Skocz do zawartości

KEF R3 - test


Kraft

Recommended Posts

11 minut temu, Karol64208 napisał:

musi być zachowany trójką równoramienny i kolumny równolegle do boków trójkąta.

ale tylko względem podłoża a nie bocznym.

Karol, rozdźwięk między poziomem Twojej wiedzy a pewnością siebie z jaką się wypowiadasz jest naprawdę irytujący. Czy naprawdę uważasz, że nie mamy nic innego do roboty poza prostowaniem nieprawd i półprawd, którymi zasypujesz forum. Zlituj się nad nami.  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Karol64208 napisał:

:4_joy: , nie mam zamiaru dyskutować, postępuj ja wyżej opisałem wtedy możemy podyskutować.

Na razie, muszę wyjechać.

 

1 minutę temu, Karol64208 napisał:

Wszystko ma znaczenie

 

Przed chwilą, Karol64208 napisał:

czekam na wyniki testów z poprawnie ustawionymi kolumnami.B|

Przydałoby się jakieś "naukowe" uzasadnienie, a nie twierdzenia "bo tak". Też na to czekamy :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MobyDick napisał:

Gdy fale są wystarczająco długie rozchodzą się bezkierunkowo.

poczytaj, nie fora.

1 minutę temu, kukocz napisał:

rzydałoby się jakieś "naukowe" uzasadnienie, a nie twierdzenia "bo tak". Też na to czekamy

sorry, ale masz oczy i umiesz czytać,  poszukaj prac naukowych a nie art. z forum.

Edytowano przez Karol64208
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kraft napisał:

Po pierwsze, to co piszesz nie uwzględnia trzeciego wymiaru, czyli wysokości.

O i tu mnie masz... :) masz absolutną racje. Zapomnialem wziąść pod uwagę rozne wysokości zespołów. 

 

1 godzinę temu, nowy78 napisał:

 

Teraz czy można zastąpić dobre (a więc najczęściej także i drogie) kolumny takimi, które samodzielnie brzmią fatalnie i skorygować je za pomocą DSP tak, że będą lepsze od tych dobrych (o to też pytałeś). Wg mnie nie. 

Ok ale napisalem ze "które brzmia poprawnie" a nie fatalnie. Zdaje sobie sprawe z tego ze z totalnie skopanych to nawet DSP nie pomoże

1 godzinę temu, nowy78 napisał:

 Otóż jeżeli w jakiś sposób (zapewne za pomocą DSP) skorygujesz charakterystykę w miejscu odsłuchowym i to bardzo mocno, tak aby uzyskać przebieg optymalny (najlepszy jak to tylko możliwe), to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że będziesz musiał zrezygnować z odsłuchu poza tym miejscem, bo dźwięk będzie tragiczny.

 

Również sie zgadzam. Jednak jesli słuchamy w tle to nie jest juz tak istotny wplyw niuansów brzmienia prawda. 

1 godzinę temu, nowy78 napisał:

Można jeszcze dodać, że ze względu na różnice w charakterystykach różnych modeli kolumn, mogą one niejako "zgrywać" się z pomieszczeniem 

Tez juz o tym pisalem wiec.... piateczka :D

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nowy78 napisał:

Otóż jeżeli w jakiś sposób (zapewne za pomocą DSP) skorygujesz charakterystykę w miejscu odsłuchowym i to bardzo mocno, tak aby uzyskać przebieg optymalny (najlepszy jak to tylko możliwe), to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że będziesz musiał zrezygnować z odsłuchu poza tym miejscem, bo dźwięk będzie tragiczny.

Nie jest tak źle. DSP daje nam możliwość przygotowania korekt dla różnych sytuacji odsłuchowych. Ja z moim Dirac Live mam dostępne pod kciukiem aż 4 różne charakterystyki korekcji. Wliczając OFF mogę w każdej chwili wybrać jedną z pięciu różnych korekt. Żyć nie umierać:)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MobyDick napisał:

Pomijam fakt tego że niektóre kolumny ( bardzo rzadkie przypadki ) faktycznie mogą wymagać ustawienia ich osiami prostopadle do ściany wzdłuż której stoją. 

O ile sie nie myle to wlasnie kolumny Audio Physic wedlug zalecen producenta jest to rekomendowane ustawienie.

1 godzinę temu, kukocz napisał:

Moje Tannoye XT 8F mam ustawione w trójkącie równoramiennym z liniami trójkąta krzyżującymi się daleko za moją głową i tak gra to dla mnie najlepiej, a testowałem dogięcia w pełnym spektrum możliwości (no może poza kontem rozwartym :)). 

U mnie tannoye rowniez krzyżują sie za głową. Widoczne cos jest na rzeczy że oboje posiadamy produkt tego samego producenta i oboje ustaliliśmy podobnie kat dogiecia kolumn

Pozdr.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takich zaleceniach co do kolumn tego producenta nigdy nie słyszałem i obserwując ich charakterystyki pasma przenoszenia sądzę ze raczej nie jest to możliwe. Ich głośniki wysokotonowe kopułowo/stożkowe raczej je do tego dyskwalifikują. Znane są z tego ze należy je stawiać daleko od ścian, w przeciwnym wypadku mogą przytłaczać basem. Tak są projektowane i jeśli są kupowane ze świadomością tego , ma to sens. Gdy ktoś jednak je stawia przy ścianie jak inne i narzeka na wynik takiego ustawienia, świadczy to o nie zrozumieniu tego. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kraft napisał:

Nie jest tak źle. DSP daje nam możliwość przygotowania korekt dla różnych sytuacji odsłuchowych. Ja z moim Dirac Live mam dostępne pod kciukiem aż 4 różne charakterystyki korekcji. Wliczając OFF mogę w każdej chwili wybrać jedną z pięciu różnych korekt. Żyć nie umierać:)

Ale oczywiście, że w rzeczywistości nie wygląda to tak źle. Oprócz możliwości sprzętowych, o których wspomniałeś, samej korekcji nie robi się przecież tak radykalnie jak napisałem. Miałem na myśli bardziej mechanizm, niż możliwości. Odniosłem się do mocnej korekcji, dla lepszego zobrazowania, że mimo wszystko "nie jest to lek na całe zło" ;) . A biorąc pod uwagę także to, 

1 godzinę temu, Chyba Miro 84 napisał:
2 godziny temu, nowy78 napisał:

 Otóż jeżeli w jakiś sposób (zapewne za pomocą DSP) skorygujesz charakterystykę w miejscu odsłuchowym i to bardzo mocno, tak aby uzyskać przebieg optymalny (najlepszy jak to tylko możliwe), to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że będziesz musiał zrezygnować z odsłuchu poza tym miejscem, bo dźwięk będzie tragiczny.

 

Również sie zgadzam. Jednak jesli słuchamy w tle to nie jest juz tak istotny wplyw niuansów brzmienia prawda. 

, że przy bardzo mocnej korekcji zapewne nie byłyby to tylko niuanse, korzystniej jest wg mnie wybrać jak najlepsze kolumny i zrobić delikatną korekcję, niż próbować wyciągnąć za pomocą DSP takie o słabych parametrach. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dbanie o idealna liniowość pasma przenoszenia nie jest tak bardzo istotna ( choć nie bez znaczenia ). Ważniejsza jest równowaga. Gdy słuchamy instrumentów i głosów ludzkich na żywo również dźwięk który do nas dociera ulega odkształceniom na skutek właściwości akustycznych otoczenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kubakk napisał:

Ktoś czyta jeszcze ten temat ? :D 

Miro itp. dzięki takim tematom nabili już 152 posty w niecałe 3tyg ... zgłaszam ten temat do moderatora

Jak juz będziesz zgłaszał to zapytaj czy może "przelac" moje posty na Twoje konto skoro to dla Ciebie takie ważne. Dla mnie nie ma znaczenia czy mam 50 czy 5000 postow! Jakiś wyścig na punkty czy co??? Nagrody sa za to czy jakieś np. Złote majtki?

Nie wypowiadam się już bo widocznie nie wolno za dużo (jaki bezsens). Pozdrawiam wszystkich którzy uczestniczyli w poważnej rozmowie na moim zdaniem bardzo wysokim poziomie wiedzy szczegolnie @Kraft @MobyDick @nowy78 i inni o ktorych zapomnialem i wylecialo mi z pamieci....

Paps.....

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kubakk napisał:

Ktoś czyta jeszcze ten temat ? :D 

Miro itp. dzięki takim tematom nabili już 152 posty w niecałe 3tyg ... zgłaszam ten temat do moderatora

Nawet KRAFT ,założyciel tematu,dał się wciągnąć w te historie i teorie.😀Które są na pewno ważne.

Edytowano przez izapat
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dużej mierze chodziło o cechy kolumn z tematu z dziedziny akustyki. Dziwaczne są tylko pytania Karola z którymi powinien zakładać odpowiednie tematy. Wtedy na takie pytanie odpowiada ktoś kto ma na to ochotę. Tu okazuje się że ma to być rozdaj egzaminowania ludzi biorących w dyskusji, mimo że osoba egzaminująca nie posiada w tej dziedzinie elementarnej wiedzy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, izapat napisał:

To ja dla odmiany napiszę jeszcze coś o kef r3 z musicalem.drugi dzień połączone tellurium Q ultra blue,poprzedni mocno ograniczał góre.Z tellurium jest bardzo dużo szczegółów,stało się trochę szorstko,ale kosztem basu,który  stał się łagodniejszy.Wracając do taniego kabla, Adam hall ,bas staje się potężniejszy,tracąc jednak szczegóły  góry.Poszukam czegoś pośredniego,może Wireworld solstice 7, który był połączony do naima.Powiem szczerze ,że takiej różnicy między kablami nie słyszałem,owszem były minimalne różnice,ale żeby aż tak?

Jako sceptyk kablowy bardzo chętnie przekonałbym się o ich wpływie na brzmienie kolumn, zwłaszcza tych, które mam w domu (R3). Piszę to bez cienia ironii. Obecnie zaopatruję je dwukablowo QED Silver Anniversary XT dla wysokich oraz Melodika Brown Sugar dla niskich. Zaintrygował mnie Tellurium Q Ultra Blue. Chętnie posłucham go porównawczo. Jakieś inne sugestie? Może jakieś kable o innej charakterystyce brzmieniowej? Chciałbym się przekonać, czy mam drewniany słuch i mogę przez to słuchać na drewnianych kablach, czy może moge osiągnąc słyszalną przeze mnie zmianę (na lepsze) brzmienia mojego zestawu.

Edytowano przez ahndriej
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ahndriej napisał:

Jako sceptyk kablowy bardzo chętnie przekonałbym się o ich wpływie na brzmienie kolumn, zwłaszcza tych, które mam w domu (R3). Piszę to bez cienia ironii. Obecnie zaopatruję je dwukablowo QED Silver Anniversary XT dla wysokich oraz Melodika Brown Sugar dla niskich. Zaintrygował mnie Tellurium Q Ultra Blue. Chętnie posłucham go porównawczo. Jakieś inne sugestie? Może jakieś kable o innej charakterystyce brzmieniowej? Chciałbym się przekonać, czy mam drewniany słuch i mogę przez to słuchać na drewnianych kablach, czy może moge osiągnąc słyszalną przeze mnie zmianę (na lepsze) brzmienia mojego zestawu.

Z ciekawości, jak zwory w R3/R300 rozdzielają sygnał? Jedne są od niskotonowca, a drugie średnio/wysokotonowego? Pytam bo w przypadku XT 8F (tu konstrukcja 2.5 drożna) jest to podział pomiędzy sekcję nisko/średniotonową oraz wysokotonową. Czytałem gdzieś, że z tego powodu w tannoyach należy być ostrożnym z podłączaniem dwóch różnych typów kabli w bi-wire/bi-amping ze względu no możliwe zmiany w przesunięciach fazowych co może popsuć koherentność głośnika DualConcentric.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kukocz napisał:

Z ciekawości, jak zwory w R3/R300 rozdzielają sygnał? Jedne są od niskotonowca, a drugie średnio/wysokotonowego? Pytam bo w przypadku XT 8F (tu konstrukcja 2.5 drożna) jest to podział pomiędzy sekcję nisko/średniotonową oraz wysokotonową. Czytałem gdzieś, że z tego powodu w tannoyach należy być ostrożnym z podłączaniem dwóch różnych typów kabli w bi-wire/bi-amping ze względu no możliwe zmiany w przesunięciach fazowych co może popsuć koherentność głośnika DualConcentric.

 

Na średnio-wysoko tonowe i niskotonowe.

19 minut temu, ahndriej napisał:

Jako sceptyk kablowy bardzo chętnie przekonałbym się o ich wpływie na brzmienie kolumn, zwłaszcza tych, które mam w domu (R3). Piszę to bez cienia ironii. Obecnie zaopatruję je dwukablowo QED Silver Anniversary XT dla wysokich oraz Melodika Brown Sugar dla niskich. Zaintrygował mnie Tellurium Q Ultra Blue. Chętnie posłucham go porównawczo. Jakieś inne sugestie? Może jakieś kable o innej charakterystyce brzmieniowej? Chciałbym się przekonać, czy mam drewniany słuch i mogę przez to słuchać na drewnianych kablach, czy może moge osiągnąc słyszalną przeze mnie zmianę (na lepsze) brzmienia mojego zestawu.

Jak już wcześniej pisałem ,kiedyś porównywałem van den hula z wireworldem i były minimalne różnice,w zwykłym odsłuchu nie do odróżnienia.Jednak tellurium Q ultra blue Zmieniły całkowicie brzmienie,nie do końca na plus,chyba ,że w mocno ciemnym systemie.U mnie jak by ktoś ściągnął koc z głośników.Bas za to stał się lżejszy.Pierwsze wrażenie nie należało do przyjemnych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, kukocz napisał:

Z ciekawości, jak zwory w R3/R300 rozdzielają sygnał? Jedne są od niskotonowca, a drugie średnio/wysokotonowego? Pytam bo w przypadku XT 8F (tu konstrukcja 2.5 drożna) jest to podział pomiędzy sekcję nisko/średniotonową oraz wysokotonową. Czytałem gdzieś, że z tego powodu w tannoyach należy być ostrożnym z podłączaniem dwóch różnych typów kabli w bi-wire/bi-amping ze względu no możliwe zmiany w przesunięciach fazowych co może popsuć koherentność głośnika DualConcentric.

 

Z https://us.kef.com/pub/media/documents/rseries/rseries2018-white-paper.pdf:

"
There are two tuned circuits in the LF section. One (L6/C6/R4) is tuned to the upper peak of the reflex impedance, and prevents the system impedance falling too low should the 2nd-order low-pass formed by L4 and C5 be allowed to interact with it. The inductor L5 is small and tunes with C5 to attenuate a residual high Q resonance in the driver response to prevent it colouring the overall sound."

grafik.thumb.png.d6e0b85e8847b23bc8b9111679a29d63.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...