej częstotliwości nie występują wzmocnienia.

Już o tym pisaliśmy i chyba nie warto tego powtarzać  że kolumny graja wyraźnie dużo głośniej dla częstotliwości które nie mieszczą się w pomieszczeniu. Czyli nie powinny tworzyć fal stojących. To jest fakt wynikający z doświadczeń i pomiarów. Można nie akceptować nazywaniem tego przenoszeniem dźwięków przez sprężanie pneumatyczne. Jednak trudno dyskutować z faktami :) . Pisałem przecież o bezdyskusyjnym takim zjawisku w słuchawkach. Nawet niewielkie odsunięcie ich powodujące rozszczelnienie powoduje gwałtowny spadek głośności.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już wspomniałeś o słuchawkach, to niech będzie na tym przykładzie. Rozszczelnienie powoduje po pierwsze oddalenie przetwornika od ucha, po drugie wprowadzenie do układu akustycznego miejsca, które można porównać do idealnego absorbera. Fala dźwiękowa, trafiając na taką szczelinę po prostu, mówiąc obrazowo "ucieka", zamiast zaliczać kolejne odbicia, zachowując tym samym energię akustyczną wewnątrz muszli. Innymi słowy, zmienia się stosunek tego co trafia do ucha, względem tego co zostaje pochłonięte lub "ucieknie". A dlaczego odchylając słuchawkę najpierw mamy wrażenie zanikania niższych częstotliwości wymyśl sam :) 

24 minuty temu, MobyDick napisał:

że kolumny graja wyraźnie dużo głośniej dla częstotliwości które nie mieszczą się w pomieszczeniu. Czyli nie powinny tworzyć fal stojących. To jest fakt wynikający z doświadczeń i pomiarów.

A o takim zjawisku pierwszy raz słyszę (czytam) ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zapewne najbardziej dręczące jest dla Ciebie to:

22 minuty temu, MobyDick napisał:

TYPICAL IN-ROOM BASS RESPONSE

26Hz (-6dB)

Odpowiem dlaczego jest to jak najbardziej możliwe, tylko na wyraźne pytania zainteresowanych. Mamy dużo głosów o zaśmiecaniu wątku, więc proponuję zakończyć tutaj dyskusję na tematy akustyczne :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy tu na temat tych konkretnych kolumn.

Nic mnie tu nie dręczy. W cyfrach wygląda to bardzo ładnie. Gdyby do tego pokazali charakterystykę ich pasma przenoszenia w takim typowym pomieszczeniu które podbija bas mogli by tym odstraszyć nieświadomych potencjalnych ich przyszłych użytkowników. Nie dlatego ze te kolumny mają zły bas, bo każdy kto ich słuchał powie że jest on świetny. Problemem jest to że tak wygląda pasmo przenoszenia kolumn w oddziaływaniu z pomieszczeniem. A te kolumny są o tyle genialne ze przy niewielkich rozmiarach są w stanie odtwarzać bardzo niskie dźwięki i to w typowych niezbyt dużych pomieszczeniach. Karol zaprezentował taką charakterystykę sadząc że może je ona zdyskredytować. Tyle ze tak wygląda po prosu prawda o reprodukcji dźwięku w naszych domach. Kolumny które podobnie nisko schodzą z basem bez tego wygięcia charakterystyki poniżej 100 Hz  wykazywały by jeszcze wiesze podbicie najniższych częstotliwości w tym pomieszczeniu. Gdyby pomieszczenie było mniejsze zakres tych podbić wypadł by wyżej. I faktycznie na nadmiar tego basu rozwiązaniem musiały by być jakieś gigantyczne absorbery wypromieniowujące energie na zewnątrz. Jednak czegoś takiego po prostu nie da się stworzyć. Rozwiązaniem znacznie prostszym jest aktywne kompensowanie takich anomalii.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. One są zbudowane tak aby zredukować niekorzystne efekty oddziaływania typowych pomieszczeń na charakterystykę pasma przenoszenia w zakresie basu. Dzięki temu że nasz słuch  nie jest zbyt wrażliwy nie odczuwamy w tym zakresie nierówności pasma aż tak bardzo , co nie znaczy że nie nierówne pasmo przenoszenia kolumn w pomieszczeniu jest bez znaczenia. Po prostu inne kolumny o zupełnie płaskiej charakterystyce wypadły by w takim samym pomieszczeniu gorzej. Te kolumny są w stanie grac w mniejszych pomieszczeniach, a te bardziej liniowe w tym zakresie wymagały by większego. Ich płaska charakterystyka również będzie ulegała odkształceniom, w tym większym pomieszczeniu. Po prostu zwykły słuchacz nie jest tego świadomy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to zwykły sluchacz jest swiadomy tego ze rowno opadajaca charakterystyka r3 da bardziej poszarpaną charakterystykę po włożeniu tych monitorow do jakiegos pomieszczenia, niz inne monotory ktore maja np. dołek w charakterystyce a on sie nałoży na mody tegoz pomieszczenia dajac w efekcie lepaza charakterystyke wypadkową.

Znajac zatem nawet poszarpana charakterystyke kolumn i swojego pokoju mozna latwiej dobrac kolumny pod siebie. 

Pozdr

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze zwykle wygląda to tak że jeśli coś miało by się tu nałożyć, to charakterystyka wcześniej opadnie i bas nie będzie tak nisko schodził. Do tego rożne pomieszczenia nawet o identycznej powierzchni mają rożne mody i nie da się zbudować takich kolumn które zawsze będą dobre. Pewnym rozwiązaniem tego problemu jest użycie kolumn z ograniczonym o krytyczny zakres basem i do nich dopasowanie subwoofera z mikrofonem i DSP które zredukuje wpływ tego pomieszczenia, bo najbardziej krytyczny jest zakres własnie basu w oddziaływaniu z pomieszczeniem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MobyDick napisał:

Tyle ze zwykle wygląda to tak że jeśli coś miało by się tu nałożyć, to charakterystyka wcześniej opadnie i bas nie będzie tak nisko schodził. 

Przepraszam bardzo a o jakiej dokladnie charakterystyce opadania mówimy? Ponizej 100hz? Wiekszosc monitorow "opada" ponizej 100hz w podobny sposob. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I opada gwałtowniej, nie pozwalając zejść podobnie nisko z basem. Do tego często mają większe podbicie basu przed jego załamaniem. Lub zachowują dość płaską  charakterystykę aż nagle urywa się.

32 minuty temu, Karol64208 napisał:

błędna teoria,:92_thumbsdown:

Takie są fakty. Sam to pokazałeś na przykładzie.

A jaką masz na ten temat teorię ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...