Skocz do zawartości
hungarka1

Wzmacniacz lampowy do 6 tys. zł

Recommended Posts

Jaki używany wzmacniacz lampowy możecie polecić za kwotę do 6 tys. zł? Chciałbym, żeby charakteryzował się szeroką i głęboką sceną, przestrzenią, stereofonią i dynamiką. Obecnie posiadam Roksan Caspian + Primare CD 21 + Focal Aria 906 + Pioneer N70A. Chciałbym od podstaw zbudować system na lampach. Mogą być monobloki lub integra, ewentualnie pre tranzystor, a końcówki na lampach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hybryda zazwyczaj ma pre lampowe i końcówkę mocy tranzystorową. 

Pytanie czy kolumny i odtwarzacz CD zostawiasz? 

Napisz

1. Jak duże pomieszczenie. 

2. Muzyka jakiej słuchasz. 

3. Zrób rysunek pokoju z rozmieszczeniem mebli, zaznaczeniem miejsca odsłuchu i kolumn, wymiary pokoju również. Dobrze jest też zrobić zdjęcia pokoju. 

Edytowano przez 1Ender

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tej kwocie być może sinusaudio PP KT88 , EL34 , najlepiej dzwonić i pytać.

Z używkami jak coś miej w głowie iż wszystkie lampy mogą być na końcu swej drogi więc kalkuluj ich wymianę :)  Ew. może coś z haiku , cayin-a gdzieś się dostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Chciałbym odświeżyć temat po dłuższej nieobecności z przyczyn zdrowotnych. Pomieszczenie kameralne 11 m2, głównie rock, rock gotycki, psychodela, New romantic. Ze sprzętu został cd Primare i streamer N70A. Mam też inne kolumny - Focal Profile 908 o wydajności 89dB . Czy używka Fez Titania to dobry trop? Kolejna rzecz, ktoś mi podpowiedział, że do rocka nie brać nic na lampach 300. Prawda to? Bardzo proszę o sugestie, konkretne modele, chciałbym w przyszłymtygodniu zamknąć temat 🙂

Edytowano przez hungarka1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Bardzo chętnie, nawet dziś :) ale nie mogę znaleźć nic używanego z Unisona. Uwierz, śledzę aukcje dzień w dzień i właśnie szczególną uwagę zwracam na tę markę, ew. hybrydę Pathosa. Może ktoś podpowie, gdzie szukać poza znanymi platformami handlowymi na A i na O? 
 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post poprzednika - nie ma sensu cytować całej wypowiedzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem w Twoim przypadku może się okazać polski Haiku Audio Selene 6550, który zagra dynamicznym i soczystym dźwiękiem z dużym napowietrzeniem. Alternatywą może być grecki Tsakiridis Theseus, w przypadku którego masz duży wybór jeśli chodzi o lampy mocy. Możesz uzyskać ciepłe i niezwykle przyjemne dla ucha brzmienie na lampach EL34 czy szybki i techniczne na KT88. Oba wzmacniacze świetnie zgrywają się z Focalami. 

Zapraszam do kontaktu w sprawie umówienia odsłuchu oraz wyceny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KT88/6550 nie polecam , chyba ,że chcemy uzyskać super brzmienie 2-3x droższego tranzystora to tak ;) 

Ale do lampowej magii niestety daleko konstrukcjom opartym na tych lampach :( 

 

Wzmacniacz lampowy SE KT120 / KT150 DualMono (5700zł) - trochę "lepsza" opcja dla serii KT , zaleta SE , DualMono oraz klasa A

Transformator sieciowy EI96/59 , blacha wyżarzana 0,3mm, Ogonowski Transformator głośnikowy EI96/59, blacha wyżarzana 0,3mm, Ogonowski Dławik: 20H, blacha wyżarzana 0,3mm, Ogonowski Zasilanie lampowe 5C3S Lampa wejściowa 6SL7 Lampa mocy: KT120 lub KT150 Moc: 2x20W Pasmo: 7Hz...35kHz (-3dB) Impedancja wyjściowa : 4Ω / 8Ω Potencjometr ALPS Niebieski Kondensatory w zasilaniu: Rubycon + Foliowe Jantzen Kondensatory w torze audio: Mundorf Silver Oil Rezystory w torze audio: DALE 1% Gniazda RCA: CMC Gniazda głośnikowe: CMC Rezystory katodowe KT150: Ohmite Audio Gold Resistors Podstawki pod lampy: Teflonowe Montaż wzmacniacza: point to point Montaż zasilacza: PCB

 

102869756_3511212232240084_7977992416834477497_o.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Gdzie można posłuchać?
 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post poprzednika - nie ma sensu cytować całej wypowiedzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, hungarka1 napisał:

Gdzie można posłuchać?

Proszę zapytać Mariusza Jaglarza z Sinus Audio. Ma kontakt ze wszystkimi nabywcami i na pewno postara się w nawiązaniu kontaktu. Pozdrawiam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

To był bardzo neutralny zestaw, dynamika na 4. Jednak to co mnie najbardziej irytowało, to straszna ciasnota zarówno wszerz Jak I w głąb. Dużo lepiej w tym aspekcie wyglądała nawet Taga 700B.
 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post poprzednika - nie ma sensu cytować całej wypowiedzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, hungarka1 napisał:

Dziękuję, zamykam temat. Zamówiłem Sinus Audio SE KT120.

Jak będzie sprzęt w domu , napisz jak brzmieniowo ;)

PS: u mnie focale z 300B nie mają problemów z dynamiką :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Kubakk u mnie sprzęt (Dual Mono Set na 6C4C) tydzień i wsiąkłem. Jest dobrze. Myślę o tym czy może być lepiej i wymyśliłem, że kolumny do wymiany. BMNy są świetne ale 91 dB do 4-ro watowej lampki jakoś mnie nie przekonują. Myślę o DIY na szerokopasmowcu Audionirvana 10 cali lub Dayton Audio PS 220-8. Będzie Czad 😉

Pan Mariusz Jaglarz robi rewelacyjne wzmacniacze. Już ochłonąłem trochę to jakiś obiektywizm jest. Zadziwiło mnie jak można zrobić tak cichy wzmacniacz lampowy. W moim ANK L1 było świetnie ale tu jest idealnie. Przestrzeń zabija precyzją. Lokacje instrumentów, wokali poukładane do centymetra. Muzyka pełna barwy, soczysta, detaliczna. Bas? Niestety mój ANK poległ porównując z Setem. Tu bardziej mnie urzekł i brzmi lepiej. No i te lampki. Jest magia wieczorową porą. Naprawdę można się zrelaksować słuchając muzyki ale dodatkowe bodźce wzrokowe pomagają. To już nie tylko słuchanie muzyki, a medytowanie przy niej. Odlot 😉

Pozdrawiam. 

 

Resizer_15950150087810.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elegancki sprzęt ;) Chociaż sterujące chyba tungsole nowe , także jest sporo do poprawy. Odpowiednie sterujące i bas jeszcze zaskoczy ,ale to warto poczekać do wygrzania całości by tą zmianę lepiej poczuć.

Wczoraj oglądałem filmik o 2,3W SE EL84 , gdzie właściciel odsłuchiwał na kef ls50 (85dB) , tektonach (jakieś takie dziwne amerykańskie) , oraz klipschach. Stwierdził ,że do normalnego słuchania w mniejszych pomieszczeniach (w USA to pewnie ~25m^2) spokojnie wystarczą małe kefy :D Także te ~4W da radę.

Gratki sprzętu , Trioda robi różnicę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kubakk napisał:

Odpowiednie sterujące i bas jeszcze zaskoczy

Już zaskoczył. W magię lamp mniej wierzę niż w topologię układu wzmacniacza ale kto wie... normalnie "cary mary sooł" 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Magia, jak magia to sprawa nastroju i psychiki ale coś w tych " żarówkach" jest :) Ostatnio zmieniłem w pre kwadrę Mullardów made in Holand na kwadrę Amperex Bugle Boy i dałem rosyjskie 6922 EH jako sterujące zamiast Bugle Boy i mam nowy dźwięk :) Bardziej twardy , czytelny , mniej może czarujący, magią, ale za to rocka słucha się lepiej. I to bez wymiany kabla zasilającego na taki co ...... :) Normalnie cuda :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te tungsole 6sn7gtb grają mocno górą - robią "wrażenie" - zależnie od źródła (dac) , natomiast jak dla mnie dołu więcej można zyskać na każdym NOS-ie ;) od mega rozlazłego , po twardy mocno kontrolowany.

300B nowe grają sporą  mgłą dźwiękową , po wygrzaniu się normuje i dochodzą także doły , więc jeśli te 6c4c nie używane to też po 100-120h powinno lepiej dociążyć brzmienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Kubakk napisał:

300B nowe grają sporą  mgłą dźwiękową , po wygrzaniu się normuje i dochodzą także doły , więc jeśli te 6c4c nie używane to też po 100-120h powinno lepiej dociążyć brzmienie.

Podobno to słuch się przyzwyczaja i stąd wrażenie innego grania po wygrzaniu ;) Zobaczymy. Teraz jest super. Jak będzie lepiej to się nie zmartwię. Coś mi te 6SN7 Psvane od Chinoli utknęły po odprawie celnej. Chętnie już bym testował. Mam ruskie 6H8C ale po włożeniu poszły bezpieczniki we wzmaku. Nie wiem czy lampa walnięta czy taki udar prądowy poszedł bo inne warunki pracy te lampy mają. Musze zadzwonić do Mariusza zapytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, MariuszZ napisał:

Mam ruskie 6H8C ale po włożeniu poszły bezpieczniki we wzmaku. Nie wiem czy lampa walnięta czy taki udar prądowy poszedł bo inne warunki pracy te lampy mają.

No ładnie , już popsułeś ;)

Słuch się przyzwyczaja ,ale skoro 2x miałem ten sam efekt z lampami mocy to raczej nie przyzwyczajenie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, tomek4446 napisał:

 Bardziej twardy , czytelny , mniej może czarujący, magią, ale za to rocka słucha się lepiej. I to bez wymiany kabla zasilającego na taki co ...... :) Normalnie cuda :) 

Jesli po wymianie lamp brzmienie zmienia sie tyle co wymiana zasilajacego kabla to juz lepiej kwote przeznaczyć na nowe cd/winyle....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Moim zdaniem wymiana lamp, w szczególności sterujacych, powoduje zmiany w brzmieniu nieporównywalne z wymianami jakichkolwiek kabli, a nawet wszystkich naraz. Łacznie z głośnikowymi. Wymiana lamp mocy też powoduje zmianę brzmienia, ale dużo mniejszą niż w wypadku lamp sterujących. Faktem jest natomiast, ze lampy wymagają tzw wygrzania (nie lubię tego słowa bo kojarzy mi się z bolącym kręgosłupem), aby uzyskać optymalne brzmienie. Ułożenie się w układzie w którym pracują wymaga kilkudziesieciu godzin. Np dla używanych czasem przeze mnie lamp mocy  Psvane 6CA7 zmianę zauważa sie po kilkunastu godzinach pracy, natomiast zalecany przez producenta czas to ok 100 godzin. Dla lamp sterujących wystarczy (moim zdaniem) kilkanaście godzin i osiągną optimum. Co ciekawe, nawet używane lampy, po zmianie układu potrzebują tego czasu. I nikt mi nie wmówi, że to przyzwyczaja się mój słuch. Zbyt dużo sprzętów już przesłuchałem porównując jednocześnie.Tak twierdzą na ogół ludzie mający jednorazowo do dyspozycjie jeden wzmacniacz, a dopiero po jakimś czasie następny. Wiele też zależy od adaptacji akustycznej pomieszczenia. Inna sprawą jest czas osiągnięcia szczytu możliwości wzmacniacza z już ułożonymi lampami. W moim wzmacniaczu lampowym, w zależności od kolumn, czas ten wynosi od godziny do dwóch. W tranzystorowych, które posiadam, czas potrzebny do osiągnięcia szczytu możliwości ,  zwiększa się nawet do kilku godzin od momentu włączenia. Nie jestem zwolennikiem trzymania sprzętu pod napięciem cały czas, bo powoduje to niepotrzebne zużycie niektórych elementów (o bezsensownym zużyciu energii nie wspomnę), ale moje wzmacniacze pokazują na co je stać dopiero po solidnym zagrzaniu.

Edytowano przez Rega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę że wymiana lamp na innego producenta, lub na inny zamiennik powoduje zmianę w układzie pracy lamp. Jest to spowodowane innymi parametrami lampy, choć to są małe różnice to powodują zmianę charakterystyki pracy układu, a co za tym idzie może się zmienić brzmienie.

Sam lampa osiąga w pełni sprawność po załączeniu do 2 min. / wyżarzona lampa/, czym  dłużej to trwa są to  objawy zużycia lamp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...