Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kozini1985

Pomoc w doborze sprzetu.

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Na wstepie witam wszystkich gdyz jestem nowy a to moj pierwszy post. Potrzebuje pomocy w doborze optymalnego sprzetu do salonu 40m. Czytam i przeglądam sporo informacji, ale niestety jestem nowicjuszem w sprzetach audio dlatego napisalem do Was:) Szukam sprzetu:

-budzet 6500zl

-system 2.0 (ewentualnie w przyszlosci doloze subwoofer) 

-glosniki podlogowe z bass reflexem z przodu( beda staly blisko sciany) 

-glosniki koniecznie w kolorze bialym:) 

-glownie do muzyki przez spotify (electro, hiphop, classic) jednak czesto ogladam filmy przez Netflixa podlaczonego do PS4. 

 

Edytowano przez kozini1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, kozini1985 napisał:

-glosniki podlogowe z bass reflexem z przodu( beda staly blisko sciany) 

 

To w takim przypadku powinny mieć bas-reflex z tyłu. Jak to nie problem to zrób zdjęcie pomieszczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IMG_20200601_154342.jpg

Glosniki docelowo mialyby stac z obydwu stron TV jakies 20cm od sciany. 

Kubakk naprawde fajna ta propozycja:) Tylko czy przy moim rozmieszczeniu pomieszczenia jednak nie bedzie przeszkadzal brak bass reflexu z przodu? 

Sorki ze sie tego tak uczepilem ale nasluchalem sie o tym od kumpla, ktory podobno cos tam wie:) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

A gdzie mają stać te kolumny czy możesz coś poprzestawiać w pokoju kolumny powinny być naprzeciwko miejsca odsłuchowego?

Poczytaj temat.

Edytowano przez lysyrafal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i to nie jest takie proste bo moja zona srednio raz na kwartal przestawia meble (bo jej sie nudzi :) ) Generalnie pol roku w roku sofa jest naprzeciwko TV:) Jak beda glosniki postaram sie utrzymac taki rozstaw przez wiekszosc czasu. 

16 minut temu, lysyrafal napisał:

A gdzie mają stać te kolumny czy możesz coś poprzestawiać w pokoju kolumny powinny być naprzeciwko miejsca odsłuchowego?

Poczytaj temat.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Okey rozumiem najważniejsze, że wiesz o co chodzi. Salon jest dość duży do nagłośnienia, ale jak będziesz miał wydajny wzmacniacz oraz mocne kolumny to subwoofer może będzie zbędny. To co zaproponuje przekracza Twój budżet (zawsze możesz negocjować cenę).

Wzmacniacz NAD C368 i kolumny Polk Audio Signature S60E (w tej chwili można je kupić z dużym rabatem).

image.png.cc5856bc4c0d3f5e3851b66528332db8.pngimage.png.3f4e0ba250c6edbd7bed8cb315d98b30.png

Edytowano przez lysyrafal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:) szczerze to duzo ogladalem te glosniki jak rowniez ten model wczesniejszy S50E ale zrezygnowalem z nich przez umiejscowienie bass reflexu. Z tego co przeczytalem w tym powyzszym temacie to polozenie BR nie ma znaczenia chociaz powinno sie to przetestowac indywidualnie.

Jezeli chodzi o tego NAD C368 to "odstraszyl" mnie brak mozliwosci uzywania Spotify. Wiem ze jest to mozliwe i caly system NADa z dodatkowymi plytkami jest ciekawy i praktyczny, ale jest to dla sluchania Spotify dodatkowy koszt rzedu 2000zl:/

Dlatego jest to jednak zakup ponad moj budżet i narazie nie moge sie na niego zdecydowac:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jesteś w stanie dorzucić do tego NAD-a 600 zł ? Bo jak tak , to sprawę streamingu załatwi malina / Raspberry Pi 4 + nakładka / lub jeszcze taniej Chromecast.

Tym bass reflexem się nie przejmuj , nie warto .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, tomek4446 napisał:

Tym bass reflexem się nie przejmuj , nie warto .

Nom przy takim rozmieszczeniu mebli w pomieszczeniu bass reflex to najmniejszy problem :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, tomek4446 napisał:

A jesteś w stanie dorzucić do tego NAD-a 600 zł ? Bo jak tak , to sprawę streamingu załatwi malina / Raspberry Pi 4 + nakładka / lub jeszcze taniej Chromecast.

Tym bass reflexem się nie przejmuj , nie warto .

Szczerze to moj poczatkowy budzet wynosil 5000zl:) Widze ze zakup sprzetu audio opiera sie na podobnych zasadach co kupno samochodu... granica zawsze idzie w gore:) Pytanie czy do tych 6500zl nie mozna kupic czegos naprawde dobrego? Biorac pod uwage ze pozniej i tak bede musial zaopatrzyc sie jeszcze w jakies dobre przewody itp, a one tez raczej tanie nie sa:/ dlatego wolałbym ustalic ten max na 6500. 

A jezeli chodzi o meble to z wiafomych powodow raczej ich nie bede mocno zmienial %D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, tomek4446 napisał:

sprawę streamingu załatwi malina / Raspberry Pi 4 + nakładka

mógłbyś rozwinąć wypowiedź?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Kubakk napisał:

Dziwne ,że @S4Home nic nie doradziło , tutaj spokojnie jakieś aurory 1000 by spasowały :) 

https://www.q21.pl/onkyo-tx-8390-heco-aurora-1000.html

zagadasz o rabat i się w 6500 zmieścisz może ;) 

Bo spie :P Tak , tak , wiem że to dziwne ale ja czasem sypiam :P

Opcja 1: to Onkyo 8390 + wspomniane aurora 1000

NAD 368 z Maliną to także dobrą opcją zarówno pod kątem Heco jak i Polk audio

W gre wchodzi także Cyrus ONE HD z malinką.

Co to MAlinka? Mini komputer na którym odtwarzasz Spotify, Tidala, pliki z dysku itp itd.

Rassbery Pi jest o tym tematów na forum cała masa.

Gdybyś chciał wypożyczyć sprzęt przed kupnem to zapraszam.

I bass reflexem się nie przejmuj, na razie.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
rozwiązaniem w Twoim przypadku mogą być Polk Audio S60e w połączeniu z dynamicznie brzmiącą Yamahą RN803d. Alternatywą mogą być Pylon Audio Ruby 25mkII w połączeniu Audiolab 6000a + Chromecast Audio. 
Zaproponowany zestaw Onkyo 8390 + Aurora 1000 to bardzo dobre zestawienie ale mam pewne obawy co do jego umiejscowienia , może być bardzo ciężko.

Zapraszam do kontaktu w sprawie wyceny oraz omówienia warunków wypożyczenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moj brat ma zestaw Yamahą RN803d + Dali Zensor 7 wiec wiem jak to gra. Moglibyscie mi porownac jego glosniki do tych S60e? Nie chcialem na poczatku sugerowac wiec nie wspominalem o nich. Nie ukrywam ze te S60e wizualnie mi sie bardziej podobaja, ale to jedyny aspekt w jakim moge je porownac. I rozumiem ze z glosnikami S60e bardziej sklanialibyscie sie do YamahyRN803d niz do tego Onkyo 8390? 

Moglby mi ktos powiedziec jak wyglada mozliwosc wypozyczenua sprzetu jakbym sie juz na jakis konkretny zdecydował a po odsluchu stwierdzilbym ze to mi kompletnie nie pasuje (malo prawdopodobne bo jak juz wspomnialem nie mam jakiegos wybitnego sluchu:D) ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, lysyrafal napisał:

Polk Audio są bardziej basowe tj. amerykańskie granie z werą,

Przyrównałby bardziej do JBL czy Klipsch ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, lysyrafal napisał:

Polk Audio są bardziej basowe tj. amerykańskie granie z werą, a Dali to kolumny spokojne o dużej muzykalności.

https://s4home.pl/wypozyczamy/

akurat słuchalem ostatnio Polki S55e i dodam ,ze zarówno Zensory jak i Polki mają bardzo dobrą muzykalność i przestrzeń , wybór którejkolwiek z nich bedzie dobrym wyborem moim zdaniem - ale to juz musisz posłuchac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pork to jednak granie bardzo specyficzne. Wielu osobom się podoba i tak samo wiele osób od razu je odrzuca. Mało kto przechodzi obok nich neutralnie. A tak jest na przykład w przypadku dali. Moim zdaniem Polk faktycznie gra bliżej dźwięku który produkuje JBL. Co nie znaczy że brakuje mu góry. Jeśli tylko masz ochotę to zapraszam po wypożyczenie sprzętu do domu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
19 godzin temu, helmut.. napisał:

akurat słuchalem ostatnio Polki S55e

Fragment cytatu z Twojego odsłuchu w drugim temacie ''Osobom lubiącym basowe granie zdecydowanie polecam''.

Trzeba brać pod uwagę iż model S60E ma dodatkowy głośnik niskotonowy jak widać kilka postów wyżej na zdjęciu.

Edytowano przez lysyrafal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...