Skocz do zawartości

SANSUI - moja ulubiona marka


Recommended Posts

Pomijajc temat San-sui.

Pewne stereotypy drzemią w każdym z nas. Jeden sądzi to inny owo a często podstawą są nie własne odczucia a gdzieś, kiedyś zasłyszane zdania o tym czy innym.

Ja nigdy nie podpiełem lampy Sansui AU - 70 pod inne kolumny jak kiedyś dedykowane przez firmę Sansui.  Owszem była próba podpięcia AU pod Logny. Kiepski efekt. Ostatnio mnie poniosło i przy okazji przemeblowań, podpiełem AU-70 pod Sonus Fabery - uff, było dla mnie wielkim zaskoczeniem co ta bardzo już leciwa lampa potrafi. Nie mogę się ostatnio odewać od słuchania jej i tylko jej. Nie był bym sobą, jak nie popróbował bym przy okazji sprawdzić jak spisują się kable, interkonekty i może słaby ale zawsze , kondycjoner napięcia. Z prądem to czasem u mnie różnie bywa. Skoki napięcia bardzo duże. Od 210 do 240 V . Jak są takie duże, to wiadomo, że gdzieś wcześniej różne odbiorniki różnie śmicą w sieć i mocno ją obciążają. Teraz można sobie to wszystko sprawdzić a efekt akustyczny w pomieszczeniu dokładnie odwzorowuje co i jak wpływa na system. Przy tranzystorowych wzmacniaczach mniej to odczuwaem. Może to i jakaś ułomność a może to połączenie Sansui AU - 70 Sonus Faber czyni ten zestaw tak ciekawym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic szczególnego, jedynie Cremona. Jak zawsze w temacie kolumn polecam odsłuch. Jednak znając jak gra MR-ka, to są kolumny, które warto wziąć pod uwagę jako te, które warto posłuchać. Cremony mają jedną podstawową zaletę. Są zszyte tak, że pasmo jest gładkie, spójne i bez wyostrzeń. Dla wielu bardzo ważne jest też, że bas jest zwięzły i świetnie kontrolowany. MR-ka lubi być melodyjna a, że sama jest dźwięczna, taka para może pokazać pazur. Jak uporam się z remontem, zapraszam. Droga dobra, równa i zawsze można wpaść. Możesz zawsze dzwonić.

Fajne to spotkanie Sansui Acu i Maca. Warto usłyszeć jak inne zestawy grają i co się innym podoba. Tak dobywa się wiedzę co jak brzmi. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@san-sui

Nie chce mi się wciągać w polemikę bo widzę że nie rozumiesz lub nie chcesz rozumieć o co chodzi w naszej dyskusji. Tak jak czytam Twoje wpisy zawsze z tyłu głowy mam cytat Enzo Ferrari: "Każdy klient może pomalować samochód na dowolny kolor, pod warunkiem, że jest czerwony”. Każdy piec Sansui jest dobry pod warunkiem że jest to Twój 2102. ;) Taki mniej więcej przekaz płynie z Twoich wpisów. Ale dobra, nie kruszmy kopii, ja się przyzwyczaiłem i nauczyłem czytać Twoje wpisy. Sęk jest w tym co napisał Paweł, są najlepsze wzmacniacze dla każdego z nas według gustu i najlepsze wzmacniacze pokazujące prawdę w muzyce.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Baron napisał:

@san-sui

. Sęk jest w tym co napisał Paweł, są najlepsze wzmacniacze dla każdego z nas według gustu i najlepsze wzmacniacze pokazujące prawdę w muzyce.

 

W kwestii tzw wzorca dźwięku.

Cały czas mnie zastanawia Jak albo kto ten wzorzec wyznaczył? 

Bo mnie zastanawia jedna rzecz. Żeby coś było obiektywnie wzorcem to musi w jakoś sposób dać się zmierzyć, tak żeby nie było wątpliwości że rzeczywiście wzorcem.jest.

Ale jak to odnieść do odtwarzania muzyki? Tu przecież pozostaje tylko subiektywna ocena bo do pomiaru używamy uszu a nie przyrządu. 

Wiem że czasami za wzorzec uznaje się muzykę na żywo. Ale tu też wchodzi subiektywność osób słuchających. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, braap napisał:

Wiem że czasami za wzorzec uznaje się muzykę na żywo. Ale tu też wchodzi subiektywność osób słuchających. 

Ja się w zasadzie tym kieruję i chodzi tu przede wszystkim o instrumenty bez wzmacniaczy... czyli klasyka, jazz i koncerty akustyczne. Najbardziej zależy mi na "wyłapywaniu" brzmienia zestawów perkusyjnych. Potem próba odniesienia tych wrażeń do tego co słyszę z głośników w domu...

Najtrudniejsza, w tym aspekcie, jest dla mnie muzyka elektroniczna... bo niby do czego się odnieść??

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.04.2021 o 19:29, A_ndy napisał:

Ja się w zasadzie tym kieruję i chodzi tu przede wszystkim o instrumenty bez wzmacniaczy... czyli klasyka, jazz i koncerty akustyczne. Najbardziej zależy mi na "wyłapywaniu" brzmienia zestawów perkusyjnych. Potem próba odniesienia tych wrażeń do tego co słyszę z głośników w domu...

Najtrudniejsza, w tym aspekcie, jest dla mnie muzyka elektroniczna... bo niby do czego się odnieść??

Muzyka elektroniczna, dobrze zrobiona, często jest wspierana oryginalnymi instrumentami, głównie perkusyjnymi ale nie tylko. Jak np. w nagraniach "klasyka"- Boris Blank. Bywa także, szczególnie ostatnio, że to tylko zabawa dźwiękiem. Obecne audio, w tym zakresie, przypomina malarstwo - zabawa kolorem, plamą itp, itd. 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że w katalogu Sansui (B/C-2105) były reklamy/oferty na podstawkowe Spendory LS3/5A i SP2/3... pewnie sie zgrywaja z elektroniką. Sam też używam podstawek, ale to konstrukcje z lat '80/90 (Sansui, JBL, Pioneer, Diatone), dlatego nie ma co pisać o dawno nieprodukowanych konstrukcjach. 

Edytowano przez A_ndy
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie za ile realnie można sprzedać B2102 MOS ?,

Jeżeli chodzi o stan to  jakieś ryski są na obudowie i płycie czołowej, była ustawiana przez Pawła z 10 lat temu i od tego czasu nikt do niej nie zaglądał, ogólnie sprzęt gra, potencjometry do czyszczenia, jakiś serwis i ponowne ustawienie by wypadało zrobić.

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czubsi napisał:

a po cholerę Ci ona ??? Do kompletu w sensie ????

Pawciu , tak do kompletu . Na pewno będzie lepiej wyglądać niż Sa15s1 a i pewnie zagra lepiej (?)

1 godzinę temu, Artcar napisał:

Witam

Panowie za ile realnie można sprzedać B2102 MOS ?,

Jeżeli chodzi o stan to  jakieś ryski są na obudowie i płycie czołowej, była ustawiana przez Pawła z 10 lat temu i od tego czasu nikt do niej nie zaglądał, ogólnie sprzęt gra, potencjometry do czyszczenia, jakiś serwis i ponowne ustawienie by wypadało zrobić.

Pozdrawiam.

Realnie 4k pln mogę dać. Więcej bez serwisu etc moim zdaniem to nie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej nie kupisz ..... 🙂 Chyba, że sam znajdziesz w JP i zaryzykujesz (nie wiem czy tam mają jeszcze jakieś sensowne egzemplarze....) Ich było bardzo mało jak wiesz a zaniechali produkcji bo były problemy z serwem i łatwiej było przestać produkować niż usunąć kłopoty w układzie ... Tam jest zapożyczony napęd z laserem KSS152. i to tak nie do końca szczęśliwie zaimplementowany....

Za to gra bardzo fajnie 🙂 Podobna szkoła dźwięku (jednak nieco ustępująca) co Kenwood LD-1 - ale to żadna pociecha bo jego też ciężko znaleźć.

 

 

Edytowano przez czubsi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A_ndy

Ja mam taki, mam też XP - 99 i kilka innych innych marek, np. Revoxa. Fajny, pancerny jak czołg . Wkładka Denona 103 OK, byle wysoko poziomowa.

Ja mam Ortofona SPU, ale wtedy trzeba zmienić przeciwwagę. Świetnie brzmią MC hana. O ile pamiętam w oryginale była Audio Technica AT 3100. Ta

wkładka nie jest już produkowana a sama wkładka miała to do siebie, że szybko siadały zawiesia, nie warto już w taką inwestować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...