Skocz do zawartości
Kraft

KEF R3 - test

Recommended Posts

8 minut temu, Kraft napisał:

Wokale w ich wykonaniu są popisowe (posłuchaj płyty Anny Marii Jopek "Upojenie").

Mi się KEF-y tak spodobały, że postanowiłem jakieś sobie kupić. Inaczej tęskniłbym przez resztę życia za tym oddechem w wokalach. Tylko jeszcze nie wiem na który model padnie.

A może podkręć sobie trochę wysokie gałką. Taki eksperyment nic nie kosztuje.

Mam Naima xs2 i Musicala m6si . Nie ma kręcenia gałkami🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, izapat napisał:

Mam Naima xs2 i Musicala m6si . Nie ma kręcenia gałkami🙂

No to faktycznie musisz szukać innego wzmacniacza:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, MobyDick napisał:

Na pewno należy do tych kolumn odstawić wzmacniacze i resztę elektroniki z wycofaną górą. Może warto jeszcze dać im szansę ?

Zastanawiam się, jaki można by jeszcze wzmacniacz do nich podłączyć...?

5 minut temu, izapat napisał:

Mam Naima xs2 i Musicala m6si . Nie ma kręcenia gałkami🙂

Tak,wokale są na poziomie,szczególnie w tej cenie,lepszy jest już chyba harbeth,ale dwa razy droższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, izapat napisał:

Zastanawiam się, jaki można by jeszcze wzmacniacz do nich podłączyć...?

W sieci wyczytałem kiedyś, że Primare jeden z lepszych do Kef R300, potem Arcam.  R3 z Twojego opisu jednak grają trochę inaczej, może coś z Atolla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
10 minut temu, Janusz Duryn napisał:

W sieci wyczytałem kiedyś, że Primare jeden z lepszych do Kef R300, potem Arcam.  R3 z Twojego opisu jednak grają trochę inaczej, może coś z Atolla.

Przejrzałem sobie moje wcześniejsze wpisy i odczucia na temat kef r3 i z każdym wpisem zmieniają się wrażenia.Pamiętam ,że na początku napisałem ,że są krzykliwe na górze ,teraz mam skrajnie inne odczucia😉Układają się z dnia na dzień , a raczej z wieczora na wieczór.Z Primarem może spróbuje,ceny są nie wygórowane na rynku wtórnym.

Edytowano przez izapat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
31 minut temu, izapat napisał:

są krzykliwe na górze ,teraz mam skrajnie inne odczucia

W moich R300 podpiętych do Audiolaba 6000A ewidentnie był balans tonalny przekoszony na korzyść basu. Sprawę prawie załatwił pierścień z gąbki w BR i odsunięcie od ścian na odległość ok. 1m. Niestety to półśrodki tylko i słuchanie muzyki z myślami o tym, że nie jest jakbym chciał nie dało spokoju. 

Czytałem, że Primare wzmacniacze dobrze sobie z erkami radzą ale jeżeli nie będzie gały żeby bas okiełznać to dalej będą tylko półśrodki. 

Spróbuj taki eksperyment. Muzę daj z kompa do Daca i włącz APO equalizer z korekcją. Podkręć deko soprany lub zjedź deko z basem. W jakim zakresie częstotliwości musisz empiryczne sprawdzić. Jak okaże się, że to działa to szukaj wzmaka z gałami lub doinwestuj w Daca z EQ, na przykład RMI lub SDH 😉

Osobiście wątpię by Primare naprawił to co Ci przeszkadza. Pozdrawiam. 

Edytowano przez MariuszZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, MariuszZ napisał:

W moich R300 podpiętych do Audiolaba 6000A ewidentnie był balans tonalny przekoszony na korzyść basu. Sprawę prawie załatwił pierścień z gąbki w BR i odsunięcie od ścian na odległość ok. 1m. Niestety to półśrodki tylko i słuchanie muzyki z myślami o tym, że nie jest jakbym chciał nie dało spokoju. 

Czytałem, że Primare wzmacniacze dobrze sobie z erkami radzą ale jeżeli nie będzie gały żeby bas okiełznać to dalej będą tylko półśrodki. 

Spróbuj taki eksperyment. Muzę daj z kompa do Daca i włącz APO equalizer z korekcją. Podkręć deko soprany lub zjedź deko z basem. W jakim zakresie częstotliwości musisz empiryczne sprawdzić. Jak okaże się, że to działa to szukaj wzmaka z gałami lub doinwestuj w Daca z EQ, na przykład RMI lub SDH 😉

Osobiście wątpię by Primare naprawił to co Ci przeszkadza. Pozdrawiam. 

Dzięki za rade,ale nie słucham z komputera , tylko z CD i gramofonu.Wypróbuje jeszcze Primare,albo  audia fl3s. wiem , że warto dać im zacne towarzystwo.A jak się nie uda? Cóż ,będzie się trzeba pożegnać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, izapat napisał:

Cóż ,będzie się trzeba pożegnać.

To bardzo dobre kolumny więc trzeba szukać rozwiązania żeby zostały. Ja poszukując lepszego brzmienia sięgałem po różne opcje. Ponieważ "look" dla mnie mniej istotny niż brzmienie próbowałem poprawić brzmienie CDka stosując tani bufor lampowy AIYIMA, który ma gały i można kręcić. Obawiałem się o degradacje dźwięków ale do pewnego poziomu, gdy bufor nie wchodził w przester grało to nawet fajnie. Taka namiastka lampy hehe. Teraz mi się przypomniało. Jutro zrobię eksperyment i pobawię się bo mam jeszcze w szufladzie wzmacniacz tejże firmy na układzie TPA3255, który kupiłem z ciekawości obserwując jeden z wątków. Może są jakieś lepsze buforki i tędy droga ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, MobyDick napisał:

A jak grały R300 z tym wzmacniaczem na TPA3255 bez bufora ?

Lepiej niż Audiolab 6000A ale nie mów nikomu ;) Tak się przeraziłem tym co usłyszałem, że schowałem tego malucha do szuflady. Poważnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, MobyDick napisał:

Właśnie z tymi małymi wzmacniaczami taki jest problem :) , łamią przyjęte kanony :D .

Gdyby małżonka się dowiedziała o mojej tajemnicy (jak to gra) to byłby koniec zabawy w audio hehe. Niewiarygodne jak to idzie do przodu. Ten mały grajek nie wygląda ciekawie ale ma potencjał ogromny. Tylko to takie małe, że nie ma jak się pochwalić nawet jak postawisz gdzieś to nie widać, a my przecież wzrokowcami jesteśmy i lubimy "paczeć" ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Często tak jest że jak się komuś napisze żeby coś w tym stylu podłączył na próbę to traktuje jak żart :) . Bo to jest niebezpieczne, bardzo ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, MariuszZ napisał:

Ponieważ "look" dla mnie mniej istotny niż brzmienie próbowałem poprawić brzmienie CDka stosując tani bufor lampowy AIYIMA, który ma gały i można kręcić. Obawiałem się o degradacje dźwięków ale do pewnego poziomu, gdy bufor nie wchodził w przester grało to nawet fajnie. Taka namiastka lampy hehe. Teraz mi się przypomniało. Jutro zrobię eksperyment i pobawię się bo mam jeszcze w szufladzie wzmacniacz tejże firmy na układzie TPA3255, który kupiłem z ciekawości obserwując jeden z wątków. Może są jakieś lepsze buforki i tędy droga ;) 

Mam pytanko. A jak zgrywaja sie ten bufor lampowy i ten TPA3255??

38 minut temu, MariuszZ napisał:

Lepiej niż Audiolab 6000A ale nie mów nikomu ;) Tak się przeraziłem tym co usłyszałem, że schowałem tego malucha do szuflady. Poważnie 

Chyba zrobie zakupy na alli....

Kiedyś czytałem o "tp2050 chyba" coś w klasie T podłączony do klipsch i też pozamiatał :)

Edytowano przez Chyba Miro 84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Chyba Miro 84 napisał:

Mam pytanko. A jak zgrywaja sie ten bufor lampowy i ten TPA3255??

Jutro zrobię teścik z tym wzmakiem. Bufor podłączałem do Audiolaba i Rotela. W zależności czym napędzałem różnie grało. Dla przykładu sygnał z Daca Topping D10 powodował przester i można było "wzmocnieniem" bufora ledwo do 10 godziny dojechać generując zniekształcenia. Podłączałem sygnał z CD z regulowanym sygnałem na wyjściu i było ok. Jutro zasilę TPA3255 Sabajem D5, który ma regulację sygnału i zobaczę jak bufor daje radę w tym układzie. Coś wspomnę o tym 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Kraft napisał:

A może podkręć sobie trochę wysokie gałką. Taki eksperyment nic nie kosztuje.

To niestety powoduje dołożenie dodatkowych harmonicznych i przesuniecie fazowe w określonym paśmie częstotliwości, a co za tym idzie zmienia nam klarowność dźwięku, oddala od oryginalnego brzmienia instrumentów czy wokalu i jednocześnie powstaje przesunięcie fazowe do tego oryginału w zakresie częstotliwości, manipulacji przez korekcję, EQ. Nagranie, zostaje rozjechane w paśmie odtwarzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Profesjonaliści to mają fajnie. Nie muszą się przejmować takimi rzeczami. Mogą sobie kręcić gałkami do woli, by uzyskać prawidłowo neutralne brzmienie. Firmy dostarczające im sprzęt, dodają nawet odpowiednie gałki i instrukcję w zestawie.

why-you-must-calibrate-your-audio-monitor-speakers-and-how-to-do-it-14-1024.thumb.jpg.df3852e6377e909b5da08b41743a033c.jpg

Genelec-EQ-table-650x179.png.1d25cabf7ff40e92e1cd481eec634790.png

Edytowano przez Kraft

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że profesjonaliści mają większa świadomość skali zjawisk i zwykle potrafią używać takich regulacji. Tym nieprofesjonalnym zwykle brak umiaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Kraft napisał:

Profesjonaliści to mają fajnie. Nie muszą się przejmować takimi rzeczami. Mogą sobie kręcić gałkami do woli, by uzyskać prawidłowo neutralne brzmienie. Firmy dostarczające im sprzęt, dodają nawet odpowiednie gałki i instrukcję w zestawie.

Bo to banda leni idących na łatwiznę , gałkami i z instrukcją to każdy potrafi , ale zrób to samo za pomącą kabli !!! :) Prawdziwy Audiofil ustawia gałki na "0" i wymienia "pięćset" kabli, by uzyskać to samo co po przekręceniu gałeczki. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, tomek4446 napisał:

Prawdziwy Audiofil ustawia gałki na "0" i wymienia "pięćset" kabli, by uzyskać to samo co po przekręceniu gałeczki. 

Daj Boże, żeby uzyskał to samo. Chociaż, jak się gorliwie wierzy, to może i da. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, MariuszZ napisał:

Lepiej niż Audiolab 6000A ale nie mów nikomu

Panowie , Wy mi tu nie piszcie takich rzeczy , właśnie zmieniłem klocki i nie chcę nawet słyszeć , że wydałem .... a powinienem 250 zł na 

https://pl.aliexpress.com/item/32968497319.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=6459787116&albag=77066918093&trgt=743612850714&crea=pl32968497319&netw=u&device=c&gclid=EAIaIQobChMI6euF9OmC6AIVA4bVCh3LJw0YEAQYBSABEgJQjPD_BwE&gclsrc=aw.ds

i osiągnął bym dźwiękową nirwanę. Takie treści już z założenia powinny być zabronione lub chciaż ocenzurowane , Moooodeeeeracja !!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, MobyDick napisał:

Tylko w takim razie do czego służą te regulatory ( tam gdzie one są ) ?

są to bajery które wykorzystujemy w różnym celu, dopasowanie do ucha, pomieszczenia, lub uzupełnienia barków w sprzęcie.

 

1 godzinę temu, Kraft napisał:

Profesjonaliści to mają fajnie. Nie muszą się przejmować takimi rzeczami.

tylko my później mamy problem z jakością nagranych utworów, i zamiast słyszeć np; perkusję słyszymy dudnienie  i tak dalej.

Jeżeli robią to w sposób przemyślany i kręcą  gałkami w czasie nagrań, wtedy my nie powinniśmy robić bo zmienimy oryginał. Znam wiele nagrań które przez rozważne kręceniem w czasie nagrania, mogą dać nam przyjemność w odsłuchu powodując efekt kwadrofonii lub syst. 5.1 

Oczywiście to efekty są przy słuchaniu w systemie stereo.

Edytowano przez Karol64208

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...