Skocz do zawartości

Quadral Aurum Sedan 9 - Kraftest


Kraft

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 269
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

11 minut temu, Karol64208 napisał:

@Kraft sorry, ale coś mi się wydaje że już tylko gonisz króliczka:D

Może to tak wygląda, ale do końca tak nie jest. Napisałem już dawno temu, że chcę przesłuchać wszystko, co mi się uda. Dałem sobie na to rok. Roku nie starczyło, więc czas testów trochę się jeszcze wydłuży. Jednak coraz więcej się w mojej głowie klaruje. Jeśli podczas dalszego testowania już nic interesującego nie odkryję, to jestem przygotowany do wycofania się na upatrzone pozycje.  

A że jest to trochę męczące to fakt. Ale doświadczenie bezcenne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, S4Home napisał:

W następnej kolejności jest co innego. Czekaj cierpliwie :)

W przypadku testu PMC musimy Kraftowi pożyczyć tez inny wzmak :)

Na wszelki wypadek

Piotr

Piotrze, rozumiem, ze pmc. Dajcie mu jakiś piecyk zeby oprócz mocy miał fajne brzmienie. Może na wszelki wypadek ;) Kraft dojdzie też do innych nie związanych z kolumnami, wniosków. Na wszelki wypadek oczywiscie ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Felix1 napisał:

Ale chyba spróbuję pobawić się krzywymi w DL, żeby zobaczyć, czy można poprawić przestrzeń kosztem neutralności używając do tego DSP :)

O.! Być może tu właśnie jest pole manewru hmm...

Rzuć okiem tutaj....

https://www.rtings.com/headphones/tests/sound-quality/passive-soundstage

 

 

Screenshot_20210113-101419_Chrome.jpg

Spróbuj może wygenerować cos takiego na próbę

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie stereofonię dość jasno definiuje prawidłowa głośność kanału lewego i prawego. Atoll 100 zagrał genialnie, z wokalami na środku, jeżeli coś ma być po lewej jest po lewej itp itd. Kluczem okazała się bardzo równa praca obu kanałów przy każdym poziomie głośności (mierzyłem). No i znaczenie ma też równe ustawienie odległości od  kolumn. No i jeszcze muszę dodać że Quadrale są genialne jeżeli chodzi o powtarzalność bo minimalna różnica 0,5dB wynikająca z rogu, po zamianie kolumn była identyczna

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Felix1 napisał:

nikt mi ni potrafił odpowiedzieć jednoznacznie, z czego wynika scena, jeśli chodzi o parametry.

Na pewno ze zgrania fazowego. Wpływ będzie miało też rozpraszanie, dyfrakcje, odbicia - wszystko, co może zamazywać pierwotny sygnał. Pasmo też pewnie ma swój wkład. Chyba nieprzypadkowo funkcjonuje pojęcie "presence frequency". No i rozdzielczość jaką mogą zapewnić przetworniki. Im więcej drobnych wybrzmień, tym lepsze odczucie stereofonii.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kraft napisał:

Wpływ będzie miało też rozpraszanie, dyfrakcje, odbicia - wszystko, co może zamazywać pierwotny sygnał. 

Właśnie wpadłem na taki pomysł by doswiadczalnie pobawić sie z opóźnieniem i odbiciem dzwieku względem dzwieku bezposredniego. Ale Nie obarczony wpływem akustyki pomieszczenia... hmm...

Postaram sie niebawem te myśl ktora właśnie sie zrodziła urzeczywistnić i "zbudować" nowy temat z tym zwiazany.

 

 

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kraft napisał:

Ciekawa historia @Felix1. Mocny głos za tym, że wstęga jednak potrafi. Zabawne, ale mam podobną skazę. Tylko, że na mnie to piorunujące wrażenie zrobiła kopułka (w Bowersach serii 700). Po tym, co pokazała, przy słuchaniu innych kolumn też czuję holograficzny niedosyt. I podobnie jak tobie przy słuchaniu Ancient Audio Holography, mnie też to super holograficzne brzmienie wydało się męczące na dłuższą metę.

Pieści moje ucho Twoje stwierdzenie, o "Bowersach serii 700", ponieważ pod wpływem Twojego testu, kupiłem w ciemno te zacne głośniki :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Karol64208 napisał:

@Kraft, może dopniesz swego i znajdziesz to coś, tego życzę.

Ale cały czas jestem zdegustowany ustawieniem kolumn, jeżeli dalej masz tak ustawione jak na wcześniejszych fotkach.

 Może też nad tym pomyśl, decyzja należy do Ciebie.

Pozdr.

Moim zdaniem Kraft już nie szuka dla siebie.

Spodobało mu się bycie testerem.

Zobaczycie wkrótce otworzy swojego bloga czy kanał na YT i $$. Wybór audio dla siebie już jest pozostawiony na tor dalszy.

21 godzin temu, audiowit napisał:

Piotrze, rozumiem, ze pmc. Dajcie mu jakiś piecyk zeby oprócz mocy miał fajne brzmienie. Może na wszelki wypadek ;) Kraft dojdzie też do innych nie związanych z kolumnami, wniosków. Na wszelki wypadek oczywiscie ;)

Jetem absolutnie ZA!

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, S4Home napisał:

Moim zdaniem Kraft już nie szuka dla siebie.

Sądzisz, że zostanę z Pylonami do końca życia? Oczywiście, że szukam dla siebie. A że idę szeroką ławą, to chyba dobrze. Zresztą pierwszego zakupu pod wpływem testów już dokonałem. Nie mam wątpliwości, że będzie kolejny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Felix1 napisał:

Tu mówimy bardziej o efektach typu dźwięk za plecami (co jest niezmiernie trudne do osiągnięcia w stereo), tudzież realistyczne oddanie przestrzeni.

I tu natrafiamy na problem o którym już wspominałem. Niedoskonałość języka, którym staramy się opisać to, co słyszymy. Dla mnie holografia to wcale nie jest dźwięk za plecami. Na odpowiednim nagraniu ten efekt jest u mnie słyszalny z wielu różnych kolumn. I to takich, których wcale nie uważam za wybitne w kreowaniu wrażenia przestrzeni. Holografia to w moim rozumieniu coś więcej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20 minut temu, Felix1 napisał:

Uzyskanie równego poziomu na obu kanałach jest proste.

To jest pozorne tylko. Mierzymy w miejscu odsłuchu i żeby energia z wyjścia przetworników była podzielona na kanały po myśli realizatora dźwieku należałoby zadbać o symetryczna akustykę pomieszczenia. Odległości kolumn od ścian z prawej i lewej, symetrycznie wyposażenia wnętrza itd. Z reguły jest to popsute. Z lewej okno, z prawej drzwi. Na jednej ścianie obrazy, na drugiej półki. W efekcie energia z kanałów jest inaczej rozpraszana co powoduje mniejsze lub większe zaburzenia obrazowania 😉

Edytowano przez MariuszZ
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Felix1 napisał:

Możesz podzielić się tytułami nagrań, na których powtarzalnie ten efekt uzyskujesz?

Felix Laband "Miss Teardrop" - w tym nagraniu jest dużo fajnych efektów przestrzennych. Różne dźwięki powinny nam się materializować przed liną kolumn, a część z nich grać mniej więcej na linii uszu (z lepszych kolumn trochę za uszami, z gorszych trochę przed).

Sting "Mad About You" - w 01:08 zza pleców słychać bas (każda kolumna u mnie daje radę z odtworzeniem tego efektu, choć niektóre trochę bardziej przekonująco).

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Felix1 napisał:

Czekamy na efekty :)

Spoko-loko temat wisi mi w głowie i uklada się powoli tekst co by mozna było to z zrozumieniem przyswoić 😜 bo nie bedziemy tu koledze Kraft OT robić.

Ps: Felix jak tam u Ciebie praca z dsp? Ja nie posiadam takich zabawek wiec przesuniecia/odbicia beda drogą akustyczną prowadzone. Ale wiadomo ze takie opóźnienia koleruja z odleglosciami a dsp jednak daje możliwości wieksze czyt. Bez przemieszczania przetwornikow w przestrzeni. Tak wiec dobrze jesli bedziesz gdzies tam z boku to obserwował i w razie czego dorzucisz Ty jak i inni swoje "trzy grosze" na co liczę. 

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natknąłem się już, dla mnie zbyt syntetycznie i popowo. Wciągają mnie różne mniej lub bardziej "dzikie" klimaty np. "The Proposition" Cava/Ellisa, mroczne to, gęste, wyraźnie inspirowane brzmieniami aborygeńskimi, wręcz słychać didgeridoo, słucha się świetnie tym bardziej że płyta jest znakomicie zrealizowana.

Edytowano przez Marcos
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał:

Spoko-loko temat wisi mi w głowie i uklada się powoli tekst co by mozna było to z zrozumieniem przyswoić 😜 bo nie bedziemy tu koledze Kraft OT robić.

Temat juz jest. Jesli ktoś ma ochotę to temat brzmi "Symulacja sceny" w zakładce akustyka. Jest to troche inny sposob spojrzenia na ten aspekt.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Felix1 napisał:

Chciałbym kiedyś trafić na nagranie, którego słuchaliśmy podczas tamtego odsłuchu AA Holography. Jakiś koncert bluesowy nagrywamy w małym klubie. Efekt 3d niesamowity. Na początku koncertu słychać było szum "tła" nagrany w taki sposób, że zamykając oczy miało się wrażenie siedzenia przy pierwszym stoliku pod sceną. Wokół słychać było gwar z sąsiednich stolików, dosłownie z każdej strony.

Może chodzi o coś takiego

Tutaj jest wlasnie coś takiego co wymieniłeś.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...