Skocz do zawartości

SANSUI - moja ulubiona marka


Recommended Posts

Może wykupili tylko zapas nalepek z magazynów ... ?

🤒

Firma Sansui sporo sprzętów robiła w Europie, we współpracy lub zlecała, jak np. kolumny ale i inne. Pewnie z powodów oszczędności i logistyki. 

Dotyczy to szczególnie niskiej, a może i średniej półki. 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.10.2020 o 19:00, braap napisał:

Sorry, ale co to za bełkot? Nie mozna sobie podyskutowąc bo się panu Czubsiemu nie podoba? Przecież nikt ci nie każe czytać a złaszcza komentować. Zwłaszcza takim belkotem, że niby wszystkie sansuje to klękajcie narody i nie mozna sie o to spierać, ale jednka są lepsiejsze takie to a takie...

 

już teksty jak "Sansui dało nam też bezsprzecznie model bliski wzorcowi dźwięku bez względu na to czy trafia w czyjeś gusta czy nie ! Jest to AU07 !!!"  to prawdziwe rodzynki. Biedni wlaściciele różnych Accu, Luxmanów i całej masy innych jeszcze droższych sprzętów, żyjecie w strasznej nieswiadomości, że jednka słuchacie nie tego co trzeba.

Paweł ma racje, w przypadku wielu producentów warte uwagi były tylko nieliczne / najwyzsze modele, nie dajac tym samym wyboru w znalezieniu idealu dla siebie, inaczej sprawa ma sie w przypadku sansui, bo integry oczywiscie lacza najlepsze cechy za ktore sansui lubimy, a w dodatku kazda gra inaczej dajac nam wybor dzwieku najbardziej zblizonego do naszych preferencji, a to ze niektore modele sa wykonane na takich czy takich gniazdach, coz, zawsze mozna zrobic upgrade.

 

co do luxmanow, accuphase, darze szacunkiem i sympatia kazda japonska marke, ale sansui na nasze szczescie góruje nad innymi, co potwierdzilo wiele testów odsluchowych które chociazby przeprowadzalismy z Piotrem, a porownywalismy topowe modele z roznych okresow, gusta sa oczywiscie rozne i kazdy ma swoj, ale znajdujemy sie na forum sansui ktore w znacznej wiekszosci skupia tych zadowolonych posiadaczy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, miłośnik Sansui napisał:

San-sui.

Chcesz oglądać tylną ściankę Sansui 907 DR z zasilaniem europejskim, wstukaj na Ebay,de Sansui 907 i masz wzmacniacz na Europę.

Tak, to pierwsze moje tu wpisy. 

Chodzi mu o moją 707dr. Ale nie będę karmił trolla.

Chyba że wcześniej poda dokładne źródło informacji że w Europie nie było 907dr i 707dr pełniła rolę najwyższego modelu.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

braap

Na Europę była nie tylko 907 DR ale i 907 MRX. Co tu gadać . 

Jak ktoś nie potrafi wpisać kilku liter i cyfr , hm, ma widać jakiś problem.

Inna sprawa, że czytam to forum od początku. Założył je gość z Warszawy. Poznał Sansui dzięki właśnie Czubsiemu. 

Jest też drugie forum na którym pisuje Paweł. Uważam , że to jeden z największych pasjonatów Sansui w Polsce.

San-sui , nawet nie miałeś dziesiątej części Sansui jakie miałem i słuchałem. Nawet teraz mam kilkanaście najwyższych

modeli. Lampę, Mos-a czy zwykłe bipolarne wzmacniacze. Cd i gramofony. Mam i miałem możliwość porównywać

w miom i innych systemach wszystko co robiło Sansui . Takie zaś wycieczki z fotkami i wiedzą z broszurek mnie 

śmieszą.

Miałem nawet krótko kilku watowy lampowiec z Aqa Lab, marki założonej przez ludzi z Sansui. 

Znaczków zaś Sansui nikt by nie nalepiał jak by je znalazł, bo to naruszenie prawa do marki i nawet juz byly właściciel

Sansui, potrafił by wyegzekwowac spore odszkodowanie .

Te oznaczenia Sansui są legalnie stosowane, bo wykupiła je właśnie firma z adresem między innymi w UK.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, braap napisał:

Chodzi mu o moją 707dr. Ale nie będę karmił trolla.

Chyba że wcześniej poda dokładne źródło informacji że w Europie nie było 907dr i 707dr pełniła rolę najwyższego modelu.

 

 

We wspomnianym katalogu to jest jeszcze b-c 2302 i kilka takich zostało zrobionych

,...........bardziej ogólnie teraz.....

Powiem poza tym tak: nie podoba mi się ton dyskusji niektórych. Jakby wszystkie rozumy zjedli. I jakbym to co piszą już przeczytał gdzieś, napisane przez kogo innego , na innym forum. Albo się mylę ? Czy tylko takie ja mam wrażenie? 

I nie wydaje mi się, aby był to tylko wątek wzmacniaczach its, a co innego "wypad z baru" i o gramofonach nie piszemy. Skąd ten pomysł w ogóle??? To, że w 99% są tutaj opisu integr czy końcówek to przypadek raczej...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, pojawia się tu dużo prowokacji. I tak, można odnieść wrażenie, że odczuwamy déjà vu co do stylu i treści co niektórych wypowiedzi, dokładnie przed chwilą to samo pomyślałem. No nic, wracam do odsłuchów B-2105 vs B-2103 (odwieczny dylemat).

Edytowano przez piorut
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, miłośnik Sansui napisał:

Jak ktoś nie potrafi wpisać kilku liter i cyfr , hm, ma widać jakiś problem.

 

Jak ktoś nie potrafi przeczytać kilku liter i cyfr , hm, ma widać jakiś problem. 

Sprawa dotyczy GB i AU-a707dr z 1991r. 

Nic poza .... 

A (troll?) @ braap mógł się upewnić, czy ma cokolwiek wspólnego z 1991r i partią z GB r, gdyby zamieścił wspomniane foto. 

 

Co do 907 MRX? To była tylko próbna nieliczna partia. Nieco różna od oryginału japońskiego ... Gorsza, jak twierdzą znawcy. 

 

 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, miłośnik Sansui napisał:

San-sui , nawet nie miałeś dziesiątej części Sansui jakie miałem i słuchałem. Nawet teraz mam kilkanaście najwyższych

modeli. Lampę, Mos-a czy zwykłe bipolarne wzmacniacze. Cd i gramofony. Mam i miałem możliwość porównywać

w miom i innych systemach wszystko co robiło Sansui . Takie zaś wycieczki z fotkami i wiedzą z broszurek mnie 

śmieszą.

Miałem nawet krótko kilku watowy lampowiec z Aqa Lab, marki założonej przez ludzi z Sansui. 

Znaczków zaś Sansui nikt by nie nalepiał jak by je znalazł, bo to naruszenie prawa do marki i nawet juz byly właściciel

Sansui, potrafił by wyegzekwowac spore odszkodowanie .

Te oznaczenia Sansui są legalnie stosowane, bo wykupiła je właśnie firma z adresem między innymi w UK.

 

 

Pochwal się jakie to wzmacniacze tranzystorowe i lampowe Sansui miałeś!  Wówczas ocenię, czy miałeś i słuchałeś wiecej niz ja. 

Bo jakoś trudno to przyjąć na wiarę. Dobrze byś, dla uwierzytelnienia, opisał, jak który gra, zamiast trollować, cytując przeczytane forum. 

 

Co do logo. Chińczycy też wykupili i produkują sprzet sygnowany Sansui. Co z tego wynika, jeżeli chodzi o jakość wykonania i oryginalność? 

 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@san-sui opanuj trochę swój jezyk, bo będzie Ci głupio jak się dowiesz komu przypisujesz trolowanie. Do @miłośnik Sansui powinieneś zwracać się per Pan jak większość tu obecnych ( witamy po dłuższej przerwie ) 

@piorut co do Twoich porównań ja wolę ten

" tajemniczy" wzmacniacz ;). Poproszę jednak o kilka zdań na temat Lki by Czubsi bo następny taki  wzmacniacz może już nie powstanie ( dostępność części i czas poświęcony na licytacje to trudność nie do przejścia dla kogoś kto nie kocha tych wzmacniaczy)

Pozdrawiam

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo.

Sansui AU-70 w parze z Sansui TU-70 i kolumnami Sansui SL-7W.

AU-70 protoplasta kultowego AU-111. Stopień końcowy w PP po dwie lampy 7189 na kanał. Trafa głośnikowe Sansui 6200 sygnowane OPT - A i OPT - B

co nie znajdziesz na schemacie. Trafo sieciowe Sansui 100, 127, 240 V . Gra ze źródłem Esoteric DV 50s. Może to drobna przesada, ale lubię koncerty i

dobry TV pozwala mi bawić się świetnie z muzyki i wizji. 70-yka gra świetnie w przwie całym zakresie pasma, poza niskim dołem, który z tych kolumn

nie jest możliwy do uzyskania. Pasmo pozostałe równe a jednak z pięknym ciepłem lamp. Wyśmienita scena i budowa w głąb. Kolumny znikają i nie

ma mmowy o identyfikacji dźwięku w rozkładzie na kolumny. Zero szumu czy brumień. Wzmacniacz ma masę przełączników do różnych filtrów i

ustawień ale szczerze nie stosuję ich bo dźwięk w czystej postaci jest wystarczający jak dla mnie. Jest to zestaw, który niejako jest przeznaczony do

małego pokoju. Radio, hm, ogólnieświetne, ale od kiedy zabito trójkę przez zmiany kadrowe, mało co słucham. Stroi każdą dostępną stację śwoetnie

nawet na kawałku drutu.Kiedyś słuchałem dużo i chętnie, ale komercja w TV i Radiu zabija już frajdę z odbioru. Sam wzmacniacz kupiłem w Niemczech ,

radio o ile pamiętam w US. Radio to 100% oryginał, wzmacniacz ninestety juz nie. Niemiec widac miał problem z przewodem zasiljącym i wymienił go

po swojemu. Nie udało mi się znaleźć oryginalnego zestawu. Co ciekawe, żarówki we wzmacniaczu jk i radiu nadal oryginał. Trzymaj się. Nawet gniazdo

słuchawkowe jest ok. Mam słuchawki Sansui SS- 10.  Od kilku lat nie słuchałem już na nich. 

Tak więc  San-sui już  tego zestawu raczej nie słuchałeś, ale to nie piaskownica by się przelicytowywać. Jak by co w drugim secie zawsze do odsłuchu

B 2103 lub B 2102, 907 Mos Limited, 907 MR , DR. Jest też 607 Mos Premium. długo na niej grałem zamiast AU-70 bo nie mogłem zdobyć kwadry

lamp a ta 607 gra podobnie tonalnie. Teraz stoi . W drugim zestawie za żródło Ezoteric K 05 naprzemiennie z jakimś gramofonem. Zależy jaka 

wkładka. Lekka typu Denon 103 czy ZYX lub ciężka Ortofon SPU  tu wybór zależnie od rodzaju muzyki. Ortofon wolę do klasyki, wyciąga 

moc orkiestry jak nic innego nie potrafi. Denon zwykły 103 bez literek.  ZYX Bloom 100 świetny np. do Diany Krall do prostego raminia w

gramofonie Sansui XP 99. Do S-ki w Technics-ie mam Denona 103 lepiej brzmi na niskich .

 

Teraz z innej beczki.

MarkuB, mnie Yello Point nie przypadło do gustu , wcześniejsze Touch uważam za dużo lepsze. Z nowości nie rozczarowała mnie Diana Krall z 

This dream of you. Norah Jones  w Pick me up off the floor już nie jest tak dziewczęca jak wcześniej. Wolę ją w klubowych wydaniach typu Live

at Ronnie Scott's. Zaskoczyła mnie też Kaz Hawkins w Mwmoris Of. To inna piosenkarka jak w poprzednich płytach.

Pozdrwiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, miłośnik Sansui napisał:

Proszę bardzo.

Sansui AU-70 w parze z Sansui TU-70 i kolumnami Sansui SL-7W

B 2103 lub B 2102, 907 Mos Limited, 907 MR , DR. Jest też 607 Mos Premium. długo na niej grałem zamiast AU-70 bo nie mogłem zdobyć kwadry

lamp a ta 607 gra podobnie tonalnie. Teraz stoi . W drugim zestawie za żródło Ezoteric K 05 naprzemiennie z jakimś gramofonem. Zależy j

moc orkiestry jak nic innego nie potrafi. Denon zwykły 103 bez literek.  ZYX Bloom 100 świetny np. do Diany Krall do prostego raminia w

gramofonie Sansui XP 99. Do S-ki w Technics-ie mam Denona 103 lepiej brzmi na niskich .

 

Pogratulować zestawu. Zazdraszczam ;)

Ale  Jak bys miał zostać z jedną Integra to która?

A co do gramiaka. Wydaje się że ma dość skomplikowana automatykę ramienia. Jak się sprawdza na co dzień? 

Technics 1200? Sansui jakoś nawiązuje czy to jednak nie ta liga?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brap.

Jak jedna integra to , hi hi, B 2103. Wiem, wiem to końcówk le właśnie z nią bym został.  O ile zaś miał bym wybierać ostatecznie to

była by to 907 XR lub 907 DR bo ich granie najbadziej mi podchodzi. Ale nie ma takiej opcji , że miał bym zostać z jedną integrą. To 

niemożliwe. Chyba jak z tych co mam miał bym się którejś pozbyć, to najszybciej 907 MR. Nie by była gorsza, ale naj mniej pasuje

do tego co mi się podoba w brzmieniu. Po wielu latach sluchania Sansui mam swoje osobiste predyspozycje . Jednak dawno przestałem 

oceniać pozimem jakości, bo każda to idelne wykonnie . Nie mógł bym mieć jednego wzmaka, bo inaczej gra klasyka a inaczej jazz czy rock.

Nie chciał bym np. mieć 07-ki bo natychmiast targają mną rozdarcia. Wygląd, dieło sztuki, a brzmienie raz kocham a raz nienawidzę.

Sam nie potrafię określić czemu, raz wciąga mnie  bez granic by za chwilę drażnić . Kiedy na niej słuchałem  Chie Ayado, drażnił mnie jej głos

był za ostry, inaczj było z B 2103, tu już nie miałem uwag. B 2103 to Mos więc może w tym należy szukać różnicy. Ale XR-ka też nie drażniła.

MR nie ma tej ekspresji na takim poziomie jak XR czu B2103 w odsłuchu tej woklistki. Może właśnie to mi się podoba.

 

Faszi, Wuwuzela, chyba mnie mylicie, ale dobrze by nim było być.

 

Wracając do nowych płyt - tegorocznych. Pod koniec 2019 wyszła The Dead South - Sugar & Joy i nadal trzymają fason.

Joe Bonamassa z New day now też wraca do moich klimtów. W British Blues explosion mnie mocno rozczarował . anie mam jeszcze 

easy to buy, hard to sell ale pewnie kupię w najbliższych dniach.

Udanej niedzieli.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię różne teksty ale ... 

Może jednak darujecie sobie pouczanie. Tym bardziej, że ....

Uczono mnie (raczej stara szkoła!), że jak się wchodzi do kogoś ( np. tu, na forum), to należy się przywitać, przedstawić itd. a nie zaczynać, zamiast "dzień dobry", od agresji i ataku. 

Przedstawianie się w czwartym poście (Nr 4), na prośbę zaatakowanego, to raczej "nie teges" jest, zdaje się (a tym bardziej po akcie agresji). A ... zważywszy na wiek, tym bardziej nie przystoi! Młodzi? Do tych już przywykłem (pewnie to nowa szkoła, czyli wnioskuje Wasza?), choć nie ignoruję. Staram sie zawsze polemizować.  

Tu i teraz 

przypomina mi to wypowiedż pewnego młodego polityka z Gdańska, na temat tego, co się stało w 1939r.:  

"To było złe słowo, przeciw złemu słowu ...." 

Może jednak to było duuużo więcej i diametralnie inaczej? 

 

Bez urazy. 

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez san-sui
dodanie
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ miłośnik Sansui

Przyznaję masz (jeżeli masz?) niezły sprzęt. Lamki nigdy nie miałem firmy Sansui, a szkoda ale wolałbym AU-111. Poza tym prawie wszystkie, które wymieniłeś słyszałem, a niektóre mam i czasami słucham. Co do ocen brzmienia to pewne, że będziemy się sprzeczać. Ja mam inne upodobania słuchowe niż ogół. To pewne! 

Ale widzę iskierkę porozumienia! W trzech wnioskach (poprawiłem"), co do Sansui, jesteśmy podobni: 

1) Ja też, od wielu lat, słucham i używam różnych zestawów - do różnej muzy. Z tych samych powodów co Ty (o których zresztą tu pisałem).

Według mnie: nie ma wzmaka do słuchania wszystkiego! Szczególnie dotyczy wzmacniaczy Sansui.

Uważam, że tylko w ten sposób można się cieszyć w pełni zaletami, jakie posiadają wzmacniacze tej zacnej firmy, w której nie do końca "rządzili księgowi" lecz rządziła idea dobrego dżwieku. Niewiele firm tak ma. (Komercja i kasa rządzi niemal wszędzie. Nie dobro ogółu i klienta. Neonova szkoła para ekonomii!) 

2) Końcówki B-2.... są o niebo lepsze od integr Alpha. Dodatkowa korzyść to ta, że można jednak wpływać na kreowanie ulubionego dżwieku, poprzez zmiany preampa C-2..... na coś innego. Choć przyznaję, że oryginały są super i trudno w tych cenach o zastepców. 

Co do preferencji ...

3) Mam swoje preferencje! 

Ja, w odróżnieniu, z póżniejkszych wydań, preferuję B-2102 MOS VINTAGE (X-balanced typu I, podobnie jak B-2301, może 907 i 907i). Dla mnie 2103 MOS jest, niemal jak XR-ka, którą mam (pisałem). Choć przyznaję, że w swoim systemie (raczej powinno być w pomieszczeniu!) jej nie testowałem. Może właśnie dlatego mam taki pogląd, na ten temat. Nie miałem okazji ... A wychwalana tu B-2105 MOS, odpadła w przedbiegach. Nie moja bajka.  

 

Życzę zdrowia. 

 

 

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,Od porządku, ludkowie, jest Pambóg, on pilnuje, żeby wszystko szło, było jak było. A diabeł chce zmieniać, powiada: ulepszać. Słyszycie? Ulepszać! Już jemu mało, że krowa cieli sie, dzie tam: on chce, żeby sie źrebiła! O, do czego idzie! Krowy bedo sie źrebili, kobyły cielili, owieczki prosili. Chłop z chłopem spać bedzie, baba z babo, wilki latać, bociany pływać, słońce wzejdzie na zachodzie, zajdzie na wschodzie! (...)
Wy wiecie ludkowie, co sie teraz na świecie wyprawia? Mężowie żony rzucajo, matki dzieci! Z ludziow mydło sie robi! Żyto kosami żno: bywajo całe wioski, że sierpa nie uraczysz! (...)
A w miastach, co w miastach się wyprawia! W dzień śpio, w nocy pracujo, w piątki nie poszczo, niedzielow nie świętujo! Sodomagomora!"

 

A Jan, Jankiem nie będzie ☺️.

 

Piorut

Jeżeli podłączysz 2105 i 2103 do "ciemnych kolumn" to lepiej sprawdzi się 03. Ja testowałem oba na bardzo naturalnych i przejrzystych kolumnach, ogólnie "jasnych" i  tu werdykt nie był już tak jednoznaczny. Ale na "ciemno" grających też miałem okazję. To tak w ultra skrócie. Dlatego aby wybrać ten jeden, będzie to na pewno uzależnione od reszty toru, a przede wszystkim kolumn. Ogólnie 2105 bardzo mi się podoba wizualnie. Lubię i cenię obie. Ogólnie kolumny to najwięsze wyzwanie jest. Trzeba słuchać własnymi uszami, aby móc wyciągnąć wnioski.

 

A propo koncertów, w związku z tym, że ostatnio odszedł Eddie, polecam na zluzowanie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwa przepowiednia ("Konopielka"), jak się okazało po latach. Wiele innych (filmów) także było proroczych .... Słomiane misie, a potem "wałki" na autostradach, "Ciech mach" i wiele innych. Wszystko było w realu. Ale pewnie już to było i nie wróci? 

Jan? Moim zdaniem z takim "wejściem"? 

Nie ten styl.  

 

Edytowano przez san-sui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sansui B-2103 vs B-2105

 

Nigdy nie dzieliłem i nie uznawałem ich za lepsze/gorsze. Ale muszę przyznać, że bardziej zwracałem się w stronę B-2103. Bardziej energetyczna, od razu przemawiająca do słuchacza. Scena wszerz i w głąb jest taka sama w obu modelach, rozmieszczenie instrumentów czy też rozdzielczość. Przy takich preferencjach powinienem już dawno zostawić B-2103, jednak ciągle dawałem kolejną szansę B-2105, ale zawsze mniej trafiała do mnie dźwiękowo. To była większa zwiewność, lekkość dźwięku w B-2103 kontra dociążenie niektórych pasm w B-2105 (ale nie odbieram tego jako większej przestrzeni). W dodatku B-2103 zawsze grała dla mnie równo (nigdy nie oznacza to nudno), nie zawodziła, natomiast w B-2105 czasami denerwowała mnie nadmierna ekspozycja dołu. B-2103 nawet zimna robiła na słuchaczach pozytywne wrażenie, zawsze od startu. Wczoraj też jakby porównując (nie tylko ja) można było odnieść wrażenie, że B-2103 ma woal (to nie koc), taki delikatny sposób prezentacji, stąd starsza końcówka była odebrana jako tajemnicza a B-2105 jako bardziej soczysta. W obu końcówkach słychać jest, że to MOS. W B-2105 jest to mocniej zaznaczone, ale w B-2103 również słychać. Poświęciłem na to sporo czasu, zarówno pomiędzy obiema końcówkami, jak też przechodząc spoza tradycyjnego tranzystora AU-07 na którąś z końcówek. Tu i tu słychać MOS, choć z różnym natężeniem. Doktormun - moje kolumny na pewno nie należą do ciemno grających, byś miał punkt odniesienia, w jakim były porównane MOSy.

 

Ale wczoraj B-2105 zaczęła do mnie trafiać dźwiękowo bardziej, nie umiem tego wytłumaczyć. Czy to pod wpływem B-2301L?

 

Sansui B-2103 vs B-2105 vs B-2301L vs B-2301L mod by Czubsi

 

Zwykła B-2301L w porównaniu do pozostałych końcówek pokazała większy wigor i szybkość. Tak to zapamiętałem. Grała dość ciepło, okrągło, wtedy powiedziałbym, że czy będzie grało B-2301L/B-2103/B-2105 to będzie podobnie, z zaznaczeniem jakichś cech charakteryzujących dany model, ale jakby "co nie wybierzesz będzie dobrze", po zakupie energia i szybkość to było to, na co zwróciłem uwagę. Tyle na temat standardowej B-2301L. Do tego momentu kończą się rozważania nt. standardowych wysokich modeli, to jest punkt odniesienia i w tej sferze powinno się porównywać. Bowiem model nieseryjny występuje w małej ilości, jest niereprezentatywny, nie powinien być bazą do porównań, bo to krzywdzące dla marki. Opiszę co słyszę, ale trzeba mieć świadomość, że koszt części, ich zdobycie a także wykonanie jest trudne, drogie, czasochłonne.

 

Dzięki uprzejmości Pawła mam okazję słuchać teraz wersji po modyfikacji - jest to tylko podciągnięcie końcówki do bardziej współczesnych konstrukcji Sansui, żadna modyfikacja głęboko zmieniająca schemat.

 

Dobry wzmacniacz pokazuje też nowe rzeczy w dźwięku, poprawia się rozdzielczość i pojawia nowy detal. Tak było gdy porównałem AU-07 do 907, tak samo sprawa ma się za sprawą B-2301L. Pojawiają się nowe rzeczy na utworach (detal), a te dotychczas znane brzmią lepiej (rozdzielczość). To było słychać od razu i w zasadzie już to jest niesamowite. Każdy kolejny krok, by lepiej usłyszeć więcej rzeczy czy dotychczasowe pojawiające się w większej ilości i dłużej wybrzmiewające zawsze kosztuje sporo pod każdym względem. Przykładowo talerze robią piorunujące wrażenie, jest tego dużo więcej i wygasza się dużo później. Drugą sprawą jest fenomenalny balans tonalny. To druga rzecz, która się niesamowicie zmieniła. To nie tak, że B-2301L to były "kluchy", było po ciepłej stronie, ale może niepotrzebnie. Absolutnie nie jest to neutralnie, by odebrać to jako brak charakteru czy nieangażująco. Jest podobnie stylem do AU-07. Wszystko jest we wspaniały sposób zrównoważone, elegancko, z klasą, prawdziwie. Odbieram to jako najbardziej naturalny sposób prezentacji. W stosunku do AU-07 siła końcówki powoduje, że balans tonalny jest odbierany podobnie, ale poprzez to wypełnienie zwiększa się wrażenie przestrzeni. Na ten moment widzę B-2301L po modzie jako mocno rozbudowaną AU-07. W stosunku do końcówek na MOSach odbieram B-2301L jako najbardziej wyrównaną, rozdzielczą, detaliczną, najrówniej zestrojoną (tak samo kiedyś w czasach słuchawkowych odbierałem elektrostaty Staxa). To nie jest tak, że to jest 100% lepiej. Tak się nie da, to kolejny etap w górę, jakby końcówka wyżej w hierarchii, gdyby Sansui miało coś takiego w l. 90 powyżej B-2103/05. Dodatkowo brzmienie B-2103 nakłada mi się w zdecydowanie większym stopniu z B-2301L, stąd też jak wspomniałem zacząłem mocniej słuchać B-2105, być może dlatego, że jest inna niż B-2301L mod. Wszystkie porównania na muzyce jazzowej, w trzyosobowych składach. Na zdjęciach bohaterowie testów.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

 

 

 

 

 

20201011_165738.jpg

20201011_165747.jpg

20201011_165831.jpg

20201011_165842.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...