Skocz do zawartości

Kino w wąskim pokoju - tylko filmy


UTUHENGAL

Recommended Posts

Jako nowy użytkownik na początek witam wszystkich stały bywalców forum.

Przechodząc od razu do sedna. Posiadam malutki pokoik ( ~ 4,5m x 2,5m ) ale można powiedzieć, że jest on moją jaskinią filmową w, której w wolnych chwilach zaszywam się przed światem i oddaję pasji oglądania filmów.Problemem jest dobre nagłośnienie takiego pomieszczenia. Do tej pory używałem do tego  wiekowego stereo (Yamaha AX-590 i kolumny Eltax Century) ale efekty tego były raczej średnie. Postanowiłem wymienić audio na nowoczesne i zapewniające jak najlepszą jakość dźwięku przy filmach. W kwestiach akustyki i sprzętu audio jestem zielony i  moja jedyna wiedza w tej kwestii pochodzi z wertowania tego szacownego forum i jemu podobnych. Jednak im więcej czytam tym bardziej staję się zagubiony i niezdecydowany.

Oto wyniki moich przemyśleń:
- postanowiłem kupić amplituner Onkyo TX-NR 696 i to jest chyba jedyna pewna rzecz ;) 
- rozumiem, że kwestia głośników tylnych jest nierozwiązywalna w mojej sytuacji, więc je odpuszczam i skupiam się na frontach
- potrzebuję głośników frontowych, głośnika centralnego i subwoofera
- na fronty i centralny mogę przeznaczyć do 6 tysięcy, subwoofer ewentualnie zakupię później - maks 2 tysiące
- rozumiem, że w mojej sytuacji (głośniki muszą stać blisko ściany i odległość między Tv a widzem jest niewielka 190 cm),  w rachubę wchodzą tylko kolumny podstawkowe

Co mi wpadło w oko :
- początkowo chciałem brać zestaw MONITOR AUDIO MONITOR 200-100-C150-MRW10 WHITE (ale bez kolumn tylnych) ale to chyba bez sensu
- teraz zaintrygowały mnie Audiovector QR1 ale to droga sprawa i nie wiem czy nie pogryzą się z Onkyo 696
- kwestia głośnika centralnego, to już nie wiem ale budżet może zostać nadszarpnięty przez QR1 więc chyba coś w przedziale 1000-1500 zl
- późniejszy subwoofer to chyba coś z Klipschów z przednim bassreflexem