Skocz do zawartości

SANSUI - moja ulubiona marka


Recommended Posts

Ja wysyłałem - głównie tematy związane z żużlem (wiele firm sponsorujących zachodnich zawodników oraz producentów motorów jak Weslake czy Godden) w końcu z miasta żużlem stojącego jestem :-) udawało się dostać programy i czapeczki - swego czasu naprawdę fajny gadżet :-) no i obowiązkowo do Forda i Haribo - tam zawsze najfajniejsze naklejki mieli :-)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Marr napisał:

Super sprawa Piotrze 

Gram na CD-X711 / 220V. Jest w katalogu, niżej by @Samcro, na Europę. Z tego co wiem to model rozprowadzany głównie w Skandynawii.  Niesamowity dzwiek. W moim systemie, oczywiscie. 😄  Nie widzę dużej różnicy z wyższym modelem CD-α907XR / 100V.

Z B-2102 MOS FET pokazuje wreszcie co potrafi. 

CD-X711 to tip-top klon cedeka SANSUI CD-α717D Extra / 100V na Japonię. 

https://audio-heritage.jp/SANSUI/player/cd-alpha717dextra.html

 

Dnia 15.04.2020 o 18:35, Samcro napisał:

Taka cisza tutaj,  bo chyba wszyscy słuchają muzyki.

Coś do pooglądania zatem- katalog 1990-1991. Do kupienia był za całe 2 DM-.

31 lat jak nic.

Duże bardzo, więc trzeba sobie pobrać do otwarcia.

011528.PDF 73 MB · 31 downloads

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dorzucę do pooglądania Katalog produktów z 1990r, których nie widzę wyżej. Zawiera dane i obrazki głównej, z tamtego okresu, Serii DR. Jak: AU-@607, 707, 907DR, oraz pięknie grający X1111 MOS FET (podobny dzwiekiem do B-2102 MOS FET), CD-@717DR, oraz komplet C-2302, B-2302

Jak się uda wgrać ....

Nic z tego...? 

Na ten czas, na pocieszenie 👎,  wrzucę utwór z albumu Faithless "REVERENCE" (dwa CD-ki), którego zacząłem słuchać w czasie żałoby, na przednówku, przed Świętami Bożego Narodzenia. Muzyka para "żałobna" ale ... z iskierką nadziei. Miejscami figlarna - prawdziwie wiosenna. Przeciwieństwo Trentemoller? 

Wg mnie niesamowicie dobrze zrobione sa wszystkie płyty Faithless. Mam kilka zestawów płyt tego zespołu więc wiem co piszę ..... ?? 

Lepsze basy niż Trentemoller "The Last Resort" 2006 - w moim systemie oczywiscie. 😄

Muzyka przejściowa - wg mnie coś pośredniego między tym co gra Bliss a Trentemoller

😉

 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że do słuchania powyższego zespołu Faithless, w system, z Sansui B-2102 MOS FET, włączyłem pre Hitachi HCA-8500 MKII (także zbudowana na MOS FETach), w miejsce pre  Nakamichi. Dla mnie dużo lepiej brzmi. Więcej miękkich dzwieków, zaokragleń . Dużo lepszy "efekt katedry" i przestrzeń. 

Nakamichi jest w tym przypadku zupełnie "przezroczysty". 

Niesamowite co dają te trany MOS FETy i częściowe ich granie w klasie A

Zupełna synergia dzwieku. Sumują sią ich najlepsze cechy. 

😄

Z biegiem lat stwierdzam, że dla mnie pre Hitachi HCA-8500 jest więcej warte niż końcówka Hitachi HMA-8500 - w moim systemie oczywiscie. 😄

Dla uzupełnienia

Mam lepszą, nowszą wersję -8500 MKii

😁

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie po kilkunastu próbach udało się. Mam nadzieję. 🙂 

Katalog produktów Sansui z 1990r, których nie widzę wyżej. Zawiera dane i obrazki głównej, z tamtego okresu, Serii DR. Jak: AU-@607DR, 707DR, 907DR, oraz pięknie grający X1111 MOS FET (podobny dzwiekiem do B-2102 MOS FET), CD-@717DR, oraz komplet C-2302, B-2302. 

 

Catalogue-Sansui-1990 (1).pdf

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm jak Tobie gra 711-ka niemal tak samo jak CD alpha917xr (pisałeś 907 no ale nie ma modelu CD alpha907XR więc sądzę , że chyba go nie masz ...) to chyba nie mam więcej pytań bo tak to można wodę do ognia przyrównać ... 711-ka w stosunku do 701-ki (bo to są właściwe kryteria porównawcze ma zdecydowanie mniej zrównoważony dźwięk - jest więcej góry i podbite około 400 Hz (fakt nie do przesady - ale jednak) Daje to efekt większej przejrzystości ale gubi nieco charakter Sansui ... Najlepsze z tej półki są 901-ki - wyraźny skok w kierunku realizmu przekazu (no chyba, że Tobie o to nie chodzi ...) 917-ka jest ze dwie półki dalej jeśli chodzi o wiarygodność w przekazywaniu materiału ... Jak czytam Twoje dość ostateczne wypowiedzi co do tego co lepsze to się naprawdę zastanawiam :

- Czy ty w ogóle je słuchałeś czy trochę snujesz fantazje

- Czy po prostu masz takie a nie inne preferencje - w tej sytuacji staraj się nie pisać takich rzeczy, że 711 jest niemal taka sama jak 917XR bo po prostu tracisz wiarygodność ...

917XR na przezroczystym systemie była niemal tak dobra jak Esoteric DV50 (ten drugi nieco bardziej "kanciasty") Podobnie rysowały plany , rozkładały scenę i przekazywały podobną ilość informacji nie gubiąc charakteru przekazu i klimatu (to jest równie ważne jak precyzja czy dynamika)

 

Pozdrawiam !

czubsi

Edytowano przez czubsi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

🙃

@czubsi 

Czy słuchałeś tego CD-ka?

 

Cóż mogę odpowiedzieć?

W moim systemie oczywiscie. 😄  Poza tym CD-X711 jest czarna .... pasuje wizualnie. 

Zgoda. Nie ma modelu CD alpha907XR, jest CD-α917XR

Tego słuchałem w zestawie z AU-@907XR ale także ze starszymi modelami, jak AU-@907i, AU-999, AU-9900, serii AU-X.... i niższymi. O innych firmach nie wspomnę. Z B-2102 MOS nie słuchałem. 

CD-X711 słucham z B-2102 MOS, pre Hitachi HCA-8500 MKII lub pre Nakamichi CA-5. Ale słuchałem także z AU-α907XR i ze starszymi modelami, m.in. z AU-α907i, AU-999, AU-9900 i niższymi. O innych firmach nie wspomnę. 

Reszta systemu bez większych zmian. 

To co słucham, jak na ten czas, pozwala mi na taką opinię. Może kiedyś ją zmienię. 

Moim zdaniem dużo większe różnice i bardziej zauważalne, bo od razu, są przy zamianie integr, końcówek, czy też pre, niż obydwu tych CD-ków.

Uważam, że CD-X711 jest na bardzo wysokim poziomie. Gdy go nabyłem (przyjechał z Norwegii), wydawało mi się, że nie był w ogóle używany. Środek lśniący od czystości. Wyglądał, jakby był prosto ze sklepu i tak się zachowuje do dziś. Może dlatego tak gra jak gra? 

Przy CD-X711 ta CD-α917XR to starsza siostra, która sporo przeszła. Może tu jest przyczyna niewielkiej różnicy  w poziomie grania? CD-α917XR stoi w szafie i czeka na swój czas .... 

 

Na zakończenie dodam, dla wyjaśnienia, że Ty, w swoim rankingu, stawiasz końcówkę Sansui B-2105 MOS blisko szczytu, a tuż za nią B-2103 MOS.  B-2102 MOS dwa poziomy niżej, o ile pamietam ...

Ja natomiast stawiam wyżej końcówkę Sansui B-2102 MOS, od obydwu wyżej. To na podstawie osłuchania w systemie, w którym je słuchałem oczywiście. 😄

I jeszcze jedno. B-2102 MOS jest czarna, pasuje wizualnie. 😃

Nie przepadam za "przesadzoną" przesadą w dzwieku B-2105, jak i za niewielkimi brakami "efektu katedry", widocznymi w B-2103 - po prostu. Różnice te są oczywiste i widoczne natychmiast, bez wsłuchiwania się. Jestem za większą skromnością w dzwieku ale niezbyt przesadną. Może nie dorosłem 😉, nie osłuchałem się dość? Ale swoje lata mam. 

Tu, podejrzewam, tkwi różnica nie do przeskoczenia. Czyli między tym co ja słucham i słyszę, a co Ty słuchasz i słyszysz?  

Na subiektywne oceny, w tym, jak i w innych przypadkach, nie ma rady. 

 

Już widzę, że jak będę tu często zaglądał - będziemy się często spierać.  😊

Pozdrawiam ! 

 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post poprzednika - nie ma sensu cytować całej wypowiedzi...
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Różnica między CD-α917XR a CD-X711, wg mnie, jest bardzo niewielka. Głównie taka, że alpha gra bardziej "aksamitnie" od CD-X711.

CD-α917XR gra bardzo dobrze z AU-α907XR. Dlatego kupiłem je razem, w pakiecie. Oba klocki są stworzone dla siebie, nawet wyglądem, kolorem, boczkami i ....  opisem - XR🙂

CD-X711 lekko zaostrza dzwieki.  W moim systemie i dla mnie, po prostu, lepiej pasuje i brzmi ale, dla równowagi, m.in. w systemie, ze zmianą CD-α917XR na CD-X711, zmieniłam pre Nakamichi na Hitachi. 

Jak widać - o gustach trudno jest polemizować. 🙂

 

P.S.

Domyślałem się jak gra B-2102 MOS, na podstawie słuchania końcówek innych firm na MOS FET-ach i w oparciu o opinie z forum oraz wynikające z rozmów. Nie byłem zaskoczony tym, że gra dobrze, gdy ją usłyszałem. To przecież marka - Sansui. Zaskoczyło mnie tylko, że gra aż tak bardzo dobrze na tle innych, gdy doszło do bezpośrednich porównań! 

Domyślam się także, więcej, stawiam tezę, że bliżej jest B-2301, czy B-2302 do B-2102 MOS niż pozostałych końcówek. 😉

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc wyżej o niewielkich różnicach w sposobie grania porównywanych CD-ków. Odniosłem się tylko i wyłącznie w sposób subiektywny, w odczuciach tego co słyszę bardzo wyraznie w swoim systemie. 

Nie brałem pod uwagę zawartości wnętrza poszczególnych CD-ków. Tu na pewno są spore różnice. W końcu należy brać pod uwagę postęp techniczno - technologiczny z upływem lat "złotego wieku" audio. 

 

  Fakt CD-X711 nie gra jak CD-917XR  ale podobnie. Pewnie gra jak CD-α717DR, gdyż wydaje się, że to poprawiona α717D Extra / X711.   😊

 

5 godzin temu, Leoncio napisał:

Rozwinie ktoś temat CD-X711 i innych modeli z przełomu lat 80/90? 

Może ma ktoś serwisówkę w pdf od CD-α717DR? 

Serwisówki w pdf od CD-α717DR nie mam. Chętnie przygarnę. 

 

CD-X711 (10 kg) z 1989r na Europę - na 220V. Przetwornik D / A:  MN6471M MASH (1-bitowy 4DAC), odpowiednik japońskiej wersji CD-α717D Extra ale na 100V, też z 1989r. Wg opinii zamieszczonych na audiokarma.org/forums oraz parametrów i wyglądu zwen. oraz wewn.

Obydwa obsługuje ten sam pilot RS-1110. CD-X711 ma bardzo solidny mechanizm, szufladę metal, budowę. CD-X711 wygląda identycznie jak CD-α717D Extra.  

CD-α717D Extra (11 kg, czyli + 1kg na trafo na Japan?) to poprzednik (i odpowiednik) pózniejszej wersji - CD-α717DR (11 kg), a więc ta sama półka.   

 

CD-α717D Extra - cena: 89 800 JPY  z 1989 r. Przetwornik D / A: MN6471M (1-bitowy LDCS systemu MASH, 4DAC), KSS-152A. Domyślam się, że gra podobnie, jak bardzo "wyceniony" u nas: 

CD-α717DR - cena: 108 000 JPY (¥) z października 1991r (mocna inflacja końca lat 80-tych! na $).  Przetwornik D / A: (w opisie - MASH DAC2 )  MN6474M (18 bitów). Ten sam ma 

CD-α717D LTD - cena: 99 800 ¥  z 1992 r - następca CD-α717DR oraz 

CD-917XR - cena: 160 000 ¥  z 1993 r. Tu różnica jest największa. Masa 14,1 kg i cena! 917XR ma miedziane i "miedziowane" blachy antymagnetyczne oraz  antywibracyjne izolacje z teflonu. To rzuca się w oczy od razu. 

Lasery mają te same: Sony KSS-152A wszystkie modele Sansui z tamtych lat. Także najwyższy model CD-α917XR

Główne różnice:

wygląd zewnętrzny, wyświetlacz, umiejscowienie szuflady, D / A - 1 i 18 bit oraz być może (tu niepewne) układ sterujący (???). 

Zastosowano po prostu nowsze wersje niektórych układów. Innych różnic brak (także w cenie, którą niweluje inflacja końca lat 80-90 tych!). Waga i parametry - niemal identyczne - także nie istnieją, poza CD-α917XR. 

 

Może ktoś wie więcej na temat tych CDków i dopisze / uzupełni / oświeci? 

 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

CD-X711, przetwornik D / A: MN6471Mdwa MASH, 4DAC16-bit (wg instr.), 2 kanały, Laser 3-strumieniowy Sony KSS-152A,

Często CD-X711 mylony jest w poziomie wykonania i grania, z dobrze również grającymi, wcześniejszymi modelami CD Players CD-X701 i CD-X701i.

Te ostatnie to zupełnie inna linia CD-ków.

Modele CD-X701 CD-X701i to raczej odpowiedniki CD-ków pierwszej serii "α" budowanej dla obsługi integr serii AU-α907 (¥198,000 w 1986r) i serii AU-α907i (¥198,000 w 1987r)

Natomiast CD-α717D Extra (odpowiednik dla Europy CD-X711) budowano w 1989r dla obsługi integry AU-α907L Extra z 1989r (za¥250,000) i integry AU-α907DR z 1990r (za ¥ 250 000). Ostatecznie dla α907DR wydany został dwa lata pózniej, w 1991r, unowocześniony CD-α717DR

Tu zauważcie, że budowane w tym czasie były integry "α" dla Japonii  i oznaczenie "X" dla Europy ale ....

W Europie modele integr oznaczone "X"7.... oparte były na niższych modelach w Japonii, jak "α"607, a modele "X"9.... w Europie, oparte były na modelach "α"7.... w Japonii. W zamian miały podwyższoną, "podrasowaną" moc w stosunku do odpowiedników Japońskich.

Ta zasada, wydaje się, nie obejmowała w przypadku odpowiedników CD, poza (tu nie mam pewności co do info) serią CD-α707i i CD-X701i

Sansui CD-X701 - D / A cyfrowy: PCM54HP-J, 16-bit (wg instr.), laser OPTIMA-1, 2 kanały,  - prawdopodobnie odpowiednik w Japonii CD-α707 z 1986r, 8,8 kg.

Sansui CD-X701i - D / A cyfrowy: PCM56P, laser Sony KSS-152A - prawdopodobnie odpowiednik w Japonii CD-α707i z 1987r, 8,8 kg.   

CD-α707i (mechanizm Sansui SF - Solid & Flex) wyposażony jest w 2 x PCM56P z w stosunku do X701i (PCM56P). 

We wszystkich przypadkach waga i parametry - niemal identyczne. 

 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz ... CD alpha717DR w żaden sposób nie jest nawet troszkę podobna do alfa 717 extra / 711 -ki ... Więcej w tym fantazji i domniemywania niż faktów.... 717DR to niemal to samo co 917XR !!!! tyle, że ta druga ma więcej cennych części (Rikenów , u-conów , Elna Silmic super gold i alpha) no i inaczej ją ubrali 🙂 I piszę to bo dokładnie to wiem i potrafię bez problemu udowodnić a nie dlatego, że lubię mieć głoś i pisać by pisać ....  Służy to - nie jak sądzą niektórzy - promowaniu mojej osoby ale przekazywaniu sprawdzonych informacji osobom zainteresowanym marką i faktami z nią związanymi - to daje podstawę do ocen i jakiś konkretny punkt wyjścia ! Zdecydowanie lepiej bazować na faktach niż na czyichś preferencjach - nie sądzisz ??? Dlatego staram się ludziom w głowach nie mieszać informacjami typu - co lubię - tylko przekazywać konkretne dane by mogli sami dokonać wyborów.

Mój drogi kolego :

1) CD -X711-kę znam zdecydowanie lepiej i dłużej niż Ty - zapewniam !

2) Należy zauważyć, że jak najbardziej masz prawo lubić jakikolwiek dźwięk - to Twoje prywatne prawo !!!! Twoje preferencje to też Twoja sprawa ! Fajnie, że się tym dzielisz !!! Nie ma to jednak większego odniesienia do pojmowania wartości sprzętu pod względem jego walorów uznanych przez ogół za wzorcowe w sprzęcie audio. Ja staram się wyłączyć własne preferencje opisując cechy poszczególnych Sansui !!! Jeśli zdarzy mi się inaczej to wyraźnie widać w moich opisach co lubię osobiście. Wystarczy spojrzeć na opinie o 907NRA, którą nadal uważam za świetny wzmacniacz "lejący po d...e" większość kultowych integr jak wytwory Accuphase np. co jednak nie zmienia, że .... jej nie lubię 🙂 B2301L w oryginale podejrzewam bardzo zawróciłaby Ci w głowie ale w kontekście uniwersalnej oceny jej wartości sonicznej zauważyć należy jej lekkie (celowe !) zmiękczenie krawędzi co nieco zakłamuje rzeczywistość - dlatego to sobie skorygowałem (:-)) i teraz dla mnie ten wzmacniacz Sansui jest wzmacniaczem wzorcowym w skali bezwzględnej ! 

3) B2102MOS uważam za rewelacyjny wzmacniacz !!!! A pisałem o nim bardzo oszczędnie z przyczyn "oczywistych" (czytaj : cena) .... Czy jest wg mnie jednym z najlepszych ? NIE ! Ale należy pamiętać, że moja ocena tego modelu (i innych Sansui także) dotyczy kontekstu względem modeli tej marki !!!  Względem pozostałych marek to już zupełnie inna historia !!!!

O tym często zapominamy !!! Każdy model Sansui alpha jest REWELACYJNY !!!!!! i Tym konkretem kończę tą swą przydługawą wypowiedź 🙂

Musiałem jeszcze coś dopisać ... Proszę - przestań pisać jakieś dziwne wywody !!! To co jest czym już sto razy było opisane na stronach tego i drugiego forum !!!! Ty to wywracasz do góry nogami kompletnie czyniąc zamęt !!!! Poczytaj sobie najpierw potem twórz swoje tezy !  .... 

np"

Modele CD-X701 i CD-X701i to raczej odpowiedniki CD-ków pierwszej serii "α" budowanej dla obsługi integr serii AU-α907 (¥198,000 w 1986r) i serii AU-α907i (¥198,000 w 1987r). 

Skąd to wziąłeś na Boga ???? ! Te cd-ki to ciąg produkcyjny uzupełniający europejskie wypusty AU-X701 i i AU-X901 !!!! Naprawdę proszę nie pisz bzdur .... Sansui nie miało żadnych zamysłów tworzenia par CD + wzmacniacz. Pary stworzono tylko w kontekście oferty na Europę . U nich prace nad CD to w zasadzie proces bardziej przypadkowy - powiedziałbym eksperymentalny - nie mający szans rozwoju ani powodzenia ! O tym już było nie raz i są to informacje uzyskane bezpośrednio od ludzi z IDK Sansui !!! Model 717 DR powstał jako przedłużenie schematu wzmacniacza 907 DR z dodaną sekcją przetwornika i napędu przeszczepionego z cd-ków innej marki - do tego stopnia, że ledwo to działało .... Owszem - jakość dźwięku zapewniała kwestia schematu i części ! W połączeniu z MASH-em (świetny DAC moim zdaniem) dał rewelacyjne efekty ! Sansui nie zamierzało inwestować w prace nad CD - woleli użyć gotowych elementów i to dało taki a nie inny skutek. Z modelem 917XR sprawa jest jeszcze bardziej dziwna bo to pierwszy model (i ostatni ...) , który zdecydowali się oznaczyć 9-ką na przodzie sugerując model pasujący do 907XR i włączyć do oferty (choć to 717-ka na wypasie ubrana w inny strój ...) , Szybko jednak okazało się, że brak prac rozwojowych nad CD doprowadził do .... katastrofy modelu 917XR ... Z około 950 wyprodukowanych egzemplarzy jakieś 10% cierpiało na problemy z serwem .... stąd ceny na aukcjach w Japonii .... W konsekwencji tak szybko jak go włączyli do oferty tak szybko go wycofali ... - wielu uważa (ja też), że przez to AU alpha 907XR dostała rykoszetem i nie cieszyła się takim uznaniem jak wg mnie powinna - doszło do tego pozbawienie jej regulacji i....

To wszystko jednak nie ma znaczenia bo podejmując pewne ryzyko i nabywając CD alpha917XR można wejść w posiadanie rewelacyjnie grającego CD !   Co do 711-ki to sprawy mają się zupełnie inaczej - bliżej mu do cd-ków Technicsa niż wspomnianych 717 czy 917 .... Tak naprawdę to dziwię się, że Sansui to sygnowało swoim znakiem no ale to nie znaczy, że tobie ma się nie podobać 🙂 Sytuacje prozaicznie ratuje u Ciebie połączenie go z nieco ciemnawym i dostojnie (monumentalnie) brzmiącym B2102 MOS ....

I jeszcze jedno

CD stworzony jako uzupełnienie wzmacniaczy alpha 907 i 907i to CD alpha 907 !!! widziałeś w ogóle coś takiego ???

https://audio-heritage.jp/SANSUI/player/cd-alpha907.html

Pozdrawiam !

czubsi

Edytowano przez czubsi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czubsi, San-Sui,

fajnie, że wyszedł temat odtwarzaczy CD naszej ulubionej (a przynajmniej ulubionej w tym wątku 🙂 ) firmy, bo głównie skupialiśmy się na wzmacniaczach, końcówkach i przedwzmacniaczach oraz kolumnach do nich i okablowaniach. Natomiast CDki rzadziej tu były omawiane.

A teraz Paweł opisał (przypomniał) kilka wyższych modeli (tak jak kiedyś usystematyzował wzmacniacze i końcówki).

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czubsi napisał:

 

I jeszcze jedno

CD stworzony jako uzupełnienie wzmacniaczy alpha 907 i 907i to CD alpha 907 !!! widziałeś w ogóle coś takiego ???

https://audio-heritage.jp/SANSUI/player/cd-alpha907.html

Pozdrawiam !

czubsi

Ciekawe info. 

Wiedziałem, że jest wysoki model o symbolu CD-α907 (¥ 150 000 z 1986r) ale pisałem tylko o tym, co jest i było robione na rynek Europy, jako klony rynku Japońskiego. To jest istota moich poprzednich opisów, dywagacji. 

Przesadzasz z tym, że nie produkowali niższych modeli na Japonię, a tylko na Europę? 

Podany wyżej model parametrami i zasadniczymi elementami jednak przypomina inne CD-ki, które podałem poprzednio, z niższej półki, jak CD-α707 i CD-α707i (na których oparte były CD-X701 i CD-X701i), do obsługi w Japonii integr α707 i α707i, czy odpowiednio niższe modele CD dla wzmacniaczy α607 i α607i, czyli z tejże grupy. O to mi chodziło ale dopiero CD-α917DR wydaje się, że jest wyjątkowy, jak piszesz ale to inna półka i nie "europejska". 

Przecież w tamtym, czasie na Europę, nie robili wcale modeli wzmacniaczy z najwyższej półki, jak α907 (na 220V), więc nie zrobili odpowiedników CD-ków z tejże wysokiej półki, jak np. CD- α907, jako CD- X907, tylko CD-ki z niższej pólki CD-X701 - dla wzmaków z niższej półki (w Japonii α707 100V) 😃 oznaczanych jednak wyżej w Europie, co nie jest niekiedy zrozumiałe, AU-X901, czy X701 na 220V

Parametry i zasadnicze elementy CD-α907: 

3-wiązkowy laserowy system półprzewodnikowy

Liczba kanałów 2 kanały

Częstotliwość próbkowania 44,1 kHz

Liczba bitów kwantyzacji 16-bitowy liniowy

Nawet Waga10,5 kg

są podobne do parametrów japońskich modeli CD-α707 i CD-α707i, których to odpowiedniki CD-X7... robili na Europę. 

 

Podajesz produkty z najwyższej półki α907, czy α917.

Z tej samej strony CD-α717D Extra produkowanej na 100V, tylko na Japonię?  

https://audio-heritage.jp/SANSUI/player/cd-alpha717dextra.html 

Czy też CD-α707i na 100V, tylko na Japonię? 

https://audio-heritage.jp/SANSUI/player/cd-alpha707i.html

Właśnie te wyżej podane to są, odpowiednio zestawione, japońskie odpowiedniki modeli europejskich, o których pisałem  CD-X711, CD-X701i. Dlatego tymi modelami się posługiwałem. 

Zresztą już to opisałem poprzednio. 

To czy to były ich topowe produkty, czy "składaki", nie wiem i pomijam. Dla mnie ważne jak grają. Obecne produkty z wysokiej półki, cenowo osiągalne dla ludzi, to także "składaki". 

 

 

 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czubsi napisał:

(...) dopisać ... Proszę - przestań pisać jakieś dziwne wywody !!! To co jest czym już sto razy było opisane na stronach tego i drugiego forum !!!! Ty to wywracasz do góry nogami kompletnie czyniąc zamęt !!!! Poczytaj sobie najpierw potem twórz swoje tezy !  .... 

np"

Modele CD-X701 i CD-X701i to raczej odpowiedniki CD-ków pierwszej serii "α" budowanej dla obsługi integr serii AU-α907 (¥198,000 w 1986r) i serii AU-α907i (¥198,000 w 1987r). 

Skąd to wziąłeś na Boga ???? ! Te cd-ki to ciąg produkcyjny uzupełniający europejskie wypusty AU-X701 i i AU-X901 !!!! Naprawdę proszę nie pisz bzdur ....

 

Należy czytać ze zrozumieniem. 

integry serii AU-α907 to także niższe modele tej serii, jak - AU-α607, AU-α707

z serii AU-α907i - to także - AU-α507i AU-α607i, AU-α707i .... itd. 

Zgoda. Te cd-ki CD-X701 i X711 to (na pewno jest!) ciąg produkcyjny uzupełniający europejskie wypusty AU-X701, AU-X901 i X711 ale .... oparte na ciągu produkcyjnym, jak pokazałem wyżej, uzupełniającym Japońskie wypusty AU-α607, AU-α707, i odpowiednio AU-α507i AU-α607i, AU-α707i .... oraz odpowiadających im modeli CD-ków. Wzmacniacze podałem przykładowo, na potwierdzenie racji i pokazanie że firma Sansui, "ściemniała" i nie szanowała (raczej) rynku europejskiego. Nie dotyczy to jednak CD-ków. Dziwne? 

Tylko tyle chciałem pokazać. Widzisz to inaczej? 

🙂

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ciemno grających wzmakach pisałem. Wystarczy podpiąć jasno grające kolumny, czy też żródło. To nie tragedia. Gra cały system. 

Dla mnie takie wzmaki są lepsze od jasno grających. Choć to także nie problem. Wystarczy podpiąć ciemno grające kolumny, czy też żródło. 

Mam kolumny nisko schodzące, do 20 - 25 Hz - ciemno grające. Zawsze dobieram człony do systemu. Gra cały system. 

 

 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odtwarzaczami Sansui jest ten problem ze do końca nigdy nie zostały dopracowane tak jak to miało miejsce z integrami/końcówkami mocy. Trzeba jednak przyznać że mimo tego potrafią czarować. Choćby dlatego cały czas trzymam dwa egzemplarze ( 717D Limited i α 607), mimo że od roku czasu słucham już z plików. 

San-Sui jeżeli masz zajawkę na te odtwarzacze i lubisz takie granie to musiałbyś posłuchać tej LTD bo zawiera o połowę więcej elementów od modelu 717extra i brzmieniowo łączy to co reprezentują modele z lat 80 i 90. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mario100007

Śledząc historię tworzenia poszczególnych modeli CD Sansui (a nie ma ich zbyt wielu z tej wysokiej półki!), również spodziewam się, że CD-α717D LTD z 1992r, jako najlepiej dopracowany gra również najlepiej, z opisanych wyżej japońskich modeli z "poziomej" serii 7 - CD-α7.... Dodam - jak do tej chwili, moje kalkulacje nigdy mnie nie zawiodły (ostatni przykład to strzał w B-2102MOS 😊). 

Historia ich powstawania: 

CD-α717D Extra - cena: 89 800 JPY z 1989r (dla Europy CD-X711 1989r) miał następcę CD-α717DR 1991r - cena: 108 000 JPY .

Potem dopiero w 1992 r zbudowano CD-α717D LTD - cena: 99 800 ¥. Zaraz potem  powstał najwyższy model  CD-917XR 1993r- cena: 160 000 ¥ 

CD-917XR 1993r zbudowano prawdopodobnie właśnie na podstawie doświadczeń zdobytych na wyżej podanych niższych modelach CD-α7.. ale najbliżej jej konstrukcyjnie i wyposażeniem w części, właśnie do CD-α717D LTD. Natomiast jego odpowiednik - cenowy, z wysokiej półki CD-α907 - ¥ 150 000, był starszej daty konstrukcją z 1986r. Jej wysokiej klasy granie oparte było i zbliżone konstrukcyjnie oraz wyposażeniem w części (grające!), do modelu CD-α707 1986r. (CD-X701). Na pewno, jak to w Sansui, inne elementy elektroniczne, opory, kondensatory i inne, były jednak z najwyższej półki wykonania i klasy. 

Model CD-α707i 1987r, to już o rok póżniejsze konstrukcje i elementy, jak przetwornik D / A i laser. Czy lepszy? 

.....

CD-X701 - bez "i"!!  (CD-α707) - D / A cyfrowy: PCM54HP-J, 16-bit (wg instr.), laser OPTIMA-1, 2 kanały, to obecnie b. rzadki model. Pewnie dlatego, że brak lasera! na podmianę. Albo też, być może, gra lepiej od modelu z "i" i nikt się nie pozbywa ...

Czy CD-X701 gra lepiej (wg niektórych 🙂) od CD-X701i (CD-α707i) do którego lasery są jeszcze dostępne - D / A cyfrowy: PCM56P, laser Sony KSS-152A??

Oto jest pytanie. 

.............

Info dla znajomego (Pozdrawiam ) 😃

Poprzez odsłuch ale także poprzez dedukcję (jak wyżej), można wyrobić sobie zdanie na temat:

Który lepszy? CD-X701 (bez "i") czy CD-X711???  Oczywiście jeżeli wiesz co w dżwieku preferujesz. 

 

Pozdrawiam 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ? Nie będę więcej komentował bo tak mieszasz, że głowa boli. 20 razy czytam co napisałeś i nadal nie ma to składu ani ładu - tak to można słowami piramidy przestawiać - mam takiego szefa co to wodę ogniem gasił a w hotelach jadał przy szwajcarskim stole... . Dalej ciągniesz swoje wywody ale Ty chyba po prostu lubisz pisać żeby pisać - może książkę jakąś napisz czy coś ? ...

Tak czy siak napiszę po raz kolejny bo widzę, że to chyba Ty nie do końca czytasz ze zrozumieniem ....

"CD-917XR 1993r zbudowano prawdopodobnie właśnie na podstawie doświadczeń zdobytych na wyżej podanych niższych modelach CD-α7.. ale najbliżej jej konstrukcyjnie i wyposażeniem w części, właśnie do CD-α717D LTD| ...

Ile Ci można powtarzać , że 917XR to 717DR tylko inaczej ubrana ????? Dalej będziesz fantazjował tonem znawcy ???? Studiujesz gazetki i sądzisz żeś posiadł wszelką wiedzę czy jak ? Zarówno 917XR jak i 717DR są oparte na schemacie wzmacniaczy serii alfa z dodaną sekcją przetwornika i zaimplementowanym serwem z napędem z innego CD natomiast wszystkie pozostałe CD Sansui to zbitek pomysłów czasem bezpośrednio czerpiących z Technicsa SL-P990 i SL-P770 zatem jak można w ogóle snuć wywody, że te CD coś łączy ?????? Mi jak Boga kocham - ręce opadają ....

Zauważyłem, że jesteś na etapie : więcej basu, mniej góry więcej przestrzeni itd itp ... - porozmawiamy sobie dalej jak będziesz na moim etapie - wiarygodności dźwięku - jego prawdziwości w odniesieniu do brzmienia w realu - zrozumiesz o czym mówię gdy posłuchasz sobie naprawdę dobrego źródła a nie budżetowego 711, którego wiarygodność nijak się ma do 917 a co dopiero do źródeł z najwyższej półki ... Mario wspominał o ciekawym CD alpha717LTD- posłuchaj jego rad bo to dobry kierunek dla Ciebie  !

I bez urazy ! Czasem po prostu daj się przekonać bo nie wszystko sprowadza się do własnych upodobań - czasem trzeba umieć wyjść z siebie i polegać na faktach !

Nie odpisuj tylko przemyśl bo tak będziemy się bez końca przepychać - potrafisz ?

Pozdrawiam !

Edytowano przez czubsi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...