Skocz do zawartości

Prośba o dobór kolumn do Yamaha RN803d


Piotrek Jones

Recommended Posts

Dzień dobry.

Bardzo proszę o pomoc w zapewne dosyć trywialnym dla Państwa temacie.

Jestem mocno początkujący w zakresie zestawów audio. Mój pierwszy "profesjonalny" zestaw to Yamaha RN603 z głośnikami podstawkowymi HECO Elementa.

Ponieważ udało mi się dosyć okazyjnie kupić nową Yamahe RN803d chciałbym do niej dobrać kolumny390945385_Go.thumb.JPG.2d9705f20023561d396c08675d26a3ec.JPG - i tu prośba do Państwa.

W załączniku przesyłam rzut mieszkania - typowy salon z aneksem kuchennym. Odległość od kanapy do głośników to ok. 3,0 m.

1. Budżet na głośniki (oba) to ok. 7000 zł (nowe).

2. Muzyka której słucham: jazz we wszystkich odmianach, deep house, longue.

3. Mam wrażenie, że mój obecny zestaw gra trochę za zimno. Chciałbym, aby nowe kolumny były cieplejsze. Chciałbym więcej dołu, ale nie dudniącego "walenia" tylko cieplejszego, pełniejszego i głębszego basu. Oczywiście jazz to również szybka góra więc stąd mój dylemat.

4. Myślałem o kolumnach podłogowych KEF r900, ale mam wrażenie, że pomieszczenie jest za małe, a ja nie słucham muzyki zbyt głośno, dlatego myślę o kolumnach podstawkowych. Chyba, że się mylę i kolumny podłogowe sprawdzą się w moim mieszkaniu.

5. Zdecydowałem się na Yamahę, bo zalezy mi na kompaktowym urządzeniu: tj. wzmacniacz wraz z urządzeniem sieciowym - słucham głównie muzyki z Tidala i Spotyfi.

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R900 będą za duże, moim zdaniem najlepszą opcją będą jednak dobre monitory. A jeśli będzie brakowało basu, można wspomóc system dobrym subwooferem.

Koniecznie spójrz na kolumny Buchardt Audio S300 MK lub jeszcze lepsze S400. To bardzo dobre konstrukcje. Koniecznie spójrz na świetne monitory Gato FM-15 oraz Kef R3.

Wspomniałem o subwooferze - tutaj nam dwie propozycje. REL T/5I oraz wersję zamkniętą SVS SB-1000.

Zapraszam po wyceny, odsłuchy.

Link do komentarza