Skocz do zawartości

Recommended Posts

UPS. Odpisałeś do mojego postu a ja wlasnie edytowałem. Sorki... 

Wyjasnie ze chodzilo tam przed edycją że kierujemy na białą kartke papieru by "nastroic" aparat na wlasciwa barwe. Sorki raz jeszcze...

3 minuty temu, Fafniak napisał:

To zależy jakie masz światło w otoczeniu. jak zbliżone do 5500K to może zadziałać. Tylko po co jak można ręcznie ustawić 5600K i nie chrzanić się z automatami ?

To tyczy tej odpowiedzi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 171
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

U mnie bardzo budżetowy zestaw. Gram muzykę z maliny 4 po USB do daca z funkcją pre Topping DX7s. Kolumny stare T+A Stratos P20 z wymienionym wysokim tonem na SB29 RDC. Miałem wcześniej monitory jak Quadral Aurum 2, Canton Ergo 302, diy na wavecor+fountek. Grałem wcześniej na Marantz PM17 i Sherwood AX9030. Ice power tak mi się spodobał ze sprzedałem resztę. Piękne jest ze napędzi każde kolumny. Jak dajesz w palnik to słucha się elegancko bo nie ma szans żeby przesterować wzmacniacz. Jak chciałem posłuchać głośniej z niskoefektywnych kolumn w 30m2 to miałem wrażenie że poprzednie wzmaki po odkreceniu zaczynały grać ostro czy znikształcać. Tutaj jest spokój i wszystko na miejscu. Uważam że Ice jest neutralny i brzmienie można sobie dopasować resztą sprzętu. Na porządne paczki zbieram kapustę. Pozdrawiam 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
48 minut temu, mateoJazz napisał:

U mnie bardzo budżetowy zestaw. Gram muzykę z maliny 4 po USB do daca z funkcją pre Topping DX7s. Kolumny stare T+A Stratos P20 z wymienionym wysokim tonem na SB29 RDC. Miałem wcześniej monitory jak Quadral Aurum 2, Canton Ergo 302, diy na wavecor+fountek. Grałem wcześniej na Marantz PM17 i Sherwood AX9030. Ice power tak mi się spodobał ze sprzedałem resztę. Piękne jest ze napędzi każde kolumny. Jak dajesz w palnik to słucha się elegancko bo nie ma szans żeby przesterować wzmacniacz. Jak chciałem posłuchać głośniej z niskoefektywnych kolumn w 30m2 to miałem wrażenie że poprzednie wzmaki po odkreceniu zaczynały grać ostro czy znikształcać. Tutaj jest spokój i wszystko na miejscu. Uważam że Ice jest neutralny i brzmienie można sobie dopasować resztą sprzętu. Na porządne paczki zbieram kapustę. Pozdrawiam 

Dzięki za odpowiedź.

No to widzę, że spostrzeżenia z użytkowania tej końcówki mamy mocno zbieżne.

Polecam na próbę podłączyć jakieś zacne pre lampowe.

Zauważyłeś, że teraz już są problemy z zakupem tej końcówki? Też kupowałeś na zbiorowym zamówieniu na AS?

Jak muszę wreszcie znieść z pokoju kinowego moje Infinity RSIIIb i sprawdzić jak sobie z nimi mój icelanD poradzi.

Edytowano przez HQ150
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kupiłem na AS. Problemy są z powodu reklamacji przez osoby które nie były kupcem modułu. No i cena w górę poszła z tego co pisali.

Jeśli chodzi o lampy to jestem mocno sceptyczny ale przyznam, że nie próbowałem. Jestem trochę wyznawcą forum AudioScienceReview :D

A Twój preamp to konstrukcja własna ? 

Zanieś icelanDa do pokoju kinowego mniej plecy będą bolały :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
47 minut temu, mateoJazz napisał:

A Twój preamp to konstrukcja własna ? 

Tak to D.I.Y ale nie spod mojej ręki bo ja za tępy w tym temacie jestem. Został zrobiony pod zamówienie i pod icepowera konkretnie.

 

47 minut temu, mateoJazz napisał:

Zanieś icelanDa do pokoju kinowego mniej plecy będą bolały

Też tak można. Tylko dp playera kinowego bym musiał na penie np. kilka płyt przenieść żeby je w Kodi odtworzyć.

 

51 minut temu, mateoJazz napisał:

Problemy są z powodu reklamacji przez osoby które nie były kupcem modułu.

Trochę też chyba w tym winy osoby która je sprowadzała, bo jak rozumiem jeśli użytkownicy nie znaleźli sposobu na rozwiązanie reklamacji ich modułów u ,, importera'' to wysłali je sami do producenta. I ten się połapał, że w zasadzie to sprzedaje osobom prywatnym a nie firmie jak to chciał robić.

Edytowano przez HQ150
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechał znajomy z forum i przytaszczyliśmy Infinity RSIIIb z pokoju kinowego.

 

signal-2021-08-23-201440.jpeg

Jak można było się spodziewać icelaD robił z nimi co chciał. Żadnej zadyszki nie było.

Infinity zagrały niezwykle szlachetną górą i średnicą. Poezja. Stara szkoła grania. Zejście też było świetne. Ale drive mają trochę mało agresywny jak dla mnie.

W kinie są OK jak pracują z subem. Już tam wróciły.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, HQ150 napisał:

Infinity zagrały niezwykle szlachetną górą i średnicą. Poezja. Stara szkoła grania.

Infinity zawsze mnie intrygowały , trzy razy już szykowałem się do ich nabycia i zawsze natrafiałem na kogoś kto je miał i raczej nie polecał. Sam słuchałem tylko Kappa 8 z Luxmanem , nie było źle, ale jakoś mnie nie porwało. To co zapamiętałem to granie basem i średnicą , brakowało mi góry. Twoich nie słuchałem nigdy i z tego co czytam grają naturalnym nie podbarwionym dźwiękiem / tak rozumiem starą szkołę/ . Mam pytanie o bas , czy nie jest pudełkowy ? Pytam , bo mój kolega napalił się na Kappa 9 , no ogólnie na Infinity :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Asia napisał:

W jaki sposób są poprowadzone kable głośnikowe?

Nie za bardzo rozumiem pytanie. Od zacisków wzmaka do zacisków kolumn:-)

27 minut temu, tomek4446 napisał:

Infinity zawsze mnie intrygowały , trzy razy już szykowałem się do ich nabycia i zawsze natrafiałem na kogoś kto je miał i raczej nie polecał. Sam słuchałem tylko Kappa 8 z Luxmanem , nie było źle, ale jakoś mnie nie porwało. To co zapamiętałem to granie basem i średnicą , brakowało mi góry. Twoich nie słuchałem nigdy i z tego co czytam grają naturalnym nie podbarwionym dźwiękiem / tak rozumiem starą szkołę/ . Mam pytanie o bas , czy nie jest pudełkowy ? Pytam , bo mój kolega napalił się na Kappa 9 , no ogólnie na Infinity :) 

Stare klasyczne Infinity to bardzo trudne w prowadzeniu kolumny. Tam trzeba elektrowni, żeby z nich wycisnąć pełnię dźwięku. Same paki można w miarę tanio kupić ale one kiedyś kosztowały majątek i też takich pieców potrzebują niestety. Ludzie którzy kupują je za 2-4tzł słuchają je często na mało wydajnych taniutkich wzmacniaczach. Tu szans na sukces nie ma i stąd opinie o nich. Oprócz tych ze zdjęcia miałem też Kappy 8.2i.  W ich przypadku, też  żadnego grania basem nie było.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, HQ150 napisał:

Stare klasyczne Infinity to bardzo trudne w prowadzeniu kolumny.

Właśnie to powtarzali wszyscy z którymi rozmawiałem o Infinity . Specjalnie do tych kolumn kupił ode mnie ich użytkownik Yamahę MX-1000 , mówiąc , że to jedyna nadzieja :) Przekażę Twoje uwagi kumplowi , obecnie gra na Nakamichi CA-7 + PA-7 jak myślisz , da radę napędzić te paczki ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Przeglądając internet znalazłem test innego wzmacniacza hybrydowego Synthesis Roma 37DC. Podobnie jak Twój jest oparty na lampowym pre i końcówkach ICEPower. Nie jest zbalansowany i ma mniejszą moc, ale 2x450 W przy 4 Ω pewnie też robi robotę. Może miałeś okazję słuchać tego wzmacniacza i porównywać ze swoim?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Niestety nie. Miałem co prawda w domu tego Synthesisa od znajomego, który ma model z DAC-iem na pokładzie i bardzo go sobie chwali, ale wtedy tylko syn próbował mu go naprawić bo padł w nim DAC. Ja go nigdy nie słyszałem. Ten Synthesis jest bardzo podobnie do mojego zbudowany ale jednak na zupełnie innych elementach.Tam są m.in. zupełnie inne moduły Icepowera. Ten mój to najnowszy moduł na procesorze edge. Do tego pełna symetryczność u mnie, czterokanałowa drabinka rezystorowa, zasilacz do pre też na lampie itd... Powiem tak, ja bym się na pewno nie zamienił:-)

W tym teście końcówki audiomatus na tym samym module co mój znajdziesz parę słów porównania z modułami starszymi które są w tym Synthesisie.

http://wstereo.pl/test-audiomatus-as1200-impulsowiec-czysty-jak-lza/

 

 

To jest opis brzmienia samego Icepowera bo audiomatus to tylko moduł wsadzony do obudowy ale jakiś obraz to daje.

 

 

Edytowano przez HQ150
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Wreszcie icelanD doczekał się solidnego kabla zasilającego. Bo wstyd przyznać ale grał do tek pory na najtańszym komputerowym. Accuphase miał swój własny kabel i nie miałem co innego dać bez szabrowania w innych systemach. Ale dzisiaj kabel i wtyki doszedł i skleciłem go do kupy.

Kabel z miedzi OCC, z podwójną izolacją, wtyki z pozłacanej miedzi. Gruby. 16,5 mm. Mimo to dosyć giętki.

Warto było.
 

signal-2021-09-08-201658.jpeg

Edytowano przez HQ150
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Dnia 12.04.2021 o 17:55, HQ150 napisał:

Niestety jakoś prace nie posuwają się do przodu.

Przynajmniej pokażę zastosowany konwerter USB-i2s. Konwerter jest przerobiony na zewnętrzne zasilanie ( nietypowo 5V), a nie po USB.

konwerterUSB.jpeg

Parę słów  danymi technicznymi

Supports up to PCM1536K and DSD1024.

It is mainly composed of three chips. USB3300 is responsible for the physical transmission of USB data, STM32F446 (ARM Cortex-M4 180MHz) is responsible for the main control and audio buffering, and ALTERA CPLD is responsible for the audio signal output. The chips form absolute physical isolation, do not rob each other of resources, and do not constitute interference. This is different from the single-chip solution, and is also an important sign of high-quality digital interfaces. This interface uses the AS318-B crystal from AccuSilicon for extremely low phase noise audio. The typical phase noise is less than 100fs, and the performance is comparable to the famous Crystek CCHD-957. The CPLD circuit part has also been redesigned and optimized specifically for the AS318-B crystal, so that the advantages of this crystal can be fully utilized.

The supported formats and sampling rates are as follows:

This interface also opens configuration mode for advanced players. The MCLK output frequency can be individually configured for any format. From 64Fs to 512FS, from 2.8224MHZ to 49.152MHz, let the DAC chip play excellent performance. You can also write VID and PID and device strings arbitrarily to adapt to any standard USB2.0 audio driver.

The supported formats and sampling rates are as follows: 32-bit PCM (backward compatible with 24 and 16-bit) formats support 44.1KHz, 48KHz, 88.2KHz, 96KHz, 176.4KHz, 192KHz, 352.8KHz, 384KHz, 705.6KHz, 768KHz, 1411.2KHz and 1536KHz sampling rates. The DSD format supports DSD64, DSD128, DSD256, DSD512, and DSD1024, and is transmitted losslessly using DoP (DSD64 ~ 512) or Native (DSD64 ~ 1024) protocols.

image.png.9157010365752f1f99ccaee956faba27.png

image.png.dcf67bdcf11606f124920b81fb240d73.png

image.png.51e6576693affee13fc02cf96b42ac39.png

Polecałem tutaj ten konwerter USB-I2S.

I w dalszym ciągu go polecam ale muszę wspomnieć o jednej rzeczy, żeby ktoś się nie naciął.

Pojawiły się problemy przy współpracy tego rodzaju konwerterów z Windowsem. XMOS przestał dostarczać sterowniki uniwersalne i blokuje takie oemy.

U mnie problemu nie ma, bo ja mam Linuxa i sterowników nawet nie trzeba pobierać bo system już je ma. Ale Windziarze raczej są skazani na Amanero.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...