Skocz do zawartości

Impuls Audio Lightstorm - Kraftest


Kraft

Recommended Posts

KT01.png.3ee1499c8e4ad0106e60a0421a260da5.png.647ee6f3e4811524c398e171a52e1806.png

Dawno nie było żadnego Kraftestu;) Przynajmniej podłogówki. No to jest. I to największej, jaką miałem okazję u siebie mieć - Impuls Audio Lightstorm. Dotychczas największe były chyba Bowersy 603. Ich skrzynie miały 985x190x340 mm (bez plinty). Impulsy mierzą 980x225x330 mm. I te parę centymetrów więcej szerokości przedniej ścianki robi różnicę. Dzięki nim Lightstormy wyglądają naprawdę imponująco. Czy ta wizualna potęga będzie miała odzwierciedlenie w adekwatnym brzmieniu? Oto jest pytanie.

LS01.thumb.png.3140bf4df7d2619db94a2cedfe88b62e.png

 LS02.png.812ee318dec89d6dd4dde4010a45dfc4.png

cdn.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 minut temu, Kraft napisał:

Faktycznie spore te Ushery. Na zdjęciach nie wyglądają. Te 10 kg różnicy na wadze robi zapewne ich żeliwna podstawa, ale wskaźnik "cena za kilogram" mają dzięki niej rzeczywiście świetny.

Podstawa w Usher V 602 jest wykonana z kompozytu. Dźwięk, brzmienie też jest świetne 👍

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako rzekł Mariusz, na górze Lightstormów gra Scan-Speak D2608/913000, znany wcześniej jako HDS tweeter. Głośnik powstał kilkanaście lat temu, jako najlepszy wysokotonowiec w ofercie Peerlessa, który zaprojektował go przy współudziale Scan-Speaka i Vify, Jego zwolennicy uważają, że gra prawie tak dobrze, jak obecne „Revelatory” czy „Illuminatory”. Głośnik ma bardzo lekką membranę, napęd zapewniający niską kompresję i chłodzenie ferrofluidem. Wszystko razem zapewnia małe zniekształcenia i możliwość cięcia przy dość niskiej częstotliwości. Jest znany z aplikacji w kolumnach Opera, Living Voice, a niedawno pojawił się także we flagowych Pylonach Jasper 25 (czyli stary, ale jary). 

LS05.png.98276aab84bcd4eb01f7253d2d5fa946.png1713223508_Scan-SpeakD2608-913000a.jpg.efe64a5a9a4250b067097cd43003b1a7.jpg

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując o przetwornikach. Lightstormy są klasyczną konstrukcją trójdrożną, z wyspecjalizowanym przetwornikiem średniotonowym. Zastosowano w nich średniej klasy głośnik Scan Speaka z linii Discovery, model 15M/4624G00. Głosnik ma górne zawieszenie wykonane nie z gumy, ale z powlekanej pianki o bardzo niskim tłumieniu, co poprawia przetwarzanie detali. Membrana jest plecionką z włókna szklanego ukształtowaną według opatentowanej technologii NRSC (Non Resonant Suspension Coupling). Zastosowanie nieruchomego korektora fazy, zamiast nakładki przeciwpyłowej, redukuje masę membrany i zapewnia bardzo daleko sięgającą i wolną od rezonansów charakterystykę przetwarzania. Głośnik ma nowoczesny, odlewany z aluminium kosz z profilowanymi żebrami i wentylacją pod resorem. DIY-owcy chwalą ten przetwornik.

LS06.thumb.png.e82c44b05e51482abb027d9db8619a4d.png 

Scan-Speak-15M-4624G00.jpg.638664d21638754cec1dfbed00393572.jpg

15M_4624G00-mech.jpg.7f692d10895ad44d6744a003d534eb88.jpg

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kraft napisał:

Z tego co kojarzę, to szukasz Mariusz w wysokich tonach błysku, doświetlenia, ożywienia. No to D2608 tak nie gra. Przynajmniej nie w Operach i Impulsach, gdzie go miałem okazję słuchać. 

Oczywiście biorę pod uwagę Twoje spostrzeżenia ale mam też w głowie, że słuchałeś Quadrali, Bowersów i innych pseudo "jazgotników", a ja tylko R300 i D2905 więc nasze pojęcie błysku i doświetlenia jest inne.

Mi wystarczy, że będzie lepiej niż w tym klasiku Scan Speaka, którego ujeżdżam w BMN. Jakaś intuicja techniczna podpowiada mi, że taniej, a lepiej się nie da ale skoro Troels i projektant YB lubią tego HDSa to może warto spróbować? Najwyżej trochę stracę na odsprzedaży tych przetworników.

Intryguje mnie waga tzw. moving mass = 1,8g, gdzie mój klasik ma ponad 4. Ta mniejsza masa musi sobie lepiej radzić z "górą pasma". Oczywiście pozostaje zestrojenie zwrotki ale to już powoli ogarnę. Nawet nie chodzi o to, ze mam coś źle z dźwiękiem ale korci żeby kombinować. To już taka choroba hobbystyczna na zmiany i próby z lutownicą w ręku ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, MariuszZ napisał:

Oczywiście biorę pod uwagę Twoje spostrzeżenia ale mam też w głowie, że słuchałeś Quadrali, Bowersów i innych pseudo "jazgotników",

Wstęga w Quadralach nie jest jazgotnikiem. Gra niesamowicie czysto i rozdzielczo, ale też gładko i łagodnie.

7 godzin temu, MariuszZ napisał:

Jakaś intuicja techniczna podpowiada mi, że taniej, a lepiej się nie da ale skoro Troels i projektant YB lubią tego HDSa to może warto spróbować? Najwyżej trochę stracę na odsprzedaży tych przetworników.

Chodziło Ci chyba o Impuls Audio, a nie YB.

Ciekawą opcją może być też tani Dayton RS28, którego brat bliźniak jest użyty w Usherach BE-718. Usherowy gra rozdzielczo, precyzyjnie i z błyskiem.

7 godzin temu, MariuszZ napisał:

Intryguje mnie waga tzw. moving mass = 1,8g, gdzie mój klasik ma ponad 4. 

Skąd wziąłeś ten parametr? W opisie D2608/913000 stoi: "masę drgającą (0,18 g)". Dla SS D2010 w Diamondach jest to 0.25 g (Moving mass [Mms]).

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kraft napisał:

Chodziło Ci chyba o Impuls Audio, a nie YB

Nie. W klubie Yb na innym forum "pawel_luk1" napisał w poście 2740 o tym tweeterze ale tylko, że woli od innych. O ile ten Paweł jest tym o którym pomyślałem to skojarzyłem z marką 😉

2 godziny temu, Kraft napisał:

Skąd wziąłeś ten parametr? 

Oczywiście masz rację. Przecinek mi uciekł 😂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten HDS tweeter coś w sobie ma, nie przeczę. Intrygujące, że zastosowali go nowych flagowcach Pylona. Takiego starocia i do tego niedrogiego wciskać w kolumny za 20 000 zł? Marketingowo kiepski pomysł. A mimo to się na niego zdecydowali.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Last but not least - niskotonowiec. W tej roli 8-calowy Peerless HDS (High Definition Sound) Nomex. Nazwa Nomex wzięła się z od handlowej nazwy włókien aramidowych firmy DuPont, dodawanych do papierowej pulpy z której formowana jest membrana głośnika. Nie wiem kiedy dokładnie opracowano ten przetwornik, ale na pewno jest to już konstrukcja pełnoletnia. Mimo to może nadal uchodzić za nowoczesną. Ma aerodynamiczny, odlewany kosz i zawieszenie zaprojektowane z użyciem oprogramowania do analizy metodą elementów skończonych. Głośniki z serii HDS Nomex zapisały piękną kartę w historii audio. Były stosowane m.in. w kolumnach Sanus faber i Audio Physic. Głośniki upodobał sobie też Phonar. Niemcy stosują je w aktualnych modelach, wygląda więc na to, że Nomexy są ciągle atrakcyjną opcją.

HDS-P830875-1.thumb.jpg.80783ce6283d0d07393541aefa25db80.jpg

HDS-P830869-3.thumb.jpg.f96254d362447aef6135ef54e8ab284a.jpgHDS-P830869-4.thumb.jpg.ff16a119a04b494adbc3ce457ef46aaa.jpg

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.03.2021 o 12:21, Kraft napisał:

LS03.thumb.png.2844dcd59fdb6f6f5b3c95cfa395e636.png

I jeszcze zdjęcie do kompletu, jak się HDS Nomex prezentuje w Lightstormach (bo wczoraj zapomniałem wstawić). To ścięcie kosza, to fajny patent. Dwa centymetry na szerokości kolumny zaoszczędzone.

Drugie kolumny zacząłeś testować a tu cisza? 🤔 Chyba nie zrobiły na Tobie wrażenia... 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Porzuciłem małolitrażowe mikrusy i zabrałem się za słuchanie muzyki na czymś konkretnym, czyli na wielgachnych Lightstormach. Po rozmiarze samych kolumn, a szczególnie ich głośnika niskotonowego, obawiałem się z nich dźwięku "za dużego", jak na mój gust. Nie lubię, gdy bas dominuje. A już nie lubię strasznie, gdy ładuję się w średnicę pogrubiając brzmienie. A jeszcze dostaję nerwicy, gdy rezonuje. Obawy zatem były spore, że z tak dużych kolumn mogę otrzymać dźwięk, którego nie lubię. Brrr. Pierwsze wrażenia pozytywnie mnie jednak zaskoczyły. Basu jest tyle, ile potrzeba, czyli... nie za dużo. Jak niedawno odsłuchiwane monitory YB Audio Bise XL grały basem tak, jak pełnowymiarowe podłogówki, to Lighstormy grają przy nich, jak średniej wielkości monitory. Basu jest mniej... i bardzo mi taki stan rzeczy odpowiada. Szczególnie, że nie jest to typowy bas z monitora, lekko podbity w wyższym zakresie, ale dostający zadyszki przy najniższych zejściach. Bas z Impulsów nie jest niczym ograniczony. Jak będzie miał coś do zagrania, to to zagra, nie tracąc energii ani kontroli niezależnie, co by się działo. Basowe spoko wodza.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie lockdown spowodował że mam jeszcze więcej do roboty.

Ważne aby umieć się w tym odnaleźć.

Ale faktycznie Kraft, widać że kilka produktów na raz do Ciebie dotarło. 

Dnia 4.04.2021 o 12:02, Kraft napisał:

Poza tym muszę znaleźć klucz do opisu brzmienia Lightstormów. 

To powinien być klucz którego używałeś przy każdej poprzedniej recenzji. Jeśli chcesz żeby Twoje testy były obiektywne to traktuj produkty tak samo. 

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...