Skocz do zawartości

SMSL Q5 PRO - maluch z dużym dźwiękiem (wszystko o...)


D-Art

Recommended Posts

Tutaj jest wątek SMSL, więc nie będę już zakładać nowego, jeśli pozwolicie. 

Dziś wreszcie mam czas na pierdoły, wpiąłem SMSL DA-8s, będzie grał cały dzień. Niestety, pierwsza obserwacja - po wpięciu kablami XLR był straszny szum i musiałem zmienić na RCA. Dziwne trochę bo kiedyś tego nie miałem na tym wzmacniaczu? 

Przedmiotem porównania będzie SMSL DA-8s  vs  Accuphase E-212  podpięte do tego samego źródła.  Moja integra Accu to niska półka jak na tą markę, więc szanse powinny być wyrównane.  Będę szczery do bólu 😈 skrobnę coś wieczorem albo jutro 😉

133893506_2800507596854919_1899819490358206657_n.thumb.jpg.17deb4f8d01d58f52ab96a580b00237b.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

     

6 godzin temu, JohnDoe napisał:

SMSL DA-8s  vs  Accuphase E-212 

 No dobra, kilka godzin posłuchałem, mogę już coś powiedzieć o tym jak gra SMSL DA-8s w porównaniu do Accuphase E-212.

Zaznaczam, że to rekreacyjny odsłuch i porównanie a nie żadna fachowa recka 😉                To moja subiektywna ocena!

Źrodłem były pliki ze streamu + własne.
Tor:  Roon ROCK > RME ADI-2 DAC > SMSL DA-8s > B&W DM16

SMSL  DA-8s specyfikacja >>> 

Inputs:XLR , RCA , BT
THD+N :0.008%
SNR :90dB
Channel separation :88dB
Output Power :80Wx2(4Ω) / 40Wx2(8Ω)
Power Consumption :35W(Normal Volume)
Standby power :<0.5W
Size:185x40x125mm (WxHxD)
Weight (In shipping carton):1.2kg

 

Accuphase E-212 specyfikacja >>>

1811459910_Screenshot(150).thumb.png.333a3c21d3c698128a3e75344511213c.png

 

B&W DM16 specyfikacja >>> 

964485093_Screenshot(152).png.4d14c386d3ea3797f79bc7c72abc9f36.png

 

Zacznę od tego, że wspomniane kolumny DM16 nie schodzą zbyt nisko, co nawet zgadza się z ich opisem technicznym. Nie schodzą, fakt, ale za to bas jest w nich ultra szybki, sprężysty i ma niesamowicie potężny "atak/uderzenie". Bas jest bardzo energiczny i czytelny, przez co kolumny świetnie spisują się w metalowych brzmieniach.  Średnica jest w nich ciepła i przyjemna, wokale brzmią naturalnie z tendencją do "słodzenia". Wysokie tony są wyraźne, detaliczne, nie sybilizują, talerze perkusji brzmią naturalnie.  Scena stereo jest dość nisko ale bardzo szeroko prezentowana, dobra separacja i łatwość lokalizacji instrumentów. Ogólnie brzmienie kolumn, mimo szybkiego basu określam jako "gładkie", ciepłe i bardzo przyjemne. Dają frajdę i tyle 😉

No, to napisałem jak DM16 grają pod Accu E-212 a teraz czas na zmianę. SMSL >>>

Jak wspomniałem wcześniej, podłączenie XLR spowodowało duże szumy gdzieś z masy (przy dotykaniu urządzeń wyraźne zmiany), więc zmieniłem na RCA i dalej było OK. 

Spodziewałem się, że SMSL DA-8s może dorównać albo nawet pozamiatać Accu E-212 - bo przecież ta integra to nie jakiś cud techniki.  Myślałem, że SMSL pokaże cyfrową precyzję i taki.... sznyt HiFi z małego pudełeczka. Jednak.... tak się nie stało 🤔

Po podłączeniu, pierwsze co zauważyłem to cały balans tonalny przeniósł się nieco ku górze - ale to mi nie przeszkadzało. Było coś gorszego  - tony wysokie nie były już takie gładkie ale stały się szorstkie i matowe. Pojawiły się wyraźne sybilanty. Tutaj byłem najbardziej zaskoczony - /gdzie ta cyfrowa precyzja? pomyślałem/

Co do wokali, SMSL nie gra ich najgorzej ale znów Accu robi to w moim przekonaniu dużo lepiej i przyjemniej. Zabrakło tu płynności, soczystości i tej "słodyczy" którą podaje Accu. 

W końcu bassss...  - tutaj separacja stopy perkusji zachowana równie dobrze i byłaby frajda, gdyby nie to, że bas nie ma już takiego potężnego ataku/wykopu jak z Accu.  Ale w tym przypadku różnica pewnie wynika z mocy 40W SMSL vs 90W Accu. 

 

Ogólnie nie oceniam tego SMSL'a całkiem tragicznie bo jak na takie małe pudełeczko gra naprawdę  przyzwoicie. Być może zagrałby dużo lepiej z innymi, bardziej nowoczesnymi kolumnami "HiFi" niż z 40-letnimi paczkami które teraz mam. B&W DM16 dla mnie zdecydowanie lepiej grają pod rasowym tranzystorem Accu. 

Dawno temu miałem "legendarną Yamahę 803D" - i niestety nie pamiętam już zbyt dokładnie jak to grało ale myslę, że  SMSL DA-8s  mógłby być tu  dobrym rywalem w jakości dźwięku. Mam też nadzieję, że takie sybilanty nie występują w połączeniu go z innymi "nowoczesnymi" kolumnami. 

Ogólnie pudełeczko DA-8s daje radę i polecam jako budżetowy wzmak XLR pod stereo lub telewizor 🙂👍

Dziś już nawet nie zmieniam wzmacniacza i posłucham do jutra na SMSL 😉

Edytowano przez Gość
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji pierwszego postu witam wszystkich hobbystów audio.Od jakiegoś czasu posiadam SMSL q5 pro , który docelowo ma pracować jako nagłośnienie do pc.Technicznie jest to dosyć zgrabna konstrukcja typu ' all in one ' oparta na podzespołach średniej klasy , zapewniając tym samym przyzwoite parametry w bardzo atrakcyjnej cenie.Wzmacniacz został zbudowany w oparciu o zintegrowany procesor TAS5508C i końcówkę mocy TAS5342A firmy Texas Instruments . Wymienione części ,  to dosyć tanie i popularne układy które zostały zaprojektowane do pracy w mini wieżach , kinach domowych itp.W związku z tym wszelkie porównania i testy należy odnieść do dobrej klasy konsumenckich urządzeń klasy hifi.Największą wada smsl q5  to bardzo duży wzrost zniekształceń przy większej mocy , co dyskwalifikuje wzmacniacz do nagłaśniania większych pomieszczeń /dokładne dane w datasheets Texas Instruments /.

Odchodząc trochę od tematu , osoby szukające dobrego wzmacniacza cyfrowego w atrakcyjnej cenie powinny zainteresować się konstrukcjami opartymi o układy TPA3250/TPA3255 , jako gotowe konstrukcje jak i układy typu DIY do samodzielnych projektów.Z tanich produktów chińskich polecam konstrukcje Aiyima (Tilear)  czy 3e Audio.

Osobiście używam  zintegrowanej końcówki mocy SY-DAP1002 firmy 3e Audio z której jestem bardzo zadowolony.Konstrukcja posiada procesor ADAU1701 , co dla zainteresowanych dodatkowo  w połączeniu z oprogramowaniem sigmastudio i interfejsem daje potężne możliwości korekcji sygnału , akustyki pomieszczenia itp.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JohnDoe napisał:

Ogólnie pudełeczko DA-8s daje radę i polecam jako budżetowy wzmak XLR pod stereo lub telewizor 🙂👍

Z ogromną ciekawością przeczytałem twoje porównanie no i jestem trochę zdziwiony że.... wzmacniacz klasy D tak kiepsko pokazał się ze strony wysokich tonów. Powinno być zdecydowanie lepiej, jednak ogólny wynik nie jest taki słaby 👍 Szczerze miałem ochotę go kupić jednak chyba bardziej będę się skłaniał do SMSL A8.

Dzięki za opis.

Edytowano przez Gość
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RLC napisał:

trochę zdziwiony że.... wzmacniacz klasy D tak kiepsko pokazał się ze strony wysokich tonów.

Dziś cały czas słucham na tym SMSL, zmienię z powrotem jutro. Co do tych wysokich tonów - fakt,  jest nieco szorstko i tak "sucho" w porównaniu do Accu. Brakuje trochę takiej płynności i ciepła.  No i bas nie ma tego "wykopu".     Ale tragedii nie ma.   Zapewne na innych kolumnach mogłoby być lepiej. 

Ślepych testów nie robiłem, to tylko "rekreacyjne" porównanie.        Nie przejmuj się 😉  SMSL - za te pieniądze jest lepiej niż dobrze 👍

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RLC napisał:

Z ogromną ciekawością przeczytałem twoje porównanie no i jestem trochę zdziwiony że.... wzmacniacz klasy D tak kiepsko pokazał się ze strony wysokich tonów. Powinno być zdecydowanie lepiej, jednak ogólny wynik nie jest taki słaby 👍 Szczerze miałem ochotę go kupić jednak chyba bardziej będę się skłaniał do SMSL A8.

Dzięki za opis.

SMSL A8 to duńskie końcówki mocy ICEpower i chyba pierwsza konstrukcja chińska z tymi bardzo dobrymi modułami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników.

Jeżeli offtop to dajcie znać, założę nowy temat. 

Chciałbym dopytać się o kolumny, które będą pasowały do smsl q5 pro. Jestem prawie na niego zdecydowany. Chciałbym podłączyć do niego mi box s (mi box s do tv, z TV optykiem do q5 pro), z którego głównie słucham muzyki że Spotify (głównie muzyka elektroniczna - vocal trance, progressive że sporym basem ale też czasem hip hop czy jazz). Budżet jaki mam - 500-700 zł za używane kolumny. Najlepiej monitory, które stałyby na półce z TV, gdyż nie mam za dużo miejsca na podłogówki (metraż pokoju to około 17.5 m2, odsłuch w okolicy 2-2.5m od głośników). Na aukcjach olx zainteresowały mnie takie modele jak:
Acoustic Energy Aegis One
Tannoy Mercury M2 bądź F2
Canton GLE 402
Mission M71
Dali Concept 1
Klipsch R-14M
Monitor Audio Bronze BX1
Tonsil Premium Front (jeżeli miałyby być jednak podłogowe)

Czy coś z tych modeli się nada czy możecie polecić inne modele?
W przypadku niewystarczającego dołu mogę podłączyć jeszcze subwoofer aktywny, który posiadam - Koda SW-550.

Jako, że to chodzi o modele używane, ciężko będzie jakieś pożyczyć i dokonać odsłuchu u siebie w mieszkaniu. 

Będę wdzięczny za pomoc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ SMSL A8 nie ma własnego wątku, zapytam tutaj. Jestem zainteresowany kupnem tego wzmacniacza jednak nurtują mnie dwie sprawy. Ma on być wykorzystywany do stereo, ale planuję również na stałe zasilić nim fronty w KD. Wydawało mi się, że sprawa jest prosta, wyjścia pre-out z amplitunera lądują w wejścia RCA oznaczone jako CD w A8. Szukając modelu do kupna natchnąłem się na taką informację "Sprzedaję z żalem tylko dlatego, że potrzebuję wzmacniacza mogącego pracować w trybie końcówki mocy." I tu wątpliwość, bo nigdy takiego połączenia jeszcze nie robiłem. Czy w A8 brakuje specjalnych wejść na pre-outy z amplitunera KD do wzmocnienia sygnału czy jednak jest tu jakiś konflikt definicji i osobie w/w chodziło np. o stricte samodzielną końcówkę mocy (nie jesteśmy wróżkami, ale na logikę) czy jakieś jeszcze inne rozwiązanie (wejście main in etc). Reasumująć, można A8 użyć do zasilenia sygnału z pre-outów czy nie można? :)

Druga sprawa, czytając po świecie opinie o A8, bardzo dużo jest takich (w sensie negatywnych) mówiących iż w momencie nie podawania sygnału, wzmacniacz generuje dość wyraźny wysokotonowy pisk z twitterów. U niektórych trzeba nadstawić ucho, u innych jest to słyszalne czasem z odległości 50cm i większej. Ktoś z użytkowników A8 może spotkał się z tym w swoim modelu? Zastanawiam się czy to norma czy loteria, nie ukrywam, że trochę mnie to martwi, bo ja akurat jestem z tych co te piski (zasilacze ledowe etc) jednak słyszę wyraźnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, JohnDoe napisał:

Nie przejmuj się 😉  SMSL - za te pieniądze jest lepiej niż dobrze 👍

Do serca nie biorę ale podejrzewam że DA-8s nie jest specjalnie lepszy od Q5 którego posiadam. Jak już zmieniać to na coś zdecydowanie ciekawszego mianowicie IcePower 😉 

25 minut temu, Matek napisał:

Acoustic Energy Aegis One
Canton GLE 402

Ja bym te chętnie posłuchał z Q5 

 

38 minut temu, makvzo napisał:

SMSL A8 to duńskie końcówki mocy ICEpower 

To wiem 😉 Używają ich TEAC, Peachtree i zapewne wiele innych.

14 minut temu, Anubarak napisał:

Reasumująć, można A8 użyć do zasilenia sygnału z pre-outów czy nie można? :)

Niech się wypowie ktoś mądrzejszy ale moim zdaniem to nie zadziała.

smsl-a8-amplificateur-icepower-2x125w-4-ohm-dac-ak4490-32bit-768khz-dsd512-amplificateur-casque.jpg

Edytowano przez Gość
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Anubarak napisał:

Ponieważ SMSL A8 nie ma własnego wątku, zapytam tutaj. Jestem zainteresowany kupnem tego wzmacniacza jednak nurtują mnie dwie sprawy. Ma on być wykorzystywany do stereo, ale planuję również na stałe zasilić nim fronty w KD. Wydawało mi się, że sprawa jest prosta, wyjścia pre-out z amplitunera lądują w wejścia RCA oznaczone jako CD w A8. Szukając modelu do kupna natchnąłem się na taką informację "Sprzedaję z żalem tylko dlatego, że potrzebuję wzmacniacza mogącego pracować w trybie końcówki mocy." I tu wątpliwość, bo nigdy takiego połączenia jeszcze nie robiłem. Czy w A8 brakuje specjalnych wejść na pre-outy z amplitunera KD do wzmocnienia sygnału czy jednak jest tu jakiś konflikt definicji i osobie w/w chodziło np. o stricte samodzielną końcówkę mocy (nie jesteśmy wróżkami, ale na logikę) czy jakieś jeszcze inne rozwiązanie (wejście main in etc). Reasumująć, można A8 użyć do zasilenia sygnału z pre-outów czy nie można? :)

Druga sprawa, czytając po świecie opinie o A8, bardzo dużo jest takich (w sensie negatywnych) mówiących iż w momencie nie podawania sygnału, wzmacniacz generuje dość wyraźny wysokotonowy pisk z twitterów. U niektórych trzeba nadstawić ucho, u innych jest to słyszalne czasem z odległości 50cm i większej. Ktoś z użytkowników A8 może spotkał się z tym w swoim modelu? Zastanawiam się czy to norma czy loteria, nie ukrywam, że trochę mnie to martwi, bo ja akurat jestem z tych co te piski (zasilacze ledowe etc) jednak słyszę wyraźnie.

 

34 minuty temu, Anubarak napisał:

Ponieważ SMSL A8 nie ma własnego wątku, zapytam tutaj. Jestem zainteresowany kupnem tego wzmacniacza jednak nurtują mnie dwie sprawy. Ma on być wykorzystywany do stereo, ale planuję również na stałe zasilić nim fronty w KD. Wydawało mi się, że sprawa jest prosta, wyjścia pre-out z amplitunera lądują w wejścia RCA oznaczone jako CD w A8. Szukając modelu do kupna natchnąłem się na taką informację "Sprzedaję z żalem tylko dlatego, że potrzebuję wzmacniacza mogącego pracować w trybie końcówki mocy." I tu wątpliwość, bo nigdy takiego połączenia jeszcze nie robiłem. Czy w A8 brakuje specjalnych wejść na pre-outy z amplitunera KD do wzmocnienia sygnału czy jednak jest tu jakiś konflikt definicji i osobie w/w chodziło np. o stricte samodzielną końcówkę mocy (nie jesteśmy wróżkami, ale na logikę) czy jakieś jeszcze inne rozwiązanie (wejście main in etc). Reasumująć, można A8 użyć do zasilenia sygnału z pre-outów czy nie można? :)

Druga sprawa, czytając po świecie opinie o A8, bardzo dużo jest takich (w sensie negatywnych) mówiących iż w momencie nie podawania sygnału, wzmacniacz generuje dość wyraźny wysokotonowy pisk z twitterów. U niektórych trzeba nadstawić ucho, u innych jest to słyszalne czasem z odległości 50cm i większej. Ktoś z użytkowników A8 może spotkał się z tym w swoim modelu? Zastanawiam się czy to norma czy loteria, nie ukrywam, że trochę mnie to martwi, bo ja akurat jestem z tych co te piski (zasilacze ledowe etc) jednak słyszę wyraźnie.

Wyjście pre-out ma podać sygnał do końcówki mocy  z przedwzmacniacza.W przypadku wzmacniaczy cyfrowych stopniem sterującym jest procesor dźwięku i sygnał podany na wejście cd zostanie poddany ponownie regulacji .W takim przypadku trzeba wybrać który przedwzmacniacz służy do regulacji tonów itp.Należy również sprawdzić czy przedwzmacniacz amplitunera nie reguluje przypadkiem również głośności .

Niestety tzw.biały szum to zmora wzmacniaczy klasy d , występuje w różnym stopniu , zależnie od wzmacniacza.Jeżeli filtry rc są dobrze zaprojektowane , jest praktycznie niesłyszalny.Również wzmacniacze operacyjne jak i pętla masy mogą powodować tego typu zakłócenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, Sprawa szumów jest jasna. Natomiast mimo wyjaśnień wciąż nie wiem (proszę o wyrozumiałość :) czy to połączenie będzie działać czy będzie jakaś degradacja jakości czy w ogóle nie powinno się tego robić etc. Amplituner to Denon X4500H, w opcjach można wybrać pre-out, której pary głośników ma być przekazywany dalej. Nie wiem zaś czy Denon steruje głośnością tych sygnałów.

 

AVR-X4500H_gallery_slider2.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Anubarak napisał:

Dziękuję, Sprawa szumów jest jasna. Natomiast mimo wyjaśnień wciąż nie wiem (proszę o wyrozumiałość :) czy to połączenie będzie działać czy będzie jakaś degradacja jakości czy w ogóle nie powinno się tego robić etc. Amplituner to Denon X4500H, w opcjach można wybrać pre-out, której pary głośników ma być przekazywany dalej. Nie wiem zaś czy Denon steruje głośnością tych sygnałów.

 

AVR-X4500H_gallery_slider2.png

Najprościej podłączyć źródło np.cd pod main-in i sprawdzić regulacje lub wzmacniacz pod pre-out.W każdym przypadku należy pamiętać o przekręceniu do minimum pokrętła głośności.Każda regulacja sygnału wprowadza pewną degradację , nawet regulacja głośności.Wyjście pre-out to zwykły sygnał niskonapięciowy służący do wysterowania końcówki mocy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, poczytałem, poszperałem jeszcze w netach i już generalnie nieco więcej wiem. Brakło konkretnej informacji, że wyjście z preout powinno łączyć się z wejściami 'main in' lub 'power amp direct in', które służą właśnie do wzmacniania sygnałów z pre-outów. Po przełączeniu wzmacniacza w ten tryb omijany jest przedwzmacniacz we wzmacniaczu i sygnał trafia bezpośrednio na końcówkę mocy. A8 takiego wejścia nie posiada, a więc jest dokładnie tak jak pisze osoba z ogłoszenia sprzedająca swojego A8. Nie wiem co stanie się gdy sygnał pre-out podepnie się do wejscia CD w A8, w każdym razie nie wygląda to dobrze. szkoda, bo miałem ochotę na A8, a nie będę przepinał codziennie kabli od frontów :/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Anubarak napisał:

 opinie o A8, bardzo dużo jest takich (w sensie negatywnych) mówiących iż w momencie nie podawania sygnału, wzmacniacz generuje dość wyraźny wysokotonowy pisk z twitterów. U niektórych trzeba nadstawić ucho, u innych jest to słyszalne czasem z odległości 50cm i większej.

Fakt, coś tam lekko słychać (choć bardzo delikatnie, zależy też od ustawionej głośności). Ale wystarczy kliknąć Mute na pilocie i po sprawie. Wychodzę z założenia, że albo sprzęt ma grać, albo nie, a wtedy go wyłączam.No ale jeśli potrzebuje faktycznie zrobić sobie przerwę, bez studzenia sprzętu, to Mute załatwia sprawę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Anubarak napisał:

Ok, poczytałem, poszperałem jeszcze w netach i już generalnie nieco więcej wiem. Brakło konkretnej informacji, że wyjście z preout powinno łączyć się z wejściami 'main in' lub 'power amp direct in', które służą właśnie do wzmacniania sygnałów z pre-outów. Po przełączeniu wzmacniacza w ten tryb omijany jest przedwzmacniacz we wzmacniaczu i sygnał trafia bezpośrednio na końcówkę mocy. A8 takiego wejścia nie posiada, a więc jest dokładnie tak jak pisze osoba z ogłoszenia sprzedająca swojego A8. Nie wiem co stanie się gdy sygnał pre-out podepnie się do wejscia CD w A8, w każdym razie nie wygląda to dobrze. szkoda, bo miałem ochotę na A8, a nie będę przepinał codziennie kabli od frontów :/

O ile dobrze rozumiem, to A8 nie ma wzmacniania/przekazywania sygnału analogowego. Tam jet tylko DAC output (oprócz wyjśc na głośniki i słuchawki). Zrobiłem test: podpiąłem źródło  malinka z Digi+Pro do COAX1, a do DAC output kabel 2xRCA przechodzący w minijack podpięty do Q5 Pro. Q5 zagrało jak Q5 z lepszym DACiem. Dodam, że poziom dźwięku w obu wzmacnaczach był nisko, poniżej 10 a gralo głośno.  Zrobiłem drugi test: podpiąłem źródło analogowe do wejscia CD w A8 i dalej tak samo do Q5. Dźwięk jakiś był, ale przerywany, nie używalny.

Dodam jeszcze, że gdy jest coś podpięte do DAC output, a zostawi się ustawienie domyślne Pre-Out=Off, to gdy podepnie się słuchawki w tej sytuacji, to dostaną one pełną dawkę mocy. Ktoś chyba na Amazon przed tym przestrzegał.

Edytowano przez emeryt
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...