Skocz do zawartości

SMSL Q5 PRO - maluch z dużym dźwiękiem (wszystko o...)


D-Art

Recommended Posts

Ten cyferka1 faktycznie nie ma nic, nie jest sklepem, tzn nie ma na półce tych kabelków z 18 stron aukcji, to jakaś firma typu PUH z Radomia. Jak zamówisz to zrobi ci od ręki to co chcesz. Możesz sobie konkretnie dobrać długość czy rodzaj kabelka/miedzi, wtyczki Amphenol, Neutrik, Kacsa itd.

Jak ktoś potrzebuje to oddam kabelek coaxial na miedzi Neotech Nei-3005 RCA-RCA długość 0,5m. Oddam w zamian za powiedzmy 90 PLN już z wysyłką.

Jak już pisałem, potrzebuję teraz bnc-rca (kupiłem kartę DigiOne do maliny z gniazdem bnc)

 

 

 

 

 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mtkg napisał:

Dajcie mi jeszcze trochę czasu, dopiero co podłączyłem Toppinga (S.M.S.L słucham od tygodnia) a już wieczór to słucham po cichu.

Jutro posłucham głośniej i zobaczymy.

Mozesz opisac jak jest " po cichu" bo ja tak odsluchuje...

1 godzinę temu, RLC napisał:

Mnie interesuje czy przy głośnym słuchaniu pojawiają się zniekształcenia jak grają przez gniazdo analogowe/cyfrowe który czyściej detalicznej.

Mnie również jak sie ma cyfra vs analog..

1 godzinę temu, mtkg napisał:

To może napiszcie na co zwrócić uwagę bo aż tak szczegółowo do testu nie podchodziłem :)

Z mojej strony proponuje zwrócić uwage na ustawienie muzykow i instrumentow na scenie czyli holografia. Mało jest info na ten temat. Na zagranicznych forach prym wiedzie mx3 ale nie jakoś znacznie.... tak wiec czekam na info od Ciebie. Pozdr

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał:

Na zagranicznych forach prym wiedzie mx3 ale nie jakoś znacznie.... tak wiec czekam na info od Ciebie. Pozdr

Może dla tego że jest tam łatwiej dostępny?

Jesli on u nich kosztuje 100 euro czy funtów to oni nie prawią 16 stron nad wyborem. Po prostu kupia, najwyżej komuś dadzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, S4Home napisał:

Jesli on u nich kosztuje 100 euro czy funtów

Jeżeli u nas by kosztowały 100zł to zapewne nikt by na nich nie zwrócił uwagi! Jeśli by miały nazwę np YAMAHA to by schodziły jak świeże bułeczki 😉  Wiele osób poprostu nie zna firm Topping Smsl.

Edytowano przez Gość
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co możecie napisać w temacie przewodów optycznych?

Warto zainwestować w coś lepszego, czy Waszym zdaniem to będzie przerost formy nad treścią w przypadku światłowodu? Ja kupiłem jakieś "lepsze" (ok. 80 zł) w MM, bo miały przejściówkę 3,5 mm do Chromecasta Audio, ale nie pamiętam producenta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, D-Art napisał:

A co możecie napisać w temacie przewodów optycznych?

Przewodów optycznych?? Tu trzeba juz wyjść z bezpiecznej strefy. Audiovoodoo sie kłania. Lepiej chyba będzie nie drążyć tego tematu głębiej.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku kabli optycznych bardzo istotna może okazać się precyzja wykonania przewodu i gniazda w którym się je umieszcza. Spotkałem się z sytuacjami gdy obie części złącza były słabej jakości i dochodziło nawet do przerywania dźwięku. Gdy jednak kiepski kabel trafił do  dobrej jakości gniazda lub dobry kabel był umieszczony w kiepskim gnieździe problemy znikały.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MobyDick napisał:

Spotkałem się z sytuacjami gdy obie części złącza były słabej jakości i dochodziło nawet do przerywania dźwięku.

Tak to prawda. Bo w przypadku tego typu połączenia sygnal albo jest albo go nie ma i tyle. Dobry optyczny niekoniecznie drogi jest w stanie w 100% zamknac temat na zawsze. Po prostu obawiam sie ze rozważania w/w potocza sie w kierunku barwy/holografi itp. A to byloby juz nadużyciem. 

:)

 

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie kable optyczne miały być lepsze do elektrycznych, bo zapewniają brak przenikania zakłóceń pomiędzy masami połączonych urządzeń.  Gdy zwiększa się ilość przekazywanych danych w gęstych formatach audio, okazuje się że połączenia optyczne wykazują ograniczenie pasma. Okazuje się że wiele DAC-ów nie jest w stanie dobrze przyjmować sygnału przekraczającego parametrami 96kHz/24bit. Taka jest wyższość standardu elektrycznego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał:

Tak to prawda. Bo w przypadku tego typu połączenia sygnal albo jest albo go nie ma i tyle. 

 

Oczywiście, że nie chodzi o jakieś kwestie abstrakcyjne ale zauważyłem, że najczęściej dyskusje audiofili na tematy przewodnictwa, przewodów itp. są zerojedynkowe, albo w jedną, albo w drugą stronę i bardzo rzadko ktoś ma w tych dyskusjach rzeczywistą wiedzę. Dlatego ja np. nie przyjmuję do wiadomości słów typu "audiovoodoo", bo nie jest to argument merytoryczny, tylko "a bo tak". Jeżeli są jakieś argumenty za lub przeciw, najlepiej jeśli opierają się na wiedzy naukowej, najlepiej wiedzy inżynierskiej.

W poprzednim artykule który przytoczyłem fachowiec pokazał na oscyloskopie, że sygnał cyfrowy to nie są zera i jedynki, tylko sygnał o przebiegu prostokątnym, który jest nośnikiem informacji 0 i 1, niestety również podlegającym różnym zakłóceniom i zniekształceniom, mogącym mieć wpływ na jakość sygnału, a zatem odczytanej przez DAC informacji. Wykazał, że przewód połączeniowy ma wpływ na jakość sygnału.

Jakiś czas temu trochę pogrzebałem w necie i poczytałem na temat światłowodów i transmisji sygnału w ten sposób. Nie na grupach audiofilskich, tylko dotyczących telekomunikacji, pisane przez ludzi z wiedzą inżynierską. Niestety przyznaję, że nie zapisałem sobie linków bo nie sądziłem, że może to być istotne. Niestety okazuje się, że to też nie jest takie proste, że sygnał jest albo nie i nawet w  światłowodzie przy technice cyfrowej powstają możliwości błędów transmisji,  np. błędnej interpretacji sygnału przez odbiornik, detekcji, co określa się poziomem tzw. stopy błędu. W światłowodach występują np. szumy termiczne i szumy kwantowe, światłowód również posiada tłumienność, powstają sygnały odbite, dyspersja. Światłowody posiadają różną budowę, jednowłóknowe, wielowłóknowe, jednomodowe, wielomodowe, konstruowane do rodzaju sygnału, odległości i tak dalej.

Wiele z tego nie zapamiętałem i nie jestem fachowcem w tym temacie ale uważam, że to wszystko nie jest takie proste i oczywiste, jak wiele osób uważa i niepotrzebnie się o to wykłóca marnując energię, którą można by spożytkować w pozytywny sposób 🙂 

Edytowano przez D-Art
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla każdego elektronika oczywistym jest to że sygnał może ulegać odbiciom również w przewodach elektrycznych. Również bo zwykle mówi się o tym w przypadku światłowodów. To jest fakt. Jednak jeśli nadajnik , odbiornik i przewód są dobrze skonstruowane, nie powinno być z tym związanych błędów transmisji. Przynajmniej na tak małych odległościach i dość stabilnej temperaturze jaką mamy w mieszkaniach. Interesującym jest jednak fakt stosowania kabli elektrycznych przez niektórych producentów do celów audio o nieco innej impedancji niż zalecana, czyli 75Ω. Czyżby w celu zwiększenia ilości błędów i osiągnięcia przez to lepszego brzmienia?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...