Skocz do zawartości

Recommended Posts

Hej, 

Czy możecie mi pokazać jakieś fajne koncepty subwoofera do KD i stereo, najlepiej wykorzystujace ciekawe stolarskie konstrukcje? Chcemy z kumplem zrobić coś ciekawszego niz zwykla skrzynie, do pomieszczenia ok. 30 metrow kw.

Zalezy mi, zeby konstrukcja byla ciekawa, zeby za szybko tego nie zrobic i zeby bylo troche zabawy, ale zeby to tez mialo sens, a nie utrudnienie dla utrudnienia. Moze jakas linia transmisyna etc.?

Zeby bylo jasne, ja mu bede trzymal piwo i odkurzał:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 23.12.2020 o 15:11, Tenfilip napisał:

Moze jakas linia transmisyna etc.?

Heh. Nikt nic nie napisał. Tenfilip czy ty nadal chcesz wykonać coś tego typu jak np. TL-ka? Wiesz ze to bedzie przerost formy nad trescia ale czemu nie. Jesli materiał i checi są ;)

Pamietaj jednak ze w TL im nizsza częstotliwość strojenia tym dłuższa linia! 

Jako ciekawostka. B&w zbudowali ciekawy projekt w kształcie ślimaka. To taka zwinieta LT ale zaślepiona na koncu. Wyszła z tego ciekawa obudowa zamknieta. Może wiec LT ale zwężająca sie ku końcowi i tam również zakończona brakiem wylotu, i może nie musi to byc "ślimak". Jedno załamanie wystarczy może w standartowej skrzyni.

Edytowano przez Chyba Miro 84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jak robota ma trochę zająć a efekt ma być imponujący to proszę bardzo:

https://www.infoaudio.pl/artykul/174,najwieksza-tuba-basowa-na-swiecie

image.png.e38b51d46f1f71474c36441e2b4fab9e.png

Tylko tu jest więcej murowania niż stolarki.

W moim 18'' Perunie z ciekawostek stolarskich to skrzynia jest wykonana z trzech warstw. Klejone i skręcane dwie warstwy sklejki po 22 mm chyba i na to płyta na połysk 5mm. Więc ścianki mają prawie 5 cm. Do tego każda przeciwległa ścianka jest połączona z drugą czterema łącznikami ( front z tyłem śrubami stalowymi) te łączniki tworzą wewnątrz kratownice do której wchodzi głośnik ( tam jest jeszcze gruby filc) i tylna część napędu głośnika nie wisi w powietrzu ale leży na takim łożu z tej kratownicy, żeby dodatkowo wyeliminować wszelkie naprężenia w głośniku. No i w sumie cały subwoofer ma ponad 80kg.

 

Edytowano przez HQ150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał:

Heh. Nikt nic nie napisał. Tenfilip czy ty nadal chcesz wykonać coś tego typu jak np. TL-ka? Wiesz ze to bedzie przerost formy nad trescia ale czemu nie. Jesli materiał i checi są ;)

Pamietaj jednak ze w TL im nizsza częstotliwość strojenia tym dłuższa linia! 

Jako ciekawostka. B&w zbudowali ciekawy projekt w kształcie ślimaka. To taka zwinieta LT ale zaślepiona na koncu. Wyszła z tego ciekawa obudowa zamknieta. Może wiec LT ale zwężająca sie ku końcowi i tam również zakończona brakiem wylotu, i może nie musi to byc "ślimak". Jedno załamanie wystarczy może w standartowej skrzyni.

Dlatego właśnie myśle o koncepcie czegos, co mozna by wbudowac w dach (to pomieszczenie ze skosami, symetrycznie po prawej i lewej stronie). Sa takie subwoofery do zabudowy i moze to bylby jakis pomysl. Ale nie jest to jedyny pomysl, jaki jest.

 

6 godzin temu, HQ150 napisał:

Jak robota ma trochę zająć a efekt ma być imponujący to proszę bardzo:

https://www.infoaudio.pl/artykul/174,najwieksza-tuba-basowa-na-swiecie

image.png.e38b51d46f1f71474c36441e2b4fab9e.png

Tylko tu jest więcej murowania niż stolarki.

W moim 18'' Perunie z ciekawostek stolarskich to skrzynia jest wykonana z trzech warstw. Klejone i skręcane dwie warstwy sklejki po 22 mm chyba i na to płyta na połysk 5mm. Więc ścianki mają prawie 5 cm. Do tego każda przeciwległa ścianka jest połączona z drugą czterema łącznikami ( front z tyłem śrubami stalowymi) te łączniki tworzą wewnątrz kratownice do której wchodzi głośnik ( tam jest jeszcze gruby filc) i tylna część napędu głośnika nie wisi w powietrzu ale leży na takim łożu z tej kratownicy, żeby dodatkowo wyeliminować wszelkie naprężenia w głośniku. No i w sumie cały subwoofer ma ponad 80kg.

 

Fajny ten koncept z linią basową w ziemi, bardzo mi się podoba. Ale z tego co czytałem na szybko o tym gościu, to on ogólnie miał coś z głową:/ Poza tym, jakoś nie znalazłem porządnej dokumentacji o tym, ale jeszcze poszukam. Pomysł jednak super.

Co do Twojej kontrukcji - masz jakieś plany do tego? Ile to kosztowało bez materiałów (czyli w sumie ile kosztował głośnik)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Planów nie mam. Projektant suba wysłał rysunki do stolarza. Ja się na tym nie znam. Koszt czyli zakup i sprowadzenie głośnika z USA, zaprojektowanie skrzyni, robota stolarza, zakup końcówki mocy, pomiary akustyka w domu, obliczenia  i wprowadzania nastawów DSP do końcówki to około 7-8tzł.

Sam głośnik kosztował około 2500 ze sprowadzeniem. Udało się bez haraczu.

Edytowano przez HQ150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, HQ150 napisał:

Planów nie mam. Projektant suba wysłał rysunki do stolarza. Ja się na tym nie znam. Koszt czyli zakup i sprowadzenie głośnika z USA, zaprojektowanie skrzyni, robota stolarza, zakup końcówki mocy, pomiary akustyka w domu, obliczenia  i wprowadzania nastawów DSP do końcówki to około 7-8tzł.

Sam głośnik kosztował około 2500 ze sprowadzeniem. Udało się bez haraczu.

Dzięki za info. Wiem, że są gotowe schematy, więc chciałbym takie wykorzystać - z drugiej strony, ile taki projekt może kosztować?

DSP i pomiary - to raczej wykorzystam z amplitunera. Zrobienie skrzyni to nie problem, koncowka mocy narazie jakas tam jest, pozniej mozna dokupic. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Tenfilip napisał:

ile taki projekt może kosztować?

Nie mam pojęcia. To już trzeba pytać osoby która to zrobi ile będzie chciała za usługę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, HQ150 napisał:

Nie mam pojęcia. To już trzeba pytać osoby która to zrobi ile będzie chciała za usługę.

Kto to był?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie ma za co.

Jakbyś koło Cieszyna przejeżdżał to zawsze możesz się do mnie wprosić i suba posłuchać.

U mnie gra tylko w kinie domowym ale u konstruktora taki sam sub gra w Hi-Endowym systemie stereo z naprawdę najwyższej półki.

Edytowano przez HQ150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.02.2021 o 19:25, HQ150 napisał:

Nie ma za co.

Jakbyś koło Cieszyna przejeżdżał to zawsze możesz się do mnie wprosić i suba posłuchać.

U mnie gra tylko w kinie domowym ale u konstruktora taki sam sub gra w Hi-Endowym systemie stereo z naprawdę najwyższej półki.

Dzięki serdeczne. Narazie czekam, aż sie skonczy pewna pandemia, ale pozniej bardzo chetnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...