Skocz do zawartości
Kraft

Bowers & Wilkins 706 S2 - Kraftest

Recommended Posts

szkoda, że nie jestem dziś w stanie powtórzyć mojej rozmowy z ... bodajże ...Witek, ten od produkcji kolumn Akkus u mnie w wiosce, byłem tam i dostałem wykład zależności membran do obudowy, czyli właściwych głośników do skrzynki + tunel. Nie wszystko pasuje, a obliczenia się tu nie zdadzą, inaczej jest przy dużym graniu/cienieniu wewnątrz inaczej przy spokojnym. Akurat projektował nową serie, coś w przedziale 8-12k i miałem je dostać do testowania, tylko jak się upomniałem to powiedział, że pożyczył model przedprodukcyjny...a ten już nie wrócił. Mi obiecał kolejne, tylko ....już nie zadzwonił.

Dobra, koniec. To temat o 706S2. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

A... mają, czyli w środku jest inna całkowita pojemność.

Całkowita pojemność obudów 705 i 706 to ok. 11 500 cm3. No ale w 706 mamy wysokotonowca z tubką. Tubka ma wielkość palca posłanki Lichockiej, więc ok. 20 cm3. Czyli w 706 tracimy 1-2% pojemności obudowy względem 705. Czy to znacząca wielkość, to nie wiem, ale znamy już przynajmniej skalę różnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

No to myślę ze ta tubka zajmuje mniej objętości niż różnica objętości pomiędzy otworem na głośnik i głośnikiem.

336358647_wysokotonowyBW705S2.jpg.1ae3e44c27418ba0221a271f9366de20.jpg

Edytowano przez MobyDick

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy się nadawają to Ty powinieneś wiedzieć , bo to Twój zestaw :D  Ale tak patrząc na ilość wątków to chyba coś nie halo , albo gonienie króliczka mocno wciągnęło :D

O PM8005 czytałem , umknął mi NA. Pytałem pod kątem tego czy masz coś z regulacją głośności co możesz podłączyć do wzmaka bezpośrednio pod main in. Często gęsto pre robi brzydką robotę. Testowałeś tak kiedyś ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mkk napisał:

Ale tak patrząc na ilość wątków to chyba coś nie halo , albo gonienie króliczka mocno wciągnęło :D

Hm... Jeden temat o wzmacniaczu. Jeden o źródle (i to wspólny z tematem o wzmacniaczu). Zero tematów o zmianie kabli. Chyba nie jestem forumowiczem szczególnie często myślącym o zmianie klocków czy gadgetów. Nie wiem, co miałeś na myśli.

2 godziny temu, mkk napisał:

Pytałem pod kątem tego czy masz coś z regulacją głośności co możesz podłączyć do wzmaka bezpośrednio pod main in. Często gęsto pre robi brzydką robotę. Testowałeś tak kiedyś ? 

Mam taką możliwość, ale raczej nie będę z niej korzystał. Teoretycznie cyfrowa regulacja głośności w źródle rodzi dodatkowe problemy z dynamiką sygnału, więc po dyskusji na forum odpuściłem sobie ten wariant podłączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Kraft napisał:

Hm... Jeden temat o wzmacniaczu. Jeden o źródle (i to wspólny z tematem o wzmacniaczu). Zero tematów o zmianie kabli. Chyba nie jestem forumowiczem szczególnie często myślącym o zmianie klocków czy gadgetów. Nie wiem, co miałeś na myśli.

 

A bo tu raz KEFy , teraz BW , jakieś Elac się przewinęły chyba w międzyczasie . Ale ok, może mi się wydaje :D

14 minut temu, Kraft napisał:

Mam taką możliwość, ale raczej nie będę z niej korzystał. Teoretycznie cyfrowa regulacja głośności w źródle rodzi dodatkowe problemy z dynamiką sygnału, więc po dyskusji na forum odpuściłem sobie ten wariant podłączenia.

No teoretycznie jak najbardziej racja. Ale .....nie korciło Cię żeby przepiąć dwa kabelki i sprawdzić praktycznie jak to u Ciebie bedzie ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego cyfrowa w źródle. 

Bardziej chodziło myślę o np. Przedwzmacniacz pasywny pomiędzy źródło a końcówkę mocy w integrze. Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czułość wejściowa ma wyższą wartość niż wyjściowa źródła z regulowanym poziomem, ewentualnie z pasywnym regulatorem głośności, wtedy możemy mówić o ograniczeniu dynamiki. Nie osiągniemy pełnej mocy końcówki mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Dedal75 napisał:

Dlaczego cyfrowa w źródle. 

Bardziej chodziło myślę o np. Przedwzmacniacz pasywny pomiędzy źródło a końcówkę mocy w integrze. Pzdr

Chodziło o cokolwiek czym można testowo wysterować końcówkę

 

10 minut temu, MobyDick napisał:

Jeśli czułość wejściowa ma wyższą wartość niż wyjściowa źródła z regulowanym poziomem, ewentualnie z pasywnym regulatorem głośności, wtedy możemy mówić o ograniczeniu dynamiki. Nie osiągniemy pełnej mocy końcówki mocy.

Weź no napisz coś więcej , dla słabszych :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dla przykładu końcówka mocy  ICE125ASX2  ma czułość 5V i dostarczając na jej wejście takie napięcie sygnału, możemy uzyskać nominalne 125W mocy przy zniekształceniach 1%, na kanał. Jeśli damy na jej wejście 2V ( tyle daje zazwyczaj maksymalnie większość odtwarzaczy CD lub DAC-ów na wyjściu RCA ) to uzyskamy 20W na wyjściu końcówki mocy. Bo moc rośnie proporcjonalnie do kwadratu napięcia. Nie uzyskamy pełnej dynamiki tej końcówki mocy bez dostarczenia przynajmniej 5V. Za typową wartość czułości wejściowej przyjmuje się 0,2V, czyli aż 10 razy mniej niż to ile może dostarczyć wiele współczesnych źródeł dźwięku. Gdy czułość wejściowa wzmacniacza wynosi np. 0,7V to wielu użytkowników narzeka że musi mocno odkręcać głośność ( jest to zwykle wydumany problem).

Edytowano przez MobyDick

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wartość czułości wyjściowej przedwzmacniacza jest większa niż wejściowa końcówki mocy, wszystko jest w porządku. Wystarczy aby miały jednakową wartość. Jednak zapewne czułość wejściowa tego przedwzmacniacza ma znacznie mniejsza wartość. Taka końcówka mocy z czułością wejściową 1,77V powinna się nadawać do podłączenia do DAC-a lub CD z regulowanym wyjściem, ewentualnie do pasywnej regulacji głośności potencjometrem. Głośność trzeba będzie jednak dość mocno odkręcać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

A czyli jak mam 10V na wyjściu a 1V/5kohm na wejściu to dobrze. Bo już się zacząłem martwić :D

Ten 1V to pewnie po RCA , czyli po XLR będzie z 2V. Styknie 

Edytowano przez mkk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To identyczna sytuacja gdy podłączamy CD z 2V na wyjściu do wzmacniacza z czułością wejściową 0,2V. Jeśli do tego ma czułe wejście ( niska wartość czułości np. 0,2V ) , może wystąpić problem z tym ze pokrętła głośności używa się tylko na początku skali. Potencjometry analogowe maja wtedy problemy z zachowaniem równej pracy obu kanałów. Regulacja skokowa ogranicza się wtedy do niewielkiej części drabinki. To również nie jest zbyt dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to opiszę trochę szerzej swój setup w takim wypadku. Wiem że taka dysproporcja w czułościach też nie jest wskazana , ale akurat mój piecyk ma opcję Power Amp Direct , czyli prawie jak końcówka mocy. Prawie , bo wtedy działa tylko pokrętło Volume :D  W związku z tym ustawiłem je sobie ladnie na 12 na stałe , i przy Low Gain w DACu swobodnie operuje na drabince od 0 do 30 ( z 48 ) 

Także @Kraft , jak masz taką możliwość to zweryfikuj teorię w praktyce :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj możecie obejrzeć i posłuchać, jak 706-tki opisuje Tharbamar - popularny w internecie posiadacz tych kolumn.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie słucham takich wypowiedzi. Też się ładnie ubiorę i opisze brzmienie dlaczego wybrałeś LS 50 względem Bowersa. Moim zdaniem to żaden wyznacznik. Po to testujesz żeby mieć swoje opinie a nie innych.

 wracając do kwestii głośników.

Dlaczego w serii 800 nie zrobiono modelu 806 który miałby wysoko tonowy w środku?

Moim zdaniem to jednak firmowe rozwiązanie Bowersa od którego szybko się nie odwrócą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, S4Home napisał:

Dlaczego w serii 800 nie zrobiono modelu 806 który miałby wysoko tonowy w środku?

Come on. Przecież serii flagowej nie buduje się żeby pokazać umiar, rozsądek i pragmatyzm, ale po to, by zadziwić swoim potencjałem technicznym. Wiadomo, że zastosują w niej Nautilusa choćby nie wiem co. W końcu to ich rynkowy wyróżnik. Nie ma innej opcji.

2 godziny temu, S4Home napisał:

Moim zdaniem to jednak firmowe rozwiązanie Bowersa od którego szybko się nie odwrócą.

Oczywiście, że tak. Dlaczego mieliby od tego odchodzić? Nie rozumiem Twojej rozterki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

B&W 706 S2 pozwala na to aby zejść serii 700 do pułapu cenowego bardziej powszechnego i uzyskać z tym modelem większą sprzedaż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej odwrotnie. Z 6 modeli serii 700 tylko dwa mają Nautilusa na obudowie. To nie 706-tka jest wersją oszczędnościową, ale 705-tka wersją ekstra, próbą wyciągnięcia dodatkowej kasy od klientów. Dodajmy, próbą całkiem udaną. Chcesz mieć bardziej bajeranckie kolumny, to płać. Uważam, że to uczciwy układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...