Skocz do zawartości
D-Art

SMSL Q5 PRO - maluch z dużym dźwiękiem (wszystko o...)

Recommended Posts

Hej, dziś odebralem swojego Q5, gra z Dali Zensor 3 zasilam to z Tv optykiem i faktycznie wywołuje uśmiech na twarzy, gdy się go włączy, gdyż tak małe urządzenie zaprzecza tylu latom pitolenia, że aby wzmak grał musi "ważyć". Aha ani cła ani podatku nie płaciłem.

Na nastawach domyślnych gra zwyczajnie, nie ma szału - ciekawe czy to jest odpowiednik pure audio? Jeśli tak, to w referencyjnym Onkyo TX SR-505E (amplituner KD), którego ogrywam na codzień, pure audio jest czymś więcej, dzwięk na Onkyo jest fajniejszy, jak by cieplejszy w średnich i wysokich przedziałach przez co może mniej detaliczny, ale przyjemniej w kwestii wokalu, dół porownywalny. Ale nie słucham na pure audio zbyt często, bo wole nieco więcej basu. W SMSL equalizer (te efektu typu bass, double bass, rock itd.) jak dla mnie jest słaby, nie działa to fajnie, coś sie po jego użyciu zmienia, ale opcja double bass nie podbija basu w taki sposób jak podczas regulacji tonów niskich - dziwne bo chyba teoretycznie powinna. Dopiero regulacja tonów daje fajny efekt. I dla mnie lepiej chyba dokonać regulacji tonami niż presetami EQ. Użycie obu regulacji naraz powoduje u mnie wrażenie zbyt wielkiej modyfikacji dzwięku. Dlatego EQ ustawiłem na 0 i regulacji dokonywałem tylko tonami. Oba pasma wysokich i niskich da się regulować w bardzo dużym zakresie - większym niż na Onkyo. Basu nie jest  więcej niż na Onkyo, ale jest bardziej dynamiczny, jakby był podbity względem reszty, dlatego przy cichym słuchaniu też jest efekt rezonowania (nie mylić z buczenia) basu, lubie to akurat. Na Onkyo taki poziom głośności basu uzyskuje dopiero jak gram nieco głośniej. Aby zwymiarować co znaczy głośniej to dla posiadaczy Q5 mówię o nastawie głośności na 15 i więcej.

Ogólnie mam wrażenie, że Q5 mocno wycina średnie tony gdy mam bas na 6, a wysokie na 4 - coś jak w winampie ustawienie rock, ktore było przezemnie najczęściej używane, bo muzyyka brzmiała jakoś fajniej.

I mam wrażenie, że jednak Onkyo w trybie 2x70W brzmi mocniej, ciężko to opisać bo nie chodzi o głośniej, ale o mocniej czyli gdy leci muza ze sporym basem to średnie i wysokie brzmią jak by tego basu nie było, nie przytłacza ich. Ten efekt wyłapałem jak zmieniłem tonsile na dali i do dziś bardzo często się łapie na tym, że świetnie to brzmi gdy basik rezonuje, a mimo to kolumny potrafią nadążyć z wokalem i wysokimi.

Efekt stereofonii nieco lepszy na Q5, mam wrażenie, że kanały są bardziej odseparowane niż w Onkyo - kiedyś w winampie była opcja joint-stereo czy jakoś tak, ona chyba jakoś łączyła kanały i takie coś chyba jest w onkyo użyte - tego nie lubię. Na razie tyle. Oceny nie potrafię póko co wydać. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
3 godziny temu, javman napisał:

I mam wrażenie, że jednak Onkyo w trybie 2x70W brzmi mocniej, ciężko to opisać bo nie chodzi o głośniej, ale o mocniej czyli gdy leci muza ze sporym basem to średnie i wysokie brzmią jak by tego basu nie było, nie przytłacza ich. Ten efekt wyłapałem jak zmieniłem tonsile na dali i do dziś bardzo często się łapie na tym, że świetnie to brzmi gdy basik rezonuje, a mimo to kolumny potrafią nadążyć z wokalem i wysokimi.

Nadążyć to raz, ale dwa to czy bas nie maskuje srednich/wysokich tzn. Czy jest wystarczajaca separacja by dalej miec wglad w nagraniu w dowolny dźwięk. Chodzi mi o to ze jak jest utwór (skomplikowany dzwiekowo), to odsluchujac go jako całość mozna w dowolnym momencie "przechodzić" z instrumentu na wokal lub bas (perkusja a raczej stopa perkusji), nie tracac wglądu i odnoszac wrażenie ze aspekt w/w dźwięku odbieramy tak jakby gral bez jakichkolwiek zniekształceń. Bo zdarza się ze np. Skrzypce matowieja gdy wchodzi wiecej instrumentow i nie brzmia tak jak np podczas solo z wokalem tylko

Edytowano przez Chyba Miro 84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj mamy fajny przykład. Na wejsciu jest dzwonek a nastepnie dochodza gitary a mimo to dzwonek powinien byc nadal prowadzony tak jak na poczatku gdy utwor nie jest jeszcze tak wymagajacy od sprzetu. Duzo systemów nie daje rady tego odpowiednio dobrze separować

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, javman napisał:

Hej, dziś odebralem swojego Q5, gra z Dali Zensor 3 zasilam to z Tv optykiem i faktycznie wywołuje uśmiech na twarzy, gdy się go włączy, gdyż tak małe urządzenie zaprzecza tylu latom pitolenia, że aby wzmak grał musi "ważyć". Aha ani cła ani podatku nie płaciłem.

Na nastawach domyślnych gra zwyczajnie, nie ma szału - ciekawe czy to jest odpowiednik pure audio? Jeśli tak, to w referencyjnym Onkyo TX SR-505E (amplituner KD), którego ogrywam na codzień, pure audio jest czymś więcej, dzwięk na Onkyo jest fajniejszy, jak by cieplejszy w średnich i wysokich przedziałach przez co może mniej detaliczny, ale przyjemniej w kwestii wokalu, dół porownywalny. Ale nie słucham na pure audio zbyt często, bo wole nieco więcej basu. W SMSL equalizer (te efektu typu bass, double bass, rock itd.) jak dla mnie jest słaby, nie działa to fajnie, coś sie po jego użyciu zmienia, ale opcja double bass nie podbija basu w taki sposób jak podczas regulacji tonów niskich - dziwne bo chyba teoretycznie powinna. Dopiero regulacja tonów daje fajny efekt. I dla mnie lepiej chyba dokonać regulacji tonami niż presetami EQ. Użycie obu regulacji naraz powoduje u mnie wrażenie zbyt wielkiej modyfikacji dzwięku. Dlatego EQ ustawiłem na 0 i regulacji dokonywałem tylko tonami. Oba pasma wysokich i niskich da się regulować w bardzo dużym zakresie - większym niż na Onkyo. Basu nie jest  więcej niż na Onkyo, ale jest bardziej dynamiczny, jakby był podbity względem reszty, dlatego przy cichym słuchaniu też jest efekt rezonowania (nie mylić z buczenia) basu, lubie to akurat. Na Onkyo taki poziom głośności basu uzyskuje dopiero jak gram nieco głośniej. Aby zwymiarować co znaczy głośniej to dla posiadaczy Q5 mówię o nastawie głośności na 15 i więcej.

Ogólnie mam wrażenie, że Q5 mocno wycina średnie tony gdy mam bas na 6, a wysokie na 4 - coś jak w winampie ustawienie rock, ktore było przezemnie najczęściej używane, bo muzyyka brzmiała jakoś fajniej.

I mam wrażenie, że jednak Onkyo w trybie 2x70W brzmi mocniej, ciężko to opisać bo nie chodzi o głośniej, ale o mocniej czyli gdy leci muza ze sporym basem to średnie i wysokie brzmią jak by tego basu nie było, nie przytłacza ich. Ten efekt wyłapałem jak zmieniłem tonsile na dali i do dziś bardzo często się łapie na tym, że świetnie to brzmi gdy basik rezonuje, a mimo to kolumny potrafią nadążyć z wokalem i wysokimi.

Efekt stereofonii nieco lepszy na Q5, mam wrażenie, że kanały są bardziej odseparowane niż w Onkyo - kiedyś w winampie była opcja joint-stereo czy jakoś tak, ona chyba jakoś łączyła kanały i takie coś chyba jest w onkyo użyte - tego nie lubię. Na razie tyle. Oceny nie potrafię póko co wydać. 

 

 

Szczerze powiem że trochę szkoda potencjału tych Zensorów. Kupił byś niewiele drożej jakiś porządny wzmak np Rotel RA02 ( mały zgrabny, konstrukcja prosta i bezawaryjna ) lub ARCAM A75. Są to świetnie grające klocki przy któych nic nie trzeba regulować po prostu wpinasz w system i gra jak trzeba ... takie Onkyo czy te smsy dzieli przepaść pod względem brzmienia do tych konstrukcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Goguś napisał:

np Rotel RA02 ( mały zgrabny, konstrukcja prosta i bezawaryjna ) lub ARCAM A75. Są to świetnie grające klocki przy któych nic nie trzeba regulować po prostu wpinasz w system i gra jak trzeba ... takie Onkyo czy te smsy dzieli przepaść pod względem brzmienia do tych konstrukcji

Robiłeś porównanie Rotel, Arcam vs Onkyo, Smsl? Czy piszesz tak bo ci się wydaje? Posłuchaj tego Smsl'a naprawdę warto 😉

Właśnie im lepsze kolumny podepniesz do Q5 tym efekt jest ciekawszy.

Edytowano przez RLC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał:

Nadążyć to raz, ale dwa to czy bas nie maskuje srednich/wysokich tzn. Czy jest wystarczajaca separacja by dalej miec wglad w nagraniu w dowolny dźwięk. Chodzi mi o to ze jak jest utwór (skomplikowany dzwiekowo), to odsluchujac go jako całość mozna w dowolnym momencie "przechodzić" z instrumentu na wokal lub bas (perkusja a raczej stopa perkusji), nie tracac wglądu i odnoszac wrażenie ze aspekt w/w dźwięku odbieramy tak jakby gral bez jakichkolwiek zniekształceń. Bo zdarza się ze np. Skrzypce matowieja gdy wchodzi wiecej instrumentow i nie brzmia tak jak np podczas solo z wokalem tylko

Q5 mam wrażenie, że lepiej rozdaje kanały, ale generalnie średnica gra lepiej na Onkyo pod dużą presją basu.

 

2 godziny temu, Goguś napisał:

Szczerze powiem że trochę szkoda potencjału tych Zensorów. Kupił byś niewiele drożej jakiś porządny wzmak np Rotel RA02 ( mały zgrabny, konstrukcja prosta i bezawaryjna ) lub ARCAM A75. Są to świetnie grające klocki przy któych nic nie trzeba regulować po prostu wpinasz w system i gra jak trzeba ... takie Onkyo czy te smsy dzieli przepaść pod względem brzmienia do tych konstrukcji

Tematu zakupu wzmaka jeszcze nie skończyłem i boję się, że długo nie skończę ;) Myśle cały czas o czymś z tunerem, jednak przyzwyczajenia ciężko zmienić. Chodzi mi po głowie Onkyo 8390. Poczytam też o twoich propozycjach. A czy Q5 marnuje potencjal kolumn? Chyba aż tak to nie. Ale na pewno mocniej jak by zagrał to by nie zaszkodziło.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.11.2020 o 21:26, javman napisał:

Na nastawach domyślnych gra zwyczajnie, nie ma szału - ciekawe czy to jest odpowiednik pure audio? Jeśli tak, to w referencyjnym Onkyo TX SR-505E (amplituner KD), którego ogrywam na codzień, pure audio jest czymś więcej, dzwięk na Onkyo jest fajniejszy, jak by cieplejszy w średnich i wysokich przedziałach przez co może mniej detaliczny, ale przyjemniej w kwestii wokalu, dół porownywalny. Ale nie słucham na pure audio zbyt często, bo wole nieco więcej basu. W SMSL equalizer (te efektu typu bass, double bass, rock itd.) jak dla mnie jest słaby, nie działa to fajnie, coś sie po jego użyciu zmienia, ale opcja double bass nie podbija basu w taki sposób jak podczas regulacji tonów niskich - dziwne bo chyba teoretycznie powinna. Dopiero regulacja tonów daje fajny efekt. I dla mnie lepiej chyba dokonać regulacji tonami niż presetami EQ. Użycie obu regulacji naraz powoduje u mnie wrażenie zbyt wielkiej modyfikacji dzwięku. Dlatego EQ ustawiłem na 0 i regulacji dokonywałem tylko tonami. Oba pasma wysokich i niskich da się regulować w bardzo dużym zakresie - większym niż na Onkyo. Basu nie jest  więcej niż na Onkyo, ale jest bardziej dynamiczny, jakby był podbity względem reszty, dlatego przy cichym słuchaniu też jest efekt rezonowania (nie mylić z buczenia) basu, lubie to akurat. Na Onkyo taki poziom głośności basu uzyskuje dopiero jak gram nieco głośniej. Aby zwymiarować co znaczy głośniej to dla posiadaczy Q5 mówię o nastawie głośności na 15 i więcej.

Ogólnie mam wrażenie, że Q5 mocno wycina średnie tony gdy mam bas na 6, a wysokie na 4 - coś jak w winampie ustawienie rock, ktore było przezemnie najczęściej używane, bo muzyyka brzmiała jakoś fajniej.

I mam wrażenie, że jednak Onkyo w trybie 2x70W brzmi mocniej, ciężko to opisać bo nie chodzi o głośniej, ale o mocniej czyli gdy leci muza ze sporym basem to średnie i wysokie brzmią jak by tego basu nie było, nie przytłacza ich. Ten efekt wyłapałem jak zmieniłem tonsile na dali i do dziś bardzo często się łapie na tym, że świetnie to brzmi gdy basik rezonuje, a mimo to kolumny potrafią nadążyć z wokalem i wysokimi.

Efekt stereofonii nieco lepszy na Q5, mam wrażenie, że kanały są bardziej odseparowane niż w Onkyo - kiedyś w winampie była opcja joint-stereo czy jakoś tak, ona chyba jakoś łączyła kanały i takie coś chyba jest w onkyo użyte - tego nie lubię. Na razie tyle. Oceny nie potrafię póko co wydać. 

 

 

Dali Zensor 3 wydają mi się niezbyt dobrym partnerem dla tego wzmacniacza. To kolumny które unikają tego co jest bolączką wzmacniaczy w klasie AB. Q5 pro działa zawsze w takim trybie jak pure audio, bo taki tryb to najkrótsza ścieżka dźwiękowa we wzmacniaczu. W nim regulacja barwy i EQ odbywa się w DSP które służy również do przetwarzania dźwięku do końcówki mocy. W klasycznych wzmacniaczach i szczególnie w amplitunerach KD ścieżka jest wydłużana o dodatkowe sekcje odpowiedzialne np. za regulację barwy. Pewną wadą Q5 pro jest to że o ile można śmiało wprowadzać w nim delikatne korekcje dźwięku, to już przy mocnej takiej ingerencji można usłyszeć zniekształcenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doszedł i mój egzemplarz. Co do dźwięku się nie wypowiem bo nie jestem osłuchany i docelowe głośniki jeszcze nie dotarły.

Dwie rzeczy, które mi się rzuciły w oczy i uszy. 

1. Ten ekranik jest dość mocno świecący, szkoda że nie da się go ściemnić. Najbardziej irytuje podczas oglądania filmów, a ja oglądam w całkowitym zaciemnieniu. 
Uzyskałem zadawalający rezultat po doklejeniu folii przyciemniającej (dokładnie tej). 

2. Mój zasilacz niestety piszczy. Nie wiem czy każdy egzemplarz tak ma, ale ja jestem na to bardzo wrażliwy. 

IMG_5481.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, naglene napisał:

Pewnie cewki. Tak jak pisałem, jestem na to bardzo wrażliwy. Sporo ładowarek, lampek i innych urządzeń tez mi niestety piszczy. 

Owszem - mam dokładnie tak samo. Przejście przez niektóre muzea (z oświetleniem ledowym) to dla mnie katorga. Cała masa osób nie słyszy tego.

Mój zasilacz od tego smsl-a nie piszczy - wymieniaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@naglene Jak zasilacz piszczy, reklamuj. To pewnie jakiś błąd w montażu zasilacza i cewki się odzywają. U mnie jest cisza, czyli nie powinno tak być. Albo masz bardzo wybitny słuch, a ja przygłuchy jestem😉 

Nie doczytałem gdzie kupiłeś, ale właśnie z takich powodów mam wątpliwości co do tańszego ściągania elektroniki z Ali... itp. z Chin, żeby zaoszczędzić. Wydaje mi się, że w razie wady produktu będzie długa i problematyczna droga reklamacji i tego się zawsze obawiałem. Takie "oszczędności" mogą bokiem wyjść. Jeśli się mylę i nie ma obawy, poprawcie mnie oczywiście. Jakie macie z tym doświadczenia przy usterkach nowego sprzętu z Chin na gwarancji?

Ja "przepłaciłem" aż 650 zł za Q5, czyli zapłaciłem sporą marżę polskiemu sprzedawcy. Ale kupiłem na polskim Alle... od Supersprzedawcy z firmą i jakąś historią po sprawdzeniu, że wysyła bezpośrednio z Polski i ma sprzęt na stanie. Przyszedł momentalnie i w razie czego nie mam problemu ze zwrotem, odstąpieniem od umowy w ciągu 14 dni, gwarancją czy rękojmią. Dużo sprawniej, szybciej i na polskich przepisach. Według mnie dałem zarobić polskiemu przedsiębiorcy za to, żeby wziął te sprawy na siebie w razie czego. Coś za coś 🙂 

Mam nadzieję, że poradzisz sobie z tym bez problemu 🙂 

Jak nie, schowaj zasilacz np. do wnętrza szafki rtv żeby nie było słychać, miej to w nosie i ciesz się muzyką 🙂 

Edytowano przez D-Art

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, naglene napisał:

Ten ekranik jest dość mocno świecący,

Podobnie jak dioda w Node 2i, szczęśliwie znalazłem gdzie można wyłączyć 😌

5845D9B5-8285-4AC1-B37E-9E58A82D2C92.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisz do sprzedawcy. Może bez problemu dośle Ci inny zasilacz. U mnie również nic nie piszczy i też jestem wyczulony na piszczące zasilacze impulsowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...