Skocz do zawartości
Tomasz Kupidura

Podlaczenie glosnikow kina domowego

Recommended Posts

Witam, mam problem. Szukam rozwiązania jak podłączyć głośniki które znajdują się na środku salonu za sofa? Amplituner, głośnik centralny oraz dwie kolumny będą stały oczywiście w okolicach TV ale mam problem z tylnymi głośnikami. Sofa znajduje się na środku salonu wiec powieszenie tych głośników nie wchodzie grę bo ściana jest za daleko. Czy możecie doradzić jak rozwiązać tą kwestie? Oczywiście kabel przez środek salonu nie wchodzie grę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
53 minuty temu, Tomasz Kupidura napisał:

Witam, mam problem. Szukam rozwiązania jak podłączyć głośniki które znajdują się na środku salonu za sofa? Amplituner, głośnik centralny oraz dwie kolumny będą stały oczywiście w okolicach TV ale mam problem z tylnymi głośnikami. Sofa znajduje się na środku salonu wiec powieszenie tych głośników nie wchodzie grę bo ściana jest za daleko. Czy możecie doradzić jak rozwiązać tą kwestie? Oczywiście kabel przez środek salonu nie wchodzie grę :)

Czegoś tu nie rozumiem...

Jesli sofa stoi na srodku to:

-przednie i centralny na scianie przedniej

-tylne na tylnej scianie

(jesli oczywiscie mowimy o standardzie 5.0 lub 5.1 bo jak napisałeś wczesniej sofa jest na środku czyli wszystko ok. Ta sama "droga" dzwieku z przodu i z tyłu).

Edytowano przez Chyba Miro 84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał:

Czegoś tu nie rozumiem...

Jesli sofa stoi na srodku to:

-przednie i centralny na scianie przedniej

-tylne na tylnej scianie

(jesli oczywiscie mowimy o standardzie 5.0 lub 5.1 bo jak napisałeś wczesniej sofa jest na środku czyli wszystko ok. Ta sama "droga" dzwieku z przodu i z tyłu).

no wlasnie, od sofy do tylniej sciany bedzie dalej. Zle sie wyrazilem, sofa tak nie dokonca na srodku bedzie stala. Poniewaz w czesci salonu mam wneke. Wiec odleglosc miedzy sofoa a przodem bedzie mniejsza niz miedzy sofa a tyle. A dostalem info ( w sklepie audio) ze jesli chce aby to gralo dobrze to ta odleglosci jest nie wskazana i ze lepiej aby glosniki znajdowaly sie bezposrednio za sofa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Tomasz Kupidura napisał:

no wlasnie, od sofy do tylniej sciany bedzie dalej. Zle sie wyrazilem, sofa tak nie dokonca na srodku bedzie stala. Poniewaz w czesci salonu mam wneke. Wiec odleglosc miedzy sofoa a przodem bedzie mniejsza niz miedzy sofa a tyle. A dostalem info ( w sklepie audio) ze jesli chce aby to gralo dobrze to ta odleglosci jest nie wskazana i ze lepiej aby glosniki znajdowaly sie bezposrednio za sofa

A opcja by tyły grały z tylnej scciany ale za to troche glosniej niz fronty moze pomoc jesli oczywiscie jest tska mozliwosc w ustawieniu ampli-kina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nawet te tylne głośniki miały być podłączone bezprzewodowo do amplitunera, nadal będą potrzebowały kabli zasilających. Dlatego jeśli maja być niewidoczne, to trzeba je jakoś ukryć. Innego wyjścia nie ma. Z zasady głośniki tylne mogą stać daleko od słuchacza. To zwykle nie stwarza problemu. Elektronika amplitunera powinna sobie z tym poradzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał:

A opcja by tyły grały z tylnej scciany ale za to troche glosniej niz fronty moze pomoc jesli oczywiscie jest tska mozliwosc w ustawieniu ampli-kina

bede musial to sprawdzic, nie wiem czy w moim ampli jest taka opcja.

 

4 godziny temu, MobyDick napisał:

Gdyby nawet te tylne głośniki miały być podłączone bezprzewodowo do amplitunera, nadal będą potrzebowały kabli zasilających. Dlatego jeśli maja być niewidoczne, to trzeba je jakoś ukryć. Innego wyjścia nie ma. Z zasady głośniki tylne mogą stać daleko od słuchacza. To zwykle nie stwarza problemu. Elektronika amplitunera powinna sobie z tym poradzić.

no to bylo by najsensowniejsze bo wtedy pod podloga sobie kable pociagne. I tu mam pytanie moze sie orientujecie czy jak mam ogrzewanie podlogowe i chcialbym kable do glosnikow pociagnac pod panelami to musze miec jakis specjalny kabel odporny na cieplo? czy zwykly "sredniej jakosci kabel" da rade?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zwykły kabel da radę. Jednak nie może się stykać z elementami grzejnymi bezpośrednio. Powinieneś o tym porozmawiać raczej z kimś kto dobrze zna się na ogrzewaniach podłogowych. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, MobyDick napisał:

Pewnie zwykły kabel da radę. Jednak nie może się stykać z elementami grzejnymi bezpośrednio. Powinieneś o tym porozmawiać raczej z kimś kto dobrze zna się na ogrzewaniach podłogowych. 

Jasne, dzieki bardzo za informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A pokażesz zdjęcie, bo ja nadal nie kumam.

Chciałeś chyba bezprzewodowe tyły ale nie pomyślałeś o tym wcześniej? Tak mniemam.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...