Skocz do zawartości

DOLBY ATMOS z "Magnat Interior IC 62".


soulfly777kris

Recommended Posts

Witam forumowiczów "audio.com.pl".

Na wstępie od razu powiem że jestem turbo laikiem i z góry przepraszam za ewentualne błędy w moich pytaniach.

Tak jak w tytule kupiłem głośniki "Magnat Interior IC 62" do DOLBY ATMOS 5.1.2 i mam z tego powodu kilka do Was pytań.

Po pierwsze pomyślałem że zanim zrobię podwieszany sufit to te głośniki najpierw osadzę w skrzyniach ale mam mały dylemat bo w komentarzach na Amazonie gdzie je kupiłem pewien Niemiec napisał coś takiego:

"Ich habe sie als Deckenlautsprecher für Dolby Atmos verwendet. Ich war erstaunt, was da für ein Wumms im Raum entsteht. Die Einbautiefe könnte ein Problem sein. Mindestens 8,5 cm einhalten.'

Po użyciu translatora 

‎"Użyłem ich jako głośnika sufitowego dla Dolby Atmos. Byłem zdumiony dudnieniem w pokoju. Problemem może być głębokość montażu. Zachowaj co najmniej 8,5 cm‎"

Nie do końca rozumiem co Niemiec miał na myśli pisząc ten komentarz. Na pewno po instalacji głośniki zaczęły nieprzyjemnie dudnić. Dalej translator tłumaczy: "Zachowaj co najmniej 8,5 cm‎".

I właśnie o te 8,5 cm mi chodzi, czy Niemiec miał na myśli żeby przy montażu tych głośników zostawić dodatkowe 8.5 cm odstępu od sufitu ?

Oczywiście nie pytam się Was czy wiecie co Niemiec miał na myśli tylko czy może się domyślacie posiadając sporą wiedzę na ten temat.

Jeśli chodzi o mój sprzęt to na razie jest dosyć biednie ale od czegoś trzeba zacząć.

Głośniki z subwooferem to "JBL SCS 140"

Pomieszczenie to 13.3 m2 a wysokość do sufitu to 2.5 m.

Amplituner to "Onkyo TX-SR494"

Tak mniej więcej wygląda układ głośników w moim pomieszczeniu:

MAGNATT.thumb.jpg.367fa92ef8c0e0ce403d6a2b124ef0ae.jpg

Jak myślicie czy przednie głośniki 1,2  które jak widać są oddalone od bocznych ścian 60 cm i przedniej regipsy również 60 cm mogę cofnąć do tyłu w stronę przedniej ściany i ustawić je na zaznaczonych półkach ?