Skocz do zawartości

Akustyka trudnego salonu 30m2


Ludwik Magryś

Recommended Posts

Cześć

 

Witam wszystkich forumowiczów i zwracam się z prośbą o poradę czy w moim nowym salonie można by poprawić akustykę montując jakieś panele absorbery pułapki basowe itp. Za niedługo przeprowadzam się do nowego domu zabieram swój sprzęt miedzy innymi głośniki Heco aurora 1000 jestem z nich zadowolony nie chce nic w tym temacie zmieniać. Sprzęt jeszcze nie był tam nawet obecnie przebywam za granica i po powrocie będę miał 14 dni na to aby działać w tej sprawie ale z powodu kwarantanny jestem zmuszony zamówić wszystko co potrzebne wcześniej.

Dlatego zwracam się z wielką prośbą o pomoc gdyż nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie a pokój wydaje mi się wybitnie niekorzystny pod tym względem. Z rzeczy które dokupię to na pewno grube zasłony i dywan. Pokój jest wąski długi 3,5 x 8,5 do tego schody na poddasze i brak drzwi oraz okno za miejscem odsłuchu ale cześć odsłuchowa stosunkowo nieduża. Kolumny będą rozstawione na szerokość jakieś 2 do 2,3 i odległość do słuchacza również podobna będzie. Co mogę na początek spróbować czy jakiekolwiek działania w tym temacie maja sens w takim pomieszczeniu. Czy ewentualna zmiana miejsca głośników na ścianę krotka ta z oknem była by lepsza wolałbym tego uniknąć. Dodam ze jeśli chodzi o sufit to jest ocieplony stop betonowy na to płyty gipsowe na stelażu i belki drewniane na wierzchu. Ściany gruby mur +tynk.

 

dodatkowo ściany zastawione w drugiej części pomieszczenia regały biurko itp. ściana na której są schody obłożona kamieniem naturalnym jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie. 

 

Bardzo proszę o pomoc i porady co można zrobić mam swobodę w umieszczaniu ustrojów chciałbym wydać jak najmniej ale jeśli miała by być znaczna słyszalna różnica i inwestycja większej gotówki ma sens to biorę to pod uwagę

salon.jpg.f31d1321c5177ba41cd3e7a2cc9b165a.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach