Skocz do zawartości

Quadral Aurum Sedan 9 - Kraftest


Kraft

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 269
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Kiedys tu na forum były wnioski (o ile dobrze pamietam), ze o ile DSP swietnie sprawdza sie z problemami basowymi to nie jest bez znaczenis na np. Wysokie tony ktore delikatnie cierpia z tego powodu. 

Co sprowadza znowu rozmowe na tory układów modułowych i zastosowania dsp tylko w niskich czestotliwosciach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Felix1 napisał:

Układy aktywne są super pod wieloma względami, ale szczerze mówiąc też jestem jednym z tych, którzy subów do stereo nie lubią. Jeśli już układ aktywny, to po prostu aktywne zestawy głośnikowe.

Aktywne zestawy głośnikowe wielodrozne maja wbudowane uklady dla b.niskich czestotliwosci właśnie takie jak te w subwooferach aktywnych wiec moim zdaniem zaprzeczasz sam sobie. Jaka jest według Ciebie różnica w układzie aktywnym 3/4 drożnym na basie a tym zaaplikowanym w subwoferze?

40 minut temu, Felix1 napisał:

Ja używam Diraca i dla mnie nie wpływa on źle na średnicę czy górę. Raczej przeciwnie. Natomiast ma tą niewątpliwą zaletę, że jak nie chcesz korygować góry, to po prostu ustawiać sobie kurtynę np. na 500Hz i korekcję ma tylko do tej częstotliwości.

Kurtyna? Nie wiem co masz na mysli jednak jestem zdania że i tak układ "przechodzi" przez cale pasmo mimo iz nic nie zmienia w wyzszych czest. Podam przyklad z przyciskiem "direct" w wzmacniaczu. Mozna zmieniac polozenie tylko basu a treble nie ruszać ale mimo wszystko i tak dzwiek przechodzi przez caly układ i nie da sie sprawic by nie mialo to wplywu na wysokie. Nawet jesli nie zmienia charakterystyki w wysokich, dochodza niepotrzebne szumy chociazby termiczne elementów. Chyba ze sie mylę... to prosze o sprostowanie i wytlumaczenie jak dokladnie ta kurtyna "separuje" np. Wyzsze tony ktore w tym wypadku wynosza powyżej 500hz?

40 minut temu, Felix1 napisał:

Ja używam Diraca i dla mnie nie wpływa on źle na średnicę czy górę.

Z doswiadczen z dolozeniem sub-niskotonowych glosnikow w torze audio sprawia ze subiektywnie dzwiek wyzszych czest. Zmienia sie zauważalnie. Mimo braku ingerecji w ten zakres. Ciekawe to zjawisko i jest tlumaczone miedzy innymi tym ze fala niskiej czest. Dołożonej np. Do juz istniejacego zestawu jest "falą nośną" dla wysokich co zmienia subiektywnie dzwiek.

Ps: najlepszy przykład w/w zjawiska jest po dołożeniu subwoofera aktywnego do bagażnika samochodu. Poprawiamy bas i..... wysokie! Mimo braku ingerencji w tor wysokotonowy!

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To porownanie byloby właściwe gdybys miał niezalezne uklady basowe 20 i 16cm (niezależne w sensie od wyzszych czestotliwosci). Wowczas porownanie byloby naprawde niepodważalne. W tym przypadku rowniez wplyw moze miec inne strojenie zwrotnicy lub objetosc skrzynek co rowniez zmieni postrzeganie. Tutaj trzeba przyjrzec się od strony technicznej. I jest na pewno o wiele wiecej zmiennych niz tylko roznica w przetwornikach wiec musimy to brac pod uwage i nie wysnuwać przedwczesnych wnioskow.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Chyba Miro 84 napisał:

W tym przypadku rowniez wplyw moze miec inne strojenie zwrotnicy lub objetosc skrzynek co rowniez zmieni postrzeganie. Tutaj trzeba przyjrzec się od strony technicznej.

Masz słuszność , prosty przykład do sprawdzenia po moich wpisach na forum. Poprzednie kolumny Dali Grandy , 2 x 20 cm. nisko tonowe , bez Dirac Live nie wyobrażałem sobie słuchania , bas dudnił. Obecne Altec Valencia , nisko tonowy / specyfikacja w załączniku/ 38,1 cm. DDRC -24 z DL schowane do szuflady. Bas jest taki jak być powinien , szybki , zwarty , nic nie dudni. Pomieszczenie to samo , te same warunki akustyczne. Po prostu inna budowa kolumn i przetworniki.

http://greatplainsaudio.com/wp-content/uploads/2016/06/416-8B_LF_Speaker.pdf

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Felix1 napisał:

Różnica jest zwykle w strojeniu/częstotliwości podziału. W kolumnach aktywnych woofer jest strojony mniej więcej tak, jak w pasywnych. W subwooferze... jak sama nazwa wskazuje, zwykle niżej. No i sub ZWYKLE stoi w nieco innym miejscu.

W zestawach 3/4 drożnych strojenie nie odbiega znacząco od tego z subwoofera. Xover ma mozliwosci plynnego dopasowania 30-150hz lub wiecej. Układy xover car audio dla sub-basu siegaja nawet do 250hz!

Napisałeś rowniez że sub ZWYKLE stoi w innym miejscu. Wiec.... raz jeszcze Jaka jest różnica pomiedzy wielodroznym 3/4 drożnym ukladem czysto aktywnym a monitorami aktywnymi doposazonymi o suby ktore to stoja pod lub przed 2/3 drożnymi podstawkowymi glosnikami? Jesli przed należy jeszcze skorygowac fazę elektronicznie dla subow.

1 godzinę temu, Felix1 napisał:

Natomiast wszystko zależy jak bardzo purystycznie chcemy podejść do tematu.

Kraft chce polepszyć brzmienie. Moim zdaniem im bardziej wejdziemy w bezkompromisowosc tym lepsze efekty. A moim zdaniem tylko uklady pasywno-aktywne lub pełno-aktywne daja takie mozliwosci. Szczegolnie w kwestii niskich czestotliwisci i to bez problemow takich jak to ponizej......

1 godzinę temu, Felix1 napisał:

DL dla źródeł analogowych, to musisz je najpierw zdigitalizować, przepuścić przez DSP a następnie DAC. I tu już rzeczywiście degradacja może być słyszalna.

Ważne jest również to ze pisze to wszystko jako wlasciciel typowo pasywnych układów.! Co udowadnia ze nie chwalę swego ;) i nie działam w niczyim interesie!

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Chyba Miro 84 Rozumiem, że sprawa jest bardziej skomplikowana technicznie, ale tak po prostu słyszę. Szczerze to basu już bym więcej nie chciał ponieważ teraz jest dużo, a pomieszczenie mam niezbyt wielkie.

Poniżej wrzucam test kolumn, których chciałbym posłuchać. Cena zaporowa jak dla mnie, ale pomarzyć zawsze można.

https://audio.com.pl/testy/stereo/kolumny-glosnikowe/2860-kii-three

@Kraft Przepraszam za mały chaos w temacie.

Edytowano przez lysyrafal
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Felix1 napisał:

Większość subów robiona jest dla kina domowego i mają z założenia nieco inne zadanie. I nie rozmawiamy teraz o car audio, bo to jest zupełnie inna bajka z wielu powodów. W większości przypadków w zestawach aktywnych punkt podziału stosuje się podobny, jak w zestawach pasywnych czyli sporo wyżej, niż zwykle strojony jest typowy sub. Podkreślam - typowy.

Tak jak nie rozmawiamy w sumie o car audio (tu był tylko przykład wyjasniajacy), tak nie rozmawiamy o przecietnym subie do kina. 

Piszesz rowniez ze w większości punkt podziału w aktywnych jest zbliżony do pasywnych układów. Ok. Tylko ze ja mam na mysli bezkompromisowe rozwiazania czyli porownanie do np.  B&w nautilus czy tez Bauta. Oba maja aktywny bas pracujacy w zakresie dobrego subwoofera. Z tym że b&w to rekomendowane pełno-aktywne , a Bauty to z kolei pasywno-aktywne. 

B.dobre monitory (aktywne lub pasywne) z b.dobrymi subwooferami moim zdaniem mają największą szanse zblizyc się do tych wybitnych zestawów. 

Ps: jesli dobrze dobierzemy monitor (plus korekcja wylotu br monitorow) i odpowiednie odcięcie na subwoferze jest nadzieja ze ominiemy najgorsze pierwsze mody pomieszczenia. Z pozostałymi wyzszymi poradza juz sobie ustroje akustyczne i to wszystko bez uzycia dsp. Mozna?... można. 

Podobno purystyczna droga to jak najmniej elementów w torze audio a jesli juz korekcje to najlepiej na drodze akustycznej.... tak mówi podobno stara szkoła.

1 godzinę temu, Felix1 napisał:

U mnie DSP sprawdza się świetnie i nie słyszę żadnego negatywnego wpływu na górę pasma. Ale może dlatego, że u mnie DL jest wbudowany we wzmacniacz i działa z próbkowaniem 96kHz?

Technologia idzie do przodu wiec w sumie nie neguje tego rozwiązania.... raczej proponuje alternatywę dla tych co nie maja takiego typu dsp a też chcą mieć "równa" charakterystykę.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Kraft napisał:

Chyba trochę przesadzasz. Arie powinny przecież zagrać lepiej od Chorusów, a nie kosztują jeszcze 20 000 zł. Ale coś w tym jest. Przeskoki na kolejny poziom są kosztowne. Cena starego x 1,5, a najlepiej x 2.

Zdecydowanie.

Wygląd to jedna sprawa ale tu piszemy o dzwieku.

Więc i Aria i kilka kolumn za 8-10 zagra lepiej od Chorus/Chory.

@Kraft mogł byś z nimi zostać?

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Inferno napisał:

Czyli bitwa pomiędzy nimi i AP?

Też mnie ciekawią wrażenia Krafta

AP nigdy nie przypadły mi do gustu, nie wiem czy ze względu na elektronikę czy same kolumny.

Te quadrale ciekawie wyglądają (choć efektywność jest marna, ciekawe czy prawdziwa)

@Kraft czy testowałeś na nich duże składy (big bandy) albo klasykę z dużą ilością instrumentów?

Edytowano przez Fafniak
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Inferno napisał:

Czyli bitwa pomiędzy nimi i AP?

Nimi a Impulsami Lagune. AP Classic 5 to inna liga. Są super w budżecie 6000 zł, ale my jesteśmy teraz powyżej dychy.

45 minut temu, Fafniak napisał:

Te quadrale ciekawie wyglądają (choć efektywność jest marna, ciekawe czy prawdziwa)

@Kraft czy testowałeś na nich duże składy (big bandy) albo klasykę z dużą ilością instrumentów?

Monitory najczęściej mają "marną" efektywność. Dla normalnego wzmacniacza to żaden problem.

Trochę klasyki słuchałem. Alex Band też się jakiś znalazł.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Felix1 napisał:

Kraft szuka kolumn za 10k, a nie 400k.

 

22 minuty temu, Felix1 napisał:

Tylko paradoksalnie odbędzie się to wyższym nakładem środków, nie mówiąc już o czasie i wysiłku.

 

22 minuty temu, Felix1 napisał:

Dobry sub do stereo kosztuje tyle, co dopłata do wzmacniacza z DSP i mówimy o jednym subie.

Konczac OT chciałbym szybko dodać że.... 

Monitory jak w temacie z dwoma subami nie będą droższe niż wersja podłogowa tegoz producenta. A moga bez problemu z nimi konkurować. Gdzies na początku tego tematu chyba Kraft przytoczył ile potrafi kosztować ta wolnostojaca konstrukcja. 

 

Dnia 11.12.2020 o 14:13, Kraft napisał:

okolice 10 000 zł za monitor nie są jeszcze uważane jest hi-end, ale reprezentująca na pewno techniczny i konstrukcyjny top. Sedan 9 przynależy bowiem do najlepszej serii kolumn Quadrala zwanej Aurum. Nie tylko przynależy formalnie, ale i praktycznie, bo wykorzystuje te same podzespoły, których użyto w najdroższych modelach tej serii Titan i Montan (Titan kosztuje prawie 60 000 zł, więc już zdecydowanie hi-endowo

Dwa używane subwofery velodyne seri "digital drive" np. 10in kosztują mniej niz zestaw tych kolumn podstawkowych z tematu a rowniez wyposażone sa w uklady korekcji nie tylko pomieszczeń ale rowniez kontrola pracy membran. Nie wiem czy wogóle jakikolwiek system pasywny może sie równać z tymi wynalazkami. Jednak dla przecietnego Kowalskiego lepiej atakować używki bo ceny nowki mogą zmasakrować portfel.

 

Screenshot_20201224-095438_Chrome.jpg

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kraft napisał:

Powiem tak. To jedne z dwóch najlepszych kolumn, które testowałem (ale czy numer 1 czy 2, to jeszcze nie wiem).

Pieniądze nie grają, ale... jeden Quadral Aurum Sedan 9 kosztuje tyle co para Pylon Diamond 25. Podobnie kształtuje się relacja ceny Impuls Audio Lagune vs PA D25. Dlatego trudno się dziwić, że obie droższe konstrukcje wypadają na tym tle tak dobrze. 

Dla mnie miłym zaskoczeniem jest tylko Audio Physics Classic 5, który w testach niemal utarł nosa dwukrotnie droższym zestawom... ciekaw też jestem jak wypadłby AP Classic 8 - półka wyżej jednak cena wciąż znacznie poniżej Quadrala i AI...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sonique napisał:

Pieniądze nie grają, ale... 

No właśnie niestety w przypadku kolumn grają. Taki przynajmniej wniosek wynika z moich testów. Liczyłem, że coś tańszego dorówna tym droższym (i zaoszczędzę) i się przeliczyłem. 

7 minut temu, sonique napisał:

Dla mnie miłym zaskoczeniem jest tylko Audio Physics Classic 5, który w testach niemal utarł nosa dwukrotnie droższym zestawom

Też nie. Nikt nikomu nie uciera nosa. Poziom wszystkich konstrukcji jest porównywalny (w ramach cen). Producenci nauczyli się już robić dobre kolumny (a może to nie jest wcale takie trudne;). Nikt nie zalicza wpadek. AP Classic 5 grają w podobnym stylu co Lagune, ale jednak nie tak przekonująco. Na poziomie 6000 zł też nie miażdżą. Mi się podobały najbardziej, ale jeśli ktoś zamiast nich wybrałby Bowersy 603 to też zrozumiem - to również świetnie zbalansowane granie, tylko z trochę inaczej rozłożonymi akcentami. Jeśli już miałbym wskazać "wymiatacza" to KEF Q750. Ambitne granie, a kosztują tylko 5000 zł (a może nawet mniej). 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, sonique napisał:

Dla mnie miłym zaskoczeniem jest tylko Audio Physics Classic 5, który w testach niemal utarł nosa dwukrotnie droższym zestawom... ciekaw też jestem jak wypadłby AP Classic 8 - półka wyżej jednak cena wciąż znacznie poniżej Quadrala i AI...

Bo te audio physic to świetne kolumny. Mam model podstawkowy (classic 3), który też moim zdaniem jest bardzo dobry. Byłem na odsłuchach i przed audio physic grały między innymi PMC i opery i te dużo tańsze paczki moim zdaniem niewiele im ustępują. Szkoda tylko, że są tak słabo znane na forum. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...