Skocz do zawartości

Kolumny Dali oberon 1 oraz ATC SCM7


Tom83

Recommended Posts

Witam,

 

Chcialbym się poradzić:) Jestem laikiem ale proszę o skupienie się na mojej konkretnej kwestii bez hejtu/komentarzy typu dali 1 to tylko jako surround itd:)

Mam pożyczony od kolegi sprzęt, który będę mógł ew. odkupić. Jest to wzmacniacz CXA81 oraz jego kolumny surroundowe z kina - Dali oberon 1. Pokój mam barrdzo mały 11m2 i powiem szczerze, że zestawik się mi bardzo podoba aczkolwiek nie mogę słuchać zbyt głośno w tak małym pomieszczeniu zwłaszcza utworów basowych. Ale na optymalnej głośności oraz cichym słuchaniu jest bardzo bardzo fajnie.

Mam pytanie czy gdybym chciał w to miejsce spróbować sporo droższych kolumn ATC SCM7 będą w każdym calu lepsze niż dali 1?  Czytałem jakieś opinie, że jeżeli chodzi o niskie tony to bas w nich jest gdzieś z tyłu i nie jest go dużo. W dali 1 też nie jest dużo ale u mnie jest jak najbardziej ok czy pod tym względem nie będzie gorzej? Ze specyfikacji wynika, że głośnik srednio-nisko tonowy w ATC jest mały mniejszy nawet trochę od Dali 1. O wysokie i srednie tony się raczej nie obawiam bo z recenzji wygląda, że w tej klasie SCM7 biją inne na głowe!

Druga kwestia, która mnie zastanawia to wzmacniacz mam w szafce (kolejny raz proszę o nie hejtowanie tak wiem, że powinien być na wierzchu ale nie ma gdzie...) i skoro ATC są wymagającymi kolumnami to znaczy, że będzie się dużo bardziej grzał niż z dali 1?  Na dali 1 jest tylko lekko ciepły nawet po paru godzinach.

Z góry dziekuje za wszelkie opinie osób, które miały doczynienia z powyższymi kolumnami!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach