Skocz do zawartości
Tosiek

Jaki subwoofer do kina?

Recommended Posts

Jak w temacie, jaki sub do kina?

-Klipsch SPL-100

-Paradigm DSP 3100

-Canton SUB 10.4

-Velodyne Impact 10

Może jakiś inny polecacie, 99% KD. Max 47cm głęboki. Pomieszczenie 16m2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze do porównania REL HT 1003. Omijałem go ze względu na zamknięty system, ale doczytałem że został stworzony specjalnie do kina domowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze widzę polecacie Dali, więc odnowię listę:

-Klipsch SPL-100

-Paradigm DSP 3100

-Canton SUB 10.4

-Velodyne Impact 10

-Rel HT 1003

-Dali E12

99% kino domowe, max 47cm głęboki, 43 wysoki, pomieszczenie 16m2, pod Denon jeśli ma to znaczenie przy subie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
Jeśli miałby to być subwoofer typowo do kina domowego to polecam Velodyne Impact 10 lub REL HT1003. Oba subwoofery zapewnią Ci mocny i dobrze kontrolowany bas oraz zróżnicowanie. Klipsch SPL100 nie jest złym wyborem ale jednak na tle tych dwóch subwooferów znacznie odstaje. 

Zapraszam po wyceny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to sprawdź gdzie indziej albo czekaj aż będą.

Są duże braki w elektronice na rynku Audio przez Covid. Więc to zaczyna być nową "normalnością"

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem Rel'a HT 1003 przez weekend i niestety nie przypadł mi do gustu. Strasznie dudni w porównaniu z moim otwartym Jamo. Dobrze że mogłem oddać.

Jednak ciągnie mnie do Klipsch'a, albo kupię nowsze Jamo.

Seria SPL ma już drewnopodobną okleinę, więc wolałbym starszą.

Czy ktoś ma model 112SW na stanie?      Ewentualnie 110SW za normalne pieniądze, bo tego ceny są zbliżone do 115SW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo 115 mocno staniała bo nie mogła wylądować w każdym salonie. To jednak klocek na którego nie każdy może sobie pozwolić. (wielkość)

Ale że  1003 Ci dudnił :/ W porównaniu do Jamo? Którego? Bo powiem Ci to mega dziwne jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Leciwe  Jamo E4SUB.1 70W, głośnik 20cm i BR od dołu. W sumie na upartego sub mógłby zostać, tylko po wymianie amplitunera muszę go ręcznie włączać.

Pięknie "mruczy" przy kinie, ale brak mu tego uderzenia co w REL'u. Jak już pisałem w 1003 jest to takie dudniące, w Jamo przyjemne dla ucha, taki ciągnący się bas tworzący napięcie w filmie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Tosiek napisał:

Jamo E4SUB

Tego nie znam, więc powiem tylko że jestem zdziwiony.

Możliwe że już go nie ma. Bo to jednak model sprzed 3 lat? Najwyższy czas go wyprzedać i zastąpić droższym SPL 120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, S4Home napisał:

Tego nie znam, więc powiem tylko że jestem zdziwiony.

Możliwe że już go nie ma. Bo to jednak model sprzed 3 lat? Najwyższy czas go wyprzedać i zastąpić droższym SPL 120

Nie tam żeby Rel był jakiś zły. Na plus ma super slim rozmiar i dobre uderzenie, nisko schodzi, ale mój Jamo jest taki delikatny, miękki. Tego w Rel'u nie doświadczysz, tak jak we wspomnianym Jamo mocnego uderzenia. Gdybym nie miał dwóch w domu to bez zastanowienia bym zostawił 1003. Uderzenie lub "mruczenie" co kto woli.

112SW byłby idealnie wpasowany rozmiarowo na głębokość, SPL 120 ma już chyba 3,6cm więcej i będzie przed komodę wystawał. Do tego ta struktura drewna nie podchodzi. No ale jak się nie znajdzie to będzie trzeba pewnie we wspominaną wcześniej wersję SPL 100 pójść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tosiek nie rozumiem twojego podejścia : chcesz kupić Subwoofer do kina domowego a lubisz w swoim starym Jamo , że jest delikatny , miękki ( nie jest to dziwne jeśli ma moc 70W ). Subwoofer w kinie musi mieć moc i potęgę aby jak najlepiej przedstawić kanał dedykowany LFE w filmach 5.1 a nie delikatnie mruczeć ... A kwestia dudnienia w REL HT 1003 to trzeba skalibrować i znaleźć odpowiednie miejsce dla subwoofera ( zapewne ustawiłeś go w rogu pokoju gdzie sygnał zawsze będzie wzmocniony poprzez dwie ściany ; w tym samym miejscu gdzie twój 70W sub stał wcześniej - a on potrzebował wzmocnienia sygnału ) . Następnie piszesz , że chcesz Suba Klipsha 112W który tak samo będzie Ci dudnił jak go odpowiednio nie skalibrujesz / ustawisz ! Ja osobiście w ostatnim czasie zakupiłem REL HT 1205 i po odpowiedniej kalibracji / ustawieniu subwoofer ładnie zgrał się z kolumnami do tego stopnia , że nie można dźwiękowo go zlokalizować ; tak jakby bas wydobywał się z kolumn a nie z subwoofera ( wystarczy w tym czasie wyłączyć subwoofer aby zobaczyć jaką robotę robi ten subwoofer ) - to się odnosi do słuchania muzyki w stereo . Jeśli chodzi o efekt w kinie to jest już inna bajka .... wystarczy włączyć intro filmu Edge of Tomorrow ( pierwsze 20sek - jeśli masz Netflix to go tam znajdziesz ; musi być w formacie 5.1 !! ) do sprawdzenia jak subwoofer radzi sobie w kinie. W tych pierwszych 20sek tego filmu jest najlepsza kompilacja niskich częstotliwości aby sprawdzić jak nisko schodzi subwoofer. Efekt w moim HT 1205 jest oszałamiający - schodzi tak nisko ( do prawie częstotliwości sonicznych ) gdzie nagle w szafkach kuchennych szklanki dostają drgań , a ty nie słyszysz żadnego dudnienia prawie nic ; tylko czujesz na ciele uderzenie fal akustycznych w zakresie ok 20Hz ... W innych filmach , tam gdzie ma być uderzenie, jest i to bardzo precyzyjne ! Rel seria HT jest najlepszym rozwiązaniem dla konsumentów którzy lubią oglądać filmy jak i słuchać muzyki , równocześnie jest jednym z najłatwiej kalibrowalnych subwooferów na rynku !

Podsumowując : jeśli nie szukasz w filmach takich efektów , nie rozumiem dlaczego chcesz zmienić swój stary delikatny i miękki subwoofer.

Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Szymon Świątek napisał:

Tosiek nie rozumiem twojego podejścia : chcesz kupić Subwoofer do kina domowego a lubisz w swoim starym Jamo , że jest delikatny , miękki ( nie jest to dziwne jeśli ma moc 70W ). Subwoofer w kinie musi mieć moc i potęgę aby jak najlepiej przedstawić kanał dedykowany LFE w filmach 5.1 a nie delikatnie mruczeć ... A kwestia dudnienia w REL HT 1003 to trzeba skalibrować i znaleźć odpowiednie miejsce dla subwoofera ( zapewne ustawiłeś go w rogu pokoju gdzie sygnał zawsze będzie wzmocniony poprzez dwie ściany ; w tym samym miejscu gdzie twój 70W sub stał wcześniej - a on potrzebował wzmocnienia sygnału ) . Następnie piszesz , że chcesz Suba Klipsha 112W który tak samo będzie Ci dudnił jak go odpowiednio nie skalibrujesz / ustawisz ! Ja osobiście w ostatnim czasie zakupiłem REL HT 1205 i po odpowiedniej kalibracji / ustawieniu subwoofer ładnie zgrał się z kolumnami do tego stopnia , że nie można dźwiękowo go zlokalizować ; tak jakby bas wydobywał się z kolumn a nie z subwoofera ( wystarczy w tym czasie wyłączyć subwoofer aby zobaczyć jaką robotę robi ten subwoofer ) - to się odnosi do słuchania muzyki w stereo . Jeśli chodzi o efekt w kinie to jest już inna bajka .... wystarczy włączyć intro filmu Edge of Tomorrow ( pierwsze 20sek - jeśli masz Netflix to go tam znajdziesz ; musi być w formacie 5.1 !! ) do sprawdzenia jak subwoofer radzi sobie w kinie. W tych pierwszych 20sek tego filmu jest najlepsza kompilacja niskich częstotliwości aby sprawdzić jak nisko schodzi subwoofer. Efekt w moim HT 1205 jest oszałamiający - schodzi tak nisko ( do prawie częstotliwości sonicznych ) gdzie nagle w szafkach kuchennych szklanki dostają drgań , a ty nie słyszysz żadnego dudnienia prawie nic ; tylko czujesz na ciele uderzenie fal akustycznych w zakresie ok 20Hz ... W innych filmach , tam gdzie ma być uderzenie, jest i to bardzo precyzyjne ! Rel seria HT jest najlepszym rozwiązaniem dla konsumentów którzy lubią oglądać filmy jak i słuchać muzyki , równocześnie jest jednym z najłatwiej kalibrowalnych subwooferów na rynku !

Podsumowując : jeśli nie szukasz w filmach takich efektów , nie rozumiem dlaczego chcesz zmienić swój stary delikatny i miękki subwoofer.

Pozdrawiam !

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź.

Pierwszy powód zmiany to brak auto włącznika. Włączyć nie zapomnę, ale z wyłączeniem już jest problem.

Drugi to brak uderzenia, tylko charchot przy grubszych scenach.

Myślę że ten 1205 jest bez porównania lepszy od 1003, nie trzeba go tak podkrecac, większy przetwornik. Ale do filmów lepsza będzie komora otwarta. To jest moje zdanie. Jak już pisałem nie byl zły, tylko mój sub jest miekszy i to dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tosiek - najważniejszą i najtrudniejszą sprawą z implementacją subwoofera jest ustawienie w odpowiednim miejscu subwoofera a później dobre skalibrowanie go z istniejącym zestawem kina domowego ( jeśli używasz podłączenia LFE - ustawienia na subwooferze odcięcia na max , volume ( gain ) głośności na subwooferze na 50% a w ustawieniach amplitunera odcięcie subwoofera lub bass managment LFE na 120Hz , wszystkie pozostałe kolumny zmiana na small i odcięcie ich na 80Hz ( chyba że nie schodzą do 80Hz - to do najniższej wartości + 10Hz ) .

Jaki masz amplituner i kolumny ?

Pozdrawiam

Jeśli chodzi o moc - mój subwoofer mam skręcony na prawie 1/3 mocy a amplituner musi go dodatkowo obniżyć o - 8db . Więc jest nadmiar mocy w moim pomieszczeniu ( ok 25m2 otwartym na kuchnię i duży przedpokój ) ;) Więc myślę , że taki HT 1003 mógłby się wystarczająco sprawić w moim kinie , tylko tak nisko nie zejdzie jak HT 1205 :) Ht 1003 ma 300W i 10 cali przetwornik a Ht 1205 500W i 12 calowy przetwornik .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam Denona 2700 i stare kolumny Jamo E470. Sub stoi na 2/3 długości ściany.

 

 

3 godziny temu, Szymon Świątek napisał:

Tosiek nie rozumiem twojego podejścia : chcesz kupić Subwoofer do kina domowego a lubisz w swoim starym Jamo , że jest delikatny , miękki ( nie jest to dziwne jeśli ma moc 70W ). Subwoofer w kinie musi mieć moc i potęgę aby jak najlepiej przedstawić kanał dedykowany LFE w filmach 5.1 a nie delikatnie mruczeć ... A kwestia dudnienia w REL HT 1003 to trzeba skalibrować i znaleźć odpowiednie miejsce dla subwoofera ( zapewne ustawiłeś go w rogu pokoju gdzie sygnał zawsze będzie wzmocniony poprzez dwie ściany ; w tym samym miejscu gdzie twój 70W sub stał wcześniej - a on potrzebował wzmocnienia sygnału ) . Następnie piszesz , że chcesz Suba Klipsha 112W który tak samo będzie Ci dudnił jak go odpowiednio nie skalibrujesz / ustawisz ! Ja osobiście w ostatnim czasie zakupiłem REL HT 1205 i po odpowiedniej kalibracji / ustawieniu subwoofer ładnie zgrał się z kolumnami do tego stopnia , że nie można dźwiękowo go zlokalizować ; tak jakby bas wydobywał się z kolumn a nie z subwoofera ( wystarczy w tym czasie wyłączyć subwoofer aby zobaczyć jaką robotę robi ten subwoofer ) - to się odnosi do słuchania muzyki w stereo . Jeśli chodzi o efekt w kinie to jest już inna bajka .... wystarczy włączyć intro filmu Edge of Tomorrow ( pierwsze 20sek - jeśli masz Netflix to go tam znajdziesz ; musi być w formacie 5.1 !! ) do sprawdzenia jak subwoofer radzi sobie w kinie. W tych pierwszych 20sek tego filmu jest najlepsza kompilacja niskich częstotliwości aby sprawdzić jak nisko schodzi subwoofer. Efekt w moim HT 1205 jest oszałamiający - schodzi tak nisko ( do prawie częstotliwości sonicznych ) gdzie nagle w szafkach kuchennych szklanki dostają drgań , a ty nie słyszysz żadnego dudnienia prawie nic ; tylko czujesz na ciele uderzenie fal akustycznych w zakresie ok 20Hz ... W innych filmach , tam gdzie ma być uderzenie, jest i to bardzo precyzyjne ! Rel seria HT jest najlepszym rozwiązaniem dla konsumentów którzy lubią oglądać filmy jak i słuchać muzyki , równocześnie jest jednym z najłatwiej kalibrowalnych subwooferów na rynku !

Podsumowując : jeśli nie szukasz w filmach takich efektów , nie rozumiem dlaczego chcesz zmienić swój stary delikatny i miękki subwoofer.

Pozdrawiam !

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź.

Pierwszy powód zmiany to brak auto włącznika. Włączyć nie zapomnę, ale z wyłączeniem już jest problem.

Drugi to brak uderzenia, tylko charchot przy grubszych scenach.

Myślę że ten 1205 jest bez porównania lepszy od 1003, nie trzeba go tak podkrecac, większy przetwornik. Ale do filmów lepsza będzie komora otwarta. To jest moje zdanie. Jak już pisałem nie byl zły, tylko mój sub jest miekszy i to dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dorwałem Klipch'a 112SW.

Dzisiaj będę testował.

Czy można dokupić do niego kątowy kabel zasilający, strasznie odstaje od ściany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Tak mi się zdawało że gdzieś już widziałem taki kabel.:-)

Subwoofer przetestowałem i jestem zadowolony.  Bas jest taki do jakiego jestem przyzwyczajony od lat ze swoim Jamo, miękki, ciągnący się. Oczywiście Klipsch jest dużo lepszy w porównaniu z moim starym maleństwem. Zmiana z membrany 20 na 30cm i z 70 na 300W mówi samo za siebie. No i mam tryb auto.

Co do tych kabli to jest adapter kątowy RCA, widzę same rozgałęźniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...