Skocz do zawartości

SANSUI - moja ulubiona marka


Recommended Posts

Witam.

Dokończę , choć krótko, o komplecie B i C 2302. To ostatni flagowy zestw. Jest w nim wszystko co być powinno, dobre wejścia RCA i oczywiście wej/wyj XLR, Terminale głośnikowe to solidne WBT pryjmują każde zakończenia kabli głośnikowych. Jest wybór kolorów, bo jest wersja miodowo-złota i wersja czarna. W odniesieniu do kompletu  C 2301 i B 23011L młodszy brat gra bardzo podobnie, jest ciut jaśniejszy w graniu, nie jest to uciązliwe, ale gra ciut jaśniej. Więcej jest czarnego tła, przestrzeń jest idealna, scena jest jednak budowana z lekkim wysunięciem do przodu. Mamy wrażenie większego ,,zanurzenia,, się w muzykę, tak bym to opisał. Bardzo widoczne jest to przy nagraniach koncertowych. Instrumenty są wiernie odtwarzane i brak jest jakiś przebarwień . Chór jesytbardzo dobrze rozłożony po scenie. Poszczególne sekcje orkiestry są wyraźne i nie zlewają się w jedną ciastowatą kluche.  Zestaw w odniesieniu do 2301L jest jakby bardziej przejrzysty, jest jeszcze więcej mikro detali.  To wszystko, przepraszam, że tak mało o 2302, ale takie wyłapałem różnice.  

Braap

2103 ma stopień mocy oparty na tranzystorach MOS Fet, to inne granie, ogólnie jest bardziej ciepła w odczuciugry jak 230X czy NRA. Dynamika, przestrzeń jak 2301L ale ciut inaczej ją się odbiera w grze, Znikome różnice ale taki inny przekaz. Mniej szczegółowy , ale i tak na wysokim poziomie. NRA jest surowsza w graniu. Zaletą 2103 jest zastosowanie potencjometrów regulacji siły głosu. Są one na płycie czołowej i są tak sprytnie połączone między sobą, że możliwe jest zarówno regulowanie jednym obu kanałów, jak i przytrzymanie jednego a regulacja przeciwnego kanału. Minusem jest zastosowanie  terminali głośnikowych starego typu, jak w 907 XR czy wcześniejszych alpha. Bardzo bogaty zestaw wejść, umożliwia przyłączenie sporej ilości źródeł. Kolorystyka - miodowo-złoty i czarny. Brak dedykowanego Pre. Podpiąłem na krótko, kiedy kolega, któremu mój 2103 wypożyczyłem pomógł mi  go wcisnąć w i tak mocno upakowaną przestrzeń ze sprzętem. Teraz znów cieszy jego uszy. 2103 gra w odniesieniu do NRA z większym wigorem, który trudno porównywać, to wrażenie po odsłuchaniu kilku płyt. Porównując krótko 2103 i NRA nie można tego wyłapać. Po prostu gra inaczej ale w odczuciu. Tak to bym określił.

Udanego dnia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Janie. Krótko, treściwie i w punkt. Porównując topowe zestawy uderza jakaś różnica i nie ma co ma siłę opisywać za dużo. Tak jak jest tu w recenzji - po prostu w paru punktach jest lepiej i tak to zostało napisane.

Teraz trzeba by sobie przeliczyć dostępność, cenę, stan techniczny B-2301L+C-2301 a serię B-2302+C-2302 albo mieć wersję B-2301L mod.

Ciekawe jest też odniesienie do B-2103 i 907NRA. Dużo można wywnioskować z Pańskich opisów. 

Gdyby była szansa to proszę jeszcze zamienić pre w zestawach(winyl i CD jako źródło). Potem pewnie długo nikt nie będzie miał możliwości trzymania tylu zestawów pod strzechą i opisania, w Panu nadzieja.

 

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Integry z serii Alpha 907 ja pozycjonuję tak ( to moja osobista opinia ) :

907 DR - taka super grająca maszyna . Mocny bas, nie poluzowany, dobra średnica i dobra góra. Nie jest to max tego co można , ale brzmi świetnie. Od takiej 907 zaczynałem, więc może i odrobina sentymentu.

907 MR - dla wielu rewelacja w wybrzmieniu, dużo ciepła w grze, więcej dobrej średnicy i góry. Potrafi zaskoczyć niejednego. 

907 XR - mój ulubiony model, nie ma regulacji tonów, ale nigdy się nią nie posiłkowałem. ( to samo ma , a właściwie nie ma 907 MOS Limited ) . Dla mnie super kontrolowany szybki bas, bez uwag. Średnica i góra też bardzo fajne. Siada się i słucha, tylko płyty zmieniać a teraz w dobie plików można poprostu zanurzyć się w muzyce i odpłynąć.

907 NRA - wszystko jak w XR , ma jednak regulację tonów. Chyba lepiej grające niskie, jak gra, ma się wrażenie większej potęgi. Najnowszy wizualnie wygląd wzmacniacza Sansui.

907 MOS Limited -taka MR w klasie MOS Inna maniera grania jak NRA wszystko ma cieplejszy nalot. Piękna dla mnie wizualnie, choć równie dobrze postrzegam NRA. W MOS-ach jest jeszcze wcześniejszy 907 i MOS, bardzo fajna integra, taka DR na MOS-ach.

907 AU 07 Anniversary, iękny, szlachetny w brzmieniu. Moc w porównaniu do innych 907-mek, trochę obniżona, Celowy zabieg by uzyskać wszystko co ,,tygrysy,, llubią najbardziej. Kiedy gra, czaruje dźwiękiem, nie ma się do czego przyczepić. Odlot. Aktualnie nie posiadam, ale staram się my mieć, kwestja czasu , ceny i stany.  

Wszystkie inne to 907, 907i , 907 L extra , 907 KX  też są fajne i wiele osób znajdzie w nich to co lubi.  Nie można ich skreślać, że starsze, inne w grze. Co podoba się jednemu, nie musi drugiemu. Nie można jedynie ślepo narzucać innym swojej ,,jedynie słusznej,, opinii . Trzeba niestety zdobyć, pożyczyć, na kilka tygodni, podpiąć w swój system i posłuchać. Nie ma siły, by po paru godzinach móc powiedzieć o każdym zestawie cokolwiek. Po tygodniu zestaw zaczyna dopiero pokazywać co potrafi. Nawet wcześniejsze mieszanie kali, interkonektów nie ma sensu, lepiej pozwolić się zestawowi wygrzać i dopiero po dwu tygodniach można zacząć wyciągać wnioski.

Był taki kiedyś budzący duże kontrowersje ,,odsłuch,, - bodaj w Krakowie. Grupa zebrała się i z marszu zaczęli porównywać Sansui do innych sprzętów. Trochę wódeczki, różne kolumny, wzmacniacze, źródła i kable. Efekt, ponoć spalone kolumny, do tej chwili niezabliźnione animozje, zła ocena Sansui i opluwanie się na każdych możliwych forach. Temu, co pozwala przepinać kolumny każdemu kto tego chce, po oczywistym degustowaniu napojów wysoko procentowych, napiszę krótko, sam się prosił o kłopoty. Dwa, ponoć najlepiej grał zestaw  domownika - wiadomo, wygrzany, dopasowane kable itp. Ot przepis na waśnie i nijak mający się do porównania. Typowy przepis na klapę .

Nawet wioząc cały swój dobry i wygrzany zestaw do kogoś,musimy się liczyć z akustyką pomieszczenia a ta potrafi mocno zafałszować wszelkie porównania. Jedno omieszczenie, jedne kolumny, jedne kable i naprzemiennie grające elementy toru. Wtedy jet szansa na jakieś porównanie. Sorry za wywód.

Miłego

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, miłośnik Sansui napisał:

 Jedno omieszczenie, jedne kolumny, jedne kable i naprzemiennie grające elementy toru. Wtedy jet szansa na jakieś porównanie. Sorry za wywód.

Miłego

Warto też dodać, że takie naprzemienne odsłuchy też mogą być zdradliwe bo jak ktoś nie jest dobrze osłuchany to łatwo może stwierdzić, nawet niekoniecznie mając świadomość że system grajacy jaśniej i bardziej skrajni pasma, że ten właśnie jest "lepszy".  Ale później po dłuższych odsłuchach w domu klops bo za jasno, za ostro i dłuższe słuchanie męczy. :)

Do niedawna razem z przyjaciółmi nie mogliśmy się nachwalić kolumn audiovektor które posiada jeden z nich. Ale jak nadążyła się okazją do porównania ich z innymi kolumnami to okazało się że audiovektory grają dość jasno ostro a czasami zbyt natarczywie. I ja już raczej nie chciałbym takiego dźwięku u siebie. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dla tego, że w momencie startu w zabawę w audio, nie wiemy wielu podstawowych spraw o tym, jak powinno się dobierać swój system, że nie jesst to sprawa , którą da się załatwić w dzień, cały czas powtarzam, opisuję jak powinno się postepować, co brać pod uwagę. Sansui nie jest równy Sansui. To pierwsza  zasada. Wielu zbieraczy szrotu na tym bazuje. OK, mamy markę, ładny, chwytliwy opis i na All... czy OL.. pojawia się nówka sztuka, rewelacyjna, unikat i aż trzeba się dziwić, że wogóle się taka okazja pojawiła. Dalej parę fotek, i wio, kupójcie ludzie bo okazja się nie trafi. Amplituner SANSUI S-X500 piękny okaz... czy SANSUI A-5 DYNAMICZNY WZMACNIACZ STEREO WSKAŹNIKI....lub takaa okazja :  Sansui ECA-3 - Święty Graal Hi-Fi

Kurde taka okazja , że już wyskakuję z butow, Chyba u Bociana kasę wezmę i polecę kupowac.  Na szczęście coraz częściej kupujemy z namysłem. Czytamy o sprzęcie na forach, radzimy się osób mających doświadczenie . Pieniądze łatwo wydać, zarobić , to już różnie. Jak już wtopimy w takiego świetego grala, hm mało kto ma talent jak ten sprzedawca i zostajemy z takim jajem. 

Kolumny w tym czasie, kiedy podaż jest duża a popyt nie koniecznie, warto o odsłuch, wiele firm juz wypożyczana kilka dni za opłatą. Kolumny, kable,żródło to bardzo osobiste wybory, bo przecież to my będziemy tego słuchać i to nas ma ten sprzęt zadowolić. Wzmacniacz Sansui da sobie radę z  każdymi kolumnami, jednak nie każde kolumny z nim bedą grały tak jak tego chcemy. Zakupy za większą kasę nie robi się z marszu, kiedy nie mamy doświadczenia, nie wiemy jeszcze dokładnie czego dokładnie chcemy od zestawu. Jeżeli jesteśmy kolekcjonerami, OK , można kupic by mieć i już. Dla posiadania kolekcji, wtedy nie każdy zakup musi być trafiony. Stać nas na to. Kiedy jednak wydatek jest na górnym zasięgu naszych możliwości finansowych, sorry, lepiej popytać, posłuchać, poczekać, owszem, pozorna okazja może umknąc, ale nie wtopimy kasy.

Trzeba też pamiętać o tak wyśmiewanej sprawie jak zgranie się zestawu, podpięcie kabli , załączenie do sieci i ? Nie będzie od samego startu tak jak za tydzień, dwa.  Śmieją się z tego ale z czasem sami się przekonacie , że jednak tak bywa. To co w pierwszej chwii dawało po uszach,świstało piszczało i takie tam... za dwa tygodnie otacza nas wymarzoną aurą i nie możemy się nachwalić. Trzeba dać czas, by układ się ,, ułożył,, . Nie wszystko co wyczytaliśmy w ,, Reduktorze szumu ,, jest tak jak napisano. Najprostrzy przykład , interkonekty. W bardzo krótkim czasie można wyłapać, że kable  ,,nie grają,, ale jednak coś na rzeczy jest i kabel kablowi nie równy.

Miłej zabawy. Ja czekam aż Poczta Polska wreszcie dostarczy mi paczkę, drugi miesiąc mija a paczki niet. W lipcu wszedł nowy przepis, teraz Poczta się do niego przyzwyczaja a ja czekam.

Tak jeszcze poprzeglądałem opisy na All... i taki to błyskotliwy opis   -   SANSUI AU-D 101 KULTOWY MODEL , ZBS-SERWIS UNITRA fotka i dalej czytamy :

Posiadam do sprzedaży wzmacniacz SANSUI AU-D 101 , produkowany w latach 1983/84.. Wzmacniacz ceniony za przyzwoite analogowe brzmienie , zastosowano w nim znakomite elementy elektroniczne , wydajne trafo i kondensatory , duże solidne tranzystory końcowe typu „SANKEN”..

szanowny bajko pisarzu , tranzystory to owszem, marki Sanken a nie typu Sanken. Pokaż mi w nim te markowe kondensatory i inne rewelacje. Kiedy niby był on kultowy i z jakiego powodu?  Podeślę ten sam za połowę ceny za jaką ma być do kupienia i jeszcze bedę się cieszył,że sprzedałem. Takie to jest sprzedawanie na portalach ...

Edytowano przez miłośnik Sansui
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos nadal szukam kolumn do 7k pln. Jednak żeby nie było zbyt łatwo , kolumny powinny mieć :

- bas z zejściem do tych 30Hz najlepiej -3db

- żywą i ciepłą średnicę z dużą ilością informacji 

- wysokie dźwięczne , ale aksamitne bez nadmiernego rozjaśnienia , metaliczności i eksponowania sybilantów , bez syczenia.

Zdaję sobie sprawę , że to spore wymagania w tym budżecie . Póki co mam na oku Spendor S9 , oraz Studio 16hz Minas Anor IV. -3db w odpowiedniej kolejności : 35Hz i 30Hz .

Pisałem do @Marr ale nie chce mi odsprzedać T+A , kolega son-go (też ma T+A) z AS chyba na wakacjach i brak kontaktu. Przegapiłem moment sprzedaży T+A (poprzednie kolumny wówczas nie sprzedane) i Criterion TCI3 poszły właśnie do son-go.


Kolumny do a907Xr (zerowe zainteresowanie sprzedażą w klubie i trzeba na nim grać. za darmo nie oddam a na śmietnik ze względu na „Made in...” nie wyrzucę bo nie wolno i szkoda) , najbardziej zależy mi na pełnym paśmie , z niskim dołem bez wycinania informacji basowych i bez pustego pudełkowego basu. 

W miarę możliwości szukam jak najmłodszych kolumn , jestem ciut sceptyczny do konstrukcji powiedzmy powyżej 20lat . Nie chce się bawić w zawieszenia i cuda na kiju w serwisie.
Oczywiście w dzisiejszych czasach ciężko o okazje na All.. czy Ol..

ktoś coś gdzieś ?

Ps

Na dzień dzisiejszy nie jestem mobilny (brak samochodu , wirus z Chin) i nie dam rady jechać z płd na płn Polski żeby posłuchać . Wiem , że to spore utrudnienie , ale cudotwórca ze mnie marny. Jedynie kolumny sprawdzone i znane przez bardziej osłuchanych Kolegów , ewentualnie salon ale z takim budżetem za nowe cieżko będzie .

*zapomnialem dodać Minas na 18 miesiecznej gwarancji .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witajcie,

ukryłam część postów i mam nadzieję, że uda Wam się powrócić do dyskusji - pokojowej. Mimo wszystko cieszę się, że spór przebiega bez ostrej wymiany zdań. Ogniskuje się on jednak wokół jednej osoby, którą proszę o przemyślenie, czy zarzuty aż tylu osób nie są aby rzeczowe. Dodam, że tryb edycji jest po to, aby treść skorygować, a nie zmieniać, aby zmieniać sens całych wypowiedzi. Skróciłam go do 120 minut od czasu napisania posta.

Pozdrawiam serdecznie,
Ola

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

👋

@Tadżitsu ja mam dość już wiekowe b&w (lata 90te) ale porównałem je z kilkoma nowymi i uważam że to nie jest jakaś przepaść. To jest bardziej różnica w sposobie prezentacji. 

Także nie ma się co bać starszych konstrukcji. Te topowe napewno nie zawiodą. 

Ale bez odsłuchów to ani rusz. Ale jakbyś znalazł coś w okolicy krk-kato to służę pomocą. Mam samochód i czas też się znajdzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadżitsu

Tak zastanawiałem się nad kolumnami, może jak będzie okazja, posłuchaj Infinity. Najlepiej R 90 lub Kappy 8.2. 9-tki są raczej na zwykłe pomieszczenia do 25m2 za bardzo wymagające. Można szukać 8-ki nie 8,2 ale są one starsze. Ale to tylko propozycja, bo właściwie wszystkie te kolumny mają jedną wadę, stare już głośniki. Enim i Emit są zaś raczej nie do kupienia nowe na wymianę. Ważne, że niestety bez odsłuchu nie ma co ładować się w cokolwiek.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, miłośnik Sansui napisał:

Tadżitsu

Tak zastanawiałem się nad kolumnami, może jak będzie okazja, posłuchaj Infinity. Najlepiej R 90 lub Kappy 8.2. 9-tki są raczej na zwykłe pomieszczenia do 25m2 za bardzo wymagające. Można szukać 8-ki nie 8,2 ale są one starsze. Ale to tylko propozycja, bo właściwie wszystkie te kolumny mają jedną wadę, stare już głośniki. Enim i Emit są zaś raczej nie do kupienia nowe na wymianę. Ważne, że niestety bez odsłuchu nie ma co ładować się w cokolwiek.

 

Dokładnie tak . W stare konstrukcje z chorobami wieku tym bardziej trzeba uważać . Szczerze pisząc nie znam się na Infinity i w sumie oprócz problemów z tym bialym Polydome? (Możliwe że przekręciłem nazwę) nie słyszałem o pozostałych problemach . Hmmm 🤔

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz czym wylutować po ludzku i wlutować to problemu w zasadzie nie ma ... Wiem, że kiedyś pisaliśmy, że to łatwe nie jest ale zakładam, że lutownicę trzymasz nie od dziś i estetyką prac jesteś co najmniej na poziomie szkoły średniej. Ważne że gdy już go wyjmiesz z układu to najpierw przesuń go w skrajne położenie potem delikatnie unieś obudowę , zrób fotkę ustawienia blaszek no i tyle ... Ja czy Mariusz nie zwracam już na to uwagi ale ja mam za sobą ze 400 selektorów a Mariusz z 5 tys. ...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...