Skocz do zawartości

Nowe amplitunery Pioneer i Onkyo


yahoo111

Recommended Posts

RZ1100 był jest w D i mało kto go kupował bo seria RZ8 grała po prostu lepiej więc nie wiem skąd zachwyt na D to jedno.

1 godzinę temu, S4Home napisał:

, jeśli tak będzie, odchudzenie RZ840 o 5 kg. Trzeba poczekać na fotki inside.

Nie będzie żadnego odchudzenia te dane są ze stronty rms i są to jakieś skopiowane dane skądś, identyczne dane wklepali dla wszystkich nowych modeli onkyo.

Tak jak napisałem nie są to żadne oficjalne dane i wystarczy mieć trochę wyobraźni aby stwierdzić że są błędne obudowa rz50 jest identyczna jak RZ840 więc nie ma prawa być 17cm wysokości bo tyle to maja rz710 i 696 które są w tej samem obudowie...

Edytowano przez tadekk55
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ciekawy artykuł tutaj: https://www.avnirvana.com/threads/onkyo-pioneer-elite-and-integra-deep-dive-a-fresh-look-at-the-brands’-latest-av-receivers.8292/

Zwłaszcza ten fragment:

Dirac, one of the heaviest hitters in the room correction biz, is fresh off releasing its latest software (Dirac Live 2.0) designed to be more user-friendly and capable of accepting add-on modules (like Bass Control) as they become available.

Przypuszczalnie w tych amplitunerach wystartuje Dirac Live 2.0. Zapowiada się bardzo ciekawie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To również "It's also HDR 10+" bo aktualnie nikt nie ma obsługi + na pokładzie.

I to jeśli będzie w europie

"Those features include set-up and IP control via a web browser, a dealer settings memory/recall function, and compatibility with Crestron, Control4, Savant, URC, ELAN, and RTI automation."

Edytowano przez tadekk55
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma 777v3 i 778. Tego ostatniego prawie kupiłem, bo ma tez wzmacniacze w klasie D (co prawda tylko na Hypex UcD102, ale zawsze). Jednak odstraszyły mnie słabe pomiary i liczne problemy z oprogramowaniem. Pieprzenie się z softem w wersji beta to ostatnia rzecz, jakiej bym sobie życzył w amplitunerze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, TomekN napisał:

Klasę A/B raczej czeka ten sam los co wzmacniacze lampowe.

Z tego co patrzę po różnych forach i na aukcjach użytkowników i sprzedających "lamp" nie brakuje, troszkę się mylisz w kwestii A/B.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nie sądzę, żeby się mylił. Wzmacniacze lampowe to nisza i domena audiofilów. I wzmacniacze w klasie A/B ostatecznie podzielą ich los z tego prostego powodu, że wzmacniacze w klasie D wystarczą z powodzeniem dla większości rynku, od low endu do absolutnego high endu, a są pozbawione podstawowej wady klasy A/B, czyli stosunkowo wysokiego zużycia energii.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, jak to jest z tym Dirac Live/RoomPerfect? Warto mieć, kupować ampli, lub wzmacniacz z tym systemem, jeśli planujemy zamówienie osobnej, specjalistycznej kalibracji przez firmę? Przyznam się szczerze, że trochę tego nie czaję. Ja, gdybym miał kupować minimum średniej klasy sprzęt, to i tak skorzystałbym z usług takiej firmy, więc po co ten system wbudowany w sprzęt? Chyba, że brałbym coś tańszego, ale raczej w tanich, tańszych sprzętach nie występuje?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Adi777 napisał:

Pany, jak to jest z tym Dirac Live/RoomPerfect? Warto mieć, kupować ampli, lub wzmacniacz z tym systemem, jeśli planujemy zamówienie osobnej, specjalistycznej kalibracji przez firmę? Przyznam się szczerze, że trochę tego nie czaję. Ja, gdybym miał kupować minimum średniej klasy sprzęt, to i tak skorzystałbym z usług takiej firmy, więc po co ten system wbudowany w sprzęt? Chyba, że brałbym coś tańszego, ale raczej w tanich, tańszych sprzętach nie występuje?

A jak (czym?) chcesz kalibrować system bez systemu korekcji?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, TomekN napisał:

A jak (czym?) chcesz kalibrować system bez systemu korekcji?

Z tego, co wiem, to mój Denon X4400H ma Audyssey MultEQ XT32, ale pewnie odstaje od DL/RP? Myślałem po prostu, że takie firmy korzystają właśnie z DL na przykład, albo z czegoś jeszcze bardziej zaawansowanego.

Edytowano przez Adi777
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, Audyssey MultEQ XT32 nie pozwala na użycie innego mikrofonu niż ten dołączony do amplitunera. Nie ma możliwości wgrania do amplitunera innych krzywych kalibracji mikrofonu. Jeśli zewnętrzna firma podłączy do amplitunera swój mikrofon, to mydli oczy.

Po drugie, możliwości poprawy kalibracji za bardzo nie istnieją. Można użyć aplikacji, ale nie pozwala ona na zbyt wiele (chyba wybór jednej z trzech krzywych oraz ręczne modyfikacje krzywej, ale polegające na niedokładnym mazianiu palcem).

Ogólnie rzecz ujmując, specjalistyczna firma nie zdziała wiele ponad to, co zrobi amplituner.

Można kalibrację zrobić nieco lepiej, mianowicie wszystkie kanały wyprowadzić z przedwzmacniaczy, dodać wzmacniacz wielokanałowy (lub kilka wzmacniaczy stereo) i w tor sygnału wpiąć miniDSP i, używając REW, Dirac Live, lub podobnego oprogramowania, skalibrować nim każdy kanał osobno. Niektóre amplitunery mają wyjścia z przedwzmacniaczy i osobne wejścia na każdy kanał, można wtedy wyjść z amplitunera do DSP, zastosować korekcję, a następnie wrócić do wejść amplitunera.

Jeśli pójdziesz w tym kierunku, dokupisz miniDSP i (jeśli będzie taka potrzeba) osobne wzmacniacze, to wtedy kalibracja przez firmę zewnętrzną ma sens, przy czym i tak konieczne będzie zastosowanie autokalibracji w amplitunerze w celu dobrania odległości (zewnętrzny DSP potrafi opóźnić dźwięk, ale siłą rzeczy go nie przyspieszy) i korekcji ustawień sygnału dla dźwięku wielokanałowego, zwłaszcza w odniesieniu do Atmosa.

Jeśli mają tylko włączyć automatyczną kalibrację w amplitunerze, zamydlić oczy używając zewnętrznego mikrofonu, a na koniec coś zepsuć używając aplikacji, to sugerowałbym się zastanowić zanim na taką usługę wydasz pieniądze.

Są miniDSP, z którymi da się użyć Dirac Live, ale kosztują dużo (co najmniej 1000 zł za DSP stereo, do tego licencja Dirac Live na każde urządzenie), więc sam się musisz zastanowić, czy warto wydawać tyle pieniędzy, czy nie lepiej od razu kupić amplituner, który ma wbudowane Dirac Live (NAD, Arcam, wkrótce Pioneer i Onkyo). Owszem, na tę chwilę mowa o amplitunerach i procesorach kosztujących dużo ponad 10 tysięcy, ale jeśli dokupisz 6 miniDSP, licencję do każdego, to koniec końców koszt będzie podobny.

Gdzie leży zatem przewaga Dirac Live nad Audyssey MultEQ XT32? W tym, że Dirac ma lepsze algorytmy korekcji od Audyssey, a wielu ekspertów twierdzi, że są lepsze także od REW, bo całość zmian jest zintegrowana w jednym torze modyfikującym sygnał cyfrowy przed jego konwersją na analogowy. Każdy zewnętrzny DSP musi pracować na sygnale analogowym, który przetwarza do postaci cyfrowej, koryguje, a następnie ponownie przetwarza sygnał w analogowy. O ile w przypadku subwooferów jest to rozwiązanie bezproblemowe (kilka rzędów wielkości wyższa częstotliwość próbkowania), o tyle jeśli chcesz skorygować cokolwiek w zakresie >10 kHz, to nie jest to zalecane.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Adi777 napisał:

Z tego, co wiem, to mój Denon X4400H ma Audyssey MultEQ XT32, ale pewnie odstaje od DL/RP? Myślałem po prostu, że takie firmy korzystają właśnie z DL na przykład, albo z czegoś jeszcze bardziej zaawansowanego.

Kolega Ci już dużo napisał. Ja jeszcze dodam, że najwięcej co na tym sprzęcie można zrobić, to dokładną korekcję za pomocą programu Ratbuddyssey + weryfikacja tej korekcji za pomocą REW i prawilnego mikrofonu. Myślę, że ktoś ogarnięty za pomocą tych narzędzi i po określonej ilości prób, jest w stanie osiągnąć efekt zbliżony do takiego, jaki uzyskałbyś z korekcji DiracLive. Ostatecznie sam algorytm nie jest aż tak istotny, jak wynik korekcji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, yahoo111 napisał:

Każdy zewnętrzny DSP musi pracować na sygnale analogowym, który przetwarza do postaci cyfrowej, koryguje, a następnie ponownie przetwarza sygnał w analogowy.

To zdanie akurat nie jest prawdziwe. DSP pracuje na sygnale cyfrowym i są produkty, które robią korekcję Dirac Live na części cyfrowej toru np. SHD StudioDDRC-22D czy DDRC-88D.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpujące informacje. 

6 godzin temu, TomekN napisał:

Ja jeszcze dodam, że najwięcej co na tym sprzęcie można zrobić, to dokładną korekcję za pomocą programu Ratbuddyssey + weryfikacja tej korekcji za pomocą REW i prawilnego mikrofonu.

Pisałem z ciekawości, bo z tego Denona i tak nie będę korzystał. Fakt, coraz więcej sprzętów z Dirac Live jest na rynku. Ja jestem ciekawy, jak wypadają te "tanie" modele amplitunerów i procesorów kina domowego od JBL.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie znam taniego i dobrego amplitunera z Dirac Live. Byłem bliski kupienia NAD T778 (który bynajmniej nie jest tani), ale produkt ma nadal kupę błędów z którymi nie chciałem się użerać. Być może Onkyo lub Pioneer coś zamieszają na rynku w tej kwestii, ale to raczej dopiero na jesieni. Poza tym oprócz Diraca jeszcze musza mieć dobry SINAD ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, RLC napisał:

Płyta CD też już miała umrzeć dawno temu a ma się znakomicie 😉

Ma sie po prostu zajebiscie 🤣

 

sprzedaz-plyt-cd-usa-1983-2017.jpg

Dnia 12.03.2021 o 14:00, RLC napisał:

Z tego co patrzę po różnych forach i na aukcjach użytkowników i sprzedających "lamp" nie brakuje, troszkę się mylisz w kwestii A/B.

Gorzej z kupujacymi 🤣

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te procesorki minidsp to możecie używać sobie do stereo a nie kina, ewentualnie samego suba..

A wpinać ten syf między końcówkę mocy i operować na analogu to degradacja dziękuję.

Operowaniem na cyfrze wymagało by od nas zdekodowania sygnału co będzie wiązać się z brakiem atmosa, dtsx..bo sygnał do avr będzie trafiał w postaci mpcm.

13 godzin temu, yahoo111 napisał:

Audyssey MultEQ XT32 nie pozwala na użycie innego mikrofonu niż ten dołączony do amplitunera. Nie ma możliwości wgrania do amplitunera innych krzywych kalibracji mikrofonu

No i to nie jest prawdą zadzwoń do cinematic.pl albo CinemaPRO i zapytaj, to ci powiedzą jakie są możliwości profesjonalnej kalibracji. W polskimi internecie o tym nie przeczytasz.

Edytowano przez Jasiek88
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...