Skocz do zawartości

Opera Grand Mezza 2012 - Kraftest


Kraft

Recommended Posts

6 minut temu, MobyDick napisał:

Jego budowa ma więcej wspólnego z głośnikami wysokotonowymi z testowanych wcześniej Impuls Audio Lagune.

Coś w tym jest. Układ śrub jest identyczny jak w Satori TW29RN z Lagune;)

PS zapewne chodziło Ci jednak o zagłębienie w środku membrany i fałdę pierścienia. Czy jeszcze o coś?

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodzi o unieruchomienie środka membrany. W głośnikach kopułkowych tekstylnych dźwięk produkuje gównie rejon membrany przy połączeniu jej z karkasem cewki, a środek sobie drga w sposób dość nieskoordynowany, produkując sporo zniekształceń.

Druga cecha wspólna to szerokie niby zawieszenie, które staje się membraną. Oba są głośnikami pierścieniowymi o dwóch membranach, wewnętrznej i zewnętrznej. W  typowych kopułkach zawieszenie membrany jest kolejnym źródłem zniekształceń. 

Co ciekawe kiedyś Focal dopracowywał swoje głośniki wysokotonowe ( z membranami z Tioxidu czyli metalowymi ), okazało się ze więcej zniekształceń produkuje zawieszenie tekstylne niż membrana głośnika. Finalnie zastąpili zawieszenia tekstylne krążkami z płaskiej gąbki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośniki pierścieniowe Vify i Scan Speaka nie zrobiły kariery chyba głównie przez to że za bardzo odbiegały wyglądem od tego do czego przywykli bardziej konserwatywni audiofile i pomysły SB Acoustics ( z zagłębieniem na środku ) i z głośników Sonus Faber jak na zdjęciu wyżej mają tą przewagę że bardziej przypominają wyglądem normalne tekstylne kopułki.

Edytowano przez MobyDick
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest własnie głośnik pierścieniowy. Membrany tego typu stosowane były od dawna w diverach estradowych głośników tubowych o dużej mocy. Wtedy średnica cewki może być bardzo duża. Pewną wadą tego typu głośników pracujących swobodnie bez komory kompresyjnej jest to że średnica zewnętrznej membrany staje się dość duża i głośnik jest bardziej kierunkowy, za to dość łatwo uzyskać bardzo szerokie pasmo przenoszenia i niewielkie wychylenia membrany przy nisko ustawionej częstotliwości podziału.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 6 magnesów neodymowych są bardzo nieduże i raczej znacząco nie wpływają na cenę tak drogiego głośnika.

Podobny ukad magnetyczny ma inny głośnik SS kopułkowo pierścieniowy:

E4upx5s9ETvQ763gIVe7hOcqJb8BNRfc2RTJtbmf

Nie ma to związku jednak z budową membrany. 

Znacznie droższy jest bardzo duży magnes neodymowy ScanSpeak R2904/700009

r2904-700009_back.jpg?itok=AQQxvq0r

4 minuty temu, Dedal75 napisał:

A ten niżej to też scan speak?  Pzdr

Oba głosniki na tym zdjeciu to SS z serii Iluminator.

20180924_170441.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośniki pierścieniowe nie musza być drogie. Para kolumn Onkyo D-165 wyposażonych w głośniki tego typu  kosztuje niespełna 900 zł.

6767746_0_i1064.jpg

Chyba już wystarczy na ten temat :) w tym wątku .

Chodziło mi głównie o to że głośniki wysokotonowe w Operach mogą nie dorównywać tym z testowanych wcześniej  kolumn wyposażonych w SB Acoustics Satori TW29R.

Edytowano przez MobyDick
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, żeby nie dorównał. Są tacy co uważają, że HDS jest lepszy od Satori TW29RN....
Sam słuchałem HDS-a w Operach Secondach i w żadnym wypadku nie mogę powiedzieć, że HDS jest gorszy.
Ten głośnik jest na tyle ciekawy, że mam zamiar go użyć w kolejnym projekcie DIY.

No ale też jestem ciekawy opinii Krafta, tym bardziej, że będzie testował HDS-a zaraz po TW29R.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.09.2020 o 09:30, Kraft napisał:

Na parkingu nie widać żadnych Ferrari, więc marże mają chyba niewygórowane

Ferrari to pewnie jest zaparkowane w środku lub za magazynem, szefostwo nie parkuje na parkingach zewnętrznych. Poza tym we Włoszech teraz moda na angielskie SUVy więc szukałbym raczej jakiegoś Land Rovera lub Range Rovera. 

Wracając do tematów muzycznych to znów ten design jakiś taki specyficzny, jakby je Renzo Piano projektował.

@Kraft pozwolę sobie coś zaproponować. To może tak te wszystkie swoje testy mógłbyś (/mógłby Pan, bo tak na prawdę jeszcze na Ty nie przechodziliśmy a ja jeszcze po staremu wychowany) też z różnymi wzmacniaczami. Skoro koledzy z branży podsyłają Ci/Panu kolumny to mogliby również podrzucić ze 2 lub 3 różne wzmacniacze. Z tego co pamiętam to wszystkie testujesz na Marantzu. Jakby tak jeszcze dorzucić jakąś Yamahę, CA i co tam jeszcze polecają na forum zrobiłoby się ciekawie.

 

PS. W drugiej połowie magazynu jest firma "siostra" Union Research, która również ma kilka modeli kolumn i dodatkowo produkuje również wzmacniacze (http://www.unisonresearch.com/it/).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z różnych powodów na testowanie z innymi wzmacniaczami nie ma szans. Po pierwsze czas. I tak się już nie wyrabiam. Po drugie koszty. Po trzecie pryncypia. Po czwarte lenistwo i wygodnictwo. Wolę sobie posłuchać muzyki niż ciągle latać i przepinać kable. Tak więc, przykro mi, ale nie. Musicie się zadowolić tym co jest.

PS cześć Adam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...