Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Zuuuu

Zestaw stereo / kino 4k-5k pln

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Dzień dobry,

Po testach niezliczonej ilości sprzętu postanowiłem, że jednak zdam się na wiedzę fachowców i mam nadzieję, że mi coś 'forum' doradzi sensownego.

Moje wymagania:

  • całość do 4-5k PLN (bez kabli itd)
  • Potrzebuje głównie zestaw stereo ale chce mieć bufor bezpieczeństwa jak mi się odmieni i będę chciał mieć kino. Więc można założyć, że jest muzyka 80%, kino 20%. Telewizor 4k ale bez eARC
  • Układ kolumn 3.1. bo 5.1 nie mam gdzie ustawic chyba ze przez musiccast/play-fi i inne tego typu rozwiazania ale to w drugiej kolejnosci
  • Kolumny stoja blisko sciany - wiec raczej bass reflex z przodu
  • muzyka: glownie rock ale i ABBA sie trafi :D
  • Produkty nowe, nie chce się szarpać z używkami bo nie mam na to czasu i siły
  • Musi obsługiwać nowoczesne rozwiazania streamingowe (spotify, chromecast (moze byc z donglem), airplay, radio internetowe itd).
  • musi miec opcje podlaczenia zewnetrznego CD mojej corki :D
  • subwoofer zgrabny
  • fajnie by bylo gdyby aplikacja na telefon byla sensowna ale sie nie upieram. Pilot do glosnosci tez fajnie ale opcjonalnie.

do tej pory przetestowalem

  • Soundbar Yamahy Bar 400 + musiccast 20 (subwoofera nie sluchac, podlaczanie satelit przez aplikacje to koszmar)
  • Aplitunery: Yamaha RX-V585B, R-N602, Kilka Onkyo, jeden Denon wszystko z Melodika bl30 i malymi kolumnami Technicsa
  • Sonos Beam + Sonos Sub
  • teufel kombo

Po testach wyszlo mi, ze dzwiekowo Sonos jest niezly. Subwoofer mozna 'podkrecic' tak ze go slychac a nie tylko mruczy jak w przypadku yamahy. Niestety ograniczone mozliwosc podlaczenia 'fizycznie' czegokolwiek do beama skutecznie mnie odstraszyly. Aplikacja yamahy oraz konfiguracja sprzetu nie zacheca. Generalnie nie widzialem wiekszej roznicy z graniu pomiedzy amplitunerami. 

Po przejrzeniu calego internetu, aktualnie wizualnie najblizej mi do zestawu:

  • zestaw jamo 807HCS + 808 sub. Ladnie wyglada, mozna rozbudowac o atmosa i SUB spelnia wymagania wizualne.
  • Yamaha RX-A730, Denon AVR-X2300W

Nie chce znowu sciagac do domu tony kartonow ze sprzetem ktory z zalozenia bedzie zle gral. Stad prosba o pomoc :)

 

 

Edytowano przez Zuuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Nie ma takiego systemu jak 3.1

To nie jest ani kino ani stereo. To rower bez kół. Nie masz miejsca na tyły idziesz w czyste stereo.

16 godzin temu, Zuuuu napisał:

Po przejrzeniu calego internetu, aktualnie wizualnie najblizej mi do zestawu:

  • zestaw jamo 807HCS + 808 sub. Ladnie wyglada, mozna rozbudowac o atmosa i SUB spelnia wymagania wizualne.
  • Yamaha RX-A730, Denon AVR-X2300W

To prawda wizualnie. Ale napisałeś

16 godzin temu, Zuuuu napisał:

Po testach niezliczonej ilości sprzętu

A wygląda że ich nie testowałeś. Jamo nie nadają się totalnie do stereo. Brzmienie chude, płytkie pozbawione stereofonii.

W tej cenie

Yamaha RN 600 + Heco Aurora 700

Onkyo 8250 + Monitor Audio Bronze 6

Nawet Pioneer SXN30AE + STX Electrino 250 / Melodika BL 40MKIII czy Indiana Line Tesi 561.

No to znacznie znacznie lepsze wybory.

Zapraszam na odsłuch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Na liscie sprzetu przetestowanego sprzetu, ktory napisalem nie ma tych Jamo. Wiec tak, nie słuchałem ich.

Z tych co podales to Monitory i Indiana fajnie wygladaja. Co z subwooferem i kanałem centralnym?

Wszystkie ampli, z tego co widze, to stereo. Jak to sie ma do mozliwosci 20% kina? Mam swiadomosc, ze amplituner AV nigdy nie bedzie tak dobry jak Stereo ale zamykanie sie w zlaczu optycznym to chyba tez nie najlepszy pomysl..

Odnosnie tylow - napisalem, ze nie mam gdzie postawic chyba, ze bezprzewodowo i w drugiej kolejnosci. Jak zapewne wiesz, I Onkyo i Yamaha daja taka mozliwosc.

Edytowano przez Zuuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Moim zdaniem należałoby skupić się na systemie 2.1 który zapewni dobrą jakość w stereo, a uzupełniony o subwoofer doda przy kinie dodatkowy efekt. Warto rozważyć Yamahę R-N602 z polskimi kolumnami Pearl 27 i uzupełnić to subwooferem Klipsch R-12SW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspomniałem nie ma czegoś takiego jak kino domowe 3.1.

Więc albo idziesz w stereo możliwe że z czasem podparte subwooferem albo idziesz w pełne kino 5.1

także weź pod uwagę że subwoofer do stereo to dość droga zabawa dlatego lepiej jest kupić fajne zacne monitory której lepiej się sprawdzą.

W budżecie 1500 za nowy sub ciężko. Na prawdę. Mówię o aspekcie stereo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napiszę coś z własnego doświadczenia.

Przechodziłem ostatnio ten temat i powiem Ci, że w określonym budzecie lepsze stereo od kina domowego.

Sam przeszedłem niedawno z systemu 5.1 (ampli. Sherwood RD-6502 i kolumny AMTECH hts-408) i różnica przy oglądaniu filmów jest nieporównywalnie lepsza, na korzyść stereo. O odbiorze muzyki nie ma sensu wspominać bo to oczywiste.

Jadę na Yamaha r-n602 i Dali Oberon 3 i odbior jest znacznie lepszy. Co prawda mój zestaw kina był mocno budżetowy (zresztą obecny zestaw to też nie HI) ale w tym budżecie nie pchałbym się w 5.1 bo stracisz miejsce w pokoju, a jakościowo nic nie zyskasz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie jest kwestia że filmy się oglada w stereo. Bo byłbyś w 0.0001 procenta który tak uważa. Prawda jest taka że miałeś szit a nie kolumny i szit a nie amplituner. Więc to jak porownywanie miałem motorynkę nie polecam motocykla bo autem się jeździ lepiej. Rozumiesz?

Ja tak filmy oglądam w kinie i nikt mnie nie przekona do stereo bo cieszy mi się micha jak słyszę strzał z tyłu albo uderzenie suba. Ale do kina trzeba mieć kino a do stereo stereo. To wszystko. 

Motorynka to nie motocykl. 

Pozdrawiam

I cheers 🍺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie twierdzę, że kino jest złe. Ja uważam, że przy tym budżecie stereo da znacznie lepszy efekt, tym bardziej, że @zuuu nie ma warunków do tylnych głośników oraz oglądanie filmów w stosunku do słuchania muzyki to 20% do 80%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

pytanie tylko czy jest az tak duza roznica miedzy ampli AV i Stereo. Bo kwestia glosnikow to jedno a zabezpieczenie na przyszlosc to drugie. Nie mam problemu z tym, zeby teraz postawic tylko 2 kolumny i sub ale rozbijam sie o kwestie ampli. bo biorac stereo w przyszlosci bede musial go wymienic a z AV mam mozliwosc rozbudowy o wszystko dookoloa pod prawdziwe kino. Jesli roznica o ktorej wszyscy mowia jest prawie nieslyszalna to ampli AV (np jakas yamaha z serii aventage) jak dla mnie bedzie lepszym rozwiazaniem ze wzgledu na uniwersalnosc..

@Q21 - czy poza klipschem jestescie w stanie polecic sub ktory bedzie bardziej prostopadloscianem a nie szczescianem? :D Sonosowi sie udalo, wiec nie wierze, ze innym nie..

Edytowano przez Zuuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Zuuuu to kupisz kino domowe z zestawem głośników.

Wychodziłem z dokładnie tego samego założenia co ty kupując KD zamiast wzmacniacza stereo. Aktualnie nawet nie mam telewizora, a rzutnik leży schowany gdzieś głeboko w piwnicy. Raz jeden jedyny odpaliłem film na KD i telewizorze. Może jak będę miał pomieszczenie dedykowane pod oglądanie filmów to się zastanowię nad KD. 

Za KD zapłaciłem jakieś 2k pln, za stereo zapłaciłem 800 pln (yamaha 700 używka). Grając na tych samych głośnikach yamaha zjada KD bez zadyszki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedź.

Jeśli ktoś jest w stanie dać za tą funkcjonalność + kilka stówek to zapraszam :) Wycenię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, S4Home napisał:

Jeśli ktoś jest w stanie dać za tą funkcjonalność + kilka stówek to zapraszam...

Skoro zapraszasz, to znaczy, że tym handlujesz, a zatem wierzysz, że ta funkcjonalność jest warta + kilka stówek.

Byle czym przecież nie handlujesz 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...