Skocz do zawartości

Aurora 700 + wzmak


renoxd

Recommended Posts

Nie o to mi chodzi :) 

Z Toppinga wychodzi jakiś sygnał. Gdy wchodzi do NADa przez RCA pod np. AUX to wtedy sygnał jest odpowiednio modyfikowany. Jest to dla mnie oczywiste. 
Tak jak napisałeś, każdy wzmacniacz ma jakieś swoje cechy przedwzmacniacza. Magnat np. ma lampy w przedwzmacniaczu a końcówkę mocy już inną (hybryda).

NAD także nadaje te swoje specyficzne brzmienie, chociażby wysunięte wokale. JEŚLI natomiast podpinam kable RCA z Toppinga do wejścia main - końcówka mocy, to pomijam całkowicie przedwzmacniacz. I teraz... napisałeś, że 


"Jeśli pomijasz przedwzmacniacz w wzmacniaczu NAD-a, to jest mniej zmieniony niż gdy idzie przez przedwzmacniacz"
No to się zapytałem co dokładnie znaczy mniej? Czy jest to kwestia tylko głośności? Czy może sygnał jest jeszcze także jakoś zdegradowany bo to zależy od klasy końcówki mocy urządzenia. Chodzi mi tutaj o różnicę pomiędzy sygnałem na wyjściu Toppinga a na wyjściu NAD w końcówce mocy.
Zostawmy te przedwzmacniacze na chwilę :)

Czy końcówka mocy, kupiona w sklepie obojętnie jaka jest odpowiedzialna jedynie za wzmocnienie urządzenia końcowego i zawsze potrafi przekazać sygnał 1:1 (jakościowo) ze źródła?
 

Edytowano przez renoxd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pytając czy jest w niezmienionej formie chodzi Ci teoretycznie o to czy został jedynie wzmocniony ?

Każdy preamp i każda końcówka mocy dodaje coś od siebie. Owszem sa urządzenia które grają blisko liniowości ale skąd wiemy że też tak gra źródło :P

Więc nie szukaj brzmienia najbardziej liniowego czy też najlepiej odwzorowanego. Masz szukać brzmienia które Tobie odpowiada.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, S4Home napisał:

Pytając czy jest w niezmienionej formie chodzi Ci teoretycznie o to czy został jedynie wzmocniony ?

Każdy preamp i każda końcówka mocy dodaje coś od siebie. Owszem sa urządzenia które grają blisko liniowości ale skąd wiemy że też tak gra źródło :P

Więc nie szukaj brzmienia najbardziej liniowego czy też najlepiej odwzorowanego. Masz szukać brzmienia które Tobie odpowiada.

Tak, chodziło mi o to, czy teoretycznie sygnał jest jedynie wzmocniony czy może dzieje się z nim coś więcej.
Oprócz szukania brzmienia przy okazji się trochę się douczam od mądrzejszych na forum. Stąd moje pytania co do tej kwestii :)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej słucham NADa w trybie końcówki tym bardziej mi się podoba. Przez co dochodzę do pewnych przemyśleń. 

Skoro:
1) Muzykę i tak puszczam zawsze z PC (przynajmniej jeszcze parę lat)
1) Mam DACa DX7Pro , który robi także za przedwzmacniacz. Posiada BT LDAC, wejścia optyczne i wyjścia zbalansowane.
2) Mam ciepłe kolumny, które są raczej wyrównane tonalnie, które z surowym, przestrzennym czysto grającym przetwornikiem są dobrym połączeniem

To może skupie się na samej końcówce mocy z wejściami zbalansowanymi. Skoro dźwięk mi bardziej odpowiada gdy NADa używam w trybie końcówki
(a przynajmniej przy większości granych utworów i na pewno podczas odtwarzania filmów) to wydaje mi się to najlepszym rozwiązaniem. 

Możecie polecić jakieś końcówki mocy do tego zestawienia? Cena na wydanie dalej taka sama do 3000 zł. Czyli całkiem sporo jak na samą końcówkę mocy.
Co w ogóle myślicie o tym pomyśle? Może warto popróbować

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to bardzo dobry pomysł. Jeśli w przyszłości będziesz potrzebował używać źródeł analogowych, pozostanie tylko dokupić preamp. Zabawne że w niektórych sklepach próba zakupu samego preampu lub końcówki mocy okazuje się niemożliwa :) . Myślę ze warto rozglądać się za jakaś używaną końcówką mocy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro końcówka mocy także wpływa na brzmienie to oczekiwałbym od niej aby średnica była naturalna, barwna i wypełniona a góra detaliczna ale nie ostra.
Kolor pudełka musi być czarny. Porozglądam się za używanym towarem ale nie chciałbym kupować w ciemno. Wiele osób jak jak sprzedaje sprzęt używany to bez możliwości zwrotu.  Poza tym nie wiem jak sprawdzić czy towar jest w pełni sprawny. Dlatego też raczej wolę nowy :)  


@S4Home
W waszej ofercie widzę tylko Atolle bez wejścia zbalansowanego. Macie coś jeszcze?

@Q21
Wy macie z tego co widzę bogatszą ofertę końcówek mocy. Co moglibyście zaoferować z upustem?  Może Nad C268, NuPrime STA-9 albo Creek Evolution 50P?
Warto?

Edytowano przez renoxd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy.

Moby słusznie zauważył tego typu elementy są rzadziej na stanie w zasadzie często po prostu do ściągniecia.

Jeśli NAD Ci się podobał to warto iść w końcówe NADa albo właśnie Atolla. Atoll ma szeroki wybór końcówek.

Raczej coś co pracuje w kasie AB nie jest zasilany z D. Tak myślę po Twoim odbiorze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, S4Home napisał:

Mamy.

Moby słusznie zauważył tego typu elementy są rzadziej na stanie w zasadzie często po prostu do ściągniecia.

Jeśli NAD Ci się podobał to warto iść w końcówe NADa albo właśnie Atolla. Atoll ma szeroki wybór końcówek.

Raczej coś co pracuje w kasie AB nie jest zasilany z D. Tak myślę po Twoim odbiorze.

No to biorę pod uwagę:

Atoll AM100 SE , Atoll AM100 Signature, NAD C268, NuPrime STA-9 albo Creek Evolution 50P
Swoją drogą, jaka jest różnica pomiędzy Atoll AM100 SE a Atoll AM100 Signature oprócz tego że wyglądają inaczej. Różnica w kasie to 1000 zł.

Podaruję sobie jednak wynalazki inne wynalazki ;) 

Edytowano przez renoxd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę już nad tym wszystkim ze 3 tygodnie, po parę godzin dziennie i powiem szczerze, że zmęczyłem się już tym szukaniem, oglądaniem i czytaniem :/ Zaczynam powoli tracić motywację.

Zastanawiam się czy ta osobna końcówka mocy w połączeniu z Toppingiem DX7 Pro to dobra droga w moim przypadku.
Ogólnie patrząc, rozumiem że tak, ale Topping nie został ponoć stworzony do roli przedwzmacniacza stereo. Niektórzy mówią, że to się nie sprawdzi.
Dobre końcówki mocy i w miarę tanie z tego co widzę są raczej w klasie D. Klasa D, żeby brzmiała jak A/B kosztuje majątek. 
Nie mogę sobie pozwolić na klasę D, brzmiąca jak klasa D, bo będzie jak z Cyrus One i dźwięk nie będzie mi leżał. 
Liniowy i studyjny DX7 Pro + mało muzykalna końcówka w klasie D = fiasko. 

Jak bardzo NAD c268 będzie lepszy od samej końcówki w c356? Na innym forum napisał mi przedstawiciel jednego ze sklepów, że kultura grania będzie lepsza.
Skoro c356 jest integrą i kosztuje 2600 a c268 jest TYLKO wzmacniaczem mocy i kosztuje 1000 zł więcej, to spodziewałbym się chyba sporej różnicy, prawda?
Czy może c268 należy do tego sprzętu, który bardzo słabo wypada w stosunku jakość/cena?
Po co kupować końcówkę mocy osobno i wydawać na nią kupę kasy, jeśli nie różni się znacząco od tej w integrze...

Tak naprawdę to nawet nie muszę mieć końcówki mocy! Może być to wzmacniacz. Niech tylko gra jak Cyrus One, czyli szczegółowo ze sceną ale z brzmieniem bardziej nasyconym, barwnym i muzykalnym a będzie zajebiście. Mi NAD 356 nie podoba się dlatego, że wali basem czy za to, że ma wysunięte wokale ale za to, że dźwięk ten jest bardziej muzykalny i barwny (no i całkiem dobrej jakości). Rozumiem, że c356 jest bardzo dynamiczny i może roznieść mi całe mieszkanie ale nie jest to dla mnie najważniejsze. 
Góra może być i chyba nawet powinna być bardziej wyrazista (nie mylić z bardzo ostra) niż w przedwzmacniaczu c356, nie musi być schowana.
Zauważyłem, że tonalnie równiejszy wzmacniacz jest lepszy bo wtedy wszystko słychać wyraźniej. Szczególnie przy cichym słuchaniu. 


@Q21
Poratujcie jakąś radą biorąc wszystko powyższe i poniższe pod uwagę. Macie też sporo sprzętu używanego, który mógłbym wypożyczyć.
Mam od was tego NADa c356 ale na dzień dzisiejszy go chyba nie zostawię. Wierze, że jest coś lepszego pode mnie. Cena do 3500. Może być za 4000 jeśli zejdziemy do 3500 ;) 

@S4Home
Ciebie Piotrek już chyba wystarczająco zmęczyłem, dzięki, naprawdę. Opłacało się, bo HECO 700 zakupione :)
(może jeszcze jedynie ten Atoll in 100 SE został do spróbowania wraz z 
Atoll AM100 Signature albo SE jeśli poszedłbym w końcówkę mocy, co nie wiem już czy jest dobrym rozwiązaniem)

Dzięki także wszystkim innym za pomoc tutaj! Dla mnie to prawdziwa batalia...


Podsumowując:
Co było testowane i nie podeszło albo podeszło nie na tyle abym sprzęt zostawił.

1. Pioneer A-40AE 
W sumie ten wzmacniacz mi pasował barwą. Tylko niestety ogólnie jakość dźwięku była znacząco gorsza od Pioneera. Scena także za słaba.

2. Cyrus  One
Wszystko git ale za sucho za mało barwnie za mało muzykalnie. Trochę za dużo basu ale super że schodził tak nisko i był kontrolowany.
Z ilością basu bym sobie chyba jakoś poradził. Separacja instrumentów i scena była zadowalająca.

3. Magnat mr780
Scena super, separacja niezła. Ilość Basu ok, ale za mało kontrolowany. Za bardzo się rozlewał przy muzyce Trance.
Poza tym za ciepło/ciemno przez przedwzmacniacz lampowy. 

4. NAD c356
Piękne wokale, dźwięk muzykalny, nasycony. Trochę za mało góry. Za mało sceny i słyszalnych szczegółów. 



Jako, że Topping ma wyjścia zbalansowane to może jest szansa na coś z wejściem zbalansowanym?
Sprzęt który jeszcze ludzie na forum biorą czasami do Heco i który ewentualnie biorę pod uwagę
1. Cambridge cxa80? ma wejścia zbalansowane i ponoć nie przesadza z ostrością
2. Audiolab 6000a (z tego co czytam 8300a gra dużo ostrzej na górze, nie wiem czy nie będzie za ostro ale kto wie), brak wejść zbalansowanych
3. Atoll IN 100 SE
4. Atoll AM 100 Signature (czym to się różni od SE poza wyglądem i 1000zł różnicy w cenie?)
5. c268 jako końcówka, liczę na to że różnica byłaby spora względem końcówki c356 i może byłbym zadowolony
6. NuPrime STA-9 , tu moze być znowu za ciepło jak z Magnatem, ze względu na lampowe brzmienie? (tak podaje producent)
7. Creek Evolution 50P 

Więcej pomysłów nie mam, które według was są najlepsze? Żebym dobrą kolejność wypożyczania dobrał

Edytowano przez renoxd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@S4Home Atolla poprosiłem Pana Stanisława aby podesłał. Magnat już powinien u was być z powrotem. 

Ktoś mi powiedział, że zadowolę się dopiero gdy kupię  Roksan Caspian m2 albo na musical fidelity m6si :D 
Nowe kosztują majątek ale ponoć czasami można jakiś wyłapać za 4500 w używce. 

Wstępnie umówiłem się na odsłuchy w salonie we Wrocławiu:
Arcam SA10
Pioneer A50DA
Jeszcze raz posłucham Cyrus One
Cambridge CXA61
Creek Evolution 50A
Musical Fidelity M2si
Musical Fidelity M6si

Ciekawi mnie jak zagra  Musical Fidelity M2si i jaka będzie różnica z Musical Fidelity M6si. 
Który z tych dwóch: Roksan caspiana m2 / Musical Fidelity m6si bardziej się zgrywa (w teorii) z Heco 700?
Dla przypomnienia, muzyka jaką słucham to: trance, pop, muzyka filmowa, symfoniczna, dużo wokali


Może warto odłożyć jeszcze tysiaczka i po prostu polować na używkę. Średnio lubię kupować sprzęt używany ale jeśli ktoś potrafi aż tak bardzo obniżyć cenę to może warto. 

Edytowano przez renoxd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Roksan Caspian M2 to lepsze urządzenie od M6si. Nasz klient testował go z M6500i i wybrał czy też zostawił Caspiana już nie pamiętam. Caspian jest po prostu bardziej naturalny i uniwersalny. Musical spisze się lepiej ale przy konkretnym wąskim wyborze kolumn. To urządzenia które grają delikatnie. mocno ciepło i mimo wielkiej mocy nie przesuwają ścian.

9 godzin temu, renoxd napisał:

Wstępnie umówiłem się na odsłuchy w salonie we Wrocławiu:
Arcam SA10
Pioneer A50DA
Jeszcze raz posłucham Cyrus One
Cambridge CXA61
Creek Evolution 50A
Musical Fidelity M2si
Musical Fidelity M6si

Ciekawi mnie jak zagra  Musical Fidelity M2si i jaka będzie różnica z Musical Fidelity M6si. 
Który z tych dwóch: Roksan caspiana m2 / Musical Fidelity m6si bardziej się zgrywa (w teorii) z Heco 700?

No jestem Ciekaw Twojej opinii. Daj znać i koniecznie dopisz Caspiana do listy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, S4Home napisał:

To urządzenia które grają delikatnie. mocno ciepło i mimo wielkiej mocy nie przesuwają ścian.

No jestem Ciekaw Twojej opinii. Daj znać i koniecznie dopisz Caspiana do listy.

Szkoda że grają mocno ciepło :/ Liczyłem właśnie na to, że to nie będzie to ciepłe granie. Magnat 780 był właśnie trochę za ciemny i cały odbiór góry był jakby 
oktawę niżej niż bym chciał.  Miałem nadzieje że będzie to energiczne granie z wyraźną, detaliczną górą pasma, troszkę jaśniejszą niż w Magnacie, bardziej słyszalną.


Salon niestety Caspiana nie ma. 
 

Edytowano przez renoxd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam z wycieczki.

Byłem w salonie MDBaudio we Wrocławiu. Wchodzę, witam się, przechodzę do sali odsłuchowej i nagle słyszę... "ale my nie mamy HECO 700" 
Przecież w mailu pisałem, że chodzi o HECO 700 i zostałem zaproszony... W myśl utworu Sokoła "Myśl pozytywnie", stwierdziłem że się nie będę wkurwiał 😤 
Dostałem HECO 300 podstawkowe, żeby chociaż  porównać jakoś wzmacniacze odnośnie średnicy i góry. 
Jedno dobre z tego wyszło. Upewniłem się, że niskiego basu w podstawkowych nie uświadczę. Puściłem kawałek D&B i nie było tam nic. 
Może byłoby lepiej z jakimś dużo droższymi ale już nie próbowałem.

Do rzeczy,
Pioneera A50DA Nie mieli
Roksan k3 charcoal Nie mieli
Cambridge CXA61 Nie podszedł. Chyba troszkę za dużo góry i za mało nasycone brzmienie. Taki nijaki w sumie. Odpada na pewno.
Cyrus One W sumie to samo uczucie co wcześniej. Za sucho. Odpada 
Creek Evolution 50A Duże zaskoczenie! Dobrze wyważona góra i środek pasma. Powiedziałbym, że to taki Cyrus One tylko że przyjemniejszym dla ucha środkiem i górą pasma.
Szerokość i głębokość ceny ciężko mi było porównać z Cyrusem chociaż Cyrus jest w tym bardzo dobry. 
Jako, że moc ma słabiutką + mówił mi przedstawiciel sklepu, że ten wzmacniacz nie wyciągnie basu, szczególnie niskiego = odpada
(basu oczywiście nie miałem jak porównać...)


Arcam SA10
Bardzo przyjemna barwa i dobrze mi się go słuchało. Potem podłączyłem Arcama SA20 i było jeszcze lepiej. Świetnie pokazuje wokale. Wręcz maluje, Można odpłynąć! 
Ogólnie na forum Arcam SA20 nie jest specjalnie popularny, dlaczego? Czy możecie mi coś powiedzieć jaki jest w nim bas? 

Musical Fidelity M2si nie mieli i dali mi Musical Fidelity M3si. 
Scena szeroka i głęboka. Robi to wrażenie. Dobrze się go słuchało. Nie był tak ciepły jak Arcam. Wydaje mi się, że wokale trochę odsunięte. 
Ogólne wrażenie także bardzo dobre.

Tak naprawdę porównywałem dwukrotnie Arcama SA20Musical Fidelity M3si i ciężko mi było wyłonić zwycięzce. 
Scena i głębia w Musicalu były chyba na wyższym poziomie. Jednakże "Wkrętka" w wokale był chyba lepsza w Arcamie. 
NIESTETY przez brak HECO 700 nie mogłem na niczym porównać basu i odczuć w związku z tym.


Pytania do was:
1. Jak bardzo Musical Fidelity M3si różni się od Musical Fidelity M2si i w czym 
2. Jak Arcam SA20 będzie się różnić od Atolla czy to IN 100? 
3. Czym różni się Atoll SE od Signature. Różnica w cenie 1000 zł. Inaczej wyglądają, to tyle?!?!?! Jakos nikt nie chce o tym mówić. To jakiś temat tabu?


Doszedłem do oczywistego wniosku, że słuchając ciągle to lepszych wzmacniaczy będę zawsze bardziej zadowolony. Jest to studnia bez dna. Nie ma co w to brnąć.
Nie będę wstanie znaleźć idealnego dźwięku pode mnie, bo żeby to zrobić będę musiał wydać majątek. Nie jest to moim zamiarem.

W związku z powyższym, rozgrywka toczy się pomiędzy NADem 356 którego mam, Musical Fidelity, Arcamem SA20 i Atollem, którego jeszcze nie słuchałem ale mam nadzieje, że mi Pan Stanisław wyśle. Pan Staszek ma mnie chyba już  dosyć bo raz nie odebrał i mi nic nie odpisał na smsa ;). Przyznam, że zmieniłem raz zdanie 2 razy w przeciągu 15 minut...

@S4Home
27.07 zaczynam urlop i wyjeżdżam na ponad tydzień.
Wyślijcie mi proszę tego Atolla IN SE 100 albo IN 80 Signature (używane) w poniedziałek. Będę mógł dzięki temu porównać Atolla bezpośrednio z NADem przed odesłaniem go. Jak mi nie podejdzie to oczywiście zwrócę na swój koszt. 

Dodam jeszcze, że akustyka to naprawdę podstawa. W salonie słuchało się rewelacyjnie. Dźwięki idealnie się rozchodziły. Nie było problemu z natłokiem brzmienia. 
Przez ten chaos, który pojawia się podczas głośniejszego słuchania, można pomyśleć że to wina wzmacniacza albo kolumn. Uświadamianie ludzi, że głośniejsze słuchanie muzyki w pokojach o złej akustyce nie jest dobrym rozwiązaniem przy ocenie sprzętu, szczególnie w mniejszych pomieszczeniach.


 

Edytowano przez renoxd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...