Skocz do zawartości

DAC pod wzmacniacz


Dzik

Recommended Posts

16 minut temu, TomekN napisał:

Topping E30, Loxije D30, Khadas Tone2 Pro, Soncoz LA-QXD1, SMSL SU-8 / SU-9, Topping D50s, Topping DX7s.) będą grać tak samo,

A możesz mi wyjaśnić , po cholerę Topping wypuszcza tyle modeli DAC-ów brzmiących tak samo i jeszcze w dodatku różnicuje je cenowo ? Może da się ich zaskarżyć , za oszustwo ?

Tomek , posłuchaj, co do jakichkolwiek porównań czegokolwiek co dotyczy stereo, w oparciu o amplituner KD pozwolisz , że jestem i będę sceptyczny.  Robiłem sporo testów na mojej Yamszce RX-A3030 . Opierając się na nich mogę np. śmiało twierdzić , że wszystkie CD brzmią tak samo. Jak podpiąłem Yamahę CDX-1060 i Marantza DCD 1500 II pod amp. KD to grają identycznie , a jak pod pre z monoblokami ,czy wcześniej pod Yamahę CX-1000 + MX-1000, Vincenta SA31 +SP331 , ba nawet Sonkę V5 to różnice są wyraźne. Na podstawie odsłuchu końcówek mocy podłączonych pod amplituner KD ,też mógłbym twierdzić , że końcówka mocy służy do wzmacniania sygnału i tyle , nie ma się czego doszukiwać / serio , kiedyś tak myślałem , i nikt by mnie nie przekonał , że jest inaczej :) / . Podłączałem na fronty BC Acoustique EX-502 zamiennie z MX-1000 i efekt dźwiękowy był identyczny. Sytuacja zmieniła się , gdy postanowiłem wpiąć końcówki pod przedwzmacniacz stereo. Wyrób francuski okazał się cholernie liniowy , Yamaha zaś grała ciepłym dźwiękiem. Nie ulegam żadnym naciskom , czy chęci jak to piszesz  udowodnienia sobie wyjątkowości mojego sprzętu. Słuchałem wielu systemów ,/ choćby dzisiaj wróciłem od kolegi z forum/ , aby móc mieć jakieś porównanie, punkt odniesienia , wierz mi ,to lepsza droga do  wyrobienia sobie opinii, niż bazowanie na specyfikacjach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 317
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

36 minut temu, Kraft napisał:

A co w paśmie Alteców jest nie tak?

Wg . papierów mają 40-20k Hz. jednak już na wykresie podawanym przez Alteca widać spadek w okolicach 10-11k Hz. one po prostu tak mają i tyle. I kocham je za to :) 

Nie mogę znaleźć charakterystyki z instrukcji , podaje swoją ujednoliconą dla lewego i prawego kanału, z odpowiedzią pomieszczenia .Mniej więcej tak to wygląda

Altec pomiar 2021.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, tomek4446 napisał:

Tomek , posłuchaj, co do jakichkolwiek porównań czegokolwiek co dotyczy stereo, w oparciu o amplituner KD pozwolisz , że jestem i będę sceptyczny.

Tomku, pomyliły Ci się wątki. To nie jest miejsce na krytykę mojego systemu / mojej koncepcji 😉 ani tego czy "słychać" wzmacniacze, końcówki mocy, (i jakie), itd.
Tu chodzi o DACi i to konkretnie te transparentne. Padła teza że nie słychać między nimi różnicy. Słyszysz, pokaż że słyszysz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, tomek4446 napisał:

choćby dzisiaj wróciłem od kolegi z forum/ , aby móc mieć jakieś porównanie, punkt odniesienia , wierz mi ,to lepsza droga do  wyrobienia sobie opinii, niż bazowanie na specyfikacjach.

A nie można tak połączyć jednego z drugim? I zapoznać się ze specyfikacjami, i posłuchać. A na koniec może i wyciągnąć z tego wszystkiego jakieś wnioski. To moja propozycja;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, TomekN napisał:

To nie jest miejsce na krytykę mojego systemu

Nie krytykuję Twojego systemu ,ani nigdy nie krytykowałem żadnego systemu osób tu piszących. Chciałem tylko zasugerować , że amplituner średnio się nadaje do testów stereo .

15 minut temu, TomekN napisał:

Tu chodzi o DACi i to konkretnie te transparentne.

Ta nomenklatura stale się przewija , natomiast mnie to nic nie mówi. Jaki więc najtańszy transparentny DAC mogę kupić  ? 

Edytowano przez tomek4446
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

》》""Młody człowiek jest w stanie usłyszeć dźwięki o częstotliwości od 16 - 20 Hz do 16 - 20 kHz. Z wiekiem czułość naszego słuchu dla wysokich tonów pogarsza się. Już po trzydziestce górna granica jaką możemy usłyszeć to 15-16 kHz, by po 60-tce słabo słyszeć dźwięki już powyżej 5-6 kHz.""《《 -- jest to cytat z strony rms.pl

@tomek4446 wiek ma znaczenie...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, tomek4446 napisał:

Nie krytykuję Twojego systemu ,ani nigdy nie krytykowałem żadnego systemu osób tu piszących. Chciałem tylko zasugerować , że amplituner średnio się nadaje do testów stereo .

Ok. No ale co ma amplituner do testów DAC? Przecież to są jakby ekwiwalentne komponenty.

17 minut temu, tomek4446 napisał:

Ta nomenklatura stale się przewija , natomiast mnie to nic nie mówi. Jaki więc najtańszy transparentny DAC mogę kupić  ? 

Tu są opisane poziomy słyszalności m.in. w aspekcie DACów - ścisłe i uznaniowe:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/audibility-thresholds-of-amp-and-dac-measurements.5734/

Np. w zakresie zniekształceń i szumu, przy poziomie SINAD 85-90dB można już mówić o transparentności dla znakomitej większości osób.
Tanie chińskie DACi które wymieniłem w tym wątku mają SINAD na poziomie 110-118dB, więc możesz wybrać dowolny.
Tak wygląda "czołówka"  DACów zmierzonych przez ASR (w trzeciej kolumnie masz cenę, w szóstej SINAD):

 

DACs.thumb.png.449560d5c9aaaf9e75c1b954c196883f.png

Edytowano przez TomekN
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomek4446 napisał:

Nie wszystko niestety jest takie proste jak by się mogło wydawać z pomiarów. Niedawno sprzedałem kolumny mające  pasmo przenoszenia 33 Hz - 27kHz , z bass reflexem strojonym na 27,5 Hz /Dali Grand/ i kupiłem Alteci Valencia z pasmem nie akceptowalnym dla większości osób opierających się przy wyborze wyłącznie na pomiarach. 

Dokładnie... abstrahując do powyższego, "nie wszystko niestety jest takie proste". No i teraz sprawdzmy sami sobie wiek, ale przypominam poprzedni post

10 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Z wiekiem czułość naszego słuchu dla wysokich tonów pogarsza się. Już po trzydziestce górna granica jaką możemy usłyszeć to 15-16 kHz, by po 60-tce słabo słyszeć dźwięki już powyżej 5-6 kHz

a także ten...

45 minut temu, tomek4446 napisał:

Wg . papierów mają 40-20k Hz. jednak już na wykresie podawanym przez Alteca widać spadek w okolicach 10-11k Hz. one po prostu tak mają i tyle. I kocham je za to :) 

Nie mogę znaleźć charakterystyki z instrukcji , podaje swoją ujednoliconą dla lewego i prawego kanału, z odpowiedzią pomieszczenia .Mniej więcej tak to wygląda

Altec pomiar 2021.jpg

Jakie wnioski @tomek4446???

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kraft napisał:

A nie można tak połączyć jednego z drugim?

Jasne że można i nie neguję takiego podejścia. Tylko kolejność , jak ustalić kolejność ? Wybór na podstawie odsłuchu czy specyfikacji ? 

Jeżeli przy selekcji do odsłuchu wziąć pod uwagę pomiary to jak wytłumaczyć , że takie osoby jak konstruktor wzmacniaczy lampowych P.Dubiel , któremu chyba nie można zarzucić , że się nie zna, gra na tak niedoskonałych względem specyfikacji kolumnach jak Altec ? Nie wspomnę o redaktorze Stereophile . Więc co się liczy, to co słyszymy czy pomiary ?

 

Jakie przyjąć kryterium ?

@Chyba Miro 84 szukam , ale nigdzie nie mam napisane w instrukcji kolumn , że są dla 60 + :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, TomekN napisał:

Tu chodzi o DACi i to konkretnie te transparentne. Padła teza że nie słychać między nimi różnicy. Słyszysz, pokaż że słyszysz.

Niedawno, dzięki uprzejmości kolegi Tomka ( @tomek4446) miałem możliwość porównać jego RME Adi-2 pro FS R BE z moim Toppingiem D90. Bez problemu słyszałem różnicę w dźwięku. Póki co, nie potrafię powiedzieć, który mi się bardziej podoba, a nawet, który wydaje mi się bardziej "poprawny", ale na chwilę obecną nie mam wątpliwości, że grają inaczej. Wprawdzie oddałem już RME, jednak na tyle przypadł mi do gustu (także jako urządzenie pomiarowe :P  ), że niedługo przybędzie do mnie mój egzemplarz :) Gdy to nastąpi, podejmuję się wykonać ślepe testy. Czy wymienione DACi są wystarczająco transparentne do tego celu? ;) W każdym razie, stworzenie odpowiedniego (i wystarczająco łatwego w obsłudze dla mojej żony ;) ), systemu do przeprowadzenia takiego testu wydaje się na tyle łatwe, iż nikt nie powinien zgłaszać zastrzeżeń, co do obiektywności wyników. I'll be back... :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, tomek4446 napisał:

Jakie przyjąć kryterium ?

@Chyba Miro 84 szukam , ale nigdzie nie mam napisane w instrukcji kolumn , że są dla 60 + :) 

Nie jest napisane ponieważ ktos może w wieku 30 miec takie uszkodzenie słuchu jak ktoś w okolicach 60+.   Do tego poziom wysokich jest zalezny od poziomu glosnosci, nie mowiac juz o modach pomieszczenia ktore to moga uwypuklić lub wyciąć bas, ktory to koleruje z reszta pasma i wplywa na suniektywny odbiór pozostałych pasm akustycznych... generalnie temat rzeka. 

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, DudasDudek napisał:

każdy DAC brzmi tak samo, przeszedł na tezę, że każdy transparentny DAC (cokolwiek to znaczy) brzmi tak samo.

Transparetny dac! Po czym poznać można ze dany jest transparetny? Jakieś patametry na to wskazują? W zaleznosci od tego co ma na myśli @TomekN moze sie ta teza okazac błędna lub prawidłowa - ale to tylko moje gdybanki wiec.... 🥴 

Pozdr

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Chyba Miro 84 napisał:

Transparetny dac! Po czym poznać można ze dany jest transparetny? Jakieś patametry na to wskazują? W zaleznosci od tego co ma na myśli @TomekN moze sie ta teza okazac błędna lub prawidłowa - ale to tylko moje gdybanki wiec.... 🥴 

Rzuć okiem kilkanaście centymetrów wyżej, tam dałem linka.

 

3 godziny temu, nowy78 napisał:

Niedawno, dzięki uprzejmości kolegi Tomka ( @tomek4446) miałem możliwość porównać jego RME Adi-2 pro FS R BE z moim Toppingiem D90. Bez problemu słyszałem różnicę w dźwięku. Póki co, nie potrafię powiedzieć, który mi się bardziej podoba, a nawet, który wydaje mi się bardziej "poprawny", ale na chwilę obecną nie mam wątpliwości, że grają inaczej. Wprawdzie oddałem już RME, jednak na tyle przypadł mi do gustu (także jako urządzenie pomiarowe :P  ), że niedługo przybędzie do mnie mój egzemplarz :) Gdy to nastąpi, podejmuję się wykonać ślepe testy. Czy wymienione DACi są wystarczająco transparentne do tego celu? ;) W każdym razie, stworzenie odpowiedniego (i wystarczająco łatwego w obsłudze dla mojej żony ;) ), systemu do przeprowadzenia takiego testu wydaje się na tyle łatwe, iż nikt nie powinien zgłaszać zastrzeżeń, co do obiektywności wyników. I'll be back... :) 

Jeśli udowodnisz w ślepym teście, że słyszysz różnicę pomiędzy dźwiękiem przetworzonym przez Topping D90 (SINAD 120) i dźwiękiem przetworzonym RME ADI-2 FS (SINAD 115), to szczękę będę zbierał z podłogi nie tylko ja, ale też myślę całe forum AudioScienceReview i środowiska z nim związane. Oba te DACi są doskonałymi przykładami transparentnych przetworników i wiedza o ludzkim słuchu wskazuje, że nie powinieneś mieć szansy usłyszeć różnicy pomiędzy nimi. Jeśli tak się stanie, to z pewnością będzie to duża sensacja. Czekam niecierpliwie na wyniki tych testów! I dzięki za obietnicę jakiegoś konkretu (w końcu)!

Edytowano przez TomekN
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh Toppingi na Sabre grają inaczej (sucho) niż te na Akm. Słuchaliśmy z kumplem SMSL 500 vs 300 i bardziej nam się spodobała tańsza 300. Zaczęliśmy grzebać w specyfikacji - 300 ma Akm, 500 Sabre. I co? Wszystkie się mierzą perfekcyjnie 😁 są liniowe i nie wprowadzają zniekształceń. Wytłumacz proszę. I nie przyjmuje bajek o sugestiach itp. Jak ktoś głuchy albo na ampli słucha to może nie usłyszeć 😋

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, nowy78 napisał:

Niedawno, dzięki uprzejmości kolegi Tomka ( @tomek4446) miałem możliwość porównać jego RME Adi-2 pro FS R BE z moim Toppingiem D90. Bez problemu słyszałem różnicę w dźwięku. 

Coś mi nie daje spokoju. Na forum czytam, że ten RME ma tyle opcji konfiguracji, że jego zestrojenie trwa tygodniami. Rozumiem, że wyjęty z pudełka i finalnie zestrojony grają inaczej. To który z nich był badany przez ASR i mierzył transparentnie? A którego słuchał kolega @nowy78?

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Kraft napisał:

Na forum czytam, że ten RME ma tyle opcji konfiguracji, że jego zestrojenie trawa tygodniami.

raczej sobie to wymyśliłeś

Przed chwilą, Kraft napisał:

Rozumiem, że wyjęty z pudełka i finalnie zestrojony grają inaczej.

tylko pod warunkiem że wprowadzałeś korekty, które ten DAC umożliwia

1 minutę temu, Kraft napisał:

To który z nich był badany przez ASR i mierzył transparentnie? A którego słuchał kolega @nowy78

Myślę że na fabrycznych ustawieniach

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Fafniak napisał:

raczej sobie to wymyśliłeś

Widocznie dałem się zwieść wpisom typu:

"Ale po długiej walce odkryłem jak przestawić próbkowanie na RME.", "Doczytałem i wreszcie mam bit-perfect z lapka Win10", "No dzięki , to ja kurna pół godziny dawałem wszystko co znalazłem na " off ", "Od godziny próbuję odtworzyć pliki DSD z Pioneera N-70A przez RMA.", "Dzieki, jeszcze długa droga i kombinacji przede mną. ", "Dzięki , jak tylko opanuje 50 funkcji RME o których jeszcze nie mam pojęcia", "Włączyłem pliki DSD przez komputer z dysku , poszły bez problemu / z Pioneera nie chcą , chyba się nie lubią z RME", "Pomimo kilku prób wymuszenia aby Do RME leciało cos więcej niż 16/44 - odpuściłem", "Biorąc pod uwagę mnóstwo możliwości kreowania/ustawiania dźwięku pod swój gust", "a do tego nie jestem w stanie ogarnać cholernego peceta aby był bit perfect", "Coś mi się wydaje , że jak zaczniesz się wgryzać w ustawienia RME , to to będzie Twój najmniejszy problem"

To tak na szybko z tego miesiąca, z tematu o RME

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zauważyłeś ze część wpisów dotyczy nie RME tylko wysłania sygnału z komputera/urządzenia strumieniującego sygnału bitperfect?

Kolejne 

9 minut temu, Kraft napisał:

Ale po długiej walce odkryłem jak przestawić próbkowanie na RME.

nie wiem czego dotyczy

Reszta to funkcje dzięki którym możesz ale nie musisz znać i możesz ale nie musisz używać. Sprzęt daje ci możliwość ukształtowania sobie dźwięku wedle twojego widzimisię.

 Czego nie rozumiesz?

Edytowano przez Fafniak
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kraft, to wszystko były Tomka problemy z ustawieniami transportów tak aby podawały sygnał bit-perfect do RME. Ustawienia gwarantujące    bit-perfect nie dotyczą samego RME bo żaden DAC nie jest bit-perfect.  Jedynie transmisja danych może być bit-perfect.  

Tomkowi zajęło parę dni zapoznanie się z menu RME - bo faktycznie nie jest łatwe do opanowania na początku :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad RME ADI-2 FS, ale raz, że 4k to już dla mnie za duży wydatek jak na przetwornik, a dwa, ma całą masę bajerów, które mnie nie są potrzebne. Puszczam cyfrową muzę przez mojego PCta, więc jak coś mi się nie podoba, to odpalam EqualizerAPO i sobie zmieniam, nie potrzebuję klikać na DACu dziesiątek opcji. Jeśli już, to może kupię od nich przetwornik analogowo-cyfrowy (do ripowania winyli), który jest o 1k tańszy.

A co do różnego brzmienia przetworników, to najwyraźniej nikt z tego forum ich nigdy na ślepo nie porównywał, więc żaden dowód się tutaj nie pojawi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...