Skocz do zawartości

Połączenie wejść optical lub audio SPDIF z coaxial digital In.


Piotr2020

Recommended Posts

Witam !!!

Mam problem i mam nadzieję, ze zostania on rozwiązany dzięki waszym sugestiom. Polega on na tym, że w miarę możliwości chciałbym uzyskać dźwięk cyfrowy z telewizora lub dekodera na stare KD. Jestem laikiem w tych sprawach. Posiadam:

  • dekoder Cyfry + z wejściami: HDMI, audio SPDIF, SCART,
  • nowy telewizor Sony KD-55XG8096 z wejściami: HDMI w tym jedno ARC, (optical) digital audio out,
  • stare KD  Philips HTS 6600/12 z 2008 r. z wejściami w jednostce głównej: HDMi OUT, SCART OUT, komponent video out (Y Pb Pr) TV Audio In oraz w subwooferze: Audio in-aux oraz coaxial digital in. Nawet jeszcze dobrze daje radę.

Dekoder i KD podłączyłem do telewizora za pomocą kabli HDMI. Dekoder z KD połączyłem za pomocą kabla SCART (daje najlepszą jakość dźwięku). Niestety nie mogę uzyskać dźwięku cyfrowego zarówno z telewizora jak i dekodera, ponieważ mają one wejścia optical i audio SPDIF, a stare KD tylko coaxial digital in. Czy jest szansa na połączenie tych urządzeń za pomocą jakiegoś konwertera i uzyskanie dźwięku cyfrowego, czy też przygotowywać się do zakupu nowego KD. W Internecie znalazłem takie konwertery:           

https://allegro.pl/oferta/optyczny-konwerter-coaxial-spdif-na-toslink-dc-5v-7949622852

https://sklepwideo.pl/konwerter-audio-optical-coaxial-p-7541.html

Proszę o pomoc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi konwerter rzeczywiście zamieni sygnał optyczny na elektryczny. Potrzebujesz dwóch kabli (światłowodu i specjalnego kabla współosiowego, zwykły chinch nie).

Tylko upewnij się w instrukcji (amplitunera i telewizora), że amplituner przyjmie i zdekoduje sygnał z telewizora, bo może być tak, że amplituner dekoduje np. tylko 2.0 PCM, 5.1 Dolby Digital, ale np. nie zrobi nic z 5.1 Dolby Digital Plus ani z DTS+, nie mówiąc o AAC. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!